راهنمای خرید تشک برای تخت خواب افرادی که کمر درد دارند

راهنمای خرید تشک برای تخت خواب افرادی که کمر درد دارند
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

شگفتی‌های یک خواب خوب بی پایان هستند. خواب با‌کیفیت نه‌تنها سلامت جسمی و روانی را ارتقا می‌دهد، بلکه از ستون فقرات حساس شما نیز در طول خواب شبانه محافظت می‌کند. اغلب از مشاورین خواب و دکتر ارتوپدی می‌پرسند؛ آیا تشک می تواند باعث کمردرد شود؟

اگر کسی کمردرد را تجربه کرده‌باشد، این دغدغه را دارد که آیا تشک شما علت آن است و آیا سرمایه‌گذاری در یک تشک با‌کیفیت می‌تواند به کاهش کمردرد کمک کند! اگر اغلب شب‌ها با درد و سفتی عضلات و مفاصل می‌چرخید، با شانه‌های بی‌حس از خواب بیدار می‌شوید و صبح‌ها احساس خستگی می‌کنید، بله شما می توانید مقصر اصلی را تشک تخت خواب بیابید و به فکر بروزرسانی کالای خواب خود از انواع طبی باشید.

فهرست عناوین مطلب:

این ما را به این سؤال هدایت می کند که چه تشکی برای کمردرد مناسب است؟

این راز در بدن منحصر به فرد شما نهفته است. یافتن سطح سفتی تشک که متناسب با قد و وزن خاص شما باشد، ضروری است. بهترین تشکی که معمولا برای کمری آسیب دیده توصیه می‌شود، تراکم متوسط و روبه بالا دارد. در حالی که مهم است که تشک بیش از حد سفت برای کمردرد انتخاب نکنید، به همان اندازه مهم است که مطمئن شوید تخت شما خیلی نرم هم نباشد.

پس نکته اصلی در خرید تشک مناسب کمردرد، بررسی نرمی و سفتی تشک است!

این سوال که کدام تشک برای کمردرد مناسب است را اکثر خریداران که از  کمردرد شبانه خسته‌اند و یا دیسک‌کمر دارند، می‌پرسند. یک دیدگاه قدیمی وجود دارد که تشک سفت بهترین گزینه برای کمردرد است، اما آیا این واقعا درست است؟ به دنبال چه نوع تشکی باشیم؟

آیا تشک های سفت برای کمردرد خوب هستند؟

یکی از جمله‌هایی که به نظر می‌رسد ما را آزار می دهد این است که “اکثر افراد می‌گویند که به دنبال تشک ارتوپدی خیلی سفت برای کمک به کمردرد باشیم. و دلیل منطقی آنها پشتیبانی تشک سفت از کمر است! اما پشتیبانی یا حمایت با سفتی تشک رابطه مستقیمی ندارند.

چرا استحکام و حمایت دو مقوله جداگانه هستند:

  • استحکام عبارت است از کشش یا راحتی درک شده از تشک. این مورد به چگالی و تراکم تشک بستگی دارد.
  • حمایت و پشتیبانی در واقع بر اساس جنس و نحوه پاسخ تشک به نقاط فشار تعیین می‌شود، نه با توجه به سفتی تشک. برای مثال تشک‌های لاتکس یا مموری فوم سطح پشتیبانی بالایی دارند و می‌توانند با فرم بدن هنگام خواب قالب بگیرند و نقاط فشار را کاهش داده تا به سطح ترازی از ستون فقرات دست یابند؛ و تشک کاملا سفت این قابلیت را ندارد، پس فریب شایعات را نخورید.

اثرات خوابیدن روی تخت خیلی نرم

وقتی تخت خیلی نرم است و بیش از حد فرو می رود، بدن از منحنی‌های تشک پیروی می‌کند. محققان مختلف خاطرنشان می‌کنند که برای حمایت از بدن، نباید هیچ نشانه‌ای از اثر بانوج (منحنی شدن بدن بدلیل نرمی تشک) قابل مشاهده باشد. طبق تصویر زیر، ستون فقرات به درستی تراز نشده و کمردرد را تسکین نمی دهد:

سه تشک نرم، سفت و مناسب برای کمردرد

در این حالت، بدن فرد باید از ماهیچه ها برای تثبیت بدن در وضعیت خواب استفاده کند. از‌آنجایی که استفاده مداوم از ماهیچه ها در طول خواب تقریباً غیرممکن است، بدن به داخل چاله افتاده و خم می‌شود و باعث آزادی حرکت محدود و فشار روی عضلات می‌شود؛ این دلیل احساس خستگی و سفت شدن عضلات بعد از خواب است.

اگر احساس سفتی تشک را به نرمی آن ترجیح می‌دهید، تشک هیبریدی که از هسته‌ای با فنرهای پاکتی منفصل و لایه‌های راحتی باکیفیت درست شده‌اند استفاده کنید.

اثرات خوابیدن روی تخت خیلی سفت

خوابیدن روی تشک سفت اگر برای قد و وزن شما بیش از حد سفت باشد، کمردرد را تشدید می‌کند. تشکی که برای تیپ بدنی شما خیلی سفت باشد، تنها مانع از انطباق تشک با بدن شده و منجر به ایجاد نقاط فشار و درد می‌شود.

تشکی که خیلی سفت باشد، ستون فقرات شما را در راستای طبیعی خود نگه نمی‌دارد. این اغلب باعث مشکلات طولانی مدت از عدم حمایت مناسب از ستون فقرات می‌شود. تشک سفت به درستی با بدن شما منطبق نمی‌شود (با فرم بدن شما حالت نمی‌گیرد) و بین بدن و تخت فاصله ایجاد می‌کند. این بدان معنی است که برخی از نواحی بدن شما به سادگی توسط یک تشک بیش از حد سفت پشتیبانی نمی‌شوند و در صورت داشتن کمردرد، باعث تشدید درد می‌شود.

بهترین تشک برای کمردرد کدام است؟

اگر به هر دلیلی کمردرد یا دیسک کمر دارید و شب ها به سختی می‌خوابید، این به این دلیل است که تشک شما مشکلات ستون فقرات را تشدید می‌کند. بهترین تشکی که می‌توانید در صورت داشتن کمردرد انتخاب کنید تشکی است که می‌تواند با وزن بدن و نیازهای خواب شما تنظیم شود. معمولا تشک‌های طبی هیبریدی (فنر پاکتی) با لایه های راحتی از لاتکس یا مموری فوم جهت حمایت بیشتر، بهترین هستند.

آیا تشک مموری فوم برای کمردرد خوب است؟

این سوال بسیار مورد بحث است و به این بستگی دارد که چقدر با خواص مموری‌فوم کنار بیائید. مموری‌فوم واقعاً نظرات را با افرادی که عاشق راحتی تشک هستند و افرادی که به دلیل قابلیت تنفس پذیری ضعیف از آن متنفرند، دو‌قطبی کرده است. البته بحث ما تشک مناسب برای کمردرد است و باید گفت تشکی که کاملا از مموری‌فوم باشد، اصلا برای کمردرد مناسب نیست. اما تشکی با هسته متراکم از فوم سرد و یا کویل‌های فنر و لایه‌رویی از مموری‌فوم می‌تواند مناسب باشد.

چرا تشک مموری‌فوم (کاملا مموری‌فوم) برای کمردرد پیشنهاد نمی‌شود؟

  • تغییر موقعیت و چرخیدن روی آن سخت است
  • دیر پاسخ می‌دهد، بنابراین چرخیدن می تواند دردناک باشد
  • تنفس‌پذیری ضعیفی دارد
  • پشتیبانی کاملی از کمر شما ندارد

آیا تشک لاتکس برای کمردرد خوب است؟

لاتکس مدرن ترین مواد در ساخت تشک است و می‌تواند گزینه ای فوق العاده برای افراد مبتلا به مشکلات کمردرد باشد. افراد با مشکلات مفاصل می‌گویند که تشکی می‌خواهند که به بدن آنها منطبق شود و در عین حال پشتیبانی خوبی داشته باشد، و لاتکس در این کار شماره یک است.

مزایای تشک لاتکس برای کمردرد:

  • برگشت سریع و چرخش راحت با کمترین تشدید درد
  • تنفس‌پذیری و گردش‌هوای مناسب
  • پشتیبانی مناسب برای نقاط فشار
  • تراکم‌های متنوع

البته به مانند تشک مموری‌فوم، پیشنهاد می کنیم از تشک‌های لاتکس با هسته متراکم و لایه راحتی از لاتکس طبیعی استفاده کنید تا برای پوزیشن‌های متفاوت خواب، بهتر عمل کند و کمردرد شما را تسکین دهد. برای خرید تشک لاتکس مراقب بازار پیچیده و فریبنده باشید و از برند‌های معتبر خرید کنید؛ چرا که لاتکس مصنوعی در عمل مشابه لاتکس طبیعی است؛ اما لاتکس طبیعی که برند‌های معتبر از آن استفاده می‌کنند، طول عمر بالاتر داشته و بعد از گذشت زمان بو نمی‌گیرند و کپک نمی‌زند. برای اطلاعات بیشتر در مورد بهترین برند‌های خارجی تشک طبی، این لینک را مشاهده کنید.

پوزیشن خواب به معده و تشک مناسب آن

توجه به وضعیت خواب، از نکات کلیدی در راهنمای خرید تشک برای کمردرد

یکی دیگر از راهنماهای انتخاب تشک برای کمردرد، توجه به پوزیشن خواب شما است که به نوبه خود بر روی ترجیح یک تشک راحت، نرم، متوسط یا سفت تأثیر می‌گذارد. موقعیت‌های مختلف خواب نیاز به لایه‌های حمایتی و راحتی متفاوتی در ساختار داخلی تشک شما دارند.

چنانچه به پهلو می‌خوابید

اگر دقت کنید وقتی به پهلو می خوابید، نقاط تماس بدن بر روی تشک، تیز تر و کمتر می شود. با توجه به اینکه در این حالت بیشتر فشار خود را به ناحیه باسن و شانه ها وارد می‌کنید، معمولاً یک سطح پشتیبانی نرم‌تر برای تشک ترجیح دارد تا بتوانید ستون فقرات خود را به درستی تراز کنید. سعی کنید روی تشک‌هایی با لایه راحتی نرم‌تر مانند مموری‌فوم بخوابید تا تراز ستون فقرات شما از بین نرود.

چنانچه به پشت می‌خوابید

در این حالت نقاط فشار بیشتر است و نیاز به حمایت کمتری دارد. در صورتی که هنگام استراحت به پشت می خوابید و کمر درد دارید، بهترین پیشنهاد تشک های طبی سفت تر است. بهتر است از تشک های لاتکس و فنر پاکتی با تراکم بیشتر استفاده کنید.

چنانچه به معده می‌خوابید

احساس نرمی متوسط در لایه روکش برای افرادی که به معده می‌خوابند توصیه می‌شود. به طوری که شکم و قفسه سینه شما  کمی در تشک فرو رود و در‌عین‌حال پشت شما را در یک راستا بماند. اگر تشک سفت انتخاب کنید، می‌تواند باعث ایجاد قوس در ستون فقرات شما شود و کمردرد شما را بدتر کند.

تشک‌های لاتکس و مموری‌فوم برای آن دسته از افراد نادری که به معده می‌خوابند و به سطح بالایی از حمایت نیاز دارند، مناسب است. ما مجموعه کالای خواب ژرمن کالا را برای انتخاب بهترین تشک از انواع طبی به شما توصیه میکنیم.

آیا بهداشت خواب خوب را رعایت کرده اید؟

مشکل خوابیدن با کمردرد می‌تواند با عدم رعایت بهداشت خواب و نداشتن برنامه‌های منظم قبل از خواب بدتر شود. سعی کنید نکات زیر را دنبال کنید تا مطمئن شوید که می‌توانید بهترین خواب شبانه را تجربه کنید:

  • قبل از خواب از مصرف کافئین خودداری کنید.
  • در زمان‌های منظم بخوابید.
  • ابزارهای خود را خاموش کنید.
  • حمام آب گرم توصیه می‌شود
  • ذهن خود را آزاد کنید.
  • مدیتیشن را تمرین کنید.

آیا به دکتر مراجعه کرده اید؟

در نهایت، هیچ توصیه‌ای بهتر از این نیست که اگر کمردرد دارید به پزشک متخصص مراجعه کنید. مهم است که مطمئن شوید که هر گونه شرایط درد مزمن یا سایر بیماری‌های کمر به درستی تشخیص داده شده باشد. انتخاب تشک مناسب تنها بخشی از راه‌حل خواب با کمردرد است، بنابراین همیشه به دنبال کمک پزشکی باشید.

خلاصه که انتخاب بهترین تشک برای کمردرد در صورتی امکان پذیر است که مدتی را صرف تحقیق در مورد تشک مناسب برای نیازهای خود کنید. با این اوصاف، گاهی هیچ درمان معجزه‌آسایی برای کمردرد وجود ندارد. خلاصه راهنمای خرید تشک طبی برای کمردرد، انتخاب سفتی مناسب، جنس مناسب، توجه‌به پوزیشن خواب و رعایت بهداشت خواب است. فراموش نکنید که مشکلات کمردرد را حداقل یک‌بار با پزشک متخصص درمیان بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402