شادوبن در اینستاگرام چیست؟ دلایل و راه‌های رفع Shadow Ban

shadow ban اینستاگرام
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

مدیران اینستا سال‌ها است مدعی هستند که چیزی تحت عنوان شادوبن در اینستاگرام وجود ندارد. اما خیلی از کاربران این موضوع را قبول ندارند. شادوبن شدن پیج (Shadow Ban) در حقیقت بارها و بارها اتفاق افتاده و کاملا واقعی است. در این مطلب پلازا به این موضوع و راه‌های برطرف کردن آن پرداختیم.

بسیاری از کاربران اینستا در طول مدت زمان استفاده خود از این شبکه اجتماعی با افت قابل ملاحظه نرخ بازخوردها و دنبال‌کنندگان مواجه شده‌اند. موضوعی که یکی از بدترین کابوس‌های هر مدیر پیج یا بازاریاب اینترنتی است. اولین و تنها دلیل این اتفاق می‌تواند شادوبن در اینستاگرام باشد. اما معنی شادوبن در اینستاگرام چیست و دقیقا چه نوع بن شدنی است؟

فهرست مطالب

شادوبن اینستاگرام چیست؟

در صورت شادوبن شدن پیج اینستاگرام، مدیر آن پیج هیچگونه نوتیفیکیشنی دریافت نخواهد کرد و اگر به نرخ بازخوردهای پست‌های خود توجه نداشته باشد، اصلا از آن با خبر هم نمی‌شود. اما شادوبن در اینستاگرام یعنی چه؟

در صورتی که شما شادوبن شوید، محتوایی که پست می‌کنید تنها در فید کاربرانی که پیج شما را دنبال می‌کنند نشان داده خواهد شد. حتی اگر دنبال‌کنندگان شما یک پست شما را بازنشر کنند نیز آن پست در فید دیگر کاربران نشان داده نمی‌شود. این محدودیت تنها مربوط به پست‌ها نیست و شامل استوری هم می‌شود.

البته همانطور که گفتیم، اینستاگرام رسما اعلام کرده که چنین چیزی در این پلتفرم وجود ندارد و آن‌ها هرگز محتوایی که با قوانین این شبکه اجتماعی سازگار باشد را محدود نمی‌کنند. اما از آنجایی که کاربران بسیار زیادی با این مسئله مواجه شدند، کمتر کسی این ادعاها را قبول دارد.

روش های شادوبن (Shadow Ban) شدن پیج اینستاگرام

در اینستاگرام چندین هشتگ مختلف وجود دارند که استفاده از آن‌ها ممنوع است. در صورتی که از هرکدام از این هشتگ‌ها در یک پست استفاده کنید، پست شما نه از طریق بخش جستجو قابل پیدا کردن خواهد بود و نه در فید سایر کاربران نشان داده می‌شود. برای مثال یکی از هشتگ‌های ممنوعه Snapchat# است. همچنین هشتگ‌هایی مثل alone# یا brain# نیز جزو هشتگ‌های ممنوعه هستند. به این موارد تمام هشتگ‌های غیراخلاقی و غیرقانونی که ضوابط و شرایط استفاده از اینستاگرام را نقض می‌کنند را هم باید اضافه کنید.

در صورتی که سهوا از یکی از این هشتگ‌ها استفاده کنید، حساب شما به اصطلاح شادوبن در اینستاگرام، محدود می‌شود و حتی احتمال بن شدن کل حساب نیز وجود دارد. اما برای رفع این محدودیت راه‌هایی وجود دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

1. ابزارهای متفرقه متصل به حساب خود را حذف کنید

در صورتی که یک سایت یا یک ابزار به حساب اینستاگرام شما دسترسی دارد، ابتدا آن سایت یا ابزار را از حساب خود حذف کنید. برای انجام این کار به تنظیمات برنامه بروید و روی Apps and Websites کلیک کنید.

شادوبن در اینستاگرام

در صفحه بعدی تمام ابزارهای نامعتبر که در گذشته به آن‌ها اجازه دسترسی به حساب را دادید را حذف کنید.

2. از هشتگ‌های ممنوعه استفاده نکنید

پیشتر به این مورد پرداختیم اما باید حواستان به هشتگ‌هایی که محبوبیت خیلی زیادی دارند نیز باشد. هشتگ‌هایی مثل Christmas# توسط میلیون‌ها کاربر مورد استفاده قرار می‌گیرند و در نهایت تعداد پست‌های آن‌ها آنقدر زیاد می‌شود که اینستاگرام این هشتگ‌ها را در فهرست سیاه خود قرار می‌دهد. در این صورت هر حساب اینستاگرام که از یک نقطه به بعد از آن هشتگ استفاده کند، ممکن است Shadow Ban شود.

3. از هشتگ‌های تکراری، بی‌ربط و اسپم استفاده نکنید

الگوریتم اینستاگرام همیشه به‌دنبال محتوای جدید و متفاوت می‌گردد. اگر شما در پست‌های خود از هشتگ‌های بی‌ربط یا اسپم استفاده کنید یا اگر یک هشتگ را مدام در چندین پست تکرار کنید، این احتمال وجود دارد که در نهایت Shadow Ban اینستاگرام، گریبان شما را هم بگیرد.

بهتر است تنها از هشتگ‌های مربوط به پست خودتان استفاده کنید. همچنین از هشتگ‌های نامفهوم که موضوع به‌خصوصی را پوشش نمی‌دهند، مثل happy# یا sad# هم استفاده نکنید.

4. هشتگ‌های ممنوعه را از پست‌های خود پاک کنید

اگر قبلا از هشتگ‌های ممنوعه در پست‌های خود استفاده کردید، به آن پست‌ها بروید و این هشتگ‌ها را حذف کنید. در این صورت اینستاگرام پس از گذشت چند روز، محدودیت حساب شما را به‌صورت خودکار برخواهد داشت. به همین خاطر همیشه توصیه می‌شود که هشتگ‌ها را به کپشن اضافه کنید و نه کامنت اول. چرا که در این صورت می‌توانید پست را ویرایش کرده و تنها همان هشتگ ممنوعه را پاک کنید.

5. با پشتیبانی اینستاگرام تماس بگیرید؛ متن خروج از شادوبن اینستاگرام

در صورتی که پس از حذف ابزارهای متقرقه از حساب و همچنین هشتگ‌های ممنوعه از پست‌ها، پس از چندین روز شادوبن حساب شما رفع نشد، باید با پشتیبانی اینستاگرام تماس بگیرید. می‌توانید از این متن انگلیسی برای رفع شادوبن اینستاگرام در توضیحات گزارش مشکل خودتان استفاده کنید:

My followers are not able to see my posts in their feeds and they aren’t able to find me in search.

در متن خود هیچ اشاره‌ای به شادوبن نکنید و تنها مشکلی که دارید را برایشان شرح دهید.

6. بیش از اندازه کامنت، پست یا دایرکت ارسال نکنید

شادوبن به فعالیت‌های مشکوک و اسپم‌وار نیز حساس است. مثلا اگر در یک ساعت بیش از 40 کامنت ارسال کنید، اینستاگرام به حساب شما مشکوک می‌شود. این موضوع در قبال دایرکت و لایک کردن پست‌ها نیز صادق است. در این صورت ممکن است اینستاگرام حساب شما را به‌عنوان یک بات شناسایی و آن را Shadow Ban کند.

7. تا چند روز فعالیتی نداشته باشید

اکثریت کاربران پس از توقف فعالیت خود برای چند روز، حساب خود را به حالت عادی بازگرداندند. شما نیز بین 2 تا 7 روز فعالیتی در اینستاگرام نداشته باشید. در این صورت به احتمال خیلی زیاد، مشکل شادوبن شدن پیج اینستاگرام شما خود به خود برطرف می‌شود.

سوالات متداول

1. شادوبن اینستاگرام چقدر طول میکشد؟

در صورتی که هشتگ‌های ممنوعه و برنامه‌ها و ابزارهای متفرقه را از پست‌ها و حساب خود حذف کنید و چندین روز در این شبکه اجتماعی فعالیتی نداشته باشید، شادوبن شما رفع خواهد شد.

2. از کجا بفهمم شادوبن شدم؟

ابتدا به قسمت Insights حساب خود بروید و عملکرد پست‌هایتان را آنالیز کنید. به‌خصوص درصد حساب‌هایی که شما را دنبال نمی‌کنند اما پست‌های شما را مشاهده کردند. اگر این درصد خیلی کم است، ممکن است شادوبن شده باشید. همچنین اگر یکی از پست‌های شما خود به خود مخفی شده، هشتگ‌های آن را چک کنید تا جزو هشتگ‌های ممنوعه نباشند. برای اطمینان، می‌توانید به صفحه آن هشتگی که استفاده کرده‌اید بروید. اگر پیام the community has reported some content that may not meet Instagram's guidelines را مشاهده کردید، آن هشتگ جزو هشتگ‌های ممنوعه است و شما هم به‌خاطر استفاده از آن شادوبن شده‌اید.

3. بهترین سایت تست شادوبن اینستاگرام کدام است؟

از آنجایی که اینستاگرام رسما شادوبن را اعلام نمی‌کند، هیچ سایتی وجود ندارد که از طریق آن بتوانید از شادوبن مطلع شوید. در عوض مانند بالا باید با مراجعه به صفحه Insights و زیرنظر گرفتن آمار و ارقام پست‌هایتان، از این موضوع مطلع شوید.

سخن پایانی

شادوبن شدن پیج اینستاگرام یکی از موضوعات پرحاشیه‌ای است. از یک طرف اینستاگرام وجود آن را کاملا رد می‌کند و از یک طرف هم آنقدر کاربران مختلف با آن مواجه شدند که نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402