بازی متاورس چیست؟ هرآنچه که باید بدانید

  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

بازی متاورس پلتفرمی است که در آن می‌توانید با افراد دیگر ارتباط برقرار کنید، به خرید بروید، از گالری‌های هنری دیدن کرده و در کنسرت‌ها شرکت کنید. درست مانند بسیاری از کارهایی که در دنیای واقعی انجام می‌دهید. در این مقاله از پلازا ضمن معرفی ماهیت متاورس و بازی متاوریس، بهترین بازی‌های متاورس را می‌توان از آنها برای دریافت ارز دیجیتال استفاده کرد بررسی خواهیم کرد.

اصطلاح متاورس مدت‌ها قبل از ورود فیس بوک و مایکروسافت به این حوزه استفاده می‌شد. اما این روزها، فعالیت صنعت بازی در دنیای کریپتو و بلاک چین افزایش یافته است. قبل از انتخاب بهترین بازی متاورس یا سرمایه گذاری و خرید ارز دیجیتال به خصوص آن، خوب است بدانید که متاورس به طور کلی چیست، چه تفاوتی با سایر فناوری‌ها دارد و باید منتظر چه چیزی در آن بود. با پلازا همراه باشید تا به این سوالات پاسخ دهیم.

فهرست مطالب

مقدمه ای بر دنیای متاورس

متاورس (Metaverse) یک فضای مجازی است که می‌تواند هم فضای واقعی و هم یک دنیای دیجیتال را نشان دهد. فیلم «Ready player #1» را می‌توان به عنوان مثال خوبی برای این موضوع ذکر کرد، اما متاورس برای اولین بار در سال 1992 توسط نیل استفنسون در کتاب «تصادف برفی» مطرح شد. در متاورس، آواتار دیجیتال نشان دهنده شما و همه اقدامات و دارایی‌های شما در این فضا هستند. Metaverse در واقع یک فضای مجازی است که می‌توانید با یا بدون هدست واقعیت مجازی به آن دسترسی داشته باشید.

در بازی‌ متاورس، می‌توانید صاحب زمین یا فروشگاه باشید، با بازی کردن، شرکت در کنسرت‌ها یا حتی کار کردن، درآمد کسب کنید. با وجود سازندگان، رویاپردازان و سازمان‌های عظیم که برای ساختن یک دنیای جدید کامل از ابتدا در Metaverse تلاش می‌کنند، احتمالات ممکن بی‌پایان به نظر می‌رسند. چنین قابلیتی درها را به روی دنیایی پر از امکانات برای بازی کردن، یافتن شغل، کسب درآمد و موارد دیگر باز می‌کند.

پیش نیازهای لازم برای شروع بازی متاورس

ده‌ها ارز دیجیتال متاورس در بازار وجود دارد که می‌تواند شناسایی امیدوارکننده‌ترین پروژه در این زمینه را برای سرمایه گذاران دشوار کند. برای ورود به این بخش بازار، باید یک سری پیش نیازها داشته باشید:

  • اتصال به اینترنت پر سرعت: از آنجایی که بازی‌ متاورس یک دنیای آنلاین است، برای تعامل با آنها به یک اتصال اینترنتی خوب نیز نیاز دارید.
  • کیف پول ارز دیجیتال: همانطور که می‌دانید، بازی‌های متاورس مبتنی بر بلاک چین هستند. بنابراین، برای انجام تراکنش‌هایی در این زمینه مانند خرید و فروش اقلام درون بازی و کسب درآمد، یک کیف پول ارز دیجیتال با قابلیت بازی و بلاک چین ضروری است. اکثر بازی‌ها در این زمینه بر روی اتریوم و Polygon اجرا می‌شوند، بنابراین داشتن کیف پولی که از این شبکه‌ها پشتیبانی می‌کند مانند Metamask گزینه خوبی است.

با توجه به محبوبیت متاورس، ارزهای دیجیتال این فضا گزینه سرمایه گذاری بسیار مناسبی هستند. مانند هر پروژه بلاک چین دیگری، بازی‌های متاورس زیر نیز حاوی یک ارز دیجیتال اختصاصی هستند. پس از انجام تحقیقات کافی، می‌توانید روی آن سرمایه گذاری کنید.

همچنین به خاطر داشته باشید که لیست بازی‌های ارز دیجیتال به همین جا ختم نمی‌شود و بسیاری از بازی‌های مبتنی بر بلاک چین با پاداش ارز دیجیتال وجود دارند.

معرفی بهترین بازی‌ های دنیای متاورس

در این قسمت نمونه‌هایی از بهترین بازی‌های متاورس که زندگی ما را تغییر داده‌اند را ارائه می‌دهیم. پلتفرم‌های ارائه شده در این مقاله به عنوان بهترین بازی‌های Metaverse شناخته می‌شوند و می‌توانند درآمد خوبی را در حین تفریح ​​برای شما به ارمغان بیاورند.

بازی متاورسی چیست؟

بازی متاورس Decentraland

Decentraland که به عنوان بزرگترین بازی وب Metaverse جهان نیز شناخته می‌شود، یکی از بهترین بازی‌های سه بعدی متاورس بوده که بر روی بلاک چین اتریوم ایجاد شده است. در پلتفرم Decentraland، بازیکنان مجاز به خرید زمین مجازی و کشف دنیای مجازی هستند. کاربران به صورت مجازی فعالیت‌های واقعی را در Decentraland تجربه می‌کنند، به عنوان مثال، آنها به کنسرت، نمایشگاه و مهمانی می‌روند. Decentraland از فوریه 2020 به صورت عمومی در دسترس است و قدیمی‌ترین پروژه Metaverse در دنیای ارزهای دیجیتال و بلاک چین محسوب می‌شود.

در این فضا ابزارهای درون بازی وجود دارد که افراد می‌توانند از آنها برای ایجاد فضاها و آثار هنری خاص استفاده کنند. ساختن هر چیزی که بتوانید تصور کنید در این بازی امکان‌پذیر است. دنیای مجازی Decentralandکاملا متعلق به بازیکنان است، جایی که آنها می‌توانند زمین و ساختمان‌های مجازی بخرند و بفروشند، بسازند، اجاره کنند یا املاک خود را تبلیغ کنند و خیلی کارهای دیگر انجام دهند. از هزارتوها و سیاه‌چال‌های قرون وسطایی گرفته تا کافه‌ها و رویدادها از جمله مهمانی‌ها و نمایشگاه‌ها در این بازی تجربه می‌شود. رمزارز مانا(Mana) به عنوان توکن بومی این شبکه شناخته می‌شود و با خرید ارز دیجیتال مانا می‌توانید از خدمات آنلاین بازی دیسانترالند استفاده کنید.

برای کشف  Decentralandبه ابزار خاصی نیاز ندارید. به سادگی در یک مرورگر وب به وبسایت آنها بروید و بدون نیاز به خرید ارز دیجیتال به عنوان مهمان در این فضا کاوش کنید. Decentralandیک صفحه رویداد دارد که به شما کمک می‌کند رویدادهای جاری مانند نمایشگاه‌های هنری یا مهمانی‌ها را پیدا کرده و در آن شرکت کنید. می‌توانید به عنوان مهمان و با کیف پولی مانند Metamsk Wallet و TrustWallet پس از ورود به سیستمدر Decentraland فعالیت کنید.

جالب است بدانید که قدیمی‌ترین حراجی جهان یعنی ساتبیز مدل دیجیتال نمایشگاه لندن خود را در دیسنترالند افتتاح کرده است!

بازی متاورس  Sandbox

Sandbox یکی دیگر از بازی‌های محبوب متاورس است که به بازیکنان اجازه می‌دهد زمین بخرند و بسازند و سپس آن را در بازارهای NFT مانند OpenSea بفروشند. بازی Sandbox بهترین پروژه در بین بازی‌های متاورس طراحی شده در بازار بوده که بر روی بلاک چین اتریوم ساخته شده است. این بازی یک تجربه کاربری و گرافیک بسیار راحت و منحصر به فرد را در مقایسه با سایر پلتفرم‌های Metaverse ارائه می‌دهد و آن را به یکی از امیدوار کننده‌ترین و محبوب‌ترین بازی‌ها تبدیل می‌کند.

البته مکانیسم sandbox بسیار شبیه به Decentralandاست و بازیکنان می‌توانند زمین بخرند و رویدادهای جدیدی را در آنجا ایجاد کنند. به زبان ساده، شما می‌توانید خالقی باشید که در ایجاد متاورس نقش ایفا می‌کند و همچنین می‌توانید در بازی‌های ساخته شده توسط دیگر بازیکنان و سازندگان شرکت کنید.

طبق معمول در دنیای بازی‌های بلاک چین، سازندگان حقوق دیجیتالی آثار خود را در اختیار دارند و می‌توانند آنها را معامله کنند. پس از خرید ارز دیجیتال سندباکس (SAND)می‌توانید در اقتصاد این متاورس فعالیت کنید و به راحتی می‌توانید عملیاتی مانند خرید و فروش زمین یا شخصیت‌های بازی را انجام دهید.

با گسترش بازارSAND، این ارز دیجیتال محبوب متاورسی اکنون در بسیاری از صرافی‌های متمرکز و غیرمتمرکز مانند UniSwap، Binance، Crypto.com، Hubei Global و غیره در دسترس است.

بازی Sandbox

بازی متاورس  Axie Infinity

Axie Infinity یک بازی بر اساس NFT است و یکی از بهترین و محبوب‌ترین‌ها در بین تمامی بازی‌های متاورس محسوب می‌شود. این پروژه توسط استودیوی ویتنامی Sky Mavis و بر پایه اتریوم ساخته شده است. برخلاف Decentraland که می‌خواهد یک شهر مجازی بسازد و از دنیای واقعی تقلید کند، Axie Infinity  بیشتر روی کسب درآمد از بازی متمرکز است. بازیکنان Axie Infinity با الهام از Pokemon Go موجوداتی به نام Axie را جمع‌آوری، رشد و پرورش می‌دهند و سپس برای مبارزه با دیگر بازیکنان استفاده می‌کنند.

مانند هر بازی دیگری، برای پیشرفت کردن در این متاورس باید امتیاز کسب کنید. Axie Infinity در حال تغییر نحوه تعامل بازیکنان با بازی با توکن حاکمیت درون بازی خود به نام Axi Infinity Shards یا AXS است. بازیکنان صاحب موجوداتی هستند که خودشان جمع آوری و تولید کرده‌اند و می‌توانند آنها را در بازار بفروشند تا توکن انحصاری Axie Infinity را دریافت کنند و سود ببرند.

توکن Axie Infinity که با نام AXS شناخته می‌شود، بر اساس استاندارد ERC-20 برای این پلتفرم ساخته شده است. با خرید ارز دیجیتال Axie Infinity (AXS) می‌توانید روی این پلتفرم تعامل داشته باشید و توکن‌های  AXS را پاداش بگیرید و در بازار بفروشید.

توکن AXS به عنوان ارز دیجیتال اصلی پلتفرم یکی از محبوب‌ترین متاورس‌های آینده شناخته می‌شود. از آنجایی که قیمت این توکن در سال 2021 شاهد افزایش بیش از 24000 درصدی بود، در لیست ارزهای دیجیتال با عملکرد برتر قرار گرفت.

چالش ‌های پیش روی بازی‌ متاورس چیست؟

قوانین حاکم بر NFT و مالکیت دارایی‌های درون بازی هنوز نامشخص است. علاوه بر این، ابزارهای کنترل و تشخیص کودکان از بزرگسالان در دنیای بازی هنوز نصب نشده‌اند. در این میان، زیرساخت‌های عظیمی که امکان بازی‌های همزمان و جمعی را فراهم می‌کند، هنوز محقق نشده است و غول‌های دنیای فناوری در تلاش هستند تا برای دستیابی به سطح فناوری مورد نیاز و همچنین ایجاد مجموعه‌ای از قوانین ثابت همکاری کنند.

با در نظر گرفتن همه این عوامل، کارشناسان تخمین می‌زنند که بین 5 تا 10 سال طول می‌کشد تا بازی‌ها به طور کامل در متاورس پیاده سازی شوند.

متاورس

آیا نسل بعدی بازی ‌ها، نسل بازی‌ متاورس هستند؟

شرکت‌های بلاک‌چین فعال در صنعت بازی، با هیاهوی زیادی از پیشرفت‌ها در این حوزه خبر می‌دهند. با این حال، آنچه در حال حاضر وجود دارد، شبیه نسخه‌ای از بازی‌های آنلاین است که میلیون‌ها نفر برای دهه‌ها آن را بازی می‌کنند.

منتقدان می‌گویند که مکانیسم‌های ارسال دعوت‌نامه، مبادلات بین حلقه‌های کاربران در بازی‌های آنلاین نیز قبلا وجود داشته و این موجی است که تب آن به زودی فروکش می‌کند. به گفته آنها، کسب درآمد در بازی‌ها ایده جدیدی نیست، زیرا قبلاً و حتی با یک سیستم اقتصادی ساده‌تر و قابل درک‌تر از ارزهای دیجیتال امتحان شده است.

یکی دیگر از انتقادات، عدم فراگیری گسترده بازی‌ متاورس به اندازه بازی‌های دیگر است. در واقع، اکثر کسانی که این بازی‌ها را انجام می‌دهد، برای کسب ارز دیجیتال (یا به گفته منتقدان، از روی طمع) بازی می‌کنند، نه به این دلیل که بازی‌ها عالی هستند. در نتیجه، گسترش این بازار چالش بزرگی برای بازی‌ متاورس خواهد بود.

اگرچه انتقادات مطرح شده تاکنون در برخی موارد موجه به نظر می‌رسد، اما از سوی دیگر، سرمایه گذاری هنگفت غول‌های دنیای بازی و فناوری در متاورس و حوزه‌های مرتبط با آن، نوید می‌دهد که ممکن است آینده متفاوتی در انتظار آنها باشد.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402