آموزش حذف واترمارک از PDF؛ معرفی برنامه ها و سایت های پاک کردن واتر مارک

حذف واترمارک پی دی اف
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

اکثر افرادی که از اسناد PDF استفاده می‌کنند حداقل یکبار به دنبال روش های حذف واترمارک از PDF بوده‌اند. خوشبختانه روش‌های مختلفی برای برداشتن واترمارک وجود دارد. در ادامه با پلازا همراه باشید تا به آموزش پاک کردن پی دی اف از واترمارک بپردازیم.

بدون تعارف باید گفت گاهی اوقات حذف کردن واترمارک در پی دی اف می‌تواند کلافه کننده باشد. از بین بردن Watermark کار ساده‌ای نیست ولی امکان‌پذیر است. برخی مواقع با حذف واترمارک ساختار فایل پی دی اف به هم می‌ریزد. بنابراین حتماً باید از روش صحیح و برنامه‌های استاندارد برای پاک کردن واترمارک استفاده کنید. اما چگونه واتر مارک را از پی دی اف حذف کنیم؟ برای پاسخ به این سوال، در ادامه با آموزش پاک کردن واترمارک پی دی اف همراه ما باشید.

فهرست مطالب

روش های حذف واترمارک از PDF در کامپیوتر

خوشبختانه چندین روش حذف واترمارک در PDF وجود دارد که می‌توانید مورد استفاده قرار دهید. تکنیک‌های آنلاین و آفلاین متعددی برای حذف واترمارک از PDF به کار می‌روند. امکان حذف واترمارک از طریق نرم افزارهای کامپیوتری و ابزارهای آنلاین وجود دارد. البته برخی برنامه‌ها در حذف واترمارک موفق عمل نمی‌کنند. در ادامه روش‌های استاندارد و کاربردی حذف کردن واترمارک را به شما معرفی می‌کنیم.

1. برداشتن واترمارک از پی دی اف با نرم افزار SwifDoo

SwifDoo یکی از ابزارهای مطرح برای ویرایش و ساخت فایل‌های PDF است. این برنامه امکانات بسیار زیادی دارد که یکی از آن‌ها قابلیت حذف واترمارک از این فایل‌ها است. برای حذف واترمارک ابتدا برنامه را باز و فایل PDF خود را در آن بارگذاری کنید. سپس از بالای صفحه و در زبانه Home روی Watermark کلیک کنید.

روش های حذف واترمارک از pdf

در پنجره باز شده کافی است روی گزینه Delete Watermark کلیک کنید.

آموزش پاک کردن واترمارک پی دی اف

با گزینه Update Watermark هم می‌توانید واترمارک را ویرایش و شخصی‌سازی کنید.

2. آموزش پاک کردن واترمارک پی دی اف با برنامه Soda PDF

Soda PDF نیز یکی دیگر از ابزارهای قدرتمند برای ویرایش و مدیریت فایل‌های پی دی اف است. این برنامه نیز دارای ابزاری برای مدیریت واترمارک‌ها از فایل شما است. برای استفاده ابتدا برنامه را باز کرده و فایل مدنظرتان را در آن بارگذاری کنید. سپس در زبانه Edit روی گزینه Remove Page Marks کلیک کنید.

برداشتن واترمارک از پی دی اف

در منو جدید باز شده روی Watermark کلیک کنید. سپس صفحاتی که می‌خواهید واترمارک از آن‌ها حذف شود را مشخص و در نهایت روی Remove کلیک کنید.

3. حذف واترمارک پی دی اف با نرم افزار Nitro

برنامه حذف واترمارک از PDF نیترو نیز یکی دیگر از گزینه‌هایی است که می‌توانید مدنظر داشته باشید. به کمک این نرم افزار می‌توانید فایل‌های پی دی اف را به فرمت‌های دیگر نظیر Word تبدیل کنید. اگر از نرم افزار ورد استفاده کرده باشید کار با Nitro برایتان راحت خواهد بود. این دو نرم افزار از نظر رابط کاربری شباهت زیادی به هم دارند. برای حذف واترمارک از روی پی دی اف به کمک نرم افزار Nitro طبق مراحل زیر پیش بروید:

در نرم افزار نیترو روی سربرگ Page Layout بروید و از منوی کشویی گزینه Watermark و سپس Remove Watermarks را انتخاب کنید.

حذف واترمارک از pdf قفل شده

برنامه از شما می‌پرسد آیا از برداشتن تمام واترمارک ها از پی دی اف مطمئن هستید یا خیر؟ با کلیک بر روی Ok حذف واترمارک ها انجام می‌شود. اگر می‌خواهید در یک صفحه خاص از PDF، واترمارک را حذف کنید، باید با کلیک راست روی واترمارک مورد نظر گزینه Delete را بزنید.

4. پاک کردن واترمارک از PDF با نرم افزار Adobe Acrobat Pro

نرم افزار Adobe Acrobat Pro از بهترین و شناخته‌شده‌ترین برنامه‌ها برای ویرایش اسناد PDF است. حذف واترمارک پی دی اف نیز از قابلیت‌های پرشمار این نرم افزار کاربردی به شمار می‌رود. به کمک Adobe Acrobat می‌توانید اسناد پی دی اف را ایجاد و ویرایش کنید. کار با این نرم افزار پیچیده نیست. برای از بین بردن واترمارک توسط Adobe Acrobat مراحل زیر را انجام دهید:

ابتدا فایل PDF را با نرم افزار Adobe Acrobat باز کنید. روی زبانه Tools در بالای صفحه کلیک کنید تا منوی مربوط به آن نمایش داده شود. سپس روی Edit PDF کلیک کنید.

آموزش پاک کردن واترمارک پی دی اف

پس از باز کردن فایل پی دی اف، در نوار ابزار بالای صفحه روی Watermark کلیک و در نهایت Remove را انتخاب کنید.

برداشتن واترمارک از پی دی اف

در پنجره ظاهر شده گزینه Yes را انتخاب کنید تا تمام واترمارک‌ها از فایل حذف شوند.

5. حذف واترمارک با نرم افزار SysTools PDF Watermark Remover

آخرین نرم افزار حذف واترمارک از PDF که در این مطلب معرفی خواهیم کرد، برنامه SysTools PDF Watermark Remover است. این برنامه تنها مختص به حذف واترمارک است و این امکان را دارد تا واترمارک را به‌صورت همزمان از چندین فایل حذف کند. اما فقط می‌توانید واترمارک‌هایی در نرم‌افزارهای ادوبی آکربات و Aspose به فایل اضافه شدند را در این برنامه حذف کنید.

حذف واترمارک از pdf قفل شده

برای حذف واترمارک کافی است پس از نصب برنامه فایل را با کلیک روی Add Files به برنامه اضافه و سپس از پایین صفحه روی Remove کلیک کنید. در صورتی که PDF شما رمزگذاری شده است، گزینه Remove Encryption From PDF File را هم تیک بزنید.

حذف واترمارک پی دی اف آنلاین

از آنجایی که برنامه‌ای برای حذف واترمارک از PDF اندروید و iOS وجود ندارد، اگر دسترسی به کامپیوتر نداشته باشید باید از وبسایت‌های آنلاین برای انجام این کار استفاده کنید. در ادامه چند سایت را برای انجام این کار معرفی خواهیم کرد.

1. آموزش پاک کردن واترمارک پی دی اف آنلاین با Soda PDF

بالاتر ابزار Soda PDF را معرفی کردیم اما برای استفاده از این برنامه حتما نیازی به دانلود برنامه آن ندارید و می‌توانید از ابزار آنلاین آن هم استفاده کنید. نحوه حذف واترمارک در سایت آن نیز مانند برنامه است و تفاوت خیلی زیادی ندارد.

حذف واترمارک از pdf اندروید

کافی است از منوی Edit روی گزینه Remove Page Marks بزنید و بعد آیکون حذف واترمارک را انتخاب کنید.

2. برداشتن واترمارک از پی دی اف با گوگل Docs

گوگل داکز نیز به‌صورت آنلاین امکان حذف واترمارک را دارد اما این احتمال وجود دارد که در این روش، پی‌دی‌اف شما دچار بهم ریختگی شود و نیاز باشد آن را مجددا ویرایش کنید. همچنین باید خودتان به‌صورت دستی واترمارک‌ها را از تمام صفحات پاک کنید. برای انجام این کار ابتدا به گوگل درایو بروید و روی آیکون + کلیک کرده و فایل مدنظرتان را آپلود کنید.

برداشتن واترمارک از پی دی اف

پیش‌نمایش فایل باز خواهد شد. از بالای صفحه روی Open with کلیک کرده و Google Docs را انتخاب کنید.

روش های حذف واترمارک از pdf

پس از اینکه فایل در گوگل داکز باز شد، می‌توانید واترمارک‌ها را به‌صورت نوشته قابل ویرایش مشاهده کنید. کافی است آن‌ها را انتخاب و از متن حذف کنید. سپس روی زبانه File کلیک و Download را انتخاب کنید. فایل را دوباره با فرمت PDF در کامپیوتر ذخیره کنید. همانطور که گفتیم در این روش ممکن است فایل شما دچار بهم‌ریختگی شود و همچنین این احتمال هم وجود دارد که کیفیت تصاویر فایل کاهش پیدا کند.

3. پاک کردن واتر مارک PDF به کمک pdfFiller؛ روش های حذف واترمارک از PDF

سایت pdfFiller یک ویرایشگر حرفه‌ای برای اسناد PDF است. برداشتن واترمارک از پی دی اف یکی از امکاناتی است که این ویرایشگر آنلاین در اختیارتان قرار می‌دهد. نحوه کار این ابزار نیز شباهت زیادی به گوگل داکز دارد و به همین خاطر احتمال بهم ریختگی فایل وجود دارد. همچنین در این روش نیز شما باید به‌صورت دستی واترمارک‌ها را حذف کنید. همچنین برای دانلود نیاز به یک حساب کاربری خواهید داشت.

پس از ورود به سایت و آپلود فایل مدنظرتان، واترمارک‌ها به‌صورت متن قابل ویرایش قابل دسترسی خواهند بود. کافی است ماوس را روی آن‌ها ببرید و روی آیکون مداد کلیک کنید.

آموزش پاک کردن واترمارک پی دی اف

سپس از منو ظاهر شده آیکون سطل زباله را انتخاب کنید.

برداشتن واترمارک از پی دی اف

اگر از کامپیوتر یا لپ‌تاپ استفاده می‌کنید، می‌توانید روی واترمارک کلیک کرده و با کلید Delete در کیبورد نیز آن را حذف کنید. پس از اتمام فرایند حذف واترمارک از پی دی اف اندروید و آیفون، روی Done در بالای صفحه کلیک کنید.

احتمالا این مطالب رو هم دوست داشته باشید
thumbnail
راهنمای انتخاب بهترین نرم افزار نمایش PDF در کامپیوتر
تیم پلازا16 مرداد 1402 11:30
thumbnail
چگونه پسورد فایل‌ های PDF را حذف کنیم؟
رقیه رنجبری24 شهریور 1397 18:00

سؤالات متداول

معروف ترین نرم افزار برداشتن واترمارک از پی دی اف کدام است؟

نرم افزارهای مختلفی برای ویرایش اسناد پی دی اف و حذف واترمارک وجود دارند. برخی از این نرم افزارها شناخته شده‌تر هستند و کارایی بهتری ارائه می‌دهند. یکی از بهترین و قدرتمندترین این نرم افزارها Adobe Acrobat Pro است که طرفداران پرشماری در بین کاربران کامپیوتر دارد.

حذف واترمارک از PDF قفل شده چگونه است؟

اگر سند پی دی اف شما رمزگذاری شده باشد، باید ابتدا رمز فایل را از بین ببرید. برنامه‌های زیادی مخصوص این کار وجود دارند مثل PDF File Unlocker یا SysTools PDF Unlocker. با استفاده از آن‌ها می‌توانید رمز فایل را از بین ببرید.

3. چگونه پس زمینه پی دی اف را حذف کنیم؟

برای انجام این کار بهترین کار استفاده از ابزارهای ویرایشگر PDF در ویندوز است. این ابزارها امکانات بسیار زیادی از جمله قابلیت حذف پس زمینه و واترمارک را در اختیار شما قرار می‌دهند.

جمع بندی

دانستن روش های حذف واترمارک از PDF با گوشی و کامپیوتر برای استفاده برخی اسناد پی دی اف ضروری به نظر می‌رسد. در مطالب فوق سعی کردیم بهترین روش‌های آنلاین و آفلاین حذف واترمارک PDF را معرفی کنیم. چنانچه هر کدام از این روش‌ها موفق نبود، حتماً دیگری را امتحان کنید. برخی اوقات یک سند پی دی اف تنها با برنامه‌ای خاص به طور استاندارد ویرایش می‌شود. بنابراین در فرایند حذف واترمارک ناامید نشوید. اگر شما نیز روش دیگری سراغ دارید، در بخش نظرات با ما و سایر کاربران به‌اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402