معرفی بهترین برنامه های آموزشی فارسی برای کودکان

  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

در این مقاله پلازا قصد داریم به معرفی چندین برنامه اموزشی برای کودکان بپردازیم. این اپلیکیشن های آموزشی با داشتن بازی و سرگرمی قادر هستند محتوای آموزنده و مناسب را به بهترین شکل در اختیار کودک قرار دهند.

امروزه استفاده مردم از موبایل و تبلت بسیار زیاد شده است. البته این همه ماجرا نیست. در این میان دیده می‌شود که کودکان بسیاری هم از این دستگاه‌های هوشمند استفاده می‌کنند. حالا تبعات بد کار با این وسایل در سنین پایین بماند، گاها نیز شاهد این هستیم که کودکان در حال انجام یک بازی مناسب بزرگ‌تر هستند و یا با اپلیکیشن‌هایی که محتوای ضعیفی دارند، سرگرم می‌شوند. از این رو در ادامه این مقاله چند نمونه برنامه اموزشی برای کودکان را معرفی خواهیم کرد که در حین داشتن محتوای ارزشمند، مناسب کودکان طراحی شده‌اند.

فهرست مطالب

بهترین برنامه های اموزشی برای کودکان

یکی از مخاطبینی که تولید محتوای ارزشمند برای آن‌ها می‌تواند بسیار مفید و راهگشا باشد، کودکان هستند. درواقع ارائه محتوای آموزشی، شاد و در عین حال خلاقانه می‌تواند کودکان را از کار با اپلیکیشن‌ها و یا بازی‌هایی که مناسب سنشان نیست و استفاده از آن‌ها می‌تواند تبعات خاص خود را داشته باشد، باز دارد. درواقع اپلیکیشن‌هایی که در ادامه معرفی می‌شوند بر پایه مطالب سرگرم‌کننده و در عین حال آموزنده هستند که برای هر اپلیکیشن توضیحات مربوطه نیز ارائه خواهد شد.

1. کودک دانا

بهترین برنامه های آموزشی برای کودکان

اولین اپلیکیشن مناسب کودک در این مطلب، کودک دانا است. این برنامه دارای رابط کاربری بسیار ساده‌ای است و برای آشنایی کودکان با اشیای مختلف ساخته شده است. کودک با استفاده از این اپلیکیشن ابتدا تصویر اشیا، ابزارها و یا میوه‌ها را مشاهده خواهد کرد و می‌تواند علاوه بر نوشتار و گفتار فارسی، با تلفظ انگلیسی آن کلمه نیز آشنا شود. برنامه را می‌توانید رایگان دانلود کنید اما برای دسترسی به تمام امکانات باید مبلغی به‌صورت پرداخت درون برنامه‌ای، پرداخت کنید.

2. آی قصه: داستان، کتاب صوتی کودک؛ از بهترین برنامه های آموزشی برای کودکان

اپلیکیشن بازی کودک

آی قصه یکی از محبوب‌ترین برنامه های آموزشی برای کودکان 3 سال یا بالاتر است. در این اپلیکیشن کودک شما می‌تواند با مجموعه‌ای از قصه‌های مختلف دسترسی داشته باشند. همانطور که از نام برنامه هم پیداست، آی‌قصه در حقیقت یک کتاب صوتی از داستان‌های کودکانه است. این برنامه دارای بیش از 10 سریال هفتگی با گویندگی چهره‌های شناخته شده‌ای مثل لیلی رشیدی، الهام پاوه‌نژاد، یاشار ابراهیمی و بهادر مالکی (صداپیشه فامیل‌دور) است. در کنار این 10 سریال شما می‌توانید به بیش از 200 قصه صوتی اضافی هم دسترسی داشته باشید. البته این برنامه رایگان نیست و باید برای استفاده از آن اشتراک داشته باشید.

3. ویدزی؛ برنامه اموزشی برای کودکان

اپلیکیشن مناسب کودک

ویدزی یک جایگزین ایرانی برای YouTube Kids است. در این برنامه کودکان می‌توانند به تعداد قابل توجهی کارتون و انیمیشن دسترسی پیدا کنند. به گفته سازندگان برنامه، تمامی این کارتون‌ها از فیلتر روانشناسان کودک عبور کرده و محتویات آن‌ها نیز به‌صورت مداوم بررسی می‌شود. این کارتون‌ها قابلیت اشتراک‌گذاری با دیگران را نیز از طریق اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های دیگر دارند.

4. دنیای دیبا: آموزش پیش دبستان؛ از بهترین اپلیکیشن های کودکانه

اپلیکیشن بازی کودک

دنیای دیبا اپلیکیشنی است که توسط آکادمی کودک طراحی و منتشر شده است. در این اپلیکیشن بیشترین تمرکز بر آشنایی با اجسام و مفاهیم پایه‌ای مثل رنگ‌ها و شکل‌ها در کنار آشنایی با حیوانات، اشکال هندسی و ترسیم حروف الفبا معطوف است. این مفاهیم در قالب 140 بازی مختلف به کودک آموزش داده می‌شوند و تقریبا اکثر محتوای درسی پیش‌دبستان را شامل می‌شوند. به همین خاطر است که دنیای دیبا را می‌توان یکی از بهترین برنامه های آموزنده برای کودکان به‌حساب آورد. این اپلیکیشن علاوه بر نسخه اندروید، دارای یک نسخه مخصوص ویندوز نیز هست.

  • دانلود برنامه دنیای دیبا برای: اندروید

5. پرنده – قصه های صوتی کودکانه

بهترین برنامه های آموزشی برای کودکان

پرنده یکی دیگر از بهترین برنامه های آموزشی برای کودکان است. این برنامه نیز یک مجموعه صوتی از داستان‌های فارسی را در کنار موسیقی و تصاویر جذاب در اختیار کودک قرار می‌دهد. در مجموع بیش از 100 داستان مختلف به‌صورت رایگان در این برنامه قابل گوش دادن هستند. شما همچنین می‌توانید همزمان با گوش دادن به قصه‌ها، متن فارسی آن‌ها را نیز مشاهده و داستان‌های مورد علاقه خود را ذخیره کنید.

6. ماهک ؛ قصه و کتاب داستان کودک؛ اپلیکیشن مناسب کودک

اپلیکیشن مناسب کودک

برنامه اموزشی برای کودکان ماهک، مانند اکثر برنامه‌های مناسب کودکان، دارای قصه‌های مختلف مناسب سنین 3 تا 11 سال است. در این برنامه بیش از 1 هزار قصه و کتاب داستان برای کودکان وجود دارد و در کنار آن‌ها شما می‌توانید به فیلم‌ها و کارتون‌های کودکانه نیز دسترسی پیدا کنید.

7. الفبای فارسی؛ از بهترین برنامه های آموزشی برای کودکان

اپلیکیشن بازی کودک

الفبای فارسی یکی از برنامه‌هایی محبوب گوگل‌پلی با بیش از 1 میلیون دانلود است. همانطور که از نام برنامه مشخص است، این اپلیکیشن مخصوص یادگیری الفبای فارسی است و علاوه بر شکل کلمات، نحوه کشیدن آن‌ها را نیز به کودکان یاد می‌دهد و مهمتر این که با استفاده از تصاویر، نام اشیا و حیوانات مختلف را نیز به کودکان آموزش می‌دهد. همچنین دارای بازی‌های سرگرم‌کننده و آموزشی مختلف برای انتقال سریع‌تر و جذاب‌تر مفاهیم است.

8. آیه ها ستاره ها | قرآن کودکان

بهترین برنامه های آموزشی برای کودکان

آیه ها ستاره ها اپلیکیشن مربوط به دوره آموزشی موسسه نورالمجتبی علیه السلام است و می‌تواند بهترین نرم افزار آموزش قرآن برای کودکان باشد. برای استفاده از این برنامه باید بسته آموزشی آن را خریداری کرده باشید. سپس با استفاده از اپلیکیشن، کودک شما می‌تواند در یک دوره 8 ماهه با یک مربی اختصاصی، به آموزش قرآن مشغول شود. با استفاده از این اپلیکیشن کودک شما هر روز با جلسات 15 تا 20 دقیقه‌ای، چندین آیه را یاد خواهد گرفت.

  • دانلود برنامه آیه ها ستاره ها | قرآن کودکان برای: اندروید

9. آموزش رنگهای انگلیسی به کودک؛ اپلیکیشن بازی کودک

بهترین برنامه های آموزشی برای کودکان

این برنامه اموزشی برای کودکان، تنها بر آموزش رنگ‌ها به آن‌ها تمرکز دارد. با این برنامه، کودکان می‌توانند با تلفظ انگیسی تمامی رنگ‌ها آشنا شوند و اشکال مختلف را نیز هرطور که دوست دارند با خلاقیت خودشان رنگ‌آمیزی کنند.

  • دانلود برنامه آموزش رنگهای انگلیسی به کودک برای: اندروید
همچنین بخوانید :

10. پاپایو انگلیسی؛ برنامه اموزشی برای کودکان

برنامه اموزشی برای کودکان

اپلیکیشن مناسب کودک پاپایو، یک برنامه آموزش زبان انگلیسی است. در این برنامه کودک با بازی‌ها و سرگرمی‌های مختلف با زبان انگلیسی از جمله حروف، کلمات و رنگ‌ها آشنا خواهد شد. نقاشی، فیلم‌های آموزشی و داستان‌های صوتی از جمله بازی‌های سرگرم‌کننده این اپلیکیشن هستند.

  • دانلود برنامه پاپایو انگیسی برای: اندروید

سخن پایانی

همان‌طور که می‌دانید محتواهای مختلف آموزشی می‌تواند از طریق بازی، قصه، تصاویر و شعر به کودکان منتقل شود. حالا که زندگی‌های امروزی کودکان را هم به سمت و سوی استفاده از گوشی‌ها و تبلت‌های هوشمند سوق داده است، بهتر است پدر و مادرها در انتخاب برنامه‌هایی که کودکان از آنها استفاده می‌کنند، دقت بیشتری داشته باشند. از این رو ما در این مقاله تلاش کردیم تا شما را با چند نمونه برنامه اموزشی برای کودکان آشنا کنیم. با این حساب اگر برنامه یا بازی دیگری در این زمینه که قابل نصب بر روی گوشی باشد و مناسب کودکان باشد سراغ دارید، خوشحال خواهیم شد در بخش نظرات، آن را معرفی کنید و دیدگاه خود را ثبت کنید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402