رفع بلاک هشتگ در اینستاگرام؛ علت کار نکردن هشتگ ها در اینستا

رفع بلاک هشتگ در اینستاگرام
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

هشتگ‌ها یکی از ابزارهای کلیدی شبکه‌های اجتماعی و به‌خصوص اینستاگرام هستند. اما برخی اوقات ممکن است درست کار نکنند. در این مطلب پلازا قصد داریم به رفع بلاک هشتگ در اینستاگرام و علت درست کار نکردن آن‌ها بپردازیم.

هشتگ‌ها اولین بار در توییتر ظاهر شدند و سپس به‌سرعت در سایر شبکه‌های اجتماعی هم سر و کله‌شان پیدا شد. با استفاده از هشتگ‌های مرتبط و درست می‌توانید آمار بازدید صفحات و پست‌های خودتان را بالا ببرید و به کاربران بیشتری دسترسی پیدا کنید. اما خیلی از کاربران هنگام استفاده از آن‌ها، نتیجه مطلوب خودشان را دریافت نمی‌کنند. این موضوع چند علت دارد که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

فهرست مطالب

رفع بلاک هشتگ در اینستاگرام

در ادامه نگاهی داریم به رایج‌ترین دلایلی که ممکن است منجر به درست کار نکردن هشتگ ها در اینستاگرام شوند. همچنین روش رفع هرکدام از آن‌ها را نیز ارائه خواهیم کرد.

1. حساب شما شادوبن (Shadowban) شده است

شاید بپرسید شادوبن به چه معنی است؟ وقتی یک حساب به‌صورت مداوم از هشتگ های ممنوعه اینستاگرام در پست‌های خود استفاده کند، به‌صورت خودکار پست‌هایی که با آن هشتگ‌ها ارسال شوند، شادوبن خواهند شد. به این ترتیب این پست‌ها تنها توسط کسانی که شما را دنبال می‌کنند قابل مشاهده خواهد بود و به کاربران جدید نشان داده نمی‌شوند.

کار نکردن هشتگ در اینستاگرام

هشتگ‌های ممنوعه اینستاگرام، هشتگ‌هایی هستند که قوانین این شبکه اجتماعی را زیرپا می‌گذارند. هشتگ‌های اسپم و یا مواردی که شامل محتوای غیراخلاقی و غیرقانونی هستند جزو این دسته از هشتگ‌ها به‌حساب می‌آیند. در حقیقت هر هشتگی که اینستاگرام به‌عنوان اسپم یا حتی مشکوک به اسپم شناسایی کند را شادوبن خواهد کرد. علاوه بر این، در صورتی که از یک هشتگ نامرتبط به پست خودتان استفاده کنید یا اگر از یک هشتگ بارها و بارها استفاده کنید، پست‌هایتان شادوبن خواهند شد.

در این صورت برای حل مشکل کار نکردن هشتگ در اینستاگرام، باید هشتگ‌های اسپم یا ممنوعه را از پست‌هایتان حذف و چند روزی صبر کنید تا شادوبن برداشته شود.

2. هشتگ‌های شما جزو هشتگ‌های محبوب هستند

علت کم شدن بازدید هشتگ می‌تواند این باشد که شما از یک هشتگ بسیار محبوب در پست خودتان استفاده کرده‌اید. اگر میلیون‌ها کاربر از یک هشتگ استفاده کنند، احتمال این که پست شما بتواند از لحاظ بازدید موفق عمل کند بسیار کمتر خواهد بود چرا که پست شما در میان انبوه پست‌های دیگران دفن می‌شود.

برای حل این مشکل کار نکردن هشتگ در اینستاگرام، باید از هشتگ‌های خاص‌تر که محبوبیت عجیب و غریبی ندارند استفاده کنید. در این صورت احتمال این که کاربران دیگر پست شما را مشاهده کنند بیشتر خواهد بود.

3. از هشتگ‌های بی‌معنی و نامفهوم استفاده می‌کنید

از طرف دیگر استفاده از هشتگ‌هایی که معنی خاصی ندارند و کاربران زیادی هم آن‌ها را جستجو نمی‌کنند، می‌تواند بازدید پست‌های شما را پایین بیاورد. هشتگ‌های نامفهوم هیچ فایده‌ای برای حساب شما ندارند و بهتر است از آن‌ها دوری کنید. همچنین ممکن است هشتگ خود را با غلط املایی تایپ کرده باشید یا از نقطه در آن استفاده کرده باشید. در این صورت حتما باید هشتگ‌ها را اصلاح کرده و مطمئن شوید هشتگ شما درست تایپ شده است.

رفع بلاک هشتگ در اینستاگرام

4. از هشتگ‌های زیادی در پست خود استفاده می‌کنید

به عقیده برخی کاربران، هر پست باید بین 5 تا 10 هشتگ داشته باشد اما برخی دیگر هم کاملا برعکس عمل می‌کنند و از 30 هشتگ هم در یک پست استفاده می‌کنند!

در حقیقت مقدار مشخصی برای هشتگ‌ها وجود ندارد. با توجه به تنظیمات هشتگ در اینستاگرام، شما در هر پست نهایتا می‌توانید از 30 هشتگ استفاده کنید. اما بهتر است این کار را نکنید. تعداد مناسب هشتگ‌ها بسته به هر حساب کاربری متفاوت است. شما باید تعداد هشتگ‌ها را تست کنید و در نهایت مقداری که بیشتر از همه جواب می‌دهد را در پست‌هایتان استفاده کنید. اگر می‌بینید استفاده از هشتگ‌های زیاد فایده‌ چندانی ندارد، تعداد آن‌ها را کمتر کنید یا برعکس.

5. ایرادات و باگ‌های برنامه

گذشته از بن شدن هشتگ اینستا و دیگر دلایل، یکی از علت‌ها می‌تواند ایرادات و باگ‌های خود برنامه باشد. ممکن است برخی هشتگ‌ها بدون هیچ دلیل خاصی و به‌خاطر باگ‌های خود برنامه عملکرد درستی نداشته باشند و بازدید زیادی به همراه نیاورند. در این صورت باید با پشتیبانی اینستاگرام تماس بگیرید و مشکل را با آن‌ها در میان بگذارید.

احتمالا این مطالب رو هم دوست داشته باشید
thumbnail
آموزش فعال کردن ریپلای در دایرکت اینستاگرام
نگار رئیسی06 اردیبهشت 1402 10:30
thumbnail
آموزش تصویری مخفی کردن تگ در اینستاگرام
محمد علی‌محمدی21 فروردین 1402 11:30

سوالات متداول

1. چرا نمیتونم هشتگ فالو کنم ؟

یکی از اصلی‌ترین دلایل می‌تواند این باشد که هشتگی که سعی در دنبال کردنش دارید، توسط اینستاگرام بن شده است. همچنین ممکن است هشتگ‌های بیش از اندازه‌ای فالو کرده باشید و دیگر نتوانید هشتگ جدیدی دنبال کنید. در این صورت ابتدا چند هشتگ را آنفالو کرده و مجددا تلاش کنید. افزون بر این، در صورتی که شادوبن شده باشید نیز نمی‌توانید هشتگ جدیدی دنبال کنید. با این حال این مشکل می‌تواند از باگ‌های خود برنامه هم باشد. برای حل آن بهتر است نسخه آخر اینستاگرام را دریافت و یک بار کش برنامه را پاک کنید.

2. چرا هشتگ در اینستاگرام کار نمی کند؟

دلیل غیر فعال شدن هشتگ اینستاگرام به چندین فاکتور مختلف بستگی دارد. ممکن است هشتگ جزو هشتگ‌های ممنوعه باشد. همچنین این احتمال وجود دارد که هشتگ بیش از اندازه محبوب باشد و پست شما فرصت دیده شدن نداشته باشد.

سخن پایانی

در بیشتر موارد برای رفع بلاک هشتگ در اینستاگرام باید ابتدا چند روزی از برنامه فاصله بگیرید و فعالیتی نداشته باشید. در صورتی که شادوبن شده باشید، حساب شما دوباره به حالت عادی بازخواهد گشت. در این صورت برای آینده حتما حواستان به هشتگ‌هایی که به پست اضافه می‌کنید و همچنین محتوا و ارتباط آن‌ها به پست‌هایتان باشد تا دوباره دچار مشکل نشوید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402