نقد و بررسی سریال کیمیای روح فصل 2 (Alchemy of Souls: Light and Shadow)

بازیگران سریال کیمیای روح فصل ۲ / خلاصه ی سریال کیمیای روح فصل ۲ / داستان سریال کیمیای روح فصل دو
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

سریال کیمیای روح فصل 2 به پایان رسید و طرفداران این درام فانتزی و عاشقانه می‌توانند پایان ماجرای جانگ اوک و مربی دردسرسازش را تا انتها دنبال کنند. با معرفی سریال کیمیای روح فصل دوم همراه پلازا بمایند.

سریال کیمیای روح فصل ۲ توسط خواهران هونگ که از معروف‌ترین نویسنده‌های کره جنوبی هستند و آثار مشهوری مانند سریال تو زیبایی (You’re Beautiful2009) و سریال هتل دلونا (Hotel del Luna2019) را در کارنامه خود دارند، نوشته شده است. پس از پایان غیرمنتظره فصل اول این درام، طرفداران بی‌صبرانه منتظر بودند تا ببینند سرنوشت جانگ اوک (لی جه ووک) و مودوک (جونگ سو مین) به کجا ختم می‌شود. پس از انتشار این خبر که در فصل دوم قرار است گو یون جونگ جایگزین نقش اصلی زن شود، نظرات مختلفی در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شد. برخی به شدت مخالف بودند و بعضی نیز با صبوری منتظر بودند ببیند دلیل این تصمیم چیست. اما پس از پخش اولین قسمت سریال کیمیای روح فصل دوم تمام نگرانی‌ها و سوالات به پایان رسید و با استقبال بینندگان مواجه شد. با بررسی سریال کیمیای روح فصل 2 همراه ما باشید.

فهرست مطالب

داستان سریال کیمیای روح فصل 2

سریال کیمیای روح فصل 2 / سریال کیمیای روح فصل دوم / سریال کیمیای روح فصل ۲

در آخرین قسمت فصل اول دیدیم که مودوک بخاطر طلسم جین مو کنترل خودش را از دست داد و به جانگ اوک حمله کرد، و جانگ اوک در حالی که در تلاش بود تا از او محافظت کند، جانش را از دست داد. داستان سریال کیمیای روح فصل دو، سه سال پس از این حادثه ادامه پیدا می‌کند. جانگ اوک که با قدرت سنگ یخ دوباره به زندگی بازگشته، مسئولیت شکار و کشتن انتقال دهنده‌های روح را بر عهده می‌گیرد. او با بو یون ملاقات می‌کند، بهبود می‌یابد و یاد می‌گیرد که یک بار دیگر عاشق شود.

بازیگران سریال کیمیای روح فصل ۲

در ادامه با معرفی بازیگران این سریال همراهتان هستیم.

لی جه ووک در نقش جانگ اوک

هنرپیشه های سریال کیمیای روح فصل 2 / تریلر سریال کیمیای روح فصل ۲ / دانلود سریال کیمیای روح فصل دو

لی جه ووک مدل و بازیگر سریال های کره ای، متولد 10 می 1998 است. این بازیگر در آثار دیگری مانند سریال سرچ (Search: WWW 2019)، سریال تو فوق العاده ای (Extraordinary You 2019)، سریال خاطرات الحمبرا (Memories of the Alhambra 2018)، سریال وقتی هوا خوبه (When the Weather Is Fine 2020)، سریال دو دو سل سل لالا سل (Do Do Sol Sol La La Sol 2020) و سریال نقل مکان به بهشت (Move to Heaven 2021) نیز نقش‌آفرینی کرده است.

همچنین بخوانید :

گو یون جونگ در نقش ناک سو / بو یونگ

نقد سریال کیمیای روح فصل دوم / نمرات سریال کیمیای روح فصل 2 / ژانر سریال کیمیای روح فصل دوم

گو یون جونگ مدل و بازیگر، متولد 22 آوریل 1996 است. این بازیگر پیش از این درام در سریال (Law School 2021) و سریال (He Is Psychometric 2019) به عنوان نقش مکمل بازی کرده است و در فیلم شکار 2022 نیز حضور دارد.

برای آشنایی با لیست کامل هنرپیشه های سریال کیمیای روح فصل 2 می‌توانید به این مقاله مراجعه کنید.

بررسی سریال کیمیای روح فصل دوم

این بخش حاوی اسپویل داستان سریال است.

همان‌طور که در خلاصه ی سریال کیمیای روح فصل ۲ گفتیم، ماجرای سریال 3 سال پس از مرگ ناک سو و بازگشت جانگ اوک به زندگی به کمک سنگ یخ ادامه پیدا می‌کند. جانگ اوک بخاطر مرگ ناک سو یا همان مودوک در غمی بی‌انتها غرق شده و یک زندگی منزوی و کاملا سرد و بی‌روح را سپری می‌کند. او به لطف سنگ یخ تبدیل به قدرتمندترین فرد در سرزمین دهو شده و بخاطر پاداش‌هایی که پس از کشتن هر انتقال دهنده روح از پادشاه می‌گیرد، ثروت زیادی هم بدست آورده و به ظاهر همه چیز دارد. اما این‌ها همه ظاهر ماجرا هستند.

در واقعیت، از آنجایی که جانگ اوک مرگ ناکسو را با چشمان خودش ندیده است، نمی‌تواند مرگش را باور کند و به همین دلیل هیچ‌وقت بخاطر این تراژدی دردناک عزاداری نکرده و با واقعیت کنار نیامده. او همچنین بخاطر قرار داشتن سنگ یخ در بدنش، همیشه توسط ارواح و شیاطین محاصره است و خوابیدن در طول شب برایش غیرممکن است. در دنیای او جز سرما و تاریکی چیزی وجود ندارد.

یک شب، جانگ اوک در حالی که یک انتقال دهنده روح را تعقیب می‌کرد وارد جین یو وون (عمارت خاندان جین) می‌شود که از سه سال پیش به هیچ‌کس اجازه ورود به داخل عمارت را نداده است. او با دختری به نام بویون روبه‌رو می شود که ادعا می‌کند بزرگترین دختر خاندان جین است و در این عمارت زندانی شده و در ادامه سریال کیمیای روح فصل 2 و این ملاقات، سرنوشت بار دیگر جانگ اوک را به مسیری پر از حوادث غیرقابل پیش‌بینی هدایت می‌کند. بویون که نمی‌خواهد پس از یک ازدواج از پیش تایین شده برای همیشه در جین یو وون زندانی بماند، از جانگ اوک می‌خواهد تا با او ازدواج کند. پیشنهادی که هرکسی در سرزمین دهو جواب قطعی آن‌را می‌داند! هرکسی جز بویون که تمام خاطرات خودش را از دست داده و به همین دلیل هیچ چیزی هم درباره جانگ اوک و گذشته‌اش نمی‌داند.

دانلود فصل دوم سریال کیمیای روح / بررسی سریال کیمیای روح فصل 2 / معرفی سریال کیمیای روح فصل دوم

جانگ اوک پیشنهاد او را رد می‌کند، اما زمانی که متوجه می‌شود بویون به لطف قدرت‌های معنوی خاندان جین می‌تواند سنگ یخ را ببیند و اگر تمام قدرت‌هایش بازگردد می‌تواند آن‌را از بدن جانگ اوک بیرون بیاورد، با او ازدواج می‌کند (هرچند در آوردن سنگ یخ از بدنش تنها یک نتیجه دارد: مرگ و رها شدن از این نفرین و درد همیشگی). بو یون تمام خاطراتش را سه سال پیش از دست داده است. او باید خاطرات خود را به‌دست آورد تا قدرت‌های الهی‌اش بازگردد و بتواند سنگ یخ را از بدن جانگ اوک بیرون بیاورد.

با این حال، هنگامی که او شروع به یادآوری زندگی گذشته خود می‌کند، خاطراتی را به‌یاد می‌آورد که همه مرتبط با مودوک (ناکسو) است و جانگ اوک مجبور می‌شود گذشته خود را دوباره مرور کند، از آن بهبود یابد و دوباره عشق ورزیدن را یاد بگیرد. در همین حین حاکمان و مقامات تشنه قدرت علیه او توطئه می‌کنند و جین مو بزرگترین دشمن و مخالف جانگ اوک، دسیسه‌های فراوانی برای نابودی او و قدرت خاندان جین می‌چیند. جانگ اوک باید برای محافظت از افرادی که برایش عزیز هستند مبارزه کند و با احساسات جدیدش روبه‌رو شود.

در بیشتر موارد، فیلمنامه به لی جه ووک نیاز داشت تا نقش یک قهرمان تراژیک را بازی کند. به عنوان جانگ اوک، او نه تنها طرف سلطه‌گر خود را به عنوان قدرتمندترین مرد به تصویر می‌کشد، بلکه به راحتی جنبه آسیب‌پذیر خود را در بخش‌هایی از فیلمنامه که مربوط به دلتنگی‌اش برای ناکسو است، نشان می‌دهد. لی جه ووک هم در سکانس‌های اکشن فوق‌العاده به نظر می‌رسد و هم در سکانس‌های احساسی عالی می‌کند.

اینکه بگوییم گو یون جونگ، که نقش بو یون را بازی می‌کند، تاثیری در جذابیت سریال کیمیای روح فصل 2 ندارد، دست کم گرفتن است. او مجبور شد به عنوان بازیگر نقش اول، جانشین جونگ سومین یکی از محبوب‌ترین بازیگران فصل اول این دارم شود. با این حال، بیش از دو قسمت طول نکشید تا خودش به شخصیتی محبوب در میان طرفداران تبدیل شود. تماشای جین بو یون خوشحال کننده است. او دختری غیرقابل پیش‌بینی است که می‌تواند در غم و اندوه غرق شود اما بجای زانوی غم بغل گرفتن، همیشه به دنبال دلایلی برای شاد بودن و ماجراجویی است.

البته او تنها شخصیت محبوب در سریال کیمیای روح فصل دوم نیست. این سریال پر از شخصیت‌های دوست داشتنی و جذابی است که داستان هرکدام طرفداران خاص خودش را دارد. از ماجرای دردناک انگل خونی و بیماری سو یول و علاقه شدید سو یی به او گرفته تا عشق زیبای بین پارک جین و بانو کیم. و صد البته ماجراهای مربوط به ولیعهد با بویون و جانگ اوک. یکی از جذاب‌ترین برومنس‌های اخیر کیدراما، رابطه پر فراز و نشیب ولیعهد و جانگ اوک است. ولیعهدی که بخاطر لاک پشت کوچکش، به جین مو مربی و پشتوانه‌اش برای پادشاه شدن پشت می‌کند و تصمیم می‌گیرد کنار جانگ اوک بزرگترین تهدیدش برای به قدرت رسیدن بایستد یکی دیگر از ماجراهای دیدنی سریال کیمیای روح فصل ۲  است.

سریال کیمیای روح فصل 2 / سریال کیمیای روح فصل دوم / سریال کیمیای روح فصل ۲

مشابه فصل اول، فصل دوم سریال کیمیای روح نیز به همان اندازه زیبایی بصری دارد. مناظر دیدنی و لباس‌های زیبا بر جذابیت این دنیای خیالی جادوگران می‌افزاید. صحنه‌های اکشن بینندگان را وادار می‌کند که چشمان خود را به صفحه بچسبانند و تماشای تبدیل شدن جانگ اوک به قدرتمندترین و شکست ناپذیرترین فرد در دهو بسیار هیجان‌انگیز و لذت‌بخش است. فیلمبرداری نیز چشمگیر است و به حال و هوای کلی هر صحنه می‌افزاید. به عنوان مثال، تماشاگران تقریباً می‌توانستند سرمایی را که جانگ اوک را احاطه می‌کرد (زمان‌هایی که ارواح اطراف او به پرواز درمی‌آمدند)، احساس کنند.

بخش دوم نمایش عمدتاً بر رشد و بهبودی قهرمان داستان تمرکز دارد. جانگ اوک به اوج قدرت رسید، اما این مسئله هیچ شادی و مسرتی برای او به ارمغان نیاورد. شفای مداوم جانگ اوک تنها به کمک بویون، کاملا آهسته و بدون هیچ عجله‌ای در طول سریال به تصویر کشیده شد. او دوباره عاشق شد، و درست زمانی که پس از سوگواری برای عشق گذشته‌اش به دنبال یک زندگی جدید بود، دوباره مجبور به انتخابی دردناک شد. شاید اگر استاد لی بجای مخفی کردن این حقیقت که روح ناکسو در بدن بویونگ است و با به یادآوردن کامل خاطراتش ممکن است برای همیشه این جسم را ترک کند، واقعیت را به جانگ اوک گفته بود، او کمتر عذاب می‌کشید. اما پایان سریال کیمیای روح فصل ۲ مانند یک معجزه بود که باعث شد بجای سرزنش کردن استاد لی، جین مو یا هر شخصیت دیگری، تنها از جین بویون واقعی سپاسگزار باشیم که به ناکسو اجازه داد به زندگی کردن ادامه دهد و جسمش را از او پس نگرفت.

همچنین بخوانید :

بسیاری از بینندگان پیش از دانلود فصل دوم سریال کیمیای روح نگران انتهای این درام بودند، چراکه خواهران هونگ نویسنده‌های این درام علاقه چندانی به پایان خوش برای سریال‌های خود ندارند. اما خوشبختانه این دو خواهر این‌بار تصمیم گرفتند طرفداران خود را با یکی از شادترین پایان‌های ممکن برای سریالی فانتزی خوشحال کنند. شاید اگر سو یی زنده مانده بود، و ازدواج ولیعهد هم می‌دیدیم، می‌توانستیم این درام را به عنوان بهترین سریال خواهران هونگ با پایان شاد درنظر بگیریم. اما بدون شک همه بخاطر نجات پیدا کردن سو یول، زنده ماند پارک جین و بازگشت روح ناک سو و برگشتن گرما و شادی به زندگی جانگ اوک، از تیم سازندگان این درام ممنونیم و می‌توانیم حس شادی و لذت و هیجانی که هنگام تماشای سریال کیمیای روح فصل 2 داشتیم را تا مدت‌ها به‌یاد آوریم.

سخن آخر

با معرفی و نقد سریال کیمیای روح فصل دوم همراهتان بودیم. فصل دوم این درام با 10 قسمت به پایان رسید و توانست امتیاز 8.8 از 10 را از آی‌ام‌دی‌بی و امتیاز 89 از 100 را از راتن تومیتوز به‌دست آورد که به معنی رضایت بینندگان و منتقدان از این سریال است. از آنجایی که ژانر سریال کیمیای روح فصل دوم فانتزی – اکشن و عاشقانه است با درامی سرگرم‌کننده روبه‌رو هستیم که هر مخاطبی با هر علاقه‌ای را می‌تواند با ماجراهای خودش مجذوب خود کند. اگر هنوز ادامه این درام را ندیده‌اید، با دانلود سریال کیمیای روح فصل دو می‌توانید از ماجراهای هیجان‌انگیز و بازی‌های فوق‌العاده حسابی لذت ببرید. اگر این سریال زیبا را تماشا کرده‌اید نظرات خود را با ما و دیگر همراهان پلازا درمیان بگذارید. ممنون که با مقاله‌ای دیگر همراه ما بودید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران6 دیدگاه
avatar
قناری
.
02 آبان 1402، 10:09
پاسخ
0
8
چرا بازیگر مودوک رو عوض کردن.اصلا جالب نیست کارشون. توی سریالهای آمریکایی، همه بازیگرا ده فصل کامل حضور دارن و عملا با اون سریال بزرگ میشن مگه اینکه وسط سریال بمیرن بعد عوضشون میکنن.ولی کشورای دیگه به شعور مخاطب احترام نمیذارن
avatar
رها توفیق
.
07 مرداد 1402، 14:54
پاسخ
1
5
ببخشید مودوک یا همون ناکسو دوبارع برمیگرده ؟؟
avatar
Yeji
.
05 مرداد 1402، 17:35
پاسخ
5
1
بهترین سریال کره ای بود که دیدم و همینطور هم میمونه و واقعا فصل 2 محشر بود و فصل 2 رو خیلی بیشتر از فصل یک دوست دارم
avatar
الیناز صابری
.
07 مرداد 1402، 19:43
پاسخ
0
3
@Yeji
ممنون که همراه ما بودین. بله سریال کیمیای روح واقعا قشنگه.. داستانش، بازیگراش.. همه چیزش توو ذهن آدم باقی میمونه
avatar
Ayar
.
28 خرداد 1402، 00:00
پاسخ
0
1
خیلی عالی بود. فقط حیف که داستان خیلی کوتاهی داشت😔
avatar
الیناز صابری
.
28 خرداد 1402، 08:32
پاسخ
2
0
@Ayar
سلام، مرسی که همراهمون بودین... بازهم همین که فصل دوم رو ساختن جای شکر داره :D
avatar
غزلناز
.
07 اسفند 1401، 22:31
پاسخ
3
5
واقعا بهترین سریال فانتزی کره میشه بهش گفت. بی نقص در ابتدا، ادامه و پایان...هیچی کم نداشت این شاهکار
avatar
الیناز صابری
.
08 اسفند 1401، 08:52
پاسخ
1
2
@غزلناز
کاملا باهاتون موافقم. مرسی که همراهمون بودین. امیدوارم سریال بعدی همه بازیگرای این سریال حسابی موفق باشه..
نمایش 1 دیدگاه دیگر
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402