آموزش نحوه استخراج ارز دیجیتال + صفر تا صد

استخراج ارزهای دیجیتال
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

امروزه افراد زیادی وارد دنیای خرید و فروش ارزهای دیجیتال شده‌اند و از این رو به دنبال منابع درآمدی دیگری به جز ترید هستند. یکی از راه‌های کسب درآمد، استخراج ارزهای دیجیتال یا به اصطلاح ماینینگ(Mining) است و انتخاب ارز دیجیتال مناسب برای این امر اهمیت زیادی دارد. در ادامه این مقاله نه تنها در مورد روش‌های استخراج، فرآیند و ابزار مورد نیاز آن می‌پردازیم، بلکه سودآوری این فرآیند را نیز بررسی می‌کنیم.

فرآیند استخراج ارز دیجیتال چیست؟

روشی که توسط آن ارز دیجیتال بیت کوین(Bitcoin) و سایر ارزهای دیجیتال تولید و تراکنش‌های شبکه تایید می‌شوند، استخراج نامیده می‌شود. این فعالیت به شبکه‌های کامپیوتری غیرمتمرکز و عظیم در سراسر جهان نیاز دارد تا بلاک‌های هر بلاک چین را تأیید و در نهایت ثبت کنند.

رایانه‌های موجود در شبکه به‌خاطر سهم خود از قدرت محاسباتی با ارزهای دیجیتال استخراج‌شده پاداش می‌گیرند. به طور کلی، فرآیند استخراج باید سودآور باشد تا به عنوان انگیزه‌ای برای ماینرها برای ادامه فعالیت‌های خود برای تضمین امنیت شبکه عمل کند.

البته نکته مهم در مورد ماینینگ یا استخراج ارزهای دیجیتال این است که بلاک چین مورد نظر باید از مکانیسم اجماع اثابت کار یا PoW استفاده کند تا مفهوم ماینینگ معنادار شود.

استخراج ارز دیجیتال دو هدف دارد:

  • تولید ارزهای دیجیتال جدید.
  • تأیید صحت تراکنش‌ها برای حفظ امنیت شبکه.

فرآیند استخراج ارز دیجیتال چیست؟

چرا باید ارزهای دیجیتال استخراج شوند؟

همانطور که گفته شد، استخراج ارز دیجیتال برای ایجاد ارزهای دیجیتال جدید و اعتبارسنجی تراکنش‌های موجود استفاده می‌شود. ماهیت غیرمتمرکز بلاک چین می‌تواند به کلاهبرداران اجازه دهد تا بیش از یک بار از ارزهای دیجیتال خود استفاده کرده و در صورت عدم احراز هویت، دارایی‌های خود را در سراسر شبکه منتقل کنند. بنابراین وجود این فرآیند به صحت تمامی تراکنش‌ها کمک می‌کند.

به عنوان مثال، یک تراکنش به شبکه ارسال می‌شود و میزان دارایی‌های موجود در تراکنش از موجودی شخص بیشتر خواهد شد. ماینرها با اطلاعات حساب و تراکنش را مطابقت می‌دهند و اگر بیش از 51 درصد ماینرها اطلاعات را به دلیل نادرست بودن رد کنند، تراکنش انجام نخواهد شد. حالت عکس این موضوع نیز امکان‌پذیر است. به طور کلی، بیش از 51 درصد از ماینرهای شبکه باید تراکنش را تایید کنند.

نحوه استخراج ارزهای دیجیتال

در دهه گذشته، هر کسی که یک کامپیوتر خانگی قدرتمند در اختیار داشت، می‌توانست ارزهای دیجیتال را استخراج کند. به این افراد ماینر می‌گفتند. با این حال، با رشد بلاک چین‌ها و افزایش تعداد ماینرها، قدرت محاسباتی مورد نیاز برای انجام این فرآیند افزایش یافته است. این امر استخراج با کامپیوترهای خانگی را عملا غیرممکن می‌کند.

در نتیجه ابتدا باید بدانید دستگاه ماینر و استخراج ارز دیجیتال چیست؟

اساساً در فرآیند استخراج، رایانه‌های درگیر در این کار که قدرت محاسباتی خود را به حل معادله هش اختصاص می‌دهند، دستگاه‌های ماینر نام دارند. شماره هش دریافت شده اساسا یک بلوک جدید ایجاد می‌کند و تراکنش‌ها را در شبکه ثبت خواهد کرد. اولین فرد یا گروهی که این عدد را از فرآیند آزمون و خطا خارج کند توسط سیستم پاداش می‌گیرد. این فرآیند در حال حاضر به قدری وقت گیر و دشوار است که به سخت افزار خاصی یعنی ماینر برای آن نیاز دارید.

به طور کلی، برای استخراج هر نوع ارز دیجیتالی که از اجماع اثبات کار(PoW) استفاده می‌کند، مسیری وجود دارد که باید طی شود. اول از همه، برای محاسبه معادله هش به سخت افزار قدرتمندی نیاز دارید. پس از آماده سازی سخت افزار ماینینگ، باید نرم افزار مورد نیاز را راه اندازی کنید. این نرم افزار شامل نرم افزارهای مورد نیاز برای راه اندازی سیستم سخت افزاری و سیستم ماینینگ هستند. شما می‌توانید ارزهای دیجیتال را به 3 روش استخراج کنید: استخراج استخر، استخراج فردی و استخراج ابری که انواع روش‌های استخراج ارز دیجیتال محسوب می‌شوند.

نحوه استخراج ارزهای دیجیتال

انواع سخت افزار استخراج ارز دیجیتال

به طور کلی، با هر روش استخراج ارز دیجیتال، شما به سخت افزار خاصی برای فرآیند نیاز دارید. در حال حاضر سه نوع سخت افزار وجود دارد که می‌توان از آنها برای به‌دست آوردن قدرت محاسباتی مورد نیاز برای استخراج ارزهای دیجیتال استفاده کرد. واحد پردازش مرکزی یا CPU، واحد پردازش گرافیک یا GPU و دستگاه مدار مجتمع با هدف خاص یا ASIC .در ادامه به بررسی هر سه این سخت افزار با هم خواهیم پرداخت.

همچنین بخوانید :

استخراج با واحد پردازش مرکزی یا CPU

از همان ابتدا، استخراج CPU برای استخراج ارزهای دیجیتال مختلف، حتی بیت کوین مورد استفاده قرار گرفت. این پردازنده‌ها برای تمرکز روی یک کار طراحی شده‌اند. نیاز به جابجایی سریع بین وظایف مختلف در فرآیند استخراج، این پردازنده‌ها را برای محاسبات ریاضی تکراری و طولانی نامناسب کرده است. اگرچه چندین واحد ALU در هر پردازنده وجود دارد، اما می‌توان از این سخت افزار برای حل معادلات هش در فرآیند استخراج نیز استفاده کرد.

استخراج با واحد پردازش مرکزی در اوایل اختراع بیت کوین امکان‌پذیر بود، اما با افزایش پیچیدگی شبکه، قدرت محاسباتی این سخت افزار برای استخراج بیت کوین مناسب نبود و استخراج با CPU عملاً سودی حاصل نداشت.

البته برخی از ارزهای دیجیتال به طور خاص برای استخراج CPU طراحی شده‌اند. اکثر ارزهای دیجیتال استخراج CPU از الگوریتم CryptoNight استفاده می‌کنند. ارزهایی مانند Bytecoin، Quazarcoin، Monero، Electroneum و غیره.

سودآوری استخراج ارز دیجیتال با پردازنده در سه مورد می‌تواند نسبتاً بالا باشد. با توجه به اینکه ارز دیجیتال مورد نظر تازه تاسیس شده یا دارای ارزش هش پایینی است، نیازی به تجهیزات استخراج قوی برای قدرت محاسباتی ندارد. در بیشتر موارد، استخراج CPU برای اکثریت مطلق ارزهای دیجیتال سودآور نیست. استخراج ارز دیجیتال با گوشی اندروید و ایفون نیز در این دسته قرار می‌گیرد.

استخراج با کارت گرافیک یا GPU

در طول سال‌ها، فرآیند استخراج و کارایی آن با استفاده از سخت افزار بهتر بهبود یافته است. پردازنده‌های گرافیکی یا کارت‌های گرافیکی سال‌هاست که در فرآیند استخراج ارزهای دیجیتال استفاده می‌شوند، فقط به این دلیل که کارآمدتر از همتایان خود هستند.

امروزه از پردازنده‌های گرافیکی برای استخراج برخی از رمزارزها نیز استفاده می‌شود. به عنوان مثال، شما می‌توانید اتریوم را از یک ریگ ماینینگ با یک کارت گرافیک استخراج کنید.

اما کارت‌های گرافیک ماینینگ با افزایش سختی بلاک چین‌های مختلف و افزایش تعداد ماینرها و استفاده از مدارهای مجتمع با کاربردهای خاص یا دستگاه‌های خاص ASIC به تدریج تا حدودی منسوخ می‌شوند. باز هم توکن‌های خاصی در این بخش وجود دارد که تنها با استفاده از GPU قابل استخراج هستند.

از کارت‌های گرافیک نیز می‌توان برای استخراج Dogecoin استفاده کرد. کارت‌های گرافیکی زیادی وجود دارند که می‌توانند Dogecoin استخراج کنند که می‌توان به موارد زیر به عنوان بهترین گزینه‌ها اشاره کرد:

  • SAPHIRE Pulse Radeon RX 580
  • سری GeForce GTX انویدیا
  • ایسوس RX Vega64

استخراج با کارت گرافیک یا GPU

دستگاه‌های استخراج ASIC برای کاربردهای خاص

سخت افزار دیگری که می‌توان از آن برای استخراج ارزهای دیجیتال با عملکرد بهتر نسبت به دو سخت افزار قبلی استفاده کرد، دستگاه‌هایASIC  هستند.

مدار مجتمع یا آی سی مجموعه‌ای از مدارهای الکترونیکی هستند که در ابعاد بسیار کوچک تولید می‌شوند. وقتی تعداد ترانزیستورها در یک ریزتراشه بسیار زیاد باشد، به آن تراشه یک مدار مجتمع بسیار فشرده می‌گویند. هر مدار مجتمع یا ریزتراشه وظیفه‌ای منحصر‌به‌فردی را بر عهده دارد. مدارهای مجتمع با کاربردهای خاص، ریزتراشه‌هایی هستند که مخصوص فرآیند استخراج طراحی شده‌اند و بسیار کارآمدتر و بهینه‌تر از سایر پردازنده‌ها هستند.

اما همانطور که گفته شد این سخت افزار از نظر طراحی برای هدف خاصی طراحی شده است، انعطاف‌پذیر نیست و نمی‌توان از آن برای مقاصد دیگر استفاده کرد.

سخت افزار یا ماینرهای ASIC با الگوریتم خاصی برای استخراج ارزهای دیجیتال خاص طراحی شده‌اند که بر اساس نوع الگوریتم مورد استفاده برای انواع ارزهای دیجیتال قابل استفاده هستند. در عین حال، این دستگاه‌ها بسیار قدرتمند و گران هستند و به همین دلیل نسبت به واحد پردازش مرکزی و کارت گرافیک، انرژی بیشتری مصرف می‌کنند و البته سود بیشتری نیز دارند.

چگونه ارز دیجیتال استخراج کنیم؟

استخراج ارزهای دیجیتال پتانسیل تبدیل شدن به منبع درآمد غیرفعال را دارد. با این حال، همانطور که پیشتر اشاره کردیم روش‌ها و تکنیک‌های مختلفی برای استخراج وجود دارد. بنابراین، این مراحل ممکن است برای برخی از روش‌های استخراج موثر نبوده و برخی دیگر نیاز به مراحل اضافی داشته باشند.

همچنین توجه داشته باشید که ماینینگ همیشه یک تلاش آسان یا سودآور نیست، زیرا می‌تواند تحت تاثیر نوسان قیمت کریپتو و تغییر هزینه‌های انرژی باشد. پس شما باید ریگ‌های ماینینگ را به درستی پیکربندی کنید و بدانید که علاوه بر سرمایه گذاری اولیه، هزینه‌هایی برای ادامه عملیات وجود خواهد داشت. به طور کلی فرآیند استخراج ارز دیجیتال به شرح زیر خواهد بود:

1. ارز دیجیتال مورد نظر خود را انتخاب کنید

ارزهای دیجیتال در سختی ماینینگ متفاوت هستند. سختی به تلاشی اشاره دارد که شبکه برای استخراج یک بلوک انجام می‌دهد. هرچه ماینرهای بیشتری به شبکه بپیوندند، رقابت بیشتر و به همراه آن مشکل هش کردن نیز بیشتر می‌شود. از طرف دیگر، وقتی ماینرها شبکه را ترک می‌کنند، مشکل هش کاهش می‌یابد و استخراج یک بلوک جدید دشوارتر می‌شود.

استخراج محبوب‌ترین ارزهای دیجیتال شرایطی دارد که برآورده کردن آنها بسیار دشوار است و بنابراین کسب درآمد برای ماینرها سخت‌تر خواهد بود. به همین دلیل است که ماینرهای بیت کوین از ASIC و استخرهای استخراج قدرتمند برای افزایش شانس خود برای دریافت پاداش استفاده می‌کنند.

شبکه‌های آلت کوین ممکن است آنقدر شلوغ نباشند و فرصت‌های بهتری را برای استخراج کنندگان کوچک‌تر ارائه دهند. آلت کوین‌ها همچنین ممکن است به دلیل پتانسیل استفاده نشده خود، پتانسیل رشد بالاتری را ارائه دهند. علاوه بر این، ماینرها می‌توانند از گزینه‌های استخراج با انرژی کارآمد استفاده کنند، زیرا به قدرت محاسباتی زیادی نیاز ندارند.

با این حال، به خاطر داشته باشید که استخراج آلتکوین می‌تواند نوسانات بیشتری به همراه داشته باشد. یا در بدترین حالت، پروتکل هک یا رها شده و توکن‌ها بی ارزش می‌شوند. با توجه به محبوبیت فزاینده ارزهای دیجیتال خاص، ممکن است لازم باشد ریگ‌های ماینینگ خود را به روز کرده و پول بیشتری از آنچه در ابتدا هزینه کرده‌اید خرج کنید. به عنوان مثال، در ابتدا ماینرها می‌توانستند از لپ تاپ خود برای استخراج بیت کوین استفاده کنند، اما دیگر چنین چیزی امکان‌پذیر نیست.

2. تجهیزات ماینینگ خود را انتخاب کنید

استخراج ارز دیجیتال یکی از انواع رقابت است. با ماینینگ رقابتی، ماینرها از سخت افزار استخراج قدرتمند بهره‌مند می‌شوند زیرا احتمال استخراج بلوک بعدی آنها افزایش می‌یابد. همانطور که گفته شد، ماینرهای ASIC برای هدف خاصی طراحی شده‌اند، که اغلب آنها را به بهترین گزینه برای استخراج ارزهای دیجیتال تبدیل می‌کند. با این حال، پردازنده‌های گرافیکی نیز در برخی از شبکه‌ها هنوز قابل اجرا هستند، اما عملکرد آنها به سختی استخراج و الگوریتم ارزهای دیجیتال بستگی دارد.

همچنین برخی از ارزهای دیجیتال به دستگاه‌های ماینینگی نیاز دارند که به طور خاص برای آنها طراحی شده‌اند. به عنوان مثال، ماینر ارز دیجیتال هلیوم(HNT) از فناوری رادیویی استفاده می‌کند. بنابراین همیشه مطمئن شوید که چه نوع سخت افزاری برای ارز دیجیتالی که می‌خواهید استخراج کنید، مورد نیاز است.

3. یک کیف پول ارز دیجیتال راه اندازی کنید

شما همچنین به یک کیف پول ارز دیجیتال برای ذخیره ارزهای دیجیتالی که از طریق تلاش‌های ماینینگ به دست می‌آورید نیاز خواهید داشت. هنگامی که از طریق فرآیند ماینینگ توکنی به دست آوردید، نرم افزار استخراج پاداش‌ها را به آدرس کیف پول ارز دیجیتال که ارائه کرده‌اید منتقل می‌کند. برای مثال، می‌توانید از Trust Wallet برای ذخیره امن ارز دیجیتال خود و اتصال به هزاران پروژه در سراسر بلاک چین استفاده کنید.

4. ریگ ماینینگ خود را پیکربندی کنید

استخراج ارزهای دیجیتال نیاز به دانلود نرم افزار استخراج ویژه دارد. بهترین راه برای دسترسی به نرم افزار از طریق وبسایت ارز دیجیتالی است که می‌خواهید استخراج کنید. به این ترتیب می‌توانید مطمئن شوید که نرم افزار مناسبی برای یک ارز دیجیتال خاص انتخاب کرده‌اید و از استفاده از برنامه‌های جعلی خودداری می‌کنید. اکثر نرم افزارهای ماینینگ برای دانلود و استفاده رایگان هستند.

علاوه بر این، برخی از ارزهای دیجیتال چندین گزینه نرم افزاری دارند و اغلب برای سیستم عامل‌های مختلف در دسترس هستند. همیشه خوب است قبل از انتخاب هر نرم افزار ماینینگ کمی تحقیق کرده و تفاوت آنها را درک کنید.

یکی دیگر از بخش‌های مفید راه‌اندازی دکل استخراج یا ریگ ماینینگ، توسعه استراتژی برای نظارت بر هزینه‌های برق است. می‌توانید با بررسی قبوض آب و برق قبلی و برآورد هزینه استخراج، فرایند ماینینگ را شروع کنید. همچنین به خاطر داشته باشید که ریگ‌های استخراج سر و صدا ایجاد می‌کنند و داغ می‌شوند. بنابراین آنها را در مکانی امن قرار دهید تا به اندازه کافی خنک شوند و برای اطرافیان مزاحمت ایجاد نکنند.

5. پیوستن به یک استخر استخراج را در نظر بگیرید

استخرهای ماینینگ می‌توانند به عنوان یک ماینر فردی از نظر هزینه‌های سخت افزاری و برق به شما کمک کنند. از آنجایی که پاداش بلاک به اولین ماینر موفق داده می‌شود، به سختی اتفاق می‌افتد شما کسی باشید که هش صحیح را حدس بزنید.

قدرت ماینینگ در استخرهای استخراج استخر بسیار بالاتر است و شانس کشف بلوک بعدی بیشتر خواهد بود. به عبارت دیگر، اگر قدرت هش خود را با یک استخر استخراج ترکیب کنید، احتمالاً می‌توانید درآمد بیشتری نسبت به زمانی که ماینر فردی باشید خواهید داشت.

استخر استخراج

مزایا و معایب استخراج ارز دیجیتال

استخراج ارز دیجیتال مزایا و معایب مختلفی به همراه دارد. مزایا و معایب استخراج ارز دیجیتال به شرح زیر هستند:

مزایای استخراج ارز دیجیتال

به طور کلی فرآیند ماینینگ ارز دیجیتال برای شما درآمدی منفعل و مستمر از ارز دیجیتل مورد نظر ایجاد می‌کند که به هیچ وجه در دنیای ارزهای دیجیتال امکان‌پذیر نیست. البته یکی دیگر از مزایای استخراج ارز دیجیتال، ایمن سازی شبکه و جلوگیری از حرکت‌های سودجویانه است. علاوه بر همه این موارد، تراکنش‌ها و پویایی هر بلاک چین به دلیل وجود ماینرها و تایید آنها، گواه کار است.

معایب استخراج ارز دیجیتال

هکرها در دنیای ارزهای دیجیتال نیز فعال هستند. به دلیل اقدامات مخرب آنها، استخر استخراج ارز دیجیتال شما می‌تواند مورد حمله قرار گرفته و دارایی‌های شما به سرقت رود. در ادامه باید به هزینه‌های بالای برق و اثرات زیست محیطی ناشی از مصرف بالای انرژی اشاره کرد.

یکی از معایبی که نباید فراموش کرد، کاهش موقت احتمالی دارایی است. فرض کنید برای مدت طولانی در حال استخراج یک ارز دیجیتال خاص هستید، اما ناگهان ارزش آن به شدت کاهش می‌یابد. این منجر به ضرر و زیان می‌شود. درست مانند طلا و نقره، ارزش کوین شما احتمالاً در طول زمان نوسان می‌کند و تغییر می‌کند.

سخن پایانی

استخراج ارزهای دیجیتال می‌تواند یکی از راه‌های کسب درآمد در دنیای ارزهای دیجیتال باشد که در مورد پارامترهای مرتبط با آن صحبت کردیم. حال برای اینکه متوجه شوید آیا فرآیند استخراج ارزهای دیجیتال برای شما مناسب است یا خیر، باید موارد زیادی را در نظر گرفت. همچنین باید بدانید که فرایند استخراج ارزهای دیجیتال به دستگاه‌ها و تجهیزات پیشرفته‌ای نیاز دارد. در نتیجه مواردی مانند سریع ترین برنامه استخراج بیت کوین برای اندروید نمی‌توانند کمک زیادی به شما کنند.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402