خدمات حسابداری و مشاوره مالیاتی؛ ضرورتی برای کسب و کارها

خدمات حسابداری و مشاوره مالیاتی
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

خدمات حسابداری و مشاوره مالیاتی یکی از ضرورت های مهم برای مدیران، کارفرمایان و کسب و کارها است تا به وسیله آن راندمان کسب و کار خود را افزایش دهند.

فهرست عناوین مطلب:

خدمات حسابداری با ارزش ترین خدمت به کسب و کارها

در حال حاضر یکی از نیازهای اساسی کسب و کارها و صاحبان مشاغل، استفاده از خدمات حسابداری است. مدیران برای رسیدن به موفقیت، افزایش راندمان و سود دهی شرکت ها به این نوع خدمات نیاز دارند. بر کسی پوشیده نیست که انجام امور محاسباتی برای اشخاص حقیقی و حقوقی از چه اهمیت ویژه ای برخوردار است. استفاده از این خدمات برای صاحبان شرکت ها، بنگاه های اقتصادی و موسسات تجاری بزرگ ضرورت بیشتری دارد؛ زیرا اساس این شرکت ها بر مبنای افزایش سود است.

طبق تعاریف، بررسی و انجام تمام امور مالی یک واحد اقتصادی بر اساس اصول حسابداری و قوانین اداری خدمات حسابداری نام دارد. در حقیقت بسیاری از شرکت های تجاری برای رسیدن به موفقیت، بخش یا تمام امور مالی خود را به گروه یا اشخاصی واگذار می کنند که هدفشان بالا بردن عملکرد و بازده شرکت ها است. این استراتژی که به نام برون‌سپاری فرایندهای تجاری (Business Process Outsourcing) شناخته می شود، تاکتیکی است که شرکت ها برای بالا بردن ارزش افزوده خود انجام می دهند.

شاید این سوال در ذهن مخاطبان شکل بگیرد که فرایند برون سپاری چه ارتباطی با خدمات حسابداری دارد؟ در واقع انجام امور حسابداری، مالی و مشاوره مالیاتی برای شرکت ها، بخشی از فرایند BPO است. البته برخی از سازمان ها و شرکت های تجاری بزرگ این خدمات را در درون سازمان جای داده اند؛ ولی بعضی شرکت ها این فعالیت ها را به شخص یا سازمان ثالث واگذار کرده اند. فعالیت های مالی چه در درون سازمان یا بیرون از آن انجام شود، برای مدیران و کارفرمایان با هدف افزایش اثر بخشی سایر قسمت های مجموعه می باشد.

استفاده از خدمات مالی و سیستم حسابداری شرکت های ثالث برای مدیران و کارفرمایان این فرصت استثنایی را فراهم کرده است که بتوانند رقبای تجاری را کنار زده و مجموعه را به سوی موفقیت های بیشتر سوق دهند.

خدمات حسابداری و مالی

چرا کسب و کارها به انواع خدمات حسابداری و مالی نیاز دارند؟

زمانی که شرکت های تجاری، اشخاص متخصص و صاحب فنی چون حسابدار، مشاور مالی و مشاور مالیاتی استخدام می کنند، هدفشان بهره مندی از خدمات مالی و حسابداری است. در حقیقت حسابداران، به اندازه گیری و بررسی داده های مربوط به فعالیت های کسب و کارها می پردازند. آنها نتایج حاصل از بررسی را در اختیار مدیران و کارفرمایان قرار می دهند. مشاوران مالی و حسابداران با فراهم کردن سیستم حسابداری، برنامه ریزی مالی، سرمایه گذاری ها، بررسی مالیات ها و سایر فعالیت ها را برای مدیران و کارفرمایان انجام می دهند.

در واقع با سیستم حسابداری و مالی، شرکت ها می توانند در پایان سال مالی به این پرسش ها پاسخ دهند. آیا مجموعه در سال های آینده پرسود خواهد بود؟ شرکت توانایی رقابت با سایر رقبا را دارد؟ آیا شرکت توانایی پرداخت بدهی را دارد؟ آیا شرکت توانسته بیشتر از پرداخت مالیات، سرمایه گذاری کند؟ به این ترتیب باید خدمت مخاطبان عرض کنیم شرکت هایی که خدمات حسابداری و مالی ارائه می دهند، هدفشان تسهیل امور حسابداری، مدیریت و ارزیابی امور مالی صاحبان مشاغل و کسب و کارها است.

آنها با خدمات حسابداری و ارائه به موقع صورت های مالی، تنظیم اظهارنامه های مالیاتی، گزارش های خرید و فروش فصلی، تنظیم مالیات بر درآمد و نگهداری سوابق حسابداری، شرکت ها را در دستیابی به موفقیت کمک می کنند. حال سوال دیگری که مطرح می شود، درباره انواع خدماتی است که شرکت های خدمات مالی و حسابداری به صاحبان کسب و کارها ارائه می دهند. معمولا این نوع خدمات را شرکت های حسابداری به مشتریان عرضه می کنند و از دو بعد موضوعی (مالی، مالیاتی، خدمات اداری کارکنان) و نوع خدماتی که عرضه می شود، مورد بررسی قرار می گیرد.

انواع خدماتی که توسط شرکت حسابداری اقتصاد قرن عرضه می شود عبارت است از:

خدمات مشاوره مالیاتی

یکی از خدمات حسابداری، دادن مشاوره به کسب و کارهایی است که اساسا خودشان یک حسابدار دارند؛ اما برای بالا بردن راندمان و مدیریت بهتر از این نوع خدمات استفاده می کنند. کسب و کارهایی که به تازگی وارد عرصه تجارت شده اند، با مشاوره مالیاتی و مالی به نتایج مورد نظرشان زودتر می رسند. از جمله خدمات مشاوره می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • مشاوره در امور مالیاتی
  • مشاوره برای بستن قرارداد
  • مشاوره برای تهیه صورت های مالی
  • استخدام پرسنل اداری
  • مشاوره برای سرمایه گذاری و …

خدمات پشتیبانی و فنی

این نوع از خدمات با هدف ایجاد یک سیستم حسابداری برای پشتیبانی از امور مالی شرکت انجام می شود. این فعالیت ها شامل ارائه انواع نرم افزارهای حسابداری و خدمات پس از آن است. این خدمات بر اساس نوع نیاز مشتری، توسط شرکت های حسابداری ارائه می شود. عرضه انواع نرم افزارهایی مثل حقوق و دستمزد، انبارداری، حسابداری پیمانکاری، نرم افزار حسابداری خدماتی و سایر سیستم های حسابداری بخش از این خدمات است.

خدمات حسابداری در زمینه اجرایی

یکی از خدمات حسابداری به حوزه اجرایی شرکت ها مرتبط است. در این حالت اغلب شرکت های تجاری از استراتژی برون سپاری فرایندهای تجاری استفاده می کنند. آنها تمام امور مالی یا قسمتی از آن را به موسسه های ثالث مانند شرکت های حسابداری می سپارند. این فرایند شامل تمام امور مالی و حسابداری مانند تهیه اظهارنامه های مالیاتی، تنظیم صورت مالی، منابع انسانی، محاسبه سود و زیان، مالیات بر ارزش افزوده و سایر موارد است.

انجام فعالیت های 360 درجه بخشی از خدمات حسابداری

برخی مجموعه ها مانند اقتصاد قرن بعنوان یک شرکت حسابداری در تهران و کرج که ارائه دهنده خدمات حسابداری و مشاوره مالیاتی است، می تواند در قالب خدمات 360 درجه از مدیران و صاحبان کسب و کارها پشتیبانی کند. منظور از 360 درجه، ارائه ترکیبی از انواع خدمات است که سازمان ها و بنگاه های اقتصادی از شرکت های مالی و حسابداری انتظار دارند. این خدمات شامل خدمات مالی، حسابداری داخلی و کارکنان است.

جمع بندی مطالب درباره خدمات حسابداری

خدمات حسابداری به مجموعه فعالیت هایی گفته می شود که توسط شرکت های حسابداری و مالی انجام می شود. این شرکت ها، طبق فرایند برون سپاری فعالیت های تجاری به صاحبان مشاغل و کسب و کارها خدمات ارائه می دهند. این فعالیت ها شامل انواع مشاوره مالیاتی، تهیه و تنظیم صورت های مالی، برنامه ریزی های بلند مدت، خدمات مالی، محاسبه سود و زیان، تجزیه، تحلیل اطلاعات شرکت و سایر موارد است. این خدمات دربرگیرنده انواع خدمات مشاوره، اجرایی، پشتیبانی و خدمات همه جانبه یا 360 درجه می باشد. در حقیقت با جمع آوری گزارش هایی که توسط شرکت های حسابداری انجام می شود، مدیران عملکرد و میزان موفقیت شرکت را بررسی می کنند. اقتصاد قرن (ithce.ir) بعنوان یک شرکت حسابداری در کرج و تهران، یکی از بهترین شرکت های ارائه دهنده خدمات مالی، حسابداری و مشاوره مالیاتی است.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402