معرفی فناوری وای فای 7؛ تکنولوژی WiFi 7 چیست؟

فناوری وای فای 7
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

تکنولوژی WiFi 7 به زودی رونمایی خواهد شد، اما فناوری وای فای 7 چطور کار می‌کند و چه مزایایی دارد؟ در ادامه این مقاله این فناوری را به شما معرفی خواهیم کرد.

فناوری Wi-Fi 6 به تازگی راه اندازی شده است، اما Wi-Fi 7 در حال حاضر به عنوان نسل بعدی Wi-Fi در راه است، که ادامه دهنده تکامل چشمگیر فناوری است که بیش از 20 سال پیش راه اندازی شد. Wi-Fi 7 چه ویژگی‌ها و قابلیت‌های جدیدی را ارائه می‌دهد؟ چه کسی به Wi-Fi 7 نیاز دارد؟ چه زمانی موجود خواهد شد؟ در اینجا مروری بر Wi-Fi 7 و مزایای پیش بینی شده ای که برای کاربران Wi-Fi به ارمغان می‌آورد را ارائه می‌دهیم. فناوری‌های موفق به طور مداوم در حال تکامل هستند و تکامل هرگز متوقف نمی‌شود. هرچه فناوری موفق‌تر باشد، نیاز به بهبود تجربه کاربر بیشتر می‌شود. وای فای یکی از موفق ترین فناوری‌های بی سیم است و با موفقیت نیاز به نوآوری نیز وجود دارد.

فناوری Wi-Fi باید به بهبود عملکرد، افزایش بهره وری طیف، کاهش هزینه‌ها، و مهمتر از همه، بهبود تجربه کاربر برای حفظ برجستگی خود ادامه دهد. همراه با 5G، Wi-Fi ما را متصل نگه می‌دارد و دسترسی خود را به کسانی در میان ما که هنوز متصل نیستند گسترش می‌دهد. به همین دلیل است که با وجود اینکه Wi-Fi 6 به تازگی در سال 2019 در دسترس تجاری قرار گرفته بود، کار روی نسل بعدی Wi-Fi 7 در گروه کاری IEEE 802.11be Extremely High Throughput (EHT) در حال انجام بود. در ادامه ویژگی های فناوری وای فای ۷ را خواهید خواند.

فهرست مطالب:

وای فای 7 چیست؟

فناوری Wi-Fi 7 اهداف بلندپروازانه ای دارد و باید الزامات دقیقی را برآورده کند تا نیازهای ارتباطی فزاینده ما را برآورده کند. IEEE هنوز کارهای زیادی در پیش دارد و قصد دارد اصلاحیه 802.11be را تا اواسط سال 2024 تصویب و منتشر کند، و ما انتظار داریم تا همان زمان شاهد تجهیزات تجاری، همراه با برنامه صدور گواهینامه توسط اتحاد Wi-Fi برای اطمینان از قابلیت همکاری باشیم.

در حالی که Wi-Fi 7 هنوز وارد نشده است و بسیاری از ویژگی‌های جدید هنوز در حال تعریف هستند، پیشرفت به سمت استاندارد جدید، خط سیر تکامل فناوری Wi-Fi را به ما نشان می‌دهد – سرعت فناوری وای فای 7 به کجا می‌رود و چه انتظاراتی می‌توانیم از آن داشته باشیم و سرعت تغییرات چقدر خواهد بود. Wi-Fi 6 یک گام بزرگ رو به جلو نسبت به Wi-Fi 5 بود. این به طور اساسی نحوه انتقال و مدیریت ترافیک Wi-Fi را تغییر داد و باعث بهبود کیفیت کلی، قابلیت اطمینان و امنیت فناوری شد.

تکنولوژی WiFi 7

فناوری Wi-Fi 7 ،Wi-Fi را در همان جهت جلوتر خواهد برد. فناوری وای فای 7 همچنان از OFDMA استفاده خواهد کرد، اما آن را بهبود می‌بخشد تا انعطاف پذیرتر و کارآمدتر شود، و با گزینه اضافه شده برای استفاده از 4096-QAM. MU-MIMO از 16 جریان فضایی، از 8 در Wi-Fi 6 پشتیبانی می‌کند. حداکثر اندازه کانال (320 مگاهرتز) دو برابر شده است و Wi-Fi 7 را برای بهره مندی از دسترسی به باند 6 گیگاهرتز، جدیدترین باند، مناسب می‌کند. کاربرد فناوری وای فای 7 برای استفاده بدون مجوز اضافه شده و توسط Wi-Fi 6E پشتیبانی می‌شود. ویژگی‌های جدید Wi‑Fi 7 افزایش بسیار زیادی در حداکثر سرعت داده، 46 گیگابیت بر ثانیه، به ارمغان می‌آورد، اگرچه ممکن است در برخی از محیط‌ها و پیکربندی‌ها نرخ داده بالاتری حاصل شود. Wi-Fi 7 همچنین تاخیر کمتر و همچنین افزایش انعطاف پذیری در استفاده از منابع شبکه و طیف را به همراه خواهد داشت.

مقایسه فناوری وای فای 7 با وای فای 6

بهبود عملکرد و کارایی که Wi-Fi 7 وعده داده است چشمگیر است، اما آیا ما به آن‌ها نیاز داریم؟ آیا Wi-Fi 6 به اندازه کافی خوب نیست؟ مشخصات Wi-Fi 7 بر اساس پیش بینی افزایش پذیرش موارد استفاده با تأخیر و الزامات قابل اطمینان دقیق است. Wi-Fi 6 امروزه تقاضا برای این موارد استفاده را برآورده می‌کند، اما پیشرفت‌های Wi-Fi 7 به Wi-Fi اجازه می‌دهد تا با افزایش پذیرش – و در نتیجه تراکم ترافیک – و با سخت‌تر شدن الزامات، مقیاس‌پذیر شود. Wi-Fi 7 مسیری رو به جلو فراهم می‌کند تا اطمینان حاصل شود که Wi-Fi مقیاس پذیری برای حمل بارهای ترافیکی فزاینده را حفظ می‌کند و همچنان نیازهای کاربران را برآورده می‌کند.

تکنولوژی Wi-Fi 7 انعطاف پذیری و قابلیت‌های بیشتری را برای شرکت‌ها به همراه شروع تحول دیجیتال به ارمغان می‌آورد. Wi-Fi 7 و 5G مبتنی بر 3GPP برای معرفی محاسبات لبه، معماری‌های توزیع شده و ابری، مجازی سازی و دیجیتال سازی در شبکه‌های بی سیم خصوصی در حال ظهور (PWN) با یکدیگر همکاری خواهند کرد. به طور خاص، Wi-Fi 7 پشتیبانی از برنامه‌هایی را که نیاز به تأخیر قطعی، قابلیت اطمینان بالا و کیفیت خدمات (QoS) دارند، بهبود می‌بخشد.

وای فای 7 چیست؟

در شرکت‌ها، تکنولوژی WiFi 7 به برنامه‌های IoT و IIoT مانند اتوماسیون صنعتی، نظارت، کنترل از راه دور، AV/VR و سایر برنامه‌های مبتنی بر ویدیو سود می‌رساند. کاربران مصرف کننده می‌توانند از Wi-Fi 7 برای بازی‌ها، برنامه‌های AV/VR و ویدیو، و خدمات خانه هوشمند بهره ببرند.

ویژگی‌های فناوری وای فای 7

فراتر از موارد استفاده خاص، Wi-Fi 7 به گسترش در دسترس بودن Wi-Fi و انتقال بیشتر ترافیک بی سیم در محیط‌های سازمانی، عمومی و مسکونی، به روشی مقرون به صرفه و بهبود بیشتر کارایی در استفاده از طیف گرانبها ادامه خواهد داد.

فناوری Wi-Fi 7 با سرعت اینترنت بی‌سیم فوق‌العاده و تأخیر کم مداوم، تجربه‌های بی‌سیم را افزایش می‌دهد و مواردی از جمله واقعیت توسعه‌یافته با تأخیر کم (XR)، بازی‌های مبتنی بر ابر اجتماعی، پخش ویدیوی 8K و کنفرانس‌های ویدیویی و ارسال محتوا را تسریع می‌کند. راه‌حل‌های Wi-Fi 7 Qualcomm Technologies با افزایش سرعت، تاخیر و ظرفیت شبکه به علاوه پشتیبانی از ویژگی‌های پیشرفته مانند کانال‌های 320 مگاهرتز، 4K QAM و پیاده‌سازی‌های چند پیوندی پیشرفته مانند High Band Simultaneous Multi-Linking، مرزهای کاری را که Wi-Fi می‌تواند انجام دهد، جا به جا می‌کند.

فناوری Wi-Fi 7 نسل بعدی بی سیم را ارائه می‌دهد: برای چندین دهه، Qualcomm Technologies پیشگام اختراعات حیاتی Wi-Fi بوده است، از جمله تکنیک‌هایی برای راه اندازی و نصب سریع دستگاه‌ها در شبکه‌های Wi-Fi، معماری‌های پیشرفته آنتن، طراحی شکل موج رادیویی برای افزایش سرعت و برد، و فناوری‌های شبکه Wi-Fi. اختراعات آن‌ها از طریق نوآوری بی وقفه و پیگیری دارایی‌های طیف بدون مجوز، Wi-Fi را تغییر می‌دهند و در عین حال به استانداردهای Wi-Fi کمک می‌کنند. کوالکام به حمایت از رشد Wi-Fi 6 و 6E ادامه می‌دهد و در عین حال توسعه استانداردهای Wi-Fi 7 را رهبری می‌کند.

ویژگی های فناوری وای فای ۷

با Wi-Fi 7 افزایش عملکرد قابل توجهی را تجربه کنید: Wi-Fi 7 به لطف کانال گسترده تر و افزایش ظرفیت از طیف 6 گیگاهرتز می‌تواند افزایش توان عملیاتی عظیمی را ارائه دهد. Wi-Fi 7 می‌تواند حداکثر نرخ بیش از 40 گیگابیت در ثانیه را ارائه دهد که 4 برابر بیشتر از Wi-Fi 6E است.

قابلیت‌های چند پیوندی: Wi-Fi 7 چندین گزینه چند پیوندی را معرفی می‌کند که می‌تواند به طور قابل توجهی توان عملیاتی را افزایش داده و تأخیر را کاهش دهد. قدرتمندترین جایگزین چند پیوندی، High-Band Simultaneous Multi-Link است که از دو رادیو Wi-Fi استفاده می‌کند که به طور همزمان در باندهای بالا (5 یا 6 گیگاهرتز) کار می‌کنند و یک لوله داده انبوه را برای ارائه عملکرد بهینه، حتی در مواقع شلوغ ایجاد می‌کند.

تکامل مدولاسیون: تکنولوژی WiFi 7 یک طرح مدولاسیون پیشرفته به نام 4K QAM را استاندارد می‌کند، که می‌تواند نرخ پیک را برای افزایش توان و ظرفیت در مقایسه با سیستم‌های Wi-Fi با استفاده از مدولاسیون 1K QAM افزایش دهد.

استفاده از کانال انعطاف پذیر: این پیشرفت فناوری برای جلوگیری از کانال‌های دارای تداخل است که منجر به توانایی استفاده از کانال‌های گسترده‌تر نیز در مواجهه با تداخل می‌شود.

کاربرد فناوری وای فای 7

ظرفیت به طور قابل توجهی افزایش می‌یابد: تکنولوژی WiFi 7 به لطف قابلیت‌های جدیدی که برای پشتیبانی از تعداد زیادی کاربر و دستگاه‌ها در محیط‌های پر پهنای باند طراحی شده‌اند، سرعت داده، تأخیر کمتر و افزایش ظرفیت شبکه را به ارمغان می‌آورد.

تجربیات جدید باور نکردنی: تکنولوژی WiFi 7 نوید تجربه‌های پیشرفته را ارائه می‌دهد، از جمله XR با تأخیر کمتر که برای بازی‌های اجتماعی و کنفرانس‌های ویدئویی پیشرفته و ارسال محتوا برای برنامه‌های آموزشی و کار مجازی طراحی شده است.

پیشرفت فناوری Wi-Fi: به عنوان یک رهبر قدیمی فناوری در نوآوری‌ها و استانداردهای بی‌سیم، فناوری‌های کوالکام برای پشتیبانی از استانداردهای IEEE 802.11 و Wi-Fi Alliance ساخته شده‌اند و در عین حال نیازها و قابلیت‌های کاربر آینده را در نظر می‌گیرد.

سخن پایانی

نوآوری‌های پیشرفته، موارد استفاده پیشرفته جدید را امکان پذیر می‌کند. Qualcomm Technologies، در خط مقدم این تکامل فناوری است و پتانسیل آنچه را که با Wi-Fi ممکن است، به حداکثر می‌رساند و راه را برای تجربه‌های کاربری سطح بعدی و مورد تقاضا هموار می‌کند.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402