معرفی انیمه سریالی کیمیاگر تمام فلزی برادری ؛ تریلر، داستان، شخصیت‌ها و نمرات

انیمه سریالی کیمیاگر تمام فلزی برادری
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

انیمه سریالی کیمیاگر تمام فلزی برادری یکی از بهترین انیمه‌های دنیا است که در سال 2009 منتشر شد. با ما همراه باشید تا بیشتر با انیمه کیمیاگر تمام فلزی یک آشنا شویم.

اگر از طرفداران دنیای انیمه باشید، احتمالا تا کنون نام انیمه سریالی کیمیاگر تمام فلزی برادری (Fullmetal Alchemist: Brotherhood) را بارها و بارها شنیده‌اید. این انیمه بر اساس مجموعه مانگای «کیمیاگر فلزی» از هیرومو آراکاوا ( Hiromu Arakawa) ساخته شده و کارگردان آن نیز یاسوهیرو ایری (Yasuhiro Irie) است. هدف از ساخت این انیمه این بود که مجموعه‌ای کاملا وفادار به مانگاها ساخته شود چرا که پیش از این و در سال 2003 یک انیمه دیگر نیز بر اساس این مانگا ساخته شده بود اما وقتی داستان مربوط به مانگاهای چاپ شده تا آن زمان را نمایش داد، مسیر خود را عوض کرد و از ماجراهای مانگاهای جدید فاصله گرفت.

ژانر انیمه کیمیاگر تمام فلزی فصل 1 ماجراجویی، فانتزی سیاه و استیم‌پانک است. این انیمه اولین بار در 5 آوریل 2009 (16 فروردین 1388) روی آنتن شبکه JNN رفت و پخش آن تا 4 جولای 2010 (13 تیر 1389) ادامه داشت. این انیمه در کل 64 قسمت دارد و مدت زمان انیمه کیمیاگر تمام فلزی فصل اول در هر قسمت نیز حدود 25 دقیقه است. در ادامه این مقاله از پلازا به معرفی انیمه سریالی کیمیاگر تمام فلزی برادری می‌پردازیم و بیشتر درباره این اثر محبوب صحبت می‌کنیم.

فهرست مطالب:

داستان انیمه کیمیاگر تمام فلزی فصل ۱

انیمه کیمیاگر تمام فلزی فصل 1

در خلاصه ی انیمه کیمیاگر تمام فلزی فصل ۱ باید بگوییم که این انیمه روایتگر داستان دو برادر به نام‌های ادوارد و آلفون الریک است که وقتی خیلی کوچک بودند پدرشان آن‌ها را ترک کرد و از آن پس با مادرشان تریسا بزرگ شدند. هر دوی آن‌ها مانند پدرشان به کیمیاگری علاقه دارند و وقتی مادرشان بر اثر بیماری از دنیا می‌رود، آن‌ها سعی می‌کنند با کمک کیمیاگری او را به زندگی بازگردانند. اما این کار به خوبی انجام نمی‌شود و آلفونس تمام بدنش و ادوارد نیز بخش‌هایی از آن را از دست می‌دهد. حالا این دو برادر تصمیم گرفته‌اند به دنبال سنگ فیلسوف بروند تا بتوانند بدن خود را بازیابند.

شخصیت های انیمه کیمیاگر تمام فلزی فصل 1 و معرفی صداپیشگان

در سال 2008 بیستمین جلد مانگای کیمیاگر فلزی منتشر شد و هیرومو آراکاوا اعلام کرد قرار است یک اقتباس سریالی جدید از این مجموعه مانگا ساخته شود. این انیمه از ابتدا تا انتها به مانگا وفادار است. در این بخش قصد داریم به معرفی شخصیت‌های انیمه کیمیاگر تمام فلزی فصل اول بپردازیم و با صداپیشگان آن‌ها نیز آشنا شویم.

ادوارد الریک

انیمه کیمیاگر تمام فلزی فصل اول

ادوارد الریک (Edward Elric) یا کیمیاگر فلزی جوان‌ترین کیمیاگر کشور آمستریس در طول تاریخ است. او طی تلاش برای برگرداندن مادرش به زندگی، بخش قابل توجهی از پای چپش را از دست داد و سپس برای اینکه بتواند روح برادرش را حفظ کند، بازوی راستش را فدا کرد.

صداپیشه این شخصیت یک صداپیشه و خواننده ژاپنی به نام رومی پارک (Romi Park) است. این هنرمند زن بیشتر برای صداپیشگی نقش پسربچه‌ها و پسران نوجوان شناخته می‌شود. همچنین، صداپیشه شخصیت ادوارد در نسخه دوبله انگلیسی ویک میگنونا (Vic Mignogna) است. او یک صداپیشه و موزیسین آمریکایی است که بخش زیادی از شهرتش را مدیون صداپیشگی ادوارد الریک در انیمه کیمیاگر تمام فلزی فصل 1 است.

آلفونس الریک

انیمه کیمیاگر تمام فلزی یک

آلفونس الریک (Alphonse Elric) یکی دیگر از شخصیت‌های انیمه کیمیاگر تمام فلزی یک و برادر ادوارد است. در پی شکست تلاش‌های او و برادرش برای بازگرداندن مادرشان به زندگی، آلفونس بدنش را از دست داد و با فداکاری ادوارد، روح او به یک زره پیونده خورد. به همین دلیل آلفونس احساس ندارد. برای اینکه او بتواند بدنش را دوباره به دست بیاورد، به همراه برادرش ماجراجویی جدیدی را برای پیدا کردن سنگ فیلسوف یا سنگ جادو آغاز می‌کنند.

صداپیشه آلفونس در نسخه ژاپنی این انیمه یک صداپیشه زن به نام ری کوگیمیا (Rie Kugimiya) است. او برای صداپیشگی آلفونس و شخصیت‌های دیگری همچون کیانا در Honkai Impact 3rd و کاگورا در Gin Tama و هپی در Fairy Tail شناخته می‌شود. صداپیشه نسخه دوبله انگلیسی انیمه سریالی کیمیاگر تمام فلزی برادری نیز ماکسی وایتهد (Maxey Whitehead) است. او یک صداپیشه آمریکایی است که علاوه بر این انیمه در آثاری چون Dragon Ball Z Kai و Soul Eater نیز هنرنمایی کرده.

وینری راکبل

بررسی انیمه کیمیاگر تمام فلزی یک

وینری راکبل (Winry Rockbell) یک دختر مکانیک و از دوستان قدیمی ادوارد و آلفونس است. یکی از تخصص‌های وینری، اعضای مصنوعی است. او همان کسی است که دست و پای مصنوعی ادوارد را ساخته است. جالب است بدانید که یکی از دلایل اضافه شدن او به داستان، کم بودن شخصیت‌های مؤنث بوده.

مگومی تاکاموتو (Megumi Takamoto) صداپیشه ژاپنی است که صدایش را در نسخه اصلی این انیمه می‌شنویم. در نسخه انگلیسی آن نیز کیتلین گلس (Caitlin Glass) صداپیشه، کارگردان و فیلمنامه‌نویس آمریکایی نقش وینری راکبل را برعهده دارد.

روی موستانگ

معرفی انیمه سریالی کیمیاگر تمام فلزی برادری

معرفی شخصیت‌های انیمه کیمیاگر تمام فلزی فصل 1 را با روی موستانگ (Roy Mustang) ادامه مي‌دهیم. او در واقع کیمیاگر ارتش آمستریس و مافوق ادوارد و آلفونس است. روی موستانگ به خاطر توانایی‌اش در ساخت آتش به وسیله کیمیاگری، به «کیمیاگر شعله» نیز مشهور است. او فردی بلندپرواز است که می‌خواهد رهبر بعدی آمستریس باشد.

صداپیشه موستانگ در نسخه ژاپنی، شین-ایچیرو میکی (Shin-ichiro Miki) صداپیشه ژاپنی اهل توکیو است. او نقش مردان جوان و جذاب زیادی را در انیمه‌های مختلف برعده گرفت که از میان آن‌ها می‌توانیم به کوجیرو در Pokémon اشاره کنیم. صدای تراویس ویلینگهام (Travis Willingham)‌ صداپیشه آمریکایی را نیز در نسخه دوبله این انیمیشن می‌شنویم. او علاوه بر انیمه کیمیاگر تمام فلزی فصل اول در انیمه‌هایی چون Mushishi و One Piece نیز هنرنمایی کرده.

اسکار (زخم)

نقد انیمه کیمیاگر تمام فلزی یک

اسکار (Scar) یا مرد زخمی یکی از شخصیت‌های منفی این انیمه است. او کیمیاگرانی را که برای دولت آمستریس کار مي‌کنند مورد هدف قرار می‌دهد.

صداپیشه این شخصیت در نسخه ژاپنی کنتا میاکه (Kenta Miyake) است. میاکه صداپیشه و راوی ژاپنی است. صداپیشه دوبله انگلیسی نیز جی. مایکل تاتم (J. Michael Tatum) است.

نمرات انیمه کیمیاگر تمام فلزی فصل اول

نمرات انیمه کیمیاگر تمام فلزی فصل اول

تا اینجا با داستان و شخصیت‌های انیمه آشنا شدیم و در این بخش به نقد انیمه کیمیاگر تمام فلزی یک و بررسی نمرات آن می‌پردازیم. همانطور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم، این انیمه یکی از محبوب‌ترین عناوین تاریخ است. انیمه کیمیاگر تمام فلزی در سایت آی‌ام‌دی‌بی امتیاز 9.1 از 10 را از کاربران دریافت کرده است. امتیاز این انیمه در سایت My Anime List با در نظر گرفتن آراء بیش از 1 میلیون و 950 هزار نفر، 9.1 از 10 است. برخی از ویژگی‌های این انیمه که مورد توجه بسیاری از منتقدان و مخاطبان قرار گرفته و آن را به یکی از بهترین‌ها تبدیل می‌کند، وفاداری آن به مانگای اصلی و همچنین صحنه‌های اکشن و پیام‌های اخلاقی آن هستند.

کلام آخر

ژانر انیمه کیمیاگر تمام فلزی فصل 1

در این مطلب به بررسی انیمه کیمیاگر تمام فلزی یک پرداختیم. این انیمه جذاب که داستان دو برادر را در یک ماجراجویی بزرگ به تصویر می‌کشد، به خوبی توانسته نظر بسیاری از افراد را به خود جلب کند و حالا پس از بیش از یک دهه از انتشارش، همچنان در لیست بهترین و محبوب‌ترین انیمه‌های تاریخ باقی بماند. پیشنهاد می‌کنیم اگر تا کنون سراغ این انیمه نرفته‌اید، هرچه سریع‌تر تماشا و دانلود انیمه کیمیاگر تمام فلزی فصل ۱ را آغاز کنید. فراموش نکنید که در بخش دیدگاه‌ها نظرتان درباره این انیمه را با ما و دوستانتان در پلازا به اشتراک بگذارید. ممنون از اینکه تا پایان همراه ما ماندید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402