بازیگران ایرانی و خارجی که در جوانی و اوج معروفیت از دنیا رفتند

بازیگران فوت شده در جوانی
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

مرگ در جوانی یکی از تراژیک‌ترین اتفاقاتی است که در دنیا می‌افتد. حتی با دیدن اسامی بازیگران فوت شده جوان ایرانی و خارجی نیز قلب انسان به درد می‌آید. در این مقاله به معرفی بازیگران فوت شده جوان خارجی و ایرانی می‌پردازیم.

در دنیای سینما، بازیگرانی را می‌شناسیم که در جوانی و اوج شهرت و محبوبیت از دنیا رفتند و فرصتی برای درخشش بیشتر پیدا نکردند. بازیگرانی که نقش‌آفرینی‌هایشان در ذهن ما حک شده و بعضا فیلم‌هایشان برای ما به فیلم‌هایی محبوب و به‌یادماندنی تبدیل شده‌اند. از این میان می‌توان به بازیگران شاخصی همچون «جیمز دین»، «بروس لی» و «هیث لجر» اشاره کرد. با این‌ حال مارک تواین، نویسنده‌ مشهور آمریکایی می‌گوید: «مردن در جوانی، خوب نیست؛ بلکه خوش‌اقبالی است». این نقل‌قول را می‌توان به مرگ هنرمندان در جوانی نیز تعمیم داد؛ زیرا هنرمندانی را می‌شناسیم که هرچه سنشان بالاتر رفت از دوران اوجشان فاصله گرفتند. البته این فقط یک روی سکه است.

فهرست مطالب:

بازیگران خارجی فوت شده در جوانی

در این قسمت با اسامی بازیگران فوت شده خارجی آشنا می‌شویم. ابتدا به بازیگران خارجی پرداخته و سپس به بازیگران ایرانی می‌پردازیم که در جوانی از دنیا رفته‌اند.

1. جیمز دین (James Dean) | بازیگران فوت شده در جوانی

مرگ بازیگران معروف / بازیگران که در جوانی از دنیا رفتند

  • مدت عمر: 24 سال
  • علت مرگ: تصادف رانندگی
  • نقش های معروف: کال ترسک در شرق بهشت و جیم استارک در شورش بی دلیل

جیمز دین یکی از بازیگرانی جوانی که فوت شدن است که در 8 فوریه‌ 1931 (18 بهمن 1309) در ایندیانای آمریکا به دنیا آمد. این بازیگر خوش‌چهره در آثاری همچون «شرق بهشت»، «شورش بی‌دلیل» و «غول» به ایفای نقش پرداخت. او برای فیلم «شرق بهشت» جایزه‌ دستاورد ویژه‌‌ گلدن گلوب برای بهترین بازیگر دراماتیک را ازآن خود کرد. جیمز دین برای فیلم‌های «شرق بهشت» و «غول» نامزد جایزه‌ اسکار و برای فیلم‌های «شرق بهشت» و «شورش بی‌دلیل» نامزد جایزه‌ بفتا شد. جالب است بدانید که دو بار نامزدی او در اسکار پس از مرگش اتفاق افتاد.

در سال 1999 انستیتوی فیلم آمریکا (AFI) از میان 100 بازیگر، جایگاه هجدهمین بازیگر برتر مرد را در عصر طلایی هالیوود به جیمز دین اختصاص داد. او در 30 سپتامبر 1955 (7 مهر 1334)، زمانی که فقط 24 سال داشت برای شرکت در مسابقه‌ اتومبیل‌رانی با پورشه‌اش عازم کالیفرنیا بود که بر اثر تصادف، جان خود را از دست داد.

2. شارون تیت (Sharon Tate) | بازیگران فوت شده در جوانی

مرگ بازیگران مشهور / اسامی بازیگران فوت شده ایرانی

  • مدت عمر: 26 سال
  • علت مرگ: کشته شدن به دست خانواده منسون
  • نقش معروف: جنیفر نورث در دره عروسک ها
همچنین بخوانید :

در لیست اسامی هنرمندان جوان فوت شده قدیمی نام شارون تیت را می‌بینیم. شارون تیت، بازیگر و مدل آمریکایی است. تیت در 24 ژانویه‌ 1943 (4 بهمن 1321) در تگزاس به دنیا آمد. او همسر سابق رومن پولانسکی، کارگردان مشهور سینما بود. تیت پیش از نقش‌آفرینی در فیلم‌ها، نقش‌های کوچک تلویزیونی را ایفا می‌کرد و همچنین به‌طور پیوسته در مجلات مد به‌عنوان مدل نیز حضور داشت. پس از نقدهای مثبت منتقدین به بازیگری تیت، او تبدیل به یکی از امیدوارکننده‌ترین بازیگران تازه‌وارد هالیوود شد. تیت در فیلم‌هایی نظیر «باراباس»، «چشم شیطان»، «قاتلین بی‌باک خون‌آشام» و «دره‌ عروسک‌ها» به ایفای نقش پرداخت. شارون تیت در فیلم «باراباس» با آنتونی کوئین هم‌بازی شد. بهترین هنرنمایی او در فیلم «دره‌ عروسک‌ها» بود که برای این فیلم نامزد گلدن گلوب شد.

در 9 آگوست 1969 (18 مرداد 1348) تیت و چهار نفر از دوستانش به دست اعضای خانواده‌ منسون به قتل رسیدند. تیت در هنگام مرگ، هشت و نیم ماهه باردار بود و تنها 26 سال داشت. در آن زمان پولانسکی در لندن بود و پس از شنیدن این خبر، خود را به لس‌آنجلس رساند و به سوالات پلیس در خصوص همسر و دوستانش پاسخ داد. در فیلم «روزی روزگاری در هالیوود» به کارگردانی تارانتینو، به این داستان پرداخته شده است.

3. مریلین مونرو (Marilyn Monroe) | بازیگران فوت شده در جوانی

اسامی بازیگران فوت شده خارجی / اسامی بازیگران فوت شده ترکیه ای جوان

  • مدت عمر: 36
  • علت مرگ: خودکشی
  • نقش های معروف: لورلای در مردان مو طلایی ها را ترجیح می‌دهند و شوگر کین در بعضیا داغشو دوست دارن

از جمله بازیگران هالیوودی که در جوانی مردند مریلین مونرو است. او در اول ژوئن 1926 (10 خرداد 1305) در لس‌آنجلس به دنیا آمد. این بازیگر مشهور آمریکایی به مدلینگ و خوانندگی نیز مشغول بود. او اغلب در آثار کمدی حضور داشت و در فیلم‌هایی همچون «چگونه می‌توان با یک میلیونر ازدواج کرد؟»، «بعضیا داغشو دوست دارن»، «آقایان بلوندها را ترجیح می‌دهند» و «خارش هفت‌ساله» به ایفای نقش پرداخت. صدها کتاب درباره‌ مونرو نوشته شده و او موضوع فیلم‌ها، نمایشنامه‌ها، اپراها و آهنگ‌های زیادی بوده و روی هنرمندانی همچون اندی وارهول و مدونا تاثیر گذاشته است.

انستیتوی فیلم آمریکا (AFI)، جایگاه ششمین بازیگر بزرگ در تاریخ فیلم‌سازی آمریکا را به او اختصاص داد. انستیتوی اسمیتسونین او را در فهرست «100 آمریکایی مهم تمام دوران» قرار داد. او در 4 آگوست 1962 (13 مرداد 1341) و در سن 36 سالگی بر اثر مصرف بیش از حد داروهای خواب‌آور و آرام‌بخش درگذشت. مریلین مونرو یکی از بازیگران فوت شده در جوانی است که مرگش هنوز هم در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. علت مرگ او خودکشی به دلیل افسردگی اعلام شد، اما فرضیه‌ دیگری هم مبنی بر توطئه برای قتل او وجود دارد.

4. بروس لی (Bruce Lee) | بازیگران فوت شده در جوانی

بازیگران فوت شده در جوانی / عکس بازیگران فوت شده ترکیه

  • مدت عمر: 32 سال
  • علت مرگ: ادم مغزی
  • نقش معروف: لی در اژدها وارد می‌شود و چن ژن در خشم اژدها

لی جن فان از بازیگران جوان فوت شده مشهور به بروس لی در 27 نوامبر 1940 (6 آذر 1319) در محله‌‌ چینی‌های سانفرانسیسکو به دنیا آمد. والدین او هنگ کنگی بودند. این رزمی‌کار و بازیگر هنگ کنگی-آمریکایی به فلسفه و شعر علاقه داشت و اشعاری نیز می‌سرود.
او در فیلم‌هایی همچون «رئیس بزرگ»، «خشم اژدها»، «اژدها وارد می‌شود» و «بازی مرگ» به ایفای نقش پرداخت. بروس لی از سوی مجله‌ تایم به‌عنوان یکی از صد چهره‌ تاثیرگذار قرن بیستم معرفی شد. او در 20 جولای 1973 (29 تیر 1352) و در سن 32 سالگی به‌علت ادم مغزی (Cerebral edema) درگذشت.

5. ریور فینیکس (River Phoenix)

مرگ بازیگران معروف / اسامی بازیگران فوت شده ترکیه ای جوان

  • مدت عمر: 23 سال
  • علت مرگ: مصرف بیش از حد مواد مخدر
  • نقش های معروف: دنی پوپ در دویدن بر روی هیچ و مایک در آیداهوی اختصاصی خودم
همچنین بخوانید :

ریور فینیکس از بازیگران فوت شده جوان هالیوودی در 23 آگوست 1970 (1 شهریور 1349) در اورگن آمریکا متولد شد. او علاوه بر بازیگر، موزیسین و فعال حیوانات نیز بود. ریور فینیکس برادر بزرگتر واکین فینیکس، بازیگر سرشناس آمریکایی بود. او در فیلم‌هایی نظیر«دویدن روی هیچ»، «ایندیانا جونز و آخرین جنگ صلیبی» و «آیداهوی اختصاصی خودم» نقش‌آفرینی کرد. ریور در مراسم جوایز هیئت ملی بازبینی فیلم برای فیلم «دویدن روی هیچ» جایزه‌ بهترین بازیگر مکمل مرد را ازآن خود کرد. او برای همین فیلم در اسکار و گلدن گلوب نیز نامزد شد. ریور فینیکس در 31 اکتبر 1993 (9 آبان 1372) و در سن 23 سالگی در بیرون نایت کلاب وایپر روم که یکی از صاحبانش جانی دپ بود، به دلیل مصرف بیش از حد مواد مخدر درگذشت. بعد از این اتفاق، واکین فینیکس به مدت یک سال از دید عموم پنهان شد و دیگر در فیلمی بازی نکرد.

6. هیث لجر (Heath Ledger)

مرگ بازیگران مشهور / بازیگرانی جوانی که فوت شدن

  • مدت عمر: 28 سال
  • علت مرگ: مسمومیت دارویی
  • نقش های معروف: جوکر در شوالیه تاریکی و انیس دلمار در کوهستان بروکبک

هیث لجر از بازیگران خارجی که فوت کردند در 4 آوریل 1979 (15 فروردین 1358) در غرب استرالیا به دنیا آمد. او در آثاری همچون «میهن‌پرست»، «کوهستان بروکبک» و «شوالیه‌‌ تاریکی» به ایفای نقش پرداخت. هیث لجر برای بهترین بازیگر نقش اول مرد در فیلم «کوهستان بروکبک» نامزد اسکار، گلدن گلوب و بفتا شد. او برای فیلم مشهور «شوالیه‌ تاریکی» به کارگردانی کریستوفر نولان توانست جایزه‌ اسکار و گلدن گلوب برای بهترین بازیگر مکمل مرد را ازآن خود کند.

البته این اتفاق پس از مرگ او رخ داد. او در 22 ژانویه‌ 2008 (2 بهمن 1386) و در سن 28 سالگی بر اثر مسمومیت شدید دارویی درگذشت و باعث شد که جهان سینما خیلی زود یکی از بهترین بازیگران خود را از دست بدهد و لجر به یکی از بازیگران فوت شده در جوانی تبدیل شود.

7. کوری مونتنیه (Cory Monteith)

اسامی بازیگران فوت شده خارجی / بازیگرانی که در جوانی فوت کردند

  • مدت عمر: 31 سال
  • علت مرگ: مصرف زیاد هروئین و الکل
  • نقش معروف: فین هادسون در سریال گلی

کوری مونتنیه از بازیگران و خواننده های فوت شده خارجی در 11 می 1982 (21 اردیبهشت 1361) در کلگری کانادا متولد شد. دلیل معروفیت او بازی در سریال «گلی» بود. او برای نقش‌آفرینی در این سریال 4 جایزه دریافت کرد.

کوری در فیلم‌هایی نظیر «مقصد نهایی 3» و «مونته‌کارلو» به ایفای نقش پرداخت. او در 13 جولای 2013 (22 تیر 1392) و در سن 31 سالگی بر اثر مسمومیت ترکیبی از هروئین و الکل درگذشت.

8. پل واکر (Paul Walker)

بازیگران فوت شده در جوانی / اسامی بازیگران فوت شده خارجی

  • مدت عمر: 40 سال
  • علت مرگ: تصادف
  • نقش معروف: برایان اوکانر در فیلم سریع و خشن

پل واکر از دیگر بازیگران فوت شده در جوانی متولد 12 سپتامبر 1973 (21 شهریور 1352) در کالیفرنیا است. شهرت او به دلیل بازی در سری فیلم‌های اکشن «سریع و خشن» است. او همچنین در فیلم‌هایی نظیر «او همه‌چیز تمام است»، «پرچم‌های پدران ما» به کارگردانی کلینت ایستوود، «پروژه‌ لازاروس» و «سارقان» به ایفای نقش پرداخت. پل واکر و دوستش راجر روداس در 30 نوامبر 2013 (9 آذر 1392) بر اثر سانحه‌ رانندگی که ناشی از سرعت بالا بود درگذشتند. او در هنگام مرگ 40 سال داشت. مرگ بازیگران جوان هالیوود، پل واکر شوک بزرگی بود.

9. برندون لی (Brandon Lee)

بازیگران خارجی که فوت کردند / عکس بازیگران فوت شده ترکیه

  • مدت عمر: 28 سال
  • علت مرگ: کشته شدن بر اثر ضربه گلوله
  • نقش های معروف: اریک دراون در فیلم کلاغ و جانی موراتا مبارزه نهایی در توکیوی کوچک

یکی از بازیگران جوانی که در سر صحنه فیلم‌برداری کشته شد، برندون لی است. این فرزند بروس لی و لیندا لی کدول در 1 فوریه 1965 (12 بهمن 1343) به دنیا آمد. او بازیگر و رزمی کاری فوق العاده بود و قدم بر جای پای پدر خود گذاشت. بازیگری را از دبیرستان شروع کرد. مهم ترین فیلم های برندون لی «میراث خشم»، «مبارزه کوچکی در توکیو» و «کلاغ» بودند. او در 31 مارس 1993 (11 فروردین 1372) سر صحنه فیلم برداری کلاغ باید مورد اثابت گلوله قرار می‌گرفت اما طی اتفاقاتی گلوله یکی از فشنگ ها در تفنگ جا مانده بود و به جای فشنگ مشقی (فشنگ بدون گلوله اما با چاشنی برای طبیعی بودن صحنه) گلوله ای به قدرت، گلوله ای واقعی به قلب او اثابت کرده ول برندون جان خود را از دست می‌دهد. برندون و پدرش هردو در اوج جوانی و معروفیت جان خود را از دست دادند.

10. ناتالی وود (Natalie wood)

بازیگران فوت شده جوان هالیوودی پیچیده سینما / هنرمندان جوان فوت شده قدیمی

  • مدت عمر: 43 سال
  • علت مرگ: غرق شدن
  • نقش های معروف: ماریا در داستان وست ساید و جیپسی رز لی در فیلم کولی

ناتالی وود نیز از جمله بازیگرانی است که در جوانی جان خود را از دست داد. او متولد 20 جولای 1938 (29 تیر 1317) بود. او بازیگری را از سن بسیار کم شروع کرد و در طول زندگی کوتاه خود سه بار نامزد جایزه اسکار شد. «شورش بی دلیل»، «داستان وست ساید» و «شکوه علفزار» از فیلم های معروف این بازیگر بودند. مرگ ناتالی وود در 29 نوامبر 1981 (30 آبان 1960) همیشه در هاله ای از ابهام ماند. او را چند ساعت پس از مرگ در نزدیکی قایق تفریحی اش پیدا می‌کنند اما با وجود آثار کبودی که رو بدن او دیده شده بود علت قتل را دعوا با همسرش نیز عنوان کردند. به هر حال هرگز این که ناتالی وود به قتل رسید یا غرق شد، آشکار نشد.

11. لی تامپسون یونگ (Lee Thompson Young)

بازیگران جوان فوت شده خارجی / بازیگرانی جوانی که فوت شدن

  • مدت عمر: 29 سال
  • علت مرگ: خودکشی
  • نقش های معروف: کریس کومر در چراغ های شب جمعه و بری فراست در سریال ریزولی و ایسلس

لی تامپسون یونگ متولد 1 فوریه 1984 (12 بهمن 1362) بود. او بازیگری را در سن نوجوانی و در کانال دیزنی شروع کرد و به معروفیت رسید. از جمله فیلم‌های مهمی که در آن بازی کرد «چراغ های شب جمعه»، «سریال ریزولی و ایسلس» بودند. متاسفانه لی تامپسون از بازیگران جوان فوت شده آمریکایی در سن 29 سالی و طی فیلم‌برداری سریال ریزولی و ایسلس با اسلحه خودکشی کرد. مثل این که این بازیگر به افسردگی دو قطبی مبتلا بود و انگیزه خودکشی او نیز مربوط به همین بیماری می‌شود.

12. بریتانی مورفی (Brittany Murphy)

بازیگران هالیوودی که در جوانی مردند / عکس بازیگران فوت شده ترکیه

  • مدت عمر: 32 سال
  • علت مرگ: سینه پهلو
  • نقش های معروف: دیزی رندون در دختر از هم گسیخته

بریتانی مورفی بازیگر، خواننده و صداپیشه اهل آمریکا متولد 10 نوامبر 1977 (19 آبان 1356) بود. او در چندین فیلم و سریال به ایفای نقش پرداخت و ایفای نقش شایسته ای در فیلم «دختر از هم گسیخته» ارائه داد. او در چندین انیمیشن از جمله فوتوراما و سلطان تپه صداپیشگی نیز انجام داد. بریتانی با همکار خود اشتون کوچر ازدواج کرد. او در 20 دسامبر 2009 (29 آذر 1388) در حمام خانه خود غش و سپس نرسیده به بیمارستان ایست قلبی کرد. علت مرگ او ذات الریه یا سینه پهلو اعلام شد. همسر او نیز سال بعد به همین دلیل از دنیا رفت. بعدها خبر داده شد که علت ابتلای این زوج به بیماری وجود نوعی قارچ در محل زندگی آن‌ها بود.

13. یونجا تورکمان (Yonca Turkman)

بازیگرانی جوانی که فوت شدن

  • مدت عمر: 45 سال
  • علت مرگ: سقوط از روی تراس خانه
  • نقش های معروف: نهیر در سریال خوبی (İyilik)

نام یونجا تورکمان در بین لیست اسامی بازیگران فوت شده ترکیه ای جوان قرار دارد. این بازیگر در 26 مه 1977 به دنیا آمد و ابتدا در رشته مهندسی تحصیل می‌کرد و موفق هم بود اما یونجا پس از مدتی تصمیم گرفت که به فعالیت بازیگری بپردازد. او در تئاتر و چند تبلیغ تلویزیونی حضور داشت و در چند سریال نیز بازیگر میهمان بود. او در سریال خوبی خوش درخشید و درست زمانی که بر روی پروژه خوبی کار می‌کرد در 19 ژوئن 2022 (29 خراد 1401) از تراس خانه خود در طبقه پانزدهم به زمین افتاد و درگذشت. حال تصویر او نیز در بین عکس بازیگران فوت شده ترکیه قرار گرفته است.

14. سولی (Sulli)

اسامی بازیگران فوت شده خارجی

  • مدت عمر: 25 سال
  • علت مرگ: خودکشی
  • نقش های معروف: سئون‌هوا از شیلا در سریال افسانه سودانگ (Ballad of Seo Dong)، سونگ یو هوا فیلم واقعی (Real)
همچنین بخوانید :

چوی جین-ری (Choi Jin-ri) خواننده، ترانه‌سرا، هنرپیشه، و مدل اهل کره جنوبی در 29 مارس 1994 (9 فروردین 1373) به دنیا آمد. این هنرپیشه از بازیگران که در جوانی از دنیا رفتند، کار خود را به عنوان بازیگر کودک با سریال «افسانه سودانگ» شروع کرد. سولی در اوج زیبایی و معروفیت بود که در 14 اکتبر 2019 (22 مهر 1398) خبر فوت او آمد. وقتی تحقیقات انجام گرفته شد، گزارش پلیس خودکشی بود! سولی در ماه‌های پیش از مرگ خود برای بازی در فیلم «واقعی» به شدت مورد انتقاد قرار گرفته بود و ظاهرا این اتفاق منجر به افسردگی و خودکشی این هنرپیشه از بازیگرانی که در جوانی فوت کردند، شد.

15. مون بین

بازیگر جوان فوت شده

  • مدت عمر: 25 سال
  • علت مرگ: حمله قلبی
  • نقش معروف: جونگ اوه-جه در سریال لحظه‌ای در هجده سالگی (Moment of Eighteen)

اگرچه مون‌بین (Moonbin) بیشتر در حرفه خوانندگی و رقص فعالیت می‌کرد اما اون نیز جز بازیگر جوان فوت شده محسوب می‌شود که مرگ‌ او نه تنها جامعه کره بلکه طرفداران او در دنیا را تکان داد. مون‌بین در 26 ژانویه 1998 (6 بهمن 1376) چشم به جهان گشود. او با کمک مادرش در سن کم به عنوان یک مدل کودک فعالیت خود را شروع کرد و در سال 2009 نقش کوتاهی در سریال پسران فراتر از گل (Boys Over Flowers) داشت. در سال 2016 این هنرمند به عنوان خواننده گروه معروف آسترو دبیو کرد. این بازیگر در سریال لحظه‌ای در هجده سالگی خوش درخشید و هنوز راه طولانی‌ای در خوانندگی و بازیگری داشت که در 19 آوریل 2023 (30 فروردین 1403) درگذشت.

ابتدا علت مرگ مون‌بین خودکشی اعلام شده بود اما پس از جواب کالبدشکافی با وجود اینکه خانواده وی تاکید بر خصوصی ماندن اخبار داشتند، گفته شد علت مرگ این خواننده سکته قلبی بود.

16. انگوس کلود

بازیگران فوت شده

  • مدت عمر: 25 سال
  • علت مرگ: مصرف بیش از حد مواد مخدر و اوردوز
  • نقش های معروف: فزکو در سریال سرخوشی (Euphoria)

در بین بازیگران فوت شده باید به انگوس کلاود با نام کامل کانر انگوس کلود هایکی (Conor Angus Cloud Hickey) اشاره کنیم. او در 10 ژوئیه 1998 (19 تیر 1377) به دنیا آمد. این هنرپیشه بازیگری را از سال 2019 با نقش کوتاهی در سریال زن عالی (The Perfect Woman) آغاز کرد و پس از حضور در چند فیلم مانند شمال هالیوود (North Hollywood) و خط (The Line) با بازی در سریال سرخوشی به شهرت زیادی رسید. این بازیگر دقیقا در اوایل راه مشهوریت خود خیلی ناگهانی در 21 ژوئیه 2023 (30 تیر 1402) درست چند روز بعد از تولد 25 سالگی‌اش به علت مصرف بیش از حد مواد مخدر درگذشت.

17. آدان کانتو

بازیگران جوان فوت شده

  • مدت عمر: 42 سال
  • علت مرگ: سرطان آپاندیس
  • نقش های معروف: سانسپات در فیلم مردان-اکس: روزهای گذشته آینده (X-Men: Days of Future Past)، پل تورس در سریال پیروی (The Following)، رودریگو لارا بونیلا در سریال نارکوس (Narcos)

آدان کانتو (Adan Canto) بازیگر اهل مکزیک در 5 دسامبر 1981 (14 آذر 1360) به دنیا آمد. او بازیگری را از سال 2009 با سریال Estado de Gracia شروع کرد. در طول سال‌های بازیگری، کانتو در فیلم مردان-اکس: روزهای گذشته آینده، سریال پیروی، سریال نارکوس، سریال بازمانده برگزیده (Designated Survivor) و سریال خانم نظافتچی (The Cleaning Lady) درخشید. این بازیگر از سرطان آپاندیس رنج می‌برد و در 8 ژانویه 2024 (18 دی 1402) درگذشت.

 18. چنس پردومو

بازیگر جوان فوت شده

  • مدت عمر: 27 سال
  • علت مرگ: حادثه در حین راندن موتورسیکلت
  • نقش های معروف: جروم در فیلم کشته شده توسط قرضم (Killed by My Debt)، امبروز اسپلمن در سریال ماجراجویی‌های هراس‌انگیز سابرینا (Chilling Adventures of Sabrina)، آندره اندرسون در سریال جن وی (Gen V)

چنس پردومو از بازیگران فوت شده جوان خارجی است که در 19 اکتبر 1996 (28 مهر 1375) به دنیا آمد. او بازیگری را از سال 2016 با فیلم Longfield Drive شروع کرد و بعد از آن بخاطر بازی در فیلم کشته شده توسط قرضم نامزد بفتا شد و به شهرت رسید. این هنرپیشه در سریال‌های ماجراجویی‌های هراس‌انگیز سابرینا و جن وی نقش‌آفرینی چشمگیری داشت. در روز 29 مارس 2024 (10 فروردین 1403) درست زمانی که این بازیگر به تازگی قرار بود کارش را برای فیلمبرداری فصل دوم جن وی شروع کند، در یک تصادف جانش را از دست داد.

بازیگران ایرانی فوت شده در جوانی

در این قسمت با بازیگران ایرانی که در اوج جوانی فوت شدند آشنا خواهیم شد.

1. پوپک گلدره | بازیگران فوت شده جوان ایرانی

مرگ بازیگران معروف / بازیگران فوت شده جوان ایرانی

  • مدت عمر: 34 سال
  • علت مرگ: تصادف
  • نقش های معروف: دریا در دنیای شیرین دریا و نرگس در فیلم نرگس

پوپک گلدره یکی دیگر از بازیگران فوت شده جوان ایرانی است. او در 8 مرداد 1350 در تهران متولد شد. او در سریال‌ها و فیلم‌های خاطره‌انگیزی حضور داشت که از میان سریال‌ها می‌توان به «ساعت خوش»، «سرزمین سبز»، «دنیای شیرین دریا» و «نرگس» و از میان فیلم‌ها می‌توان به «موج مرده» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا و «آخر بازی» به کارگردانی همایون اسعدیان اشاره کرد. گلدره در نوزدهمین جشنواره‌ فیلم فجر برای فیلم «آخر بازی» توانست نامزد بهترین بازیگر نقش اول زن شود. پوپک گلدره در شهریور 1384 بر اثر سانحه‌ رانندگی در شمال کشور به کما رفت و 8 ماه بعد، یعنی در 27 فروردین 1385 و در سن 34 سالگی چشم از جهان فرو بست.

2. عسل بدیعی | بازیگران فوت شده جوان ایرانی

مرگ بازیگران مشهور / بازیگران که در جوانی از دنیا رفتند

  • مدت عمر:  35 سال
  • علت مرگ: مرگ مغزی
  • نقش های معروف: نسرین در دست های آلوده و آنیک در بودن یا نبودن

عسل بدیعی از بازیگران فوت شده جوان ایرانی متولد 19 اردیبهشت 1356 در تهران است. او فعالیت سینمایی خود را با فیلم «بودن یا نبودن» به کارگردانی کیانوش عیاری آغاز کرد. موضوع این فیلم درباره‌ اهدای عضو است؛ اتفاقی که پس از مرگ عسل بدیعی رخ داد. او همچنین در فیلم‌هایی مثل «دست‌های آلوده» به کارگردانی سیروس الوند، «هفت پرده» به کارگردانی فرزاد موتمن، «شمعی در باد» به کارگردانی پوران درخشنده و «شیرین» به کارگردانی عباس کیارستمی به ایفای نقش پرداخت. عسل بدیعی در هجدهمین جشنواره‌ فیلم فجر برای فیلم «دست‌های آلوده» نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل زن شد. او در 12 فروردین 1392 و در سن 35 سالگی در اثر مرگ مغزی دار فانی را وداع گفت و چند روز بعد اعضایش اهدا شد.

3. علی طباطبایی | بازیگران فوت شده جوان ایرانی

اسامی بازیگران فوت شده خارجی / عکس بازیگران فوت شده ترکیه

  • مدت عمر: 31 سال
  • علت مرگ: ایست قلبی
  • نقش های معروف: سعید در اسب سفید پادشاه و رهی در بچه های نسبتا بد

یکی دیگر از بازیگران فوت شده در جوانی، علی طباطبایی است. طباطبایی در 2 آبان 1363 در تهران زاده شد. شروع فعالیتش در بازیگری با فیلم «سالاد فصل» به تهیه‌کنندگی پدرش کمال طباطبایی و کارگردانی فریدون جیرانی بود. او در فیلم‌های دیگری همچون «ساعت 25» و «اسب سفید پادشاه» به ایفای نقش پرداخت. علی طباطبایی همچنین در سریال‌هایی نظیر «باجناق‌ها»، «آشپزباشی»، «ترانه‌ مادری»، «بچه‌های نسبتا بد» و «قلب یخی» نقش‌آفرینی کرد. او در 8 شهریور 1394 و در سن 31 سالگی بر اثر ایست قلبی درگذشت.

4. ماهچهره خلیلی | بازیگران فوت شده جوان ایرانی

بازیگران فوت شده در جوانی / اسامی بازیگران فوت شده ایرانی

  • مدت عمر: 43 سال
  • علت مرگ: سرطان لوزالمعده
  • نقش های معروف: جاریه در سریال مختارنامه و غزل در چشمان سیاه

ماهچهره خلیلی از بازیگران فوت شده جوان ایرانی نوه دختری خانم پروین سلیمانی بود. او در بریتانیا به دنیا آمد اما علاقه خاصی به کشور آبا و اجدادی خود ایران داشت. ماهچهره خلیلی کارشناسی ارشد معماری را از دانشگاه آکسفورد انگلیس گرفت. او بازیگری در تلوزیون را از سریال مختارنامه و سینما را از فیلم چشمان سیاه شروع کرد. این بازیگر سرشار از استعداد در طول عمر کوتاه خود در 30 اثر ایفای نقش داشت. ماهچهره خلیلی به بیماری سرطان لوزالمعده مبتلا شد و در 21 مرداد سال 1399 دیده از جهان فروبست.

5. علی انصاریان | بازیگران فوت شده جوان ایرانی

هنرپیشه های جوان فوت شده / اسامی بازیگران فوت شده ترکیه ای جوان

  • مدت عمر: 43 سال
  • علت مرگ: ویروس کرونا
  • نقش های معروف: سروان معروف در کولبرف

علی انصاریان بازیکن فوتبال و بازیگر با استعداد ایران که در سن جوانی فوت شد، متولد 14 تیر 1356 بود. او از سال 1375 به فوتبال مشغول شد و از سال 1383 حرفه بازیگری را دنبال کرد. این هنرمند مردی خوش مشرب و دوست داشتنی بود که خیلی زود بر اثر ویروس منحوس کرونا در 15 بهمن 1399 از دنیا رفت. علی انصاریان و مهرداد میناوند در طی برنامه ای فوتبالی مبتلا به این ویروس شده و هردو جان خود را از دست دادند.

6. عارف لرستانی | بازیگران فوت شده جوان ایرانی

هنرپیشه های جوان فوت شده ایرانی / بازیگرانی که در جوانی فوت کردند

  • مدت عمر: 44 سال
  • علت مرگ: ایست قلبی
  • نقش معروف: بلدالملک در سریال قهوه تلخ

یکی از هنرمندانی که مرگ او ایرانیان را در شوک عمیقی فرو برد عارف لرستانی بود. این بازیگر در 15 بهمن 1350 در کرمانشاه متولد شد. آقای لرستانی معمولا در کارهای طنز و با مهران مدیری همکاری داشت. شاخص ترین نقش این بازیگر محبوب بلدالمک در قهوه تلخ بود که هنوز هم برای ما خاطره انگیز و دیدنی است. سرانجام این بازیگر محبوب در 26 فروردین 1396 بر اثر یک اشتباه پزشکی در خواب ایست قلبی کرد.

7. زهره فکور صبور | بازیگران فوت شده جوان ایرانی

بازیگران جوان فوت شده

  • مدت عمر: 43 سال
  • علت مرگ: خودکشی
  • نقش های معروف: ستایش در سریال ستایش، آرزو در دردسرهای عظیم

زنده یاد زهره فکور صبور در لیست از اسامی بازیگران فوت شده ایرانی قرار دارد. او در 1 فروردین 1357 به دنیا آمد و فعالیت هنری خود را از دهه 70 شروع کرد. او را عمدتا بخاطر ستایش در سریال «ستایش» می‌شناسند و معمولا نقش‌های مکمل را ایفا می‌کرد. این بازیگر به طرز شوکه کننده ای در حین بازی در سریال بی‌همگان در تاریخ 10 اسفند 1400 درگذشت. او در آخرین پست اینستاگرام خود یکی از مصاحبه‌هایش که در آن می‌گفت اگر به گذشته برمی‌گشت بازیگر نمی‌شد را قرار داد. علت مرگ او در اکثر منابع افسردگی حاصل از فشار شبکه‌های اجتماعی و خودکشی اعلام شد.

8. شهرام عبدلی | بازیگران فوت شده جوان ایرانی

بازیگرانی جوانی که فوت شدن

  • مدت عمر: 46 سال
  • علت مرگ: خون‌ریزی مغزی
  • نقش های معروف: نقش‌آفرینی در سریال‌های آدمخوار و طفلان مسلم

شهرام عبدلی از بازیگرانی که در جوانی فوت کردند، متولد 29 اردیبهشت 1355 بود. او بازیگری را از اواخر دهه 70 شروع کرد و با سریال «خط قرمز» شناخته شد. او در تاریخ 6 اسفند 1401 در کمال ناباوری درگذشت. علت مرگ این بازیگر خونریزی مغزی بود.

9. حسام محمودی ؛ از بازیگران فوت شده جوان ایرانی

عکسهای بازیگران فوت شده ایرانی

  • مدت عمر: 37 سال
  • علت مرگ: ایست قلبی
  • نقش های معروف: هادی وحدت در سریال لحظه گرگ و میش، عماد در رمانتیسم عماد و طوبا

حسام محمودی از بازیگران جوان فوت شده ایران است که در 1 فروردین سال 1365 به دنیا آمد. او بازیگری را از سال 1391 با فیلم خسته نباشید! شروع کرد و آهسته آهسته به راه بازیگری خود ادامه داد تا اینکه با نقش هادی در سریال لحظه گرگ و میش به شهرت رسید. او سپس در سریال دل‌دار، فیلم‌های رمانتیسم عماد و طوبا و عطرآلود بازی کرد. نکته حائز اهمیت درباره این بازیگر این بود که درست زمانی که او در اوج شهرت به سر می‌برد و پروژه‌های موفقی همچون فیلم غریب و سریال سوران او در انتظار پخش بودند، به طرز ناگهانی‌ای با ایست قلبی در تاریخ 12 اردیبهشت سال 1402 دار فانی را وداع گفت. آخرین پروژه این هنرپیشه سریال رحیل بود که آقای محمودی در میانه آن فوت کرد.

10. رضا داوودنژاد

بازیگران جوان فوت شده

  • مدت عمر: 43 سال
  • علت مرگ: عفونت خون پس از پیوند کبد
  • نقش های معروف: سیاوش در پشت کنکوری‌ها، بهرام در زندگی به شرط خنده

چهره رضا داوودنژاد نیز در سال 1403 در میان عکسهای بازیگران فوت شده ایرانی قرار گرفت. این بازیگر متولد 29 اردیبهشت 1359 است. او بازیگری را از سال 1365 به واسطه پدر کارگردانش، علیرضا داوودنژاد، شروع کرد و در سال 1381 با سریال پشت کنکوری‌ها به شهرت رسید. باغچه مینو و زندگی به شرط خنده از کارهای موفق دیگر او بودند. این هنرپیشه در یکی از مصاحبه‌هایش گفت که بخاطر نرفتن به سربازی در سال‌های جوانی تصمیم گرفت چاق شود و این چاقی همراه او ماند تا اینکه عمل بای پس انجام داد و این عمل باعث از کار افتادن کبد او شد. مرحوم داوودنژاد دوبار پیوند کبد انجام داد و سختی‌های زیادی را تحمل کرد تا اینکه عوارض عمل منجر به عفونت خون شد. در تاریخ 13 فروردین سال 1402 آقای داوودنژاد از دنیا رفت.

کلام آخر

اگر برخی از این بازیگران زنده و مشغول فعالیت بودند، احتمالا می‌توانستند باعث افتخار‌آفرینی‌های زیادی شوند و جوایز بسیاری را درو کنند، اما حیف که پیمانه عمر این بازیگران پر شد و فرصتی باقی نماند. به هر حال این افراد توانستند با نقش های خود یاد و خاطره ای برجا بگذارند. روحشان شاد.

نظر شما در خصوص این بازیگران چیست؟ به کدام‌ یک از این بازیگران و آثارشان علاقه دارید؟ به نظر شما کدام‌ یک از این بازیگران می‌توانستند آینده‌ درخشانی داشته باشند؟ نظراتتان را با ما به اشتراک بگذارید.

منتخب کاربران
{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران5 دیدگاه
avatar
سعید بی همتا(شاعر، ...
.
02 تیر 1402، 16:17
پاسخ
1
3
سایت بسیار خوبی است، جالب و آموزنده، می باشد، موفق باشید🌹
avatar
JeyJey
.
27 فروردین 1402، 01:22
پاسخ
0
4
خیلیا بودن که ننوشتی؛داوود اسدی،علی ابوالحسنی و یه سری از بازیگرای تئاتر و بازیگرای شهرستان.خدا همه شونو ببخشه و بیامرزه.
avatar
امیدراد
.
13 اسفند 1401، 14:39
پاسخ
0
11
روحشون شاد🖤بله رسم دنیا اینه مرگ دیر یا زود میاد امیدوارم خدا کمکمون کنه باهم خصوصا باخانواده مهربان تر و خوش اخلاق تر باشیم
avatar
سامیار
.
10 اسفند 1401، 00:22
پاسخ
0
2
یکیو جا انداختی بازیگر خارجی تمپسن
avatar
احمد سرعتی
.
15 مهر 1401، 19:34
پاسخ
3
14
روح همه شاد باد هر کسی را می شناسی وقتی از دنیا به دیار باقی می رود احساس هم دردی میکنند همه ادم ها اعضاء یک پیکر هستین که در آفرینش وو
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402