فیلم سینمایی صدای سفید (White Noise 2022) | داستان، بازیگران و نمرات

فیلم سینمایی صدای سفید
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

فیلم سینمایی صدای سفید فیلم کمدی ابزورد درام محصول 2022 است. امروز قصد داریم به معرفی فیلم White Noise 2022 بپردازیم.

فیلم سینمایی صدای سفید یک فیلم کمدی ابزورد محصول 2022 است، که توسط نوآ بامباک (Noah Baumbach) کارگردانی شده است که از رمانی به همین نام در سال 1985 توسط دان دلیلو (Don DeLillo) اقتباس شده است. این اولین فیلم کارگردانی بامباک است که کاملا بر داستان اصلی پایبند نبوده. در این فیلم آدام درایور (Adam Driver)، گرتا گرویگ (Greta Gerwig)، دان چیدل (Don Cheadle) و رافی کسیدی (Raffey Cassidy) ایفای نقش می‌کنند. داستان در دهه 1980 اتفاق می‌افتد، خلاصه ی فیلم White Noise 2022 داستان زندگی یک خانواده را به دنبال دارد که بر اثر یک حادثه، آلودگی هوا در محل زندگی آن‌ها زیاد می‌شود.

فیلم برفک ۲۰۲۲ اولین نمایش جهانی خود را در هفتاد و نهمین جشنواره بین المللی فیلم ونیز در 31 آگوست 2022 (9 شهریور 1401) داشت و در سینماهای منتخب در 25 نوامبر 2022 (4 آذر 1401) اکران شد، قبل از پخش استریم آن در 30 دسامبر 2022 (9 دی 1401) توسط نتفلیکس، این فیلم نقدهایی را از سوی منتقدان و تماشاگران دریافت کرد. در حالی که کارگردانی، فیلمبرداری، بازی بازیگران (به ویژه درایور) و موسیقی الفمن به طور کلی مورد ستایش قرار گرفت، اما فیلمنامه، لحن طنز و طول فیلم، بسیاری را ناامید کرد و اما برخی هم فیلم را پرمدعا دانستند. با معرفی این عنوان همراه ما باشید.

فهرست مطالب:

داستان فیلم White Noise 2022

فیلم برفک ۲۰۲۲

فیلم سینمایی صدای سفید در عین حال خنده دار و وحشتناک، شاعرانه و پوچ، معمولی و آخرالزمانی است، و تلاش‌های یک خانواده معاصر آمریکایی را برای مقابله با درگیری‌های دنیوی زندگی روزمره، و در عین حال دست و پنجه نرم کردن با اسرار جهانی عشق، مرگ و امکان خوشبختی در دنیایی نامعلوم را به تصویر می‌کشد. مدت زمان فیلم White Noise 2022 برابر با 136 دقیقه است.

همچنین بخوانید :

بازیگران فیلم White Noise 2022

در 28 ژوئیه 2004، بری سوننفلد قرار بود اقتباس سینمایی از صدای سفید را بر اساس فیلمنامه‌ای از استیون شیف (Stephen Schiff) کارگردانی کند. در سال 2016، اوری سینگر حقوق کتاب را به دست آورد و پروژه را به سمت توسعه سوق داد. تاریخ 17 اکتبر 2016، مایکل آلمریدا (Michael Almereyda) قرار بود اقتباس فیلم را بنویسد و کارگردانی کند. اما در 13 ژانویه 2021، مشخص شد که نوآ بامباک در کنار دیوید هیمن (David Heyman) و اوری سینگر (Uri Singer)، فیلم را برای نتفلیکس اقتباس و کارگردانی خواهد کرد.

در 22 دسامبر 2020، آدام درایور و گرتا گرویگ برای این فیلم انتخاب شدند. در آوریل 2021، رافی کسیدی، می نیولا (May Nivola) و سام نیولا (Sam Nivola) به بازیگران فیلم پیوستند. و در ژوئن 2021، جودی ترنر اسمیت (Jodie Turner-Smith) برای پیوستن به بازیگران وارد مذاکره شد. فیلمبرداری فیلم در ژوئن 2021 با عنوان Wheat Germ آغاز شد. فیلمبرداری در اوهایو انجام شده است. در ادامه به معرفی هنرپیشه های فیلم برفک ۲۰۲۲ می‌پردازیم.

آدام درایور در نقش پرفسور جک گلادنی

فیلم White Noise 2022

آدام درایور بازیگر آمریکایی متولد 19 نوامبر 1983 برابر با 28 آبان 1362 در سن‌دیه‌گو است. درایور حضور در تئاتر برادوی را با نمایش Mrs. Warren’s Profession در سال 2010 آغاز کرد. او در نمایش‌های بسیاری حضور داشته و برای نمایش Burn This در سال 2019 نامزد جایزه تونی شد. آدام با سریال Girls (2012-2017) مورد توجه قرار گرفت و نامزد جایزه امی شد. پس از آن در چند فیلم از جمله فیلم Lincoln (2012)، فیلم Inside Llewyn Davis (2013) و فیلم Silence (2016) او را دیدیم.

آدام درایور با نقش کایلو رن در سه‌گانه Star Wars (2015-2019) شناخته می‌شود. وی تاکنون دو بار برای فیلم BlacKkKlansman (2019) و فیلم Marriage Story (2020) نامزد جایزه اسکار شده است. این دو فیلم نامزدی جایزه بفتا، جایزه گلدن‌ گلوب و جایزه منتخب منتقدین را نیز برای وی به ارمغان آورده‌اند.

گرتا گرویگ در نقش بابِت گلادنی

نقد فیلم سینمایی صدای سفید

گرتا سلست گرویگ متولد 4 اوت 1983 بازیگر، فیلمنامه‌نویس و کارگردان آمریکایی است. او برای اولین بار پس از حضور در چندین فیلم توجه را به خود جلب کرد، بین سال‌های 2006 و 2009، او در تعدادی از فیلم‌های جو سوانبرگ (Joe Swanberg) ظاهر شد، که برخی از آنها را خود نویسندگی یا کارگردانی کرده‌است، از جمله فیلم مستقل Hannah Takes the Stairs (2007) و Nights and Weekends (2008).

از اوایل دهه 2010، گرویگ با شریک زندگی خود نوآ بامباک در چندین فیلم از جمله Greenberg (2010)، کمدی Frances Ha (2012) که برای آن نامزد جایزه گلدن گلوب شد و Mistress America (2015) همکاری کرد. او همچنین در فیلم‌های ویت استیلمن Damsels in Distress (2011)، وودی آلن To Rome with Love (2012)، ربکا میلر Maggie’s Plan (2015)، روانشناختی درام Jackie از پابلو لاریان، کمدی 20th Century Women از مایک میلز، و انیمیشن استاپ موشن Isle of Dogs از وس آندرسون حضور داشته است.

دون چیدل در نقش پروفسور موری سیسکیند

تریلر فیلم سینمایی صدای سفید

دونالد فرانک چیدل جونیور متولد 29 نوامبر 1964 یک بازیگر آمریکایی است. او جوایز متعددی از جمله دو جایزه گرمی، یک جایزه تونی، دو جایزه گلدن گلوب و دو جایزه انجمن بازیگران سینما را دریافت کرده است. او همچنین نامزد دریافت جایزه اسکار، دو جایزه فیلم آکادمی بریتانیا و 11 جایزه Primetime Emmy شده است. نامزدی های امی، گرمی، اسکار و تونی او را به یکی از معدود سیاهپوستانی تبدیل می‌کند که نامزد چهار جایزه بزرگ سرگرمی آمریکا (EGOT) شده است.

پس از نقش‌های اولیه در Hamburger Hill (1987) و به عنوان گانگستر راکت در فیلم Colors (1988)، چیدل کار خود را در دهه 1990 با نقش‌های نئونوآر رمزآلود Devil in a Blue Dress، تاریخی درام Rosewood (1997) و کمدی درام Boogie Nights (1997) آغاز کرد. همکاری او با کارگردان استیون سودربرگ منجر به فیلم‌های Out of Sight (1998)، جنایی درام Traffic (2000)، سه‌گانه The Ocean’s Trilogy (2001–2007)، و نئونوآر جنایی No Sudden Move (2021) شد. چیدل برای بازی در نقش مدیر هتل رواندا پل روساباگینا در فیلم تاریخی Hotel Rwanda (2004) نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد شد. چیدل با بازی در نقش جیمز رودی رودز در دنیای سینمایی مارول که با Iron Man 2 (2010) شروع شد، شهرت جهانی خود را افزایش داد.

همچنین بخوانید :

رافی کسیدی در نقش دنیس گلادنی

تریلر فیلم سینمایی صدای سفید

رافی کامومیل کسیدی متولد 12 نوامبر 2001 یک هنرپیشه انگلیسی است. او در فیلم‌هایی از جمله Snow White and the Huntsman (2012)، سریال درام Mr Selfridge (2013)، فیلم علمی تخیلی Tomorrowland (2015) و روانشناختی ترسناک The Killing of a Sacred Deer (2017) ایفای نقش کرده است. در سال 2013 کسیدی به عنوان ستاره‌های فردا در مجله Screen International انتخاب شد. در آن زمان، او جوانترین بازیگری بود که تا به حال در لیست سالانه حضور داشته ‌است.

دیگر بازیگران فیلم سینمایی صدای سفید عبارتند از:

  • سم نیولا (Sam Nivola) در نقش هینریچ گلادنی
  • می نیولا (May Nivola) در نقش استیف گلادنی
  • جودی ترنر اسمیت (Jodie Turner-Smith) در نقش واینی ریچارد
  • آندره بنجامین (André Benjamin) در نقش الیوت لاشر
  • سم گولد (Sam Gold) در نقش آلفونسه
  • لارس ایدینگر (Lars Eidinger) در نقش آقای گری
  • کارلوس اسکات (Carlos Jacott) در نقش گراپا

امتیازات و بررسی فیلم برفک ۲۰۲۲

همینطور که در نقد فیلم سینمایی صدای سفید می‌بینیم، این فیلم توانست نمره 6 از 10 را در IMDb و در نظرسنجی گوگل 53 درصد علاقه تماشاگران را به خود جلب کند. در نقد و بررسی راتن تومیتوز 63 درصد نقدها مثبت ارزیابی شدند، و همچنین در متاکریتیک بر اساس نقد 41 منتقد، 25 نقد مثبت و 13 نقد متوسط و 3 نقد منفی بوده‌است. میانگین امتیازی که این فیلم دریافت کرده نیز 66 از 100 بوده‌است. در ادامه به بررسی چندی از نمرات فیلم White Noise 2022 می‌پردازیم.

CineVue | جان بلیزدیل (100)

این را می‌توان به‌عنوان یک تمرین از خود راضی و پوچ در تطهیر طنز تلقی کرد، اما به‌عنوان یک تمرین از خود راضی و خالی در پاک‌سازی طنز، یکی از بهترین‌ها خواهد بود. در فیلم احساسات و منطق کنار هم وجود دارد. چیدل، گرویگ و درایور همگی فوق‌العاده هستند، در حالی که سم نیولا و رافی کسیدی به عنوان بچه‌های باهوش به نقش آفرینی‌شان شباهتی غیر ممکن می‌دهند.

IGN | رایان لستون (90)

وایت نویز آینه‌ای به آمریکای معاصر دارد و وادار به خودآزمایی می‌کند که هم سرگرم کننده و هم وحشتناک است. که ممکن است در دهه 80 اتفاق بیفتد، اما مثل همیشه پیش‌بینی‌کننده است و ما را مجبور می‌کند تا شکست‌های فرهنگ پست مدرن را بررسی کنیم و با کمدی سیاه و وحشت ذاتی جامعه‌مان روبرو شویم. که ممکن است خنده دار باشد، اما White Noise با موضوعات سنگین و تکان دهنده با سطحی از آگاهی مواجه می‌شود که باعث خنده شما می‌شود در حالی که معانی عمیقی در زیرش پنهان است.

Los Angeles Times | جاستین چانگ (80)

احترام بیش از حد باعث کشته شدن بسیاری از اقتباس‌های خوش‌نیت شده است، اما فیلم سینمایی صدای سفید که در آن واحد به‌شدت جیوه‌ای است و به‌شدت کنترل می‌شود، به نوعی بر مرگ خود پیروز می‌شود. آنقدر پر از زندگی است، و همچنین خیلی خنده دار، سرکش، شیطنت آمیز و با خلع سلاحی شیرین شما را به تماشا می‌نشاند.

دانلود فیلم سینمایی صدای سفید

RogerEbert.com | برایان تالریکو (75)

اقتباس نوآ بامباک از کتاب صدا سفید حدود 90 دقیقه این مضامین پیچیده را با روحی بازیگوش دنبال می‌کند تا اینکه نویسنده احتمالاً کنترل خود را بر مواد جدی‌تر در آخرین اکشن از دست می‌دهد. اما وقتی صحبت از ترکیب غیر منتظره نویسنده و فیلمساز می‌شود که لزوما نمی‌توان آنها را با هم مقایسه کرد، این بیش از حد انتظار است.

The A.V. Club | مرتادا الفدایی (75)

وقتی یک فیلمساز انتخاب جسورانه‌تری می‌کند و افق دید خود را گسترش می‌دهد، همیشه تحسین برانگیز است. برای بامباک، چنین سرمایه‌گذاری به مکانی آشنا منتهی می‌شود. تفاوت‌های ظریف اختلافات خانوادگی نقطه شیرین هنری او باقی می‌ماند.

Vulture | بیلگه ابیری (70)

فیلم برفک ۲۰۲۲ مطمئناً ناهموار است، احتمالاً از نظر طراحی بسیار ناهموار اما همچنین هرگز خسته کننده نیست، همیشه مشتاق است چیز جدیدی را به بیننده نشان دهد و مشتاق سرگرم کردن است. هرگز تصور نمی‌کردم هنگام تماشای یک فیلم اقتباسی از صدای سفید از دون دلیدو آنقدر بخندم.

ABC News | پیترز تراورس (60)

نوآ بامباک با احترامی بیش از حد محتاطانه به رمان جذاب دون دلیلو در سال 1985 درباره هرج و مرج و پوچ گرایی رمان، در نتیجه فیلم برفک ۲۰۲۲ فشرده‌ترین فیلم او است که تنها زمانی آزاد می‌شود که به بازیگران فیلم آدام درایور و گرتا گرویگ اجازه می‌دهد تا با بال‌های خود پرواز کنند.

The New York Times | آ او اسکات (60)

چیزی جدا از فیلم وجود دارد، مجموعه‌ای از حالات و مفاهیم که اغلب بسیار جالب هستند اما هرگز کاملاً منسجم نیستند. فیلم سینمایی صدای سفید بیانگر ایمان صادقانه و قابل تحسین است.

Variety | اوون گلیبرمن (60)

به عنوان یک فیلم، فیلم White Noise 2022 مضامین خود را با صدای بلند و با افتخار اعلام می‌کند، اما مشکل اینجاست که آنها را بیشتر از اینکه احساس کنید فریاد می‌زند.

کلام آخر

بازیگران فیلم سینمایی صدای سفید

در این مقاله از پلازا به معرفی فیلم White Noise 2022 پرداختیم؛ ژانر فیلم برفک ۲۰۲۲ درام ترسناک است. با بازی ستارگانی مانند آدام درایور و گرتا گرویگ که به نسبت فیلم موفقی بوده است. نظر شما در مورد داستان و شخصیت‌ها چه بود؟ آیا برای دانلود فیلم سینمایی صدای سفید ترغیب شدید؟ شما می‌توانید نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما و دیگر مخاطبین پلازا درباره فیلم برفک ۲۰۲۲ به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402