آموزش برنامه تیندر؛ معرفی قابلیت‌ها و نحوه کار با اپلیکیشن Tinder

ساخت اکانت تیندر
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

Tinder یک اپلیکیشن شبکه اجتماعی محبوب برای معرفی کاربران مختلف با هم و دوست‌یابی است. اگر با شیوه کار با آن آشنا نیستید، در این مطلب پلازا قصد داریم به آموزش برنامه تیندر و نحوه استفاده از آن بپردازیم.

باور داشته باشید یا نه، امروزه روش‌های آشنایی برای ازدواج یا دوست‌یابی بسیار متفاوت به نظر می‌رسد. اپلیکیشن‌های زیادی به این منظور طراحی شده‌اند که به صورت آنلاین با افراد مختلف در سرتاسر جهان و یا حتی در نزدیکی موقعیت مکانی خود می‌توانید ارتباط برقرار کنید. اما رقابت زیادی بین این اپلیکیشن‌های دوست‌یابی وجود دارد که Tinder همچنان یکی از بهترین اپلیکیشن‌های دوست‌یابی در جهان است و به نظر نمی‌رسد که تغییری در جایگاهش به وجود بیاید. در این مقاله از پلازا به نحوه کار با اپلیکیشن Tinder خواهیم پرداخت.

در ویدیوی زیر می‌توانید شاهد «آموزش روش استفاده از تیندر» باشید.

فهرست مطالب

معرفی برنامه تیندر؛ تیندر چیست؟

Tinder یک برنامه دوست‌یابی آنلاین است که زوجین را بر اساس معیارهای ظاهری با یکدیگر مطابقت می‌دهد. این اپلیکیشن سایر کاربران برنامه تیندر را که در یک محدوده سنی و جنسیتی مشخص با معیارهای شما قرار دارند و همچنین در فاصله مکانی نزدیک شما هستند، معرفی می‌کند. در نهایت این شما هستید که به این منظور تصمیم می‌گیرید که آیا ظاهر فرد معرفی شده در برنامه تیندر را دوست دارید یا خیر. اگر دوست دارید که چه عالی، ولی اگر هم دوست نداشتید نگران نباشید؛ زیرا آنها هرگز متوجه نخواهند شد. در آخر اگر هر دو به هم علاقه‌مند شدید، در این صورت تیندر برای شما یک فضایی برای چت یا گفت‌و‌گوی خصوصی فراهم کرده تا با همدیگر بهتر آشنا شوید.

در وب‌سایت این اپلیکیشن نیز توضیحاتی راجع به خود شبکه اجتماعی تیندر منتشر شده است که بسیار جالب توجه است و کاربران را به دانلود و نصب این اپلیکیشن ترغیب و تشویق می‌کند:

مجردها به گوش باشید: اگر به دنبال ایجاد یک رابطه عاشقانه هستید، می‌خواهید دوست‌یابی را شروع کنید و یا اگر هوس شروع یک رابطه جدید به سرتان زده است، اپلیکیشن تیندر را نصب کنید.

آموزش برنامه تیندر

در ادامه به معرفی قابلیت‌ها و نحوه کار با برنامه تیندر خواهیم پرداخت.

آموزش ثبت نام و ویرایش پروفایل در تیندر

قبل از اینکه شروع به دوست‌یابی، چت کردن و یا قرار ملاقات عاشقانه کنید، برای ساخت اکانت مراحل زیر را دنبال کنید. ابتدا و در صفحه اول باید شماره تلفن خود را وارد کنید. سپس جنسیت و سایر اطلاعات مورد نیاز را وارد و پس از از انجام هر مرحله روی Continue بزنید.

نحوه کار با اپلیکیشن tinder

لازم نیست تمام اطلاعات را پر کنید اما با اضافه کردن تصویر، بیو و علایق، شانس ملاقات با افراد دیگر بیشتر خواهد شد. پس از ثبت نام می‌توانید پروفایلتان را شخصی‌سازی کنید. برای انجام این کار در صفحه اول برنامه روی آیکون پروفایل خودتان در بالای سمت چپ صفحه بزنید. با انتخاب Settings می‌توانید به تنظیمات برنامه دسترسی پیدا کنید و با انتخاب Edit Profile هم می‌توانید پروفایل خود را ویرایش کنید.

آموزش برنامه تیندر

با انتخاب تنظیمات، پنجره زیر برایتان نشان داده خواهد شد. در اینجا می‌توانید زبان برنامه، حداکثر فاصله افراد پیشنهادی و سن آن‌ها را مشخص کنید. همچنین برخی امکانات نیز تنها در اختیار مشترکین پلاس برنامه هستند.

نحوه کار با اپلیکیشن tinder

اما با انتخاب Edit Profile، می‌توانید به تنظیمات مربوط به پروفایل خودتان دسترسی پیدا کنید.

از اینجا می‌توانید به پروفایل عکس اضافه کنید، بخش بیو و علایق را ویرایش کنید و در صورتی که صاحب حیوان خانگی هستید یا سیگار می‌کشید این موارد را در پروفایل ثبت کنید. همچنین می‌توانید شغل خودتان را هم اضافه کنید.

تیندر چیست

افزون بر این، با فعال کردن قابلیت Smart Photos نیز برنامه به‌صورت خودکار تصاویر شما را آنالیز کرده و بهترین عکس‌ها را برای نمایش انتخاب می‌کند.

نحوه کار با اپلیکیشن Tinder؛ آموزش برنامه تیندر

نحوه کار با اپلیکیشن Tinder بسیار ساده است. تنها کاری که باید انجام دهید، کشیدن انگشتتان به سمت راست یا چپ صفحه است. وقتی برنامه را باز کنید، در همان صفحه اول می‌توانید افراد پیشنهادی در نزدیکی خود را مشاهده کنید.

معرفی برنامه تیندر

اما نحوه دوستیابی با اپلیکیشن Tinder چگونه است؟ همانطور که در تصویر بالا مشخص است، با لمس دو طرف بالای عکس می‌توانید سایر تصاویر آن فرد را مشاهده کنید. برای دیدن پروفایل کاربران هم باید بخش پایینی صفحه را لمس کنید. در صورتی که روی علامت ضرب‌در بزنید یا انگشتتان را به سمت چپ صفحه بکشید، به آن فرد علاقه‌ای ندارید.

نحوه کار با اپلیکیشن tinder

اما اگر روی علامت قلب بزنید یا انگشتتان را به سمت راست بکشید، پروفایل آن فرد را لایک کرده‌اید.

آموزش برنامه تیندر

در زیر هر پروفایل یک سری دکمه‌هایی را مشاهده می‌کنید که بر نحوه کار با اپلیکیشن Tinder و دوست‌یابی در تاثیر به سزایی خواهد داشت. کارکرد این دکمه‌ها به شرح زیر است:

دکمه Undo: با ضربه زدن بر روی این دکمه طلایی رنگ که اولین گزینه از سمت چپ است، اگر اشتباهی Swipe کرده باشید و یا دکمه‌های دیگر را زده باشید، برگردانده می‌شود. در نظر داشته باشید که این دکمه فقط در صورتی کار می‌کند که اشتراک Tinder Plus یا Gold را تهیه کرده باشید.

دکمه Dislike: دکمه X یا Dislike موقعی استفاده می‌شود که از پروفایل شخصی خوشتان نیامده است. در این صورت با تاچ کردن این دکمه و یا Swipe کردن به سمت چپ، پروفایل مورد نظر دیگر برای شما نشان داده نخواهد شد.

دکمه Super Like: ستاره آبی برای زمانی است که شما از پروفایل شخصی خیلی خوشتان آمده است و تمایل به برقراری رابطه با فرد مورد نظر را دارید. در صورت تاچ کردن این دکمه، بلافاصله یک نوتیفیکیشن هم برای طرف مقابل شما نیز ارسال می‌شود. این ویژگی برای کاربران پریمیوم است، اما با حساب رایگان می‌توانید در هر روز از یک Super Like استفاده کنید.

استفاده از تیندر در ایران

 

دکمه Like: قلب سبز نشان‌دهنده این است که شما پروفایل شخصی را دوست داشتید و تمایل دارید تا با فرد مورد نظر گفت‌وگویی داشته باشید. در این صورت اگر طرف مقابل هم شما را لایک کند، می‌توانید به همدیگر پیام دهید و صحبت کنید.

دکمه Boost: آیکون بنفش رنگ رعد و برق و یا Super Boost یک ویژگی برای کاربران پریمیوم است که پروفایل شما را به مدت 30 دقیقه در بالای فهرست موقعیت مکانی شما قرار می‌دهد تا پروفایل شما بتواند بازدید بیشتری داشته باشد. این امر سبب می‌شود تا شانس بیشتری در پیدا کردن فرد مورد علاقه خود در اپلیکیشن تیندر داشته باشید.

چت کردن و مچ شدن در تیندر

برای این که بتوانید با کسی چت کنید و برایش پیام ارسال کنید، باید با او Match شده باشید. یعنی هم شما و هم طرف مقابل پروفایل یکدیگر را لایک کرده باشید. در این صورت برای شما یک نوتیفیکیشن You’ve got a new match ارسال خواهد شد.

معرفی برنامه تیندر

اگر آن فرد زودتر پروفایل شما را لایک کرده باشد، به محض این که شما هم پروفایل او را لایک کنید، پیام It’s a Match روی صفحه نشان داده خواهد شد.

معرفی برنامه تیندر

همچنین از زبانه پایین برنامه و با کلیک روی آیکون چت، می‌توانید به بخش پیام‌ها دسترسی داشته و تمام پیام‌ها را مشاهده کنید. در بخش چت، می‌توانید برای دیگران گیف، لینک و پیام متنی ارسال و حتی تماس تصویری برقرار کنید. با این حال امکان ارسال عکس و ویدیو وجود ندارد.

دریافت تیک آبی در تیندر؛ آموزش برنامه تیندر

تیک آبی تیندر رایگان است و دریافت آن اجباری هم نیست. با دریافت این تیک به نوعی می‌توانید هویت خودتان را تایید کنید. در این صورت یک تیک آبی کنار پروفایل شما نشان داده می‌شود. در این صورت افرادی که واقعا قصد آشنایی داشته باشند، بیشتر پروفایل شما را لایک خواهند کرد چرا که مطمئن هستند با یک فرد واقعی طرف هستند. برای دریافت تیک آبی باید روی تصویر پروفایل خودتان در بالای سمت چپ صفحه بزنید. سپس تیک خاکستری که کنار نامتان است را لمس کنید.

شماره موبایل برای تیندر

برنامه از شما می‌خواهد 2 سلفی با ژست‌هایی که خود برنامه مشخص می‌کند بگیرید. سپس به‌صورت خودکار تیک به پروفایل شما افزوده می‌شود.

بخش Explore در برنامه تیندر؛ آموزش برنامه تیندر

قسمت بعدی که در این آموزش برنامه تیندر به آن می‌پردازیم، بخش Explore است. این قسمت به‌تازگی به برنامه تیندر معرفی شده ولی قابلیت‌های آن کمی قدیمی هستند. در صفحه اصلی برنامه و با انتخاب گزینه ذره‌بین با 4 مربع، می‌توانید به این قسمت دسترسی پیدا کنید.

حل مشکل نصب تیندر در ایران

در این بخش می‌توانید افراد را با راه‌های دیگری به غیر از لایک کردن پیدا کنید. در این قسمت رویدادهایی با محدودیت زمانی مثل Vibes و Hot Takes، که در ادامه بیشتر به آن‌ها می‌پردازیم، قابل دسترسی هستند. افزون بر این رویدادها، می‌توانید افراد مختلف را بسته به علایق یا عادات مختلف پیدا کنید و مثلا تنها پروفایل افرادی را ببینید که به غذا خوردن یا صبح زود بیدار شدن، علاقه دارند.

از دیگر فیلترها می‌توان به Music Mode اشاره کرد. این فیلتر تنها در دسترس کاربرانی است که حساب اسپاتیفای خود را به تیندر متصل کردند. با استفاده از آن می‌توانید آهنگ مورد علاقه خود (Anthem) را انتخاب کنید تا به محض مراجعه سایر کاربران به پروفایل شما، همان آهنگ برایشان پخش شود.

قابلیت Vibes در تیندر

وایبز در حقیقت یک تست شخصیت است. این ویژگی هم در سال 2021 به برنامه تیندر معرفی شد. هر از چند گاهی ممکن است یک نوتیفیکیشن دریافت کنید و یک Vibes در محل شما شروع شده باشد. در صورت شرکت در این رویداد، باید به چندین سوال در مورد شخصیت خودتان جواب بدهید. سوالات البته خیلی جدی نیستند و کمی هم جنبه طنز دارند. شما باید ظرف 48 ساعت به آن‌ها جواب دهید.

نحوه کار با اپلیکیشن tinder

پس از پایان تست، جواب‌هایی که به سوالات دادید، تا 72 ساعت در پروفایل شما نشان داده خواهند شد و همچنین در صفحه چت نیز نشان داده می‌شوند. در این صورت سایر کاربران یا خود شما، برای شروع مکالمه با دیگران می‌توانند از این پاسخ‌ها کمک بگیرند.

همچنین بخوانید :

قابلیت Hot Takes در تیندر؛ آموزش برنامه تیندر

این ویژگی شباهت زیادی به Vibes دارد اما با چند تفاوت کلیدی. این ویژگی تنها برای کسانی که زبان برنامه آن‌ها انگلیسی است در دسترس و هر روز از 6 عصر تا نیمه‌شب از بخش Explore قابل استفاده است. با شرکت در یک رویداد Hot Takes، یک سوال از شما پرسیده خواهد شد تا نظرتان در مورد یک موضوع را اعلام کنید. با پاسخ دادن به سوال، برنامه شما را به صفحه چت با یک کاربر دیگر که گزینه دیگری در پاسخ به آن سوال انتخاب کرده هدایت خواهید شد.

آموزش برنامه تیندر

صفحه چت تا مدت محدودی باز است و شما ظرف همین مدت کوتاه باید با طرف مقابل صحبت کنید تا ببینید با او Match می‌شوید یا خیر.

حل مشکل نصب تیندر در ایران

متاسفانه برای ثبت نام و ایجاد حساب در برنامه تیندر در ایران، محدودیت‌های زیادی وجود دارد. در صورتی که با IP ایران وارد گوگل‌پلی شوید، این برنامه را پیدا نخواهید کرد. برای نصب تیندر در ایران برای اندروید از گوگل‌پلی، باید کشور حساب گوگل خود را تغییر دهید یا این که از مارکت‌های جایگزین برنامه را نصب کنید. اما حتی در صورت نصب برنامه، از شماره موبایل برای تیندر نمی‌توانید استفاده کنید چرا که پیش‌شماره 98 در صفحه ثبت نام قابل انتخاب نیست.

نحوه کار با اپلیکیشن tinder

در عوض برای استفاده از تیندر در ایران، باید با استفاده از حساب فیسبوک یا گوگل وارد برنامه شوید. برای انجام این کار کافی است در صفحه اول برنامه گزینه Log in With Google یا Log in With Facebook را انتخاب و با حساب خود در یکی از این سرویس‌ها در تیندر یک پروفایل ایجاد کنید.

کلام آخر

در این مطلب آموزش برنامه تیندر (Tinder) به طور کامل و جامع، نحوه کار با این اپلیکیشن را آموزش دادیم.  نظر شما راجع به اپلیکیشن‌های دوست‌یابی چیست؟ آیا استفاده از این اپلیکیشن‌های دوست‌یابی آنلاین را برای قرار ملاقات‌های عاشقانه و یا حتی دوست‌یابی مناسب می‌دانید؟

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران3 دیدگاه
avatar
مهسا
.
21 مرداد 1401، 08:13
پاسخ
3
0
ایا موقعیت دقیق مکانی ما برای همه نمایش داده میشه؟
avatar
سلیمانی
.
06 اسفند 1400، 09:05
پاسخ
0
0
عالی
avatar
پرنس
.
16 آذر 1400، 18:57
پاسخ
0
5
ممنون از مطلب جالبتون. کاملا آموزنده بود.
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402