بهترین ابزارهای تبدیل ویس به متن فارسی و انگلیسی

تبدیل ویس به متن
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

برای تبدیل ویس به متن روش‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها کمک بگیرید. با استفاده از این روش‌ها می‌توانید با صدا تایپ کنید و دیگر احیاجی به کیبورد ندارید. در ادامه با پلازا همراه باشید تا با قابلیت تایپ صوتی بیشتر آشنا شویم.

تبدیل صدا به متن انگلیسی به دانشمندان، روزنامه نگاران، وکلا، پزشکان، دانشجویان و سایر متخصصان کمک می‌کند تا خروجی متنی سریع و دقیق از گفتار ضبط شده ایجاد کنند. صرف ساعت‌های بی شماری برای نوشتن مصاحبه‌ها دیگر یک روش معمول نیست. به همین دلیل است که تبدیل خودکار، دقیق و سریع فایل‌های صوتی با استفاده از پیشرفته ترین الگوریتم‌های KI و AI ارائه شده است. روش‌های زیادی برای نحوه تبدیل صدا به متن بدون برنامه وجود دارد. در این پست، ما روش‌های برتر برای انجام این کار را فهرست می‌کنیم.

فهرست مطالب:

روش های تبدیل تبدیل ویس به متن

نکته مهمی که در این مطلب آموزش نحوه تبدیل گفتار به نوشتار باید به آن اشاره کنیم این است که ابزارهای خیلی زیادی برای تبدیل صوت به متن فارسی وجود ندارند. بیشتر ابزارها از زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کنند اما برخی از آن‌ها مثل گوگل داکز چنین قابلیتی دارند.

1. تبدیل ویس به متن گوگل؛ بهترین روش تبدیل ویس به متن

بهترین روش استفاده از ابزار گوگل است. این ابزار که از آن به‌عنوان ابزار تبدیل فایل صوتی به متن در گوگل درایو نیز یاد می‌شود، قادر است صدای شما را به متن تبدیل کند آن هم با دقت قابل توجهی. همانطور که گفتیم، این ابزار از زبان فارسی هم پشتیبانی می‌کند اما بهتر است خیلی به آن اطمینان نکنید و پس از پایان کار حتما یک بار متن را ویراستاری کنید چرا که ممکن است برخی کلمات به اشتباه وارد شده باشند. برای استفاده از این قابلیت ابتدا به گوگل داکز بروید و روی آیکون + در بالای سمت راست صفحه بزنید.

تبدیل ویس به متن

در صفحه جدید، ابتدا از زبانه Tools روی Voice Typing کلیک کنید. در عوض می‌توانید کلیدهای Ctrl + Shift + S را نیز فشار دهید.

تبدیل صدا به متن

یک پنجره کوچک با یک میکروفون در صفحه ظاهر خواهد شد. ابتدا روی منو کشویی بالای میکروفون زده و زبان فارسی را انتخاب کنید. برای تبدیل صدا به متن انگلیسی آنلاین گوگل هم باید زبان انگلیسی را انتخاب کنید.

تبدیل ویس به متن

پس از انتخاب زبان، روی میکروفون کلیک کنید. پس از کلیک، میکروفون به رنگ قرمز درخواهد آمد و می‌توانید شروع به صحبت کنید. تبدیل ویس به متن فارسی گوگل عملکرد ضعیف‌تری از زبان‌های انگلیسی دارد. شما باید کلمات را شمرده، بلند و واضح بیان کنید تا تعداد اشتباهات به حداقل برسد.

2. تایپ صوتی آنلاین با سایت Speechnotes

تبدیل صدا به متن

سایت‌های آنلاین زیادی نیز وجود دارند که قابلیت تبدیل صوت به متن را فراهم می‌کنند. این سایت‌ها هم اکثرا از زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کنند اما یکی از سایت‌هایی که زبان فارسی هم دارد، وبسایت Speechnotes است. عملکرد قابلیت تبدیل صوت به متن این سایت هم مشابه گوگل داکز است و شما باید در اینجا هم کلمات را با صدای بلند و واضح بیان کنید. قابلیت‌های دیگری مثل آپلود فایل به گوگل درایو، دانلود فایل متنی صحبت‌ها و همینطور شمارش تعداد کلمات از دیگر ویژگی‌های این سایت هستند.

3. ربات تبدیل ویس به متن Voicy

تایپ صوتی

برای تبدیل ویس به متن می‌توانید از یک ربات تلگرامی هم کمک بگیرید. البته تعداد آن‌ها خیلی زیاد نیست اما یکی از ربات‌هایی که توانسته نظر مثبت کاربران زیادی را به خود جلب کند، ربات Voicy است. این ربات از 2 موتور تشخیص صدا گوگل و wit.ai پشتیبانی می‌کند. موتور wit.ai فاقد زبان فارسی است و به همین خاطر باید ابتدا فرمان engine/ را برای ربات ارسال و سپس موتور گوگل را انتخاب کنید. در ادامه با ارسال فرمان language/ می‌توانید زبان فارسی را برای ربات انتخاب کنید. سپس فایل صوتی را برای ربات ارسال کنید تا آن را به متن تبدیل کند.

4. تبدیل صوت به متن با استفاده از گوگل ترنسلیت

تایپ صوتی با گوگل ترنسلیت نیز امکان پذیر است. البته این قابلیت بیشتر برای ترجمه کاربرد دارد اما می‌توانید از آن برای تبدیل صدا به متن هم استفاده کنید. این قابلیت بیشتر برای استفاده در گوشی مناسب است تا کامپیوتر. برای استفاده از آن ابتدا برنامه گوگل Translate را دانلود و نصب کنید.

تبدیل صدا به متن

سپس در صفحه اول ابتدا زبان منبع را انتخاب کنید. سپس روی آیکون میکروفون بزنید و شروع به صحبت کنید.

5. تبدیل صدا به متن با سایت تایپو

تبدیل ویس به متن

تایپو یکی از معدود سایت‌های ایرانی است که از قابلیت تبدیل صدا به متن پشتیبانی می‌کنند. این سایت علاوه بر فارسی از تایپ انگلیسی و عربی نیز پشتیبانی می‌کند و دارای یک کادر ویرایش با ابزارهای کاربری برای ویرایش متن نوشته شده است. این سایت همچنین امکان گرفتن خروجی از متن تایپ شده با فرمت ورد را نیز به‌شما می‌دهد.

6. تبدیل صوت به متن فارسی با ابزار فارس‌آوا؛ تبدیل ویس به متن

تایپ صوتی

فارس‌آوا یکی دیگر از ابزارهای ایرانی برای تبدیل صدا به متن است. این ابزار هم امکان گرفتن خروجی متنی را دارد و همچنین از قابلیت آپلود فایل صوتی یا ویدیویی و تبدیل آن به متن هم پشتیبانی می‌کند. نسخه رایگان ابزار دارای اعتبار 1 ساعته است و برای استفاده بیشتر باید بسته‌های اضافی خریداری کنید.

7. تایپ صوتی فارسی ای او تایپ

تایپ صوتی

ابزار ای او تایپ یک برنامه تبدیل صدا به متن آنلاین برای تایپ صوتی فارسی، انگلیسی و عربی است. این برنامه دارای ابزارهایی برای ویرایش و مدیریت متن تایپ شده است و خروجی فایل را نیز با فرمت‌های مختلفی مثل ورد و TXT ارائه می‌کند. این ابزار نیز رایگان نیست و در نسخه آزمایشی محدودیت 100 کلمه دارد. برای استفاده بیشتر و دسترسی به قابلیت‌های اضافی باید اشتراک خریداری کنید.

سخن پایانی

در این مطلب با ابزارهای تبدیل ویس به متن فارسی و انگلیسی آشنا شدیم. روش‌های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد اما در نمونه‌های مطرح خارجی مثل برنامه Dragon، در بیشتر مواقع زبان فارسی پشتیبانی نمی‌شود. ابزارهای بالا اما از این زبان پشتیبانی می‌کنند و می‌توانند جایگزین قابل قبولی باشند. اگر شما هم ابزار دیگری برای تایپ صوتی سراغ دارید، در بخش نظرات با ما و سایر کاربران پلازا به‌اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402