معرفی بهترین فیلم های فانتزی چینی | از شکار هیولا تا پری دریایی

بهترین فیلم های فانتزی چینی
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

سرزمینی باستانی چین مهد هنرهای رزمی و افسانه‌های فراوانی درباره مار و اژدهاست و خوشبختانه، فیلم‌سازان چینی نیز از این اسطوره‌های غنی فراوانی که در اختیار دارند، برای تولید فیلم های چینی افسانه ای تخیلی به خوبی بهره برده‌اند. در این مقاله پلازا برآنیم که بهترین فیلم های فانتزی چینی را به شما معرفی کنیم.

مشرق زمین همیشه خاستگاه جادو و افسانه بوده است و این گنجینه غنی جادو، افسانه و اسطوره‌های مذهبی می‌تواند از مزایای تمدن‌های قدیمی مانند کشور چین باشد که استفاده به جا و مناسب از آن خصوصا در ساخت بهترین فیلم های فانتزی چینی می‌تواند وجه تمایز تولیدات این سرزمین‌ها از کشورهای تازه تاسیسی مانند آمریکا باشد. در واقع، هنرمند شرقی برای متمایز بودن در برابر تولیدات فوق‌العاده متنوع آمریکایی و غربی، چاره‌ای ندارد جز این که به گذشته اسطوره‌ای خود متوسل شود. در ادامه با معرفی بهترین فیلمهای جادوگری چینی جدید و مشهورترین فیلم های فانتزی چینی دنیا با ما همراه باشید.

آنچه در ادامه می‌خوانید

لیست بهترین فیلم های فانتزی چینی

انتخاب بهترین فیلم های فانتزی چینی مانند هر انتخاب دیگری، می‌تواند تا حدودی سلیقه‌ای باشد و انتخاب بهترین فیلم جادوگری چینی سخت‌تر هم هست، چرا که اولا فیلم‌های جادوگری چندان مورد پسند منتقدان غربی سینما واقع نمی‌شوند و دیگر این‌که فیلم‌های غیر هالیوودی و خصوصا شرقی نیز معمولا امتیازات پایین‌تری می‌گیرند. این است که خیلی به نمره آی‌ام‌دی‌بی یا امتیاز سایر سایت‌ها برای امتیازدهی به این فیلم‌ها نباید بسنده کرد.

تعدادی از بهترین فیلم های فانتزی چینی که می‌توانیم تماشای آنها را به شما توصیه کنیم، در لیست زیر جمع‌آوری شده‌اند که امیدواریم مورد پسند شما باشند:

1. ببر خیزان، اژدهای پنهان (Crouching Tiger, Hidden Dragon)

بهترین فیلم چینی جادویی

  • کارگردان: انگ لی (Ang Lee)
  • سال تولید: 2000
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.9/10

فیلم ببر خیزان، اژدهای پنهان بر اساس رمانی چینی به همین نام نوشته ونگ دولو (Wang Dulu) (1942-1941) با بودجه 17 میلیون دلار ساخته شده است، اما توانسته به فروش ناخالص 213.5 میلیون دلاری دست پیدا کند. این فیلم تنها در آمریکا 128 میلیون دلار فروخته و تبدیل به پردرآمدترین فیلم خارجی زبان در تاریخ این کشور شده است. با توجه به امتیاز IMDb، این فیلم می‌تواند بهترین فیلم سینمایی فانتزی چینی در لیست ما باشد.

داستان فیلم از این قرار است که در قرن نوزدهم در زمان سلسله چینگ چین، جنگجویی (چو یون-فت) شمشیر خود به نام سرنوشت سبز را به معشوقش (میشل یئو) می‌دهد که آن را در جایی امن نگهداری کند، اما شمشیر دزدیده می‌شود و تعقیب و گریز برای یافتن آن ادامه دارد. جستجو به خانه یو منتهی می‌شود، جایی که داستان در سطح متفاوتی قرار می‌گیرد.

این فیلم ژانر اکشن ماجراجویی برترین فیلم سینمایی چینی افسانه ای است که برنده چهل جایزه شده است که نامزدی ده جایزه اسکار، چهار جایزه بفتا و دو جایزه گلدن گلوب (که یکی از آن‌ها جایزه بهترین فیلم خارجی است) از آن جمله‌اند. این اثر به جهت سینماتوگرافی و صحنه‌های نمایش هنرهای رزمی مورد تقدیر قرار گرفته است.

2. داک ‌وید (Duckweed)

بهترین فیلم جادوگری چینی

  • کارگردان: هان هان (Han Han)
  • سال تولید: 2017
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 6.4/10

فیلم داک وید درباره پدر و پسری است که چندان رابطه خوبی با هم ندارند، چرا که پسر فکر می‌کند پدرش هرگز او را درک نکرده است، اما در ماجرایی جذاب، شرایطی به وجود می‌آید که پسر در گذشته پدرش قرار می‌گیرد و می‌تواند زندگی افسانه‌ای جالب او را تجربه کند.

این فیلم درام فانتزی چینی توانسته نقدهای مثبتی در سطح بین‌المللی دریافت کند و در نظرسنجی راتن‌تومیتوز 84 درصد رای موافق منتقدان را به دست آورد. باکس آفیس این فیلم موفق چینی 151.5 میلیون دلار آمریکا بوده است.

3. افسانه گربه شیطانی (Legend of the Demon Cat)

بهترین فیلم جادوگری چینی

  • کارگردان: چن کیج (Chen Kaige)
  • سال تولید: 2017
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 6.2/10

فیلم فانتزی رازآلود افسانه گربه شیطانی بر اساس رمان Yumemakura نوشته نویسنده ژاپنی، یونییاما مینئو (Yoneyama Mineo) ساخته شده و در جشنواره‌های آسیایی و چینی توانسته شش جایزه را از آن خود کند. از جمله جایزه بهترین جلوه‌های بصری در بیست‌وپنجمین جشنواره دانشجویی پکن و جوایز بهترین کارگردانی و بهترین نقش مکمل زن در دوازدهمین جشنواره فیلم آسیایی پکن .

در زمان سلسله تانگ در چین گربه شیطانی ظاهر می‌شود و آرامش شهر چانگان را به هم می‌زند و باعث یک سری اتفاقات عجیب می‌شود. شاعر بای لتیان و راهب کوکای دست به دست هم می‌دهند که مرگ زن صیغه‌ای یانگ را با پیگیری محاکمه‌ای که توسط گربه به جا مانده است، بررسی کنند و حقیقتی مدفون را آشکار کنند.

4. پری دریایی (The Mermaid)

بهترین فیلم سینمایی فانتزی چینی

  • کارگردان: استفان چو (Stephen Chow)
  • سال تولید: 2016
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 6.2/10

پری دریایی، بهترین فیلم چینی جادویی و فیلمی است در ژانر کمدی، فانتزی رمانتیک محصول هنگ‌کنگ که تهیه‌کنندگی و کارگردانی آن برعهده استفان چو (Stephen Chow) بوده است. فیلم داستان تاجر عیاشی را تعریف می‌کند که عاشق یک پری دریایی می‌شود که برای قتل او فرستاده شده است.

این فیلم که با الهام از داستان The Little Mermaid هانس کریستین اندرسن ساخته شده، در هشتم فوریه 2016 در چین اکران شد و توانست در هفته اول اکران خود، رکورد فروش افتتاحیه و آخرین روز فروش را در چین بشکند. این فیلم بزرگترین هفته افتتاحیه را تاکنون در چین داشته و به نهمین فیلم پردرآمد تمام دوران‌ها تبدیل شده است. بودجه ساخت این فیلم 60.8 میلیون دلار آمریکا و باکس آفیس آن 553.8 میلیون دلار بوده است.

5. سفر به غرب: تسخیر شیاطین (Journey to the West: Conquering the Demons)

بهترین فیلم چینی جادویی

  • کارگردانان: استفن چو (Stephen Chow) و درک کووک (Derek Kwok)
  • سال تولید: 2013
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 6.7/10

سفر به غرب: تسخیر شیاطین فیلمی کمدی فانتزی چینی و از جمله فیلم های چینی با موضوع جادوگری است که مانند فیلم قبلی، تفسیری از سفر به غرب در ادبیات کلاسیک چینی به شمار می‌رود و از پرطرفدارترین فیلم های چینی درباره جادو و شاید حتی بهترین فیلم چینی جادویی است.

در سال 2017 دنباله این فیلم به نام Journey to the West: The Demons Strike Back نیز ساخته شد که از بهترین فیلم های جدید جادوگری چینی است که آن هم فیلم موفقی به شمار می‌رود، امتیاز IMDb فیلم بازگشت شیاطین 5.7 بوده است. به هر صورت ما این دو فیلم را در کنار هم معرفی و مقایسه می‌کنیم و تصمیم و انتخاب فیلم با شما.

باکس آفیس تسخیر شیاطین 215 میلیون دلار و باکس آفیس بازگشت شیاطین 248.8 میلیون دلار بوده است که توانسته رکورد فروش ناخالص 12.5 میلیون دلار در روز اول افتتاحیه را به نام خود ثبت کند که در تاریخ فروش فیلم‌های چینی بی‌سابقه است. کارگردانی فیلم در بازگشت شیاطین تغییر کرده و تسوئی هارک (Tsui Hark) کارگردانی این کار را برعهده داشته است. فیلم بازگشت شیاطین علاوه بر بودجه 63 میلیون دلاری ساخت خود، 20 میلیون دلار نیز صرف بازاریابی و تبلیغات کرده است.

تیم نویسندگان تسخیر شیاطین هشت نفر بوده‌اند، اما نویسندگان بازگشت شیاطین سه نفر بوده‌اند. تنها حضور استفان چو در هر دو تیم مشترک است که در ضمن، یکی از کارگردانان فیلم قبلی را نیز خود اوست. هر دو فیلم داستان راهبی بودایی هستند که در طول سفر خود به غرب، با شیاطین و موجودات غریبی روبه‌رو می‌شود. این فیلم بهترین فیلم جادوگری ترسناک چینی است که در آن اشاراتی به آیین بودا وجود دارد و از این نظر فیلمی مذهبی به شمار می‌رود.

6. شکار هیولا (Monster Hunt)

مشهورترین فیلم های فانتزی چینی دنیا

  • کارگردان: رامان هوئی (Raman Hui)
  • سال تولید: 2015
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 6.1/10

شکار هیولا فیلمی ماجراجویانه اکشن و فانتزی و از بهترین فیلم های چینی جادوگری است که در هنگ کنگ ساخته شده و پس از اکران خود در تاریخ 16 ژانویه 2015 توانسته رکوردهای باکس آفیس را در چین قبل از فیلم پری دریای بشکند و به عنوان پردرآمدترین فیلم چینی قبل از پری دریایی شناخته شود. هزینه ساخت این فیلم 56 میلیون دلار برآورد شده است، در حالی که در مجموع 385.28 میلیون دلار درآمدزایی کرده است.

موضوع اصلی این فیلم از دید هوئی، کارگردان آن، پذیرش و درک تفاوت‌ها در جهان و در نظرهای مختلف است. داستان فیلم در چین باستان می‌گذرد. جایی که نبرد بین هیولاها و انسان‌ها در جریان بوده است، چرا که انسان‌ها نمی‌توانستند حضور مسالمت‌آمیز هیولاها را در کنار خود تحمل کنند و خواهان تسلط کامل بر سزمین‌هایشان بودند.

داستان فیلم عجیب ما را یاد انیمیشن هیولای دریا 2022 می‌اندازد که نقد آن نیز در سایت پلازا قرار گرفته است. همان‌طور که کارتن پری دریایی با الهام از داستان پری دریایی هانس کریستین آندرسن نوشته شده و این تبادل افسانه‌ها بین شرق و غرب در نوع خود جالب است.

7. دیوار بزرگ (The Great Wall)

بهترین فیلم های فانتزی چینی

  • کارگردان: ژانگ ییمو (Zhang Yimou)
  • سال تولید: 2016
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 5.9/10

فیلم دیوار بزرگ، فیلمی هیولایی علمی فانتزی محصول مشترک چین و آمریکا است که از برترین فیلمهای چینی افسانه ای است و بر اساس داستانی از ماکس بروکس (Max Brooks)، ادوارد زویک (Edward M. Zwick) و مارشال هرتسکیویتز (Marshall Herskovitz) توسط کارلو برنارد (Carlo Bernard)، داگ میرو (Doug Miro) و تونی گیلروی (Tony Gilroy) نوشته شده است.

گروهی از مزدوران اروپایی از جمله دو نفر به نام‌های ویلیام گارین ایرلندی و پرو توار اسپانیایی به دنبال دستیابی به راز باروت به چین سفر می‌کنند که این سفر در زمان امپراطور رنزونگ اتفاق می‌افتد. این گروه در نزدیکی دیوار بزرگ چین، مورد حمله اژدها قرار می‌گیرند و تنها دو نفری که زنده باقی می‌مانند، همین دو هستند. آن دو موفق می‌شوند بازوی هیولا را قطع کنند و با خود ببرند. پس از رسیدن به دیوار بزرگ آن‌ها توسط سربازان ژنرال شائو و وانگ زندانی می‌شوند و باقی ماجرا. بودجه این فیلم 150 میلیون دلار بوده که تاکنون گران‌ترین بودجه برای ساخت یک فیلم چینی به شمار می‌رود.

8. جادوگر و مار سفید (The Sorcerer and the White Snake)

فیلم های چینی با موضوع جادوگری

  • کارگردان: چینگ سیو تونگ (Ching Siu-tung)
  • سال تولید: 2011
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 5.8/10

جادوگر و مار سفید، می‌تواند بهترین فیلم چینی جادویی باشد. فیلمی فانتزی اکشن با حضور جت لی (Jet Li)، ستاره چینی فیلم‌های اکشن و رزمی که بر اساس افسانه چینی مار سفید ساخته شده و فیلمبرداری این کار نیز به صورت 3D انجام شده است. این فیلم در شصت‌وهشتمین جشنواره فیلم ونیز شرکت کرد، اما از دور رقابت خارج شد.

این فیلم داستان مبارزه جت لی با موجودات شری است که در افسانه‌های چینی آمده‌اند: مار سفید، مار سبز، شیطان و هیولا. در طول دوران تولید این فیلم نام‌های مختلفی به خود دید، از جمله: مادام مار سفید (Madame White Snake) و امپراطور و مار سفید (The Emperor and the White Snake) و آخرین نام آن جادوگر و مار سفید (The Sorcerer and the White Snake) که دو عنوان آخری، هر دو روی DVD فیلم درج شده و در IMDb نیز آمده است. این فیلم با بودجه هنگفت 200 میلیون دلاری تولید شده و در سراسر جهان توانسته به فروش 32,172,621 دلار آمریکا دست پیدا کند.

9. موجین: افسانه گمشده (Mojin: The Lost Legend)

یلم های چینی با موضوع جادوگری

  • کارگردان: ویرشان (Wuershan)
  • سال تولید: 2015
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 5.9/10

موجین: افسانه گمشده فیلمی است در ژانر مهیج ماجراجویی اکشن که بر اساس رمان Ghost Blows Out the Light نوشته ژانگ مویی (Zhang muye) ساخته شده. این فیلم با بودجه 37 میلیون دلاری خود توانسته به فروشی 278.3 میلیون دلاری دست پیدا کند.

نظرهای منتقدین فیلم درباره اجراهای بازیگران، جلوه‌های ویژه و صحنه‌های اکشن اثر مثبت بوده است، درحالی‎که برخی منتقدان غربی آن را هدر دادن کار بازیگران برای داستانی قابل پیش‌بینی توصیف کرده‌اند. این فیلم در جشنواره‌های آسیایی جوایزی را از آن خود کرده است، مانند: جایزه جشنواره فیلم دانشجویی پکن، جایزه Hundred Flowers پکن و جایزه اسب طلایی تایپه.

10. روزی روزگاری (Once Upon a Time)

برترین فیلم سینمایی چینی افسانه ای

  • کارگردان: ژائو شیائودینگ (Zhao Xiaoding)
  • سال تولید: 2017
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 5/10

روزی روزگاری فیلم جادوگری و ماجراجویی چینی در ژانر درام فانتزی رمانتیک است که بر اساس رمان فانتزی Three Lives Three Worlds, Ten Miles Peach Blossoms که به نام To the Sky Kingdom نیز شناخته می‌شود، نوشته تانگچی گونزی (TangQi Gongzi) ساخته شده است.

زنی که در تراس ژو شیان ایستاده، بدون پشیمانی از روی زمین پرواز می‌کند و باعث می‌شود مردی که کنار آینه برنزی ایستاده، با چشمان خود شاهد مرگ او باشد. سیصد سال بعد، در قصر اژدهای دریای شرقی، مرد و زن به طور غیرمنتظره‌ای با هم ملاقات می‌کنند. یک زندگی دیگر در دنیایی دیگر، در حالی‌که زن در برابر کسی که به او خیانت کرده بود، بی‌تفاوت است.

11. دروازه رزمندگان (Warrior’s Gate)

برترین فیلم سینمایی چینی افسانه ای

  • کارگردان: ماتیاس هوئن (Matthias Hoene)
  • سال تولید: 2016
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 5.4/10

دروازه رزمندگان می‌تواند بهترین فیلم چینی جادویی بعدی باشد. فیلمی اکشن ماجراجویانه علمی فانتزی که محصول مشترک دو کشور چین و فرانسه است. جک برونسون نوجوانی است که اوقات فراغت خود را با بازی‌های کامپیوتری جنگی و کار کردن در یک مغازه عتیقه‌فروشی چینی سپری می‌کند. جک در محل زندگی‌اش توسط نوجوانان شروری مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرد.

صندوقچه‌ای مرموز دروازه‌ای را در زمان باز می‌کند که  از طریق آن جک به یک امپراتوری باستانی منتقل می‌شود. جک برای مبارزه با پادشاه وحشی و بی رحم، محافظت از یک شاهزاده خانم زیبا و یافتن راه بازگشت به خانه، به تمام مهارت‌های بازی خود نیاز دارد.

12. پادشاه میمون (The Monkey King)

برترین فیلم سینمایی چینی افسانه ای

  • کارگردان: سوی چینگ (Soi Cheang)
  • سال تولید: 2014
  • امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 4.8/10

پادشاه میمون فیلم اکشن فانتزی چینی است که به صورت سه‌بعدی فیلمبرداری شده است. این فیلم بر اساس قسمت سفر به غرب ادبیات کلاسیک چینی ساخته شده که در قرن شانزدهم، در زمان سلسله مینگ، توسط وو چنگن نوشته شده است.

میمونی که از سنگی بهشتی ​​متولد شده، قدرت‌های ماوراء طبیعی پیدا می‌کند و باید با ارتش خدایان و شیاطین بجنگد تا بتواند جایگاه خود را در بهشت ​​پیدا کند. بودجه ساخت این فیلم 82 میلیون دلار آمریکا و میزان فروش آن 182.2 میلیون دلار برآورد شده است. نقدهایی که راجع به این کار شده، فیلمنامه آن را ضعیف دانسته‌اند، اما اجرای بازیگران و خصوصا نقش اول آن دانی ین (Donnie Yen) ستوده شده است.

در آخر

کشور چین مهد افسانه‌ها و اسطوره‌هاست و بالطبع، در زمینه فیلم‌های فانتزی و جادویی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. در این مقاله پلازا با معرفی بهترین فیلم های فانتزی چینی همراه شما بودیم. بهترین فیلم چینی جادویی یا بهترین فیلم افسانه‌ای چینی از نظر شما کدام است؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران5 دیدگاه
avatar
حسین
.
07 آبان 1402، 19:55
پاسخ
0
0
مرسیییییییی
avatar
محورا
.
31 مرداد 1401، 15:20
پاسخ
0
2
فیلم های جادویی چینایی خیلی خوبن، من همیشه سعی می کنم سریال های کره ای یا چینی ببینم چون واقعا سریال هایی که می سازن عجیب قشنگن، منم که عاشق فیلم دیدنم و سعی می کنم همه مدل فیلم رو امتحان کنم، وقتی فیلم فانتزی چینی نگاه کردم متوجه قشنگ بودنش شدم، فیلم هایی که معرفی کردین خیلی عالین و واقعا ارزش دیدن دارن، در کل کشور چین تو ساخت فیلم های فانتزی خیلی تبحر داره، به هر حال ممنون از پیشنهادات خوبتون، حتما این لیست رو تماشا می کنم.
avatar
آلیس
.
06 مرداد 1401، 18:13
پاسخ
1
4
نجوای آبی بهترین سریال چینی هس واقعا عالیه
avatar
نرگس
.
26 تیر 1401، 19:14
پاسخ
0
2
سفر‌به‌چین
avatar
Binam_Behnam
.
24 تیر 1401، 13:09
پاسخ
1
3
بسیار عالی👌شکار هیولا اسمش به عکسش نمیاد😁
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402