سریال Kaleidoscope 2023 (کلایدسکوپ) ؛ داستان، بازیگران و نمرات

سریال kaleidoscope
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

سریال کلایدسکوپ ۲۰۲۳ از عناوین جدید شبکه نتفلیکس در ژانر سرقت است. اگر طرفدار فیلم و سریال‌های مربوط به دزدی‌های بزرگ و افسانه‌ای هستید، با معرفی سریال Kaleidoscope 2023 با ما همراه باشید.

کلایدسکوپ در واقع یک مینی سریال 8 قسمتی از شبکه نتفلیکس است که توسط اریک گارسیا (Eric Garcia)‌ ساخته شده. ژانر سریال کلایدسکوپ ۲۰۲۳ را می‌توانیم ترکیبی از ژانرهای سرقت، جنایی، معمایی و مهیج بدانیم. یکی از ویژگی‌هایی که این سریال را متمایز می‌کند، سبک داستانگویی متفاوتش است. این سریال یک خط زمانی مستقیم را دنبال نمی‌کند و نیازی نیست قسمت‌های آن به ترتیب زمانشان تماشا شوند. یعنی بینندگان می‌توانند این قسمت‌ها را به هر ترتیبی که دوست دارند ببینند. در ادامه این مقاله از پلازا به معرفی سریال کلایدسکوپ ۲۰۲۳ می‌پردازیم و بیشتر درباره این سبک داستانگویی متفاوت صحبت خواهیم کرد.

فهرست مطالب:

دانلود سریال کلایدسکوپ

در ادامه می‌توانید به دانلود سریال جدید نتفلیکس kaleidoscope بپردازید. امیدواریم از تماشای این سریال لذت ببرید. اگر دوست دارید با بهترین مینی سریال های سال 2023 آشنا شوید نیز می‌توانید نگاهی به این مقاله از پلازا داشته باشید.

خلاصه سریال kaleidoscope 2023

سریال کلایدسکوپ

داستان سریال کلایدسکوپ ۲۰۲۳ درباره دزد بزرگی به اسم لئو پاپ و گروه او است که پروژه سرقت عظیمی به ارزش 7 میلیارد دلار را آغاز می‌کنند. اما قطعا پیش بردن چنین پروژه‌ای ساده نیست و طولی نمی‌کشد که خیانت، حرص و طمع و مسائل اینچنینی، موفقیت این پروژه را تهدید می‌کنند.

همچنین بخوانید :

ترتیب تماشای سریال kaleidoscope

اما پیش‌تر گفتیم که می‌توانیم ترتیب دیدن سریال kaleidoscope را مطابق سلیقه خودمان انتخاب کنیم. چطور چنین چیزی ممکن است؟ قبل از اینکه این مسئله را توضیح بدهیم، باید تعداد قسمت های سریال kaleidoscope را یادآوری کنیم. این سریال 8 قسمت دارد که مانند سایر سریال‌های نتفلیکس، به‌صورت همزمان منتشر شدند. نام هرکدام از این قسمت‌ها بر اساس یک رنگ انتخاب شده و هر کدامشان بازه زمانی متفاوتی را به تصویر می‌کشند (که می‌توانید در جدول پایین مشاهده کنید). در تماشای این قسمت‌ها نیز تنها یک قانون وجود دارد و آن هم این است که قسمت سفید را آخر از همه ببینید؛ چراکه حکم پایان سریال را دارد. علاوه بر این هشت قسمت، یک قسمت کوتاه نیز وجود دارد که حکم مقدمه سریال را دارد و «سیاه» نام دارد که پیشنهاد می‌کنیم آن را پیش از بقیه قسمت‌ها تماشا کنید.

نام قسمتبازه زمانیکارگردانتاریخ انتشار
زرد6 هفته قبل از سرقتاوراردو گوت (Everardo Gout)1 ژانویه 2023 (11 دی 1401)
سبز7 سال قبل از سرقترابرت تاون‌سند (Robert Townsend)1 ژانویه 2023
آبی5 روز قبل از سرقتاوراردو گوت1 ژانویه 2023
نارنجی3 هفته قبل از سرقتمارزی الماس (Mairzee Almas)1 ژانویه 2023
بنفش24 سال قبل از سرقترابرت تاون‌سند1 ژانویه 2023
قرمزصبح بعد از سرقتراسل فاین (Russell Fine)1 ژانویه 2023
صورتی6 ماه بعد از سرقتمارزی الماس1 ژانویه 2023
سفیدسرقتراسل فاین1 ژانویه 2023

با این اوصاف، ترتیب‌های متعددی برای تماشای این سریال وجود دارد و شما آزادید که هر ترتیبی را که دوست دارید انتخاب کنید. برای مثال شبکه نتفلیکس چند ترتیب پیشنهادی برای تماشای این سریال را پیشنهاد داده. مثلا می‌توانید آن را مانند یک فیلم کوئنتین تارانتینو (Quentin Tarantino) بدون توجه به ترتیب زمانی ببینید، یا اینکه مانند یک سریال کارآگاهی کلاسیک، تمام قسمت‌ها را به ترتیب زمانشان مشاهده کنید. انتخاب با خود شماست! هر ترتیبی را که انتخاب می‌کنید، امیدواریم از تماشای سریال Kaleidoscope 2023 لذت ببرید.

هنرپیشه‌های kaleidoscope

در سپتامبر 2022، نتفلیکس اعلام کرد ساخت یک سریال 8 قسمتی با نام «پازل» را سفارش داده و اریک گارسیا خالق، نویسنده و مدیر اجرایی تولید سریال خواهد بود و چندین مدیر تولید دیگر از جمله ریدلی اسکات (Ridley Scott) و دیوید دبلیو. زاکر (David W. Zucker) نیز در کنار او فعالیت خواهند کرد. در همین زمان نیز اعلام شد که دو قسمت از این سریال را مارزی الماس، دو قسمت را اوراردو گوت و چندین قسمت را نیز رابرت تاون‌سند کارگردانی خواهد کرد. همزمان با اعلام خبر ساخت سریال نیز بازیگران اصلی و برخی از بازیگران فرعی آن مشخص شدند. در ادامه با بیوگرافی برخی از بازیگران اصلی سریال Kaleidoscope 2023 آشنا خواهیم شد.

جانکارلو اسپوزیتو در نقش لئو پاپ

هنرپیشه‌های kaleidoscope

جانکارلو اسپوزیتو (Giancarlo Esposito) بازیگر آمریکایی متولد 26 آوریل 1958 (6 اردیبهشت 1337) است. او بیشتر به خاطر ایفای نقش گاس فرینگ در سریال‌های بریکینگ بد و بهتره با سائول تماس بگیری شناخته می‌شود. او برای ایفای نقش این شخصیت جایزه انتخاب منتقدان تلویزیون برای بهترین بازیگر مکمل مرد در سریال درام را دریافت کرد و نامزد سه جایزه پرایم تایم امی شد.

برخی دیگر از آثار جانکارلو اسپوزیتو، بازیگر سریال کلایدسکوپ ۲۰۲۳ عبارتند از سریال درام فانتزی Once Upon a Time محصول 2011-2017، سریال کمدی-درام Dear White People محصول 2017-2021، سریال ابرقهرمانی The Boys محصول 2019 تا کنون و سریال وسترن فضایی The Mandalorian محصول 2019 تا کنون.

روفس سوئل در نقش راجر سالاس

معرفی سریال کلایدسکوپ

روفس سوئل (Rufus Sewell) بازیگر بریتانیایی سینما، تلویزیون و تئاتر متولد 29 اکتبر 1967 (17 مهر 1346) است. او را تا کنون در فیلم  Carrington محصول 1995، فیلم کمدی ماجراجویی A Knight’s Tale محصول 2001، مینی سریال آمریکایی John Adams محصول 2008، سریال تلویزیونی Parade’s End محصول 2012، سریال کمدی-درام The Marvelous Mrs. Maisel محصول 2019 و فیلم The Father محصول 2020 دیده‌ایم.

پاز وگا در نقش آوا مرسر

بررسی سریال kaleidoscope 2023

پاز وگا (Paz Vega) بازیگر اسپانیایی متولد 2 ژانویه 1973 (12 دی 1351) است. او بازیگری را از سال 1997 آغاز کرد و تا کنون در آثار مختلفی حضور پیدا کرده است. سیتکام اسپانیایی 7 vidas محصول 1999-2006، فیلم آمریکایی درام-کمدی Spanglish محصول 2004، انیمیشن Madagascar 3: Europe’s Most Wanted محصول 2012، فیلم اکشن تریلر Acts of Vengeance محصول 2017 و فیلم اکشن Rambo: Last Blood محصول 2019، برخی از آثار پاز وگا هستند.

روزالین البیه در نقش جودی گودوین

داستان سریال کلایدسکوپ

روزالین البیه (Rosaline Elbay) بازیگر و نویسنده مصری متولد 21 نوامبر 1990 (30 آبان 1369) است. ورود او به دنیای بازیگری با کار روی نمایشنامه‌های شکسپیر صورت گرفت. البیه به خاطر ایفای نقش در سریال کمدی-درام Ramy و سریال Qabeel شناخته می‌شود.

جای کورتنی در نقش باب گودوین

خلاصه سریال kaleidoscope 2023

جای کورتنی (Jai Courtney) بازیگر استرالیایی متولد 15 مارس 1986 (24 اسفند 1364) است. او پیش از ایفای نقش در فیلم اکشن Jack Reacher محصول 2012، در فیلم‌ها و سریال‌های مختلف، نقش‌های کوتاهی را ایفا کرد. برخی از بهترین آثاری که کورتنی را در آن دیدیم عبارتند از فیل اکشن تریلر A Good Day to Die Hard محصول 2013، فیلم فانتزی علمی I, Frankenstein محصول 2014 و فیلم عاشقانه جنگی The Exception محصول 2016. جای کورتنی همچنین در دو فیلم The Suicide Squad محصول سال‌های 2016 و 2021، نقش کاپیتان بومرنگ را ایفا کرد.

سایر بازیگران سریال کلایدسکوپ ۲۰۲۳ عبارتند از:

  • تاتی گابریل (Tati Gabrielle) در نقش هانا کیم
  • آستن ال فیشر (Austin Elle Fisher) در نقش هانا ورنون جوان
  • پیتر مارک کندال (Peter Mark Kendall) در نقش استن لومیس
  • جوردن مندوزا (Jordan Mendoza) در نقش آرجی اکوستا جونیور
  • همکی مادرا (Hemky Madera) در نقش کارلس سوخو
  • سوجونگ سون (Soojeong Son) در نقش لیز کیم
  • جان هانس تستر (John Hans) در نقش استیون تیل
  • نیوشا نور (Niousha Noor) در نقش نازان عباسی
  • بوبا ویلر (Bubba Weiler) در نقش ساموئل توبی

نقد و نمرات سریال Kaleidoscope 2023

بازیگران سریال کلایدسکوپ

سریال کلایدسکوپ ۲۰۲۳ پس از اکران با نظرات نسبتا متوسط منتقدان مواجه شد. این سریال در سایت راتن تومیتوز توسط 35 منتقد بررسی شده و امتیاز 49 درصد را دریافت کرده است. کاربران IMDb نیز نمره 6.6 از 10 را به آن داده‌اند و 83 درصد کاربران گوگل آن را پسندیده‌اند. این سریال در سایت متاکریتیک توسط 14 منتقد بررسی شده و امتیاز 59 از 100 را دریافت کرده است. از 14 نظری که در این سایت ثبت شده، 5 مورد مثبت و 9 مورد نیز متوسط بوده است. در ادامه می‌توانید نقد سریال kaleidoscope را مطالعه کنید.

همچنین بخوانید :

The Daily Beast / کلمن اسپیلد: 80

این سریال به خودی خود بسیار پیچیده است و وقتی خودتان باید سرنخ‌ها را به هم متصل کنید تا بفهمید این قسمت‌ها در ترتیب‌های مختلف به چه شکلی به نمایش در می‌آیند، رضایت‌بخش‌تر هم می‌شود. اما سریال کلایدسکوپ ۲۰۲۳ تنها به ابزار روایت غیرمعمولی داستان خود برای به دام انداختن بینندگان تکیه نمی‌کند. در پس این رنگ‌های به هم ریخته، یک سریال سرقت شیک و جذاب قرار دارد که با پریدن بین دوره‌های زمانی، همواره تنش بیشتری ایجاد می‌کند.

Paste Magazine / شین رایان: 73

حرف جدیدی برای گفتن ندارد-حتی سعی هم نمی‌کند که حرف جدیدی برای گفتن داشته باشد- اما چیزهایی بدتر از احساس راحتی دلنشین تماشای سریال‌های تلویزیونی تکراری نیز وجود دارد.

Decider / جوئل کلر: 70

درخصوص سریال باید بگویم که یک اثر درام بسیار سبک است که قرار نیست معضلات اخلاقی را مطرح کند یا بینندگان را وادار کند به دنبال معنای عمیق‌تری بگردند. اسپوزیتو ارزش هر صحنه‌ای که در آن حضور دارد را بالا می‌برد. … تا اینجا همه‌ی اعضای گروه به جز استن، شخصیت‌هایی تک‌بعدی دارند اما ممکن است آن‌ها نیز در بقیه قسمت‌ها پیشرفت کنند. اما در مقایسه با سریال‌های درام سرقت، کلایدسکوپ سعی می‌کند تا جای ممکن روی موضوع سرقت تمرکز کند و این همیشه یک امتیاز مثبت محسوب می‌شود.

The Hollywood Reporter / انجی هان: 60

در عمل، سریال Kaleidoscope 2023 شبیه یک فیلم دو ساعته‌ی جذاب اما فراموش‌شدنی است که به یک حماسه شش ساعته‌ی به هم ریخته تبدیل شده. مزیت اصلی ساختار نامتعارفش این است که کمک می‌کند مشخص شود برخی عناصر آن تا چه حدی عوام‌پسندانه هستند.

ترتیب دیدن سریال kaleidoscope

Chicago Tribune / نینا متز: 50

انرژی ثابتی در داستان‌های سرقت وجود دارد که اینجا قطع شده. به خوبی توسعه پیدا نمی‌کند و حدس می‌زنم حتی تماشای قسمت‌ها به ترتیب زمانی نیز (با یک جست‌وجوی سریع اینترنتی می‌توانید این ترتیب را پیدا کنید) این مشکل را حل نخواهد کرد.

RogerEbert.com / برایان تالریکو: 50

راستش سریال کلایدسکوپ ۲۰۲۳ گاهی اوقات سرگرم‌کننده است و به روش‌هایی که گاهی غیرقابل پیش‌بینی است، ناگهان صحنه‌های اکشن آن آغاز می‌شوند. رابطه قوی‌ای که بین اعضای این گروه وجود دارد، باعث می‌شود آرزو کنم کاش این سریال به ترتیب زمانی روایت می‌شد. در نهایت، این ترفند سریال کلایدسکوپ را می‌توان مقصر اصلی بیشتر ایرادات این سریال دانست.

CNN / برایان لوری: 45

ترفند پازل‌مانندی که در بطن کلایدسکوپ وجود دارد-امکان تماشای قسمت‌ها به هر ترتیبی که دوست دارید- نمی‌تواند پنهان کند که این سریال سرقت که به سبک 11 یار اوشن ساخته شده، تا چه حد کسل‌کننده است. بخشی از آن نیز به خاطر شخصیت‌های مصنوعی، موقعیت‌های آشنا و صحنه‌های اکشن طولانی است. نسبتا قابل تماشا است اما در مجموع، مرا تحت تأثیر قرار نداد.

Variety / دنیل داداریو: 40

مشکل کلایدسکوپ این است که طراحی‌اش بیشتر از اینکه راهی مبتکرانه برای پیشبرد داستان‌گویی باشد، کاری است که یک خالق یا یک سرویس پخش آنلاین انجام می‌دهد چون توانایی‌اش را دارد… محصول اصلی خیلی خوب نیست.

کلام آخر

نقد سریال kaleidoscope

در این مطلب به بررسی سریال kaleidoscope 2023 پرداختیم و درباره داستان، بازیگران و نظرات منتقدان نسبت به آن صحبت کردیم و از اطلاعاتی نظیر تاریخ انتشار سریال کلایدسکوپ آگاه شدیم. این مینی سریال در ژانر درام سرقت ساخته شده و از روشی خاص برای ارائه داستان خود استفاده کرده. نظر شما درباره این مینی سریال شبکه نتفلیکس چیست؟ به نظرتان دانلود سریال کلایدسکوپ ۲۰۲۳ ارزشش را دارد؟ از 1 تا 10 چه نمره‌ای به آن می‌دهید؟ به نظرتان بهترین ترتیب تماشای این سریال چیست؟‌ فراموش نکنید نظراتتان را در بخش دیدگاه‌های پلازا با به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران1 دیدگاه
avatar
محمدرضا
.
11 خرداد 1402، 10:40
پاسخ
0
1
قسمت سیاه پس چی؟ این سریال ۹ قسمت داره نه ۸ قسمت!
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402