معرفی فیلم سفر جادویی ۲۰۲۲ (Spirited) | تریلر، داستان، بازیگران و نمرات

فیلم سفر جادویی ۲۰۲۲
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

فیلم سفر جادویی ۲۰۲۲، یک فیلم موزیکال کمدی کریسمسی با بازی ویل فرل (Will Ferrell) و رایان رینولدز (Ryan Reynolds) است. در این مقاله بیشتر با فیلم Spirited 2022 آشنا خواهیم شد.

هر ساله با نزدیک شدن به ایام کریسمس شاهد انتشار فیلم‌های مناسبتی متعددی هستیم. یکی از فیلم‌های کریسمسی پربیننده که در سال 2022 منتشر شد نیز، فیلم سینمایی سرزنده 2022 است. این فیلم که با نا‌م‌های اسپریتد یا سفر جادویی نیز شناخته می شود، اثری به کارگردانی شان آندرس (Sean Anders) و با بازی ویل فرل، رایان رینولدز و اوکتاویا اسپنسر (Octavia Spencer) است. فیلم سفر جادویی ۲۰۲۲ در واقع بازگویی رمان کوتاه سرود کریسمس از چارلز دیکنز (Charles Dickens)، نویسنده انگلیسی، است که سایر اقتباس‌های صورت گرفته از این داستان را نیز نقد می‌کند. این فیلم ابتدا در 11 نوامبر 2022 (20 آبان 1401) به‌صورت محدود در سینماها اکران شد و سپس در 18 نوامبر 2022 (27 آبان 1401) به‌صورت دیجیتال در شبکه Apple TV+ منتشر شد. اگر کنجکاوید که بیشتر درباره فیلم Spirited 2022 بدانید، تا پایان مقاله معرفی فیلم اسپریتد همراه پلازا بمانید.

پیش از هرچیزی، از اینجا تریلر فیلم Spirited 2022 را تماشا کنید تا کمی با فضا و داستان آن آشنا شوید.

فهرست مطالب:

دانلود فیلم Spirited 2022

داستان فیلم سینمایی سرزنده 2022

فیلم اسپریتد

خلاصه فیلم Spirited 2022 از این قرار است که روح حال کریسمس (یکی از شخصیت‌های داستان چارلز دیکنز) در آستانه‌ی بازنشستگی است و این یعنی به زودی باید به زمین بازگردد. در چنین شرایطی، او متوجه مردی «هدایت ناپذیر» می‌شود که ممکن است به او کمک کند با گذشته‌اش کنار بیاید.

ژانر فیلم اسپریتد همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم کمدی موزیکال کریسمسی است و مدت زمان فیلم اسپریتد نیز 127 دقیقه است.

هنرپیشه های فیلم سفر جادویی ۲۰۲۲

در سپتامبر 2019 اعلام شد که شان آندرس و جان موریس (John Morris) برای کارگردانی و نوشتن فیلمنامه این فیلم کریسمسی انتخاب شده‌اند. این دو همچنین در کنار ویل فرل، رایان رینولدز و برخی دیگر، از تهیه‌کنندگان این فیلم محسوب می‌شوند. یک ماه بعد نیز کمپانی Apple موفق شد امتیاز این فیلم را به دست بیاورد.

از همان ابتدا حضور فرل و رینولدز در نقش‌های اصلی این فیلم قطعی بود. جالب است بدانید که هر دوی آن‌ها برای بازی در این فیلم، 20 میلیون دلار دستمزد دریافت کرده‌اند. در فوریه 2021 نیز اوکتاویا اسپنسر به فیلم سرزنده پیوست و در همان ماه مشخص شد که رایان رینولدز نقش اصلی این فیلم را بازی می‌کند درحالیکه ویل فرل نقش روح حال کریسمس را ایفا خواهد کرد. در ژوئن 2021 نیز سونیتا مانی برای ایفای نقش روح گذشته کریسمس به این فیلم پیوست.

فیلمبرداری فیلم Spirited 2022 در جولای 2021 و در شهر بوستون آمریکا آغاز شد. در اکتبر همان سال نیز رینولدز اعلام کرد که فیلمبرداری اثر به پایان رسیده است. در ادامه این بخش با بیوگرافی 3 بازیگر اصلی فیلم سفر جادویی ۲۰۲۲ و همچنین با اسامی و نقش‌های سایر هنرپیشگان این اثر آشنا خواهیم شد.

ویل فرل در نقش روح حال کریسمس

فیلم سینمایی سرزنده 2022

ویل فرل بازیگر، کمدین و تهیه‌کننده آمریکایی متولد 16 جولای 1967 برابر با 25 تیر 1346 است. او با حضور در مجموعه کمدی Saturday Night Live طی سال‌های 1995 تا 2002، به شهرت قابل قبولی دست یافت و پس از آن در فیلم‌های کمدی متعددی به ایفای نقش پرداخت. فرل یکی از اعضای Frat Pack محسوب می‌شود؛ نامی که به گروهی از بازیگران دهه‌های 1990 و 2000 که در فیلم‌‌های کمدی پرفروش متعددی در کنار هم به ایفای نقش پرداختند، اختصاص داده شده است. ویل فرل تا کنون نامزد دریافت یک جایزه امی و سه جایزه گلدن گلوب شده است. او در سال 2015 ستاره‌ای در پیاده‌‌روی مشاهیر هالیوود دریافت کرد.

برخی از آثار ویل فرل عبارتند از فیلم کمدی کریسمسی Elf محصول 2003، فیلم طنز Anchorman: The Legend of Ron Burgundy محصول 2004، فیلم کمدی ورزشی Talladega Nights: The Ballad of Ricky Bobby محصول 2006، فیلم کمدی Step Brothers محصول 2008، فیلم طنز سیاسی The Campaign محصول 2012 و فیلم کمدی معمایی Holmes & Watson محصول 2018. فرل در فیلم سفر جادویی ۲۰۲۲ نقش ابنیزر اسکروج، روح حال کریسمس را ایفا می‌کند.

رایان رینولدز در نقش کلینت بریگز

فیلم spirited 2022

رایان رینولدز بازیگر و تاجر کانادایی-آمریکایی متولد 23 اکتبر 1976 برابر با 1 آبان 1355 است. او بازیگری را با یک سریال کانادایی به نام Hillside آغاز کرد که در سال‌های 1991 الی 1993 منتشر می‌شد. او سپس در فیلم‌های مختلفی چون فیلم کمدی سیاه Waiting… محصول 2005، فیلم کمدی عاشقانه The Proposal محصول 2009، فیلم درام Woman in Gold محصول 2015، فیلم تریلر اکشن 6 Underground محصول 2019 و فیلم علمی تخیلی اکشن yFree Guy محصول 2021 حضور پیدا کرد. او همچنین بازیگر فیلم‌های ددپول است که موفق‌ترین آثار او از لحاظ تجاری محسوب می‌شوند.

رینولدز در سال 2017 ستاره‌ای در پیاده‌روی مشاهیر هالیوود دریافت کرد. او همچنین نامزد دریافت جوایزی چون گلدن گلوب شده است. رایان رینولدز در فیلم اسپریتد نقش کلینت بریگز را ایفا می‌‌کند.

همچنین بخوانید :

اوکتاویا اسپنسر در نقش کیمبرلی

بررسی فیلم سفر جادویی ۲۰۲۲

اوکتاویا اسپنسر بازیگر آمریکایی متولد 25 مه 1970 برابر با 4 خرداد 1349 است. او تا کنون جوایز و افتخارات زیادی کسب کرده که از میان آن‌ها می توانیم به جایزه اسکار، جایزه آکادمی فیلم بریتانیا، گلدن گلوب و دو جایزه انتخاب منتقدان و سه جایزه انجمن بازیگران سینما اشاره کنیم. او یکی از دو زن رنگین‌پوستی است که نامزد دریافت 3 جایزه اسکار شدند و اولین زن سیاه‌پوستی است که در دو سال متوالی نامزد دریافت این جایزه شد.

برخی از آثار این بازیگر عبارتند از فیلم تاریخی The Help محصول 2011، فیلم بیوگرافی Fruitvale Station محصول 2013، فیلم درام بیوگرافی Hidden Figures محصول 2016، فیلم درام فانتزی The Shape of Water محصول 2017، فیلم درام Luce محصول 2019 و فیلم ترسناک روانشناختی Ma محصول 2019.

سایر بازیگران فیلم سینمایی سرزنده 2022 عبارتند از:

  • نیکو تیروزوی (Nico Tirozzui) در نقش کودکی کلینت بریگز
  • توماس پی. گیلیس (Thomas P. Gillis) در نقش کلینت بریگز آینده
  • سونیتا مانی (Sunita Mani) در نقش بانی؛ روح گذشته کریسمس
  • پاتریک پیج (Patrick Page) در نقش جیکوب مارلی
  • مارلو بارکلی (Marlow Barkley) در نقش رن/ کری جوان
  • لورن جی. وودز (Loren G. Woods) در نقش روح آینده کریسمس
  • تریسی مورگان (Tracy Morgan) صداپیشه روح آینده کریسمس
  • ایمی کاررو (Aimee Carrero) در نقش نورا
  • جو تیپت (Joe Tippett) در نقش اوون بریگز
  • آندریا آندرس (Andrea Anders) در نقش کری بریگز
  • جن تولوک (Jen Tullock) در نقش وندی
  • لیلی سالیوان (Lily Sullivan) در نقش مارگارت / روح HR
  • پی. جی. بایرن (P.J. Byrne) در نقش آقای التلی
  • رز بایرن (Rose Byrne) در نقش کارن
  • گوین مادوکس برگمن (Gavin Maddox Bergman) در نقش اولیور توئیست
  • جودی دنج (Judi Dench) در نقش خودش
  • جیمی فلن (Jimmy Fallon) در نقش خودش

نقد و نمرات فیلم سفر جادویی ۲۰۲۲

معرفی فیلم اسپریتد

فیلم اسپریتد پس از انتشار با نظرات مثبت منتقدانی مواجه شد که ترانه‌های غیراقتباسی، ایفای نقش بازیگران و شیمی خوبی که بین فرل و رینولدز برقرار بود را تحسین کردند اما از اینکه این فیلم نسبت به سایر اقتباس‌های کتاب سرود کریسمس پیشرفت چندانی نداشته، ایراد گرفتند. 70 درصد از آراء 112 منتقدی که فیلم سینمایی سرزنده 2022 را در سایت راتن تومیتوز بررسی کردند، مثبت ارزیابی شده است. این در حالیست که این فیلم در IMDb امتیاز 6.6/10 را دریافت کرده است. این فیلم همچنین در سایت متاکریتیک امتیاز 55 از 100 را از مجموع نظرات 25 منتقد دریافت کرده است؛ 14 مورد از این نظرات مثبت، 7 مورد متوسط و 4 مورد نیز منفی هستند. در ادامه نقد فیلم اسپریتد توسط برخی از این منتقدان را می‌خوانیم.

We Got This Covered / مارتین کار: 90

از لحاظ نمایشی بزرگ و از لحاظ درس‌های زندگی نیز بزرگتر، فیلم سفر جادویی ۲۰۲۲، به یک میزان غافلگیرکننده، الهام‌بخش و سرگرم‌کننده است.

The Playlist / نیک آلن: 83

فیلم سینمایی سرزنده 2022 یکی از آن فیلم‌هایی است که تصمیمات خلاقانه متعددی دارد که به‌نظر می‌رسد نه تنها از حال و هوای تعطیلات و ترانه‌ها که از میل به ساختن یک برنامه خوب الهام گرفته است.

Chicago Sun-Times / ریچارد روپر: 75

با توجه به اینکه فرل و رینولدز ترکیب مناسبی از کمدی هیپستر همراه صداقت واقعی، با صحنه‌های موزیکالی که به‌عنوان نقیضه موفق هستند اما سرگرم‌کننده نیز محسوب می‌شوند ارائه می‌دهند، فیلم اسپریتد… درست است… این فیلم مانند یک فنجان بزرگ شادی تعطیلات برای کل خانواده است.

Los Angeles Times / گری گلدستین: 70

Spirited، یکی از بیشمار نسخه‌های سرود کریسمس ماندگار چارلز دیکنز، چنان سرگرمی خوش‌‌ساخت، سرزنده و مفرحی است که بخشش اشتباهات این فیلم موزیکال کمدی فانتزی پر زرق و برق، کار سختی نیست. اگرچه ممکن است بینندگان ضدحال نظر دیگری داشته باشند.

نقد فیلم اسپریتد

The A. V. Club / برنت سایمون: 67

اگرچه خالی از ایراد نیست، این فیلم به‌عنوان یک افسانه مدرن ظاهر می‌شود که درس‌های به شدت حساب‌شده‌ی زندگی آن‌ با ظاهری رنگارنگ، به‌طرز غیرقابل انکاری به روز هستند.

The Hollywood Reporter / دیوید رونی: 60

فیلم سفر جادویی ۲۰۲۲ سرزندگی خود را ابتدا مدیون رفاقت پرنشاط فرل و رینولدز و سپس مدیون رقم خوردن قانع‌کننده‌ترین داستان عاشقانه‌ی فیلم است.

IGN / ساامانتا نلسون: 50

حتی رایان رینولدز و ویل فرل نیز آنقدر جذاب نیستند که بتوانند آبروی اقتباس موزیکال شبکه AppeTV+ از سرود کریسمس را بخرند.

Slant / کلیتون دیلارد: 25

اگر بگوییم که فیلم موزیکال به سرعت خسته‌کننده می‌شود، نشان می‌دهد که از همان قاب اول مبتذل نبوده است.

کلام آخر

نمرات فیلم سفر جادویی ۲۰۲۲

ممنون که تا پایان این مطلب همراه ما بودید. در این مقاله به معرفی و بررسی فیلم سفر جادویی ۲۰۲۲ پرداختیم و درباره جزئیات مختلف آن صحبت کردیم. نظر شما درباره تماشا و دانلود فیلم سینمایی سرزنده 2022 چیست؟ فکر می‌کنید همبازی شدن رایان رینولدز و ویل فرل در این فیلم ایده خوبی بوده؟ از 1 تا 10 چه امتیازی را به این فیلم کریسمسی می‌دهید؟ فراموش نکنید نظراتتان را در بخش دیدگاه‌ها با ما به اشتراک بگذارید. اگر دوست دارید با بهترین انیمیشن‌ها و فیلم‌های کریسمسی تاریخ آشنا شوید نیز می‌توانید سری به این مقاله از پلازا بزنید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402