بررسی هوش مصنوعی ChatGPT | خطراتی که در انتظارمان است!

بررسی هوش مصنوعی ChatGPT | خطراتی که در انتظارمان است !
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

در دنیای امروزی اخبار و حواشی بسیاری در خصوص هوش مصنوعی دست به دست میشود که حال قصد داریم شما را با یکی از عجایب این حوزه یعنی هوش مصنوعی ChatGPT آشنا کنیم که این مورد یکی از رازآلود ترین ربات های ساخت محتوای متنی بوده است.

ربات ChatGPT یک ربات تولید محتوای متنی بشمار میرود که اساس ساخت و فعالیت آن بر مبنای درک و فهم شکل گرفته است. بدست آوردن منظور یک جمله و ساخت متن مشابه به شکل حرفه ای تر از اصلی‌ترین مزایای هوش مصنوعی ChatGPT بشمار میرود. امروزه شرکت های مطرح جهانی بسیاری برای پیشبرد اهداف خود از این ویژگی استفاده میکنند که اگر بدنبال کسب اطلاعات بیشتری از آن هستید در ادامه باما همراه باشید که قصد داریم خطرات ناشی، ویژگی ها و هوش مصنوعی ChatGPT چیست؟ را در ادامه برایتان شرح دهیم.

فهرست مطالب

هوش مصنوعی ChatGPT

هوش مصنوعی ChatGPT

هوش مصنوعی چت جی پی تی که به ربات ChatGPT نیز معروف است محصول شرکت فناوری OpenAi بوده که براساس گفته کارشناسان صنعت اینترنت قرار است تا سال ۲۰۲۵ سهم عظیمی از تولید محتوای در اینترنت توسط این زبان انجام گیرد که این مورد بی شک سادگی کار را برای اشخاصی که در این زمینه فعالیت دارند به همراه خواهد داشت. بی شک ذهن شما نیز به سمت خطرات آن سوق داده شد که در ادامه میتوانید با این مبحث بطور کامل آشنا شوید.

ChatGPT چیست؟

هوش مصنوعی ChatGPT را میتوان یک نمونه اولیه از تولید محتوای مبتنی بر هوش مصنوعی دانست که با الهام گیری از زبان طبیعی انسان قادر به تولید محتوا به شکل دقیق و مشابه نسبت به انسان بوده است. بی تردید این هوش مصنوعی از یک سری نقاط قوت و ضعف برخوردار بوده که بی شک می توان استفاده نادرست از آن را اصلی‌ترین تهدید اینترنتی آینده دانست زیرا در این زمینه شرکت های عظیمی که بدنبال کنترل بر داده های مردمی هستند به سمت آن روی خواهند آورد که متاسفانه شرکت مایکروسافت در سرویس Azure خود از این ربات استفاده نموده است. همانطور که گفته شد این فناوری محصول شرکت OpenAi بوده که با یک سرچ ساده میتوانید به سایت ChatGPT نیز دسترسی داشته باشید و اطلاعات ضد و نقیضی را از آن کسب کنید.

بررسی هوش مصنوعی ChatGPT

گوگل با طراحی رباتی به نام ایندکسر روزانه میلیاردها صفحه در سراسر وب را برای ثبت مطالب جدید بررسی می کند. این مورد بیشتر با فناوری و ویژگی های عظیمی همراه بوده زیرا باید بتواند بخش عظیمی از نیاز کاربران که به دنبال ثبت مطالب خود در گوگل هستند را تحت پوشش قرار دهد. این مورد را در نظر بگیرید که با وارد شدن ربات چت جی بی تی به دنیای گوگل می توان این بخش را دستخوش تغییرات عظیمی دانست که برپایه ویژگی های آن و قدرت بالای گوگل میتوان انتظار خوبی را برای این شرکت دانست.

بررسی هوش مصنوعی ChatGPT

همانطور که در ابتدای توضیحات نیز به آن اشاره شد شرکت مایکروسافت طبق بیانیه جدید خود اعلام نمود که قصد دارد از این ربات در سرویس Azure خود استفاده کند با این اوصاف میتوان آینده کسب و کار در این پلتفرم را به شدت روشن دید زیرا قرار است از پیشرفته ترین هوش مصنوعی جهان در آن استفاده شود. مایکروسافت با پیاده سازی ویژگی های این ربات قصد دارد که هوش مصنوعی را در سرویس‌های خود گسترش دهد که اگر چنین باشد رقابت برسر دستیابی به نسخه های برتر این فناوری به شدت افزایش خواهد یافت.

اولین اخبار از این فناوری در سال ۲۰۲۱ عرضه شد که مایکروسافت از همان ابتدا علاقه مند به استفاده از آن بود که امروزه با گذشت بیش از یک سال قرار است شاهد بکارگیری نسخه ۳.۵ ربات در سرویس مایکروسافت باشیم. در خصوص آموزش استفاده از ChatGPT بدنیست بدانید که مایکروسافت قصد دارد نسخه های مختلفی از آنرا در سرویس های خود پیاده سازی کند که اگر چنین چیزی به وقوع بپیوندد قطعا باید شاهد آموزش های مختلفی از آن در دنیای وب باشیم.

اطلاعات به دست آمده و طبق گزارش شرکت یاهو فاینانس این روبات را میتوان یک مدل عالی برای زبان خانواده اپن ال دانست. با این اوصاف گمانه‌زنی‌های بسیاری در خصوص خطرات استفاده از این ربات به گوش می رسد که در ادامه قصد داریم شما را با آنها مواجه کنیم. همچنین بدنیست بدانید که در مورد نحوه استفاده از هوش مصنوعی ChatGPT اطلاعات چندانی عرضه نشده ولی به زودی شاهد فعالسازی آن در سرویس های مطرح جهانی خواهیم بود.

خطرات ناشی استفاده از هوش مصنوعی ChatGPT

خطرات ناشی استفاده از هوش مصنوعی ChatGPT

بعد از خبر ساخت ربات چت جی بی تی موسسات و نهادهای عظیم بسیاری به دنبال دستیابی به آن بودند. فناوری و قدرت بالای ربات بی تردید می تواند دنیای هوش مصنوعی را متحول ویژگی‌های بسیاری نماید زیرا طبق اطلاعات به دست آمده آینده کسب و کارهای اینترنتی در حوزه دیجیتال قرار است از طریق این ربات تامین شود. با این اوصاف شاهد برکناری و بیکار شدن سهم عظیمی از اشخاصی که در حوزه تولید محتوا فعالیت دارند در سالهای آینده خواهیم بود.

فارغ از برکناری اشخاص بد نیست بدانید بروس اشنایدر متخصص امنیت و نویسنده آمریکایی در سال ۲۰۱۳ اعلام نموده بود که هوش مصنوعی بسیار خطرناک تر از آن چیزی است که در آینده شاهد آن خواهیم بود. ایلان ماسک مالک توییتر نیز چندی پیش اعلام نموده بود که جنگ جهانی سوم با چیزی به نام هوش مصنوعی در ارتباط خواهند بود که این دو مورد بازگوکننده خطرات عظیم این فناوری و دیگر بخش های مرتبط با آن خواهد بود.

متاسفانه شرکت های عظیم بسیاری که به پیشرفته ترین نسل هوش‌مصنوعی دسترسی دارند نیز به دنبال دستیابی به این فناوری هستند. گوگل و اپل دو رقیب سرسخت برای این ربات جدید بوده اند که آنها به دنبال دستیابی به نیاز کاربران در زمینه های مختلف هستند زیرا با استفاده از این ربات به شکل ساده تری میتوان نیاز کاربران در زمینه های مختلف را به دست آورد و به شکل ساده تری با درنظر گرفتن نیاز آنها به سود عظیمی دست پیدا کنند.

اگر تاکنون با فهم و اساس این هوش مصنوعی آشنا نشده اید به مثال روبرو دقت داشته باشید: فرض کنید یک ایمیل که مربوط به یک شرکت است و روزانه ده‌ها ایمیل دریافت میکند در اختیار شما بوده است با پیاده سازی این روبات روی سرویس دیگر نیازی به شما نخواهد بود زیرا ربات به آسانی می‌تواند مفهوم ایمیل ارسال شده را دریافت و به آن پاسخ دهد نه تنها در این زمینه بلکه صدها زمینه این چنینی دیگر با انتشار نسخه رسمی این ربات تحت شعاع آن قرار می گیرند. نظر شما در خصوص کارکرد ربات ChatGPT در زبان فارسی چیست؟ ایا میتوان با خیال آسوده نوشتن محتوا با هوش مصنوعی ChatGPT به زبان فارسی را به این فناوری واگذار نمود یا خیر.

علیرغم تمام ویژگی هایی که ربات و فناوری های این چنینی در اختیار ما انسان ها قرار میدهند ، سال های گذشته شاهد جایگزین شدن ربات بجای انسان بوده ایم که متاسفانه این مورد در سال های جاری و آینده رشد بیشتری گرفته است و بیش از پیش باید فکری برای آن نمود.

توسعه دهنده chat gpt کیست؟

شخصی را نمیتوان مدیر اصلی توسعه این هوش مصنوعی دانست زیرا اشخاص بسیاری در طول سال های بسیار دست به دست هم داده اند تا این هوش مصنوعی طراحی شود. شرکت OpenAI مدیریت 0 تا 100 این پروژه عظیم را برعهده داشته که در طول سال های بسیار در کنار سرمایه گذاری عظیم توانست این هوش را طراحی و نسخه های مختلفی را از آن منتشر کند. این زبان متنی با تکنیک‌های یادگیری نظارت شده و تقویتی به‌خوبی تنظیم شده‌ است که با استفاده از زبان های آن میتوانید به بسیاری از سوالات خود در زمینه های مختلف پاسخ دهید.

از دیگر قابلیت های جالب چت جی پی تی میتوان به سرعت عمل بالای آن و کمبود اشتباه در پاسخ دهی اشاره داشت. طبق بررسی های بعمل آمده درحال حاظر این ربات موفق به پاسخ دهی به سوالات بسیاری در زمینه های مختلف شده است که این مزیت میتواند عامل خوبی برای رشد آن در دیگر بخش های مهم و حیاطی دنیای کنونی باشد. بی تردید دنیا و سال های آینده رشد بسیار خوبی نسبت به سال های گذشته خواهد داشت زیرا شرکت هایی که در حوزه فناوری حضور دارند به دنبال حضور این ربات در صنعت ساخت خود بوده اند که این مورد میتواند خطرات بسیاری را نیز به همراه داشته باشد.

سوالات متداول

آیا chatgpt فیلتر است؟

بطور کلی خیر. به دلیل تحریم های اعمال شده برای کشور ایران در حال حاظر امکان دستیابی به این سرویس بدون فیلترشکن امکان پذیر نبوده و به همین دلیل برای دستیابی به آن باید از یک تغییر دهنده ای پی استفاده کنید.

chatgpt مخفف چیست ؟

کله چت جی پی تی مخفف Chat-Based Generative Pre-Trained Transformer بوده که معنای آن را میتوان به مبدل تولید کننده و آموزش دیده برپایه گفتگو محور شبیه دانست.

سخن پایانی

بررسی هوش مصنوعی ChatGPT به پایان رسید که در این زمینه سعی کردیم به تمام موارد مهمی که میتواند برای شما مفید باشد اشاره داشته باشیم. نظر شما در مورد ربات ChatGPT چیست؟ شما عزیزان میتوانید نظرات و پیشنهادات خود در این زمینه را برایمان در بخش نظرات ارسال کنید که اینکار سبب رشد بهتر مقاله خواهد شد.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران3 دیدگاه
avatar
طاها عطایی
.
14 شهریور 1402، 22:45
پاسخ
0
0
عالی
avatar
هانی
.
04 مرداد 1402، 12:26
پاسخ
0
0
عالی
avatar
.
01 اردیبهشت 1402، 18:28
پاسخ
1
0
هوش مصنوعی میتونه خیلی از مشاغل سخت رو خودش انجام بده و این به نفع کارفرما و حتی شخص خواهد بود.مثلا میشه توی انبار پخش مواد غذایی ربات انسان نما با هوش مصنوعی رو بکار برد که خودش کارها رو انجام بده و اپراتور فقط کار نظراتی داشته باشه.ولی قطعاً نمیتونه جای مشاغلی مثل نویسندگی و شاعری رو بگیره چون ترکی از احساسات انسان نداره
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402