انیمیشن رزیدنت ایول جزیره مرگ (Resident Evil: Death Island) ؛ خلاصه داستان و بررسی

انیمیشن جدید رزیدنت ایول جزیره مرگ
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

انیمیشن رزیدنت ایول جزیره مرگ یکی از جدیدترین انیمیشن‌های دنیای رزیدنت ایول است که در سال 2023 منتشر شد و به ادامه ماجرای آثار پیشین می‌پردازد. با معرفی این اثر همراه شما هستیم.

هرچقدر تاکنون اقتباس‌های سینمایی رزیدنت ایول کپکام با بداقبالی روبه‌رو شده‌اند، برعکس انیمیشن‌های آن موفقیت چشمگیری داشته‌اند. در سال 2008 شاهد اولین انیمیشن اقتباسی از این بازی یعنی رزیدنت ایول: تباهی (Resident Evil: Degeneration) بودیم. سپس در سال‌های 2012 و 2017 نیز دو انیمیشن دیگر از این بازی ویدیوئی ساخته شد که هردو با استقبال روبه‌رو شدند. حال چهارمین انیمیشن از این سری در سال 2023 منتشر شد.

انیمیشن رزیدنت ایول جزیره مرگ (Resident Evil: Death Island) یک انیمیشن ژاپنی به کارگردانی الیچیرو هاسومی (Eiichirō Hasumi) و نویسندگی ماکوتو فوکامی (Makoto Fukami) است. این اثر پنجمین انیمیشن و  چهارمین اثر سینمایی از سری انیمیشن‌های رزیدنت ایول محسوب می‌شود که اقتباسی از بازی‌هایی ویدیوئی با همین نام است. جزیره مرگ در واقع ادامه داستان رزیدنت ایول: انتقام (Resident Evil: Vendetta) و مینی سریال رزیدنت ایول: تاریکی بی نهایت (Resident Evil: Infinite Darkness) محسوب می‌شود. در این مقاله پلازا با معرفی انیمیشن رزیدنت ایول: جزیره مرگ همراه شما هستیم.

فهرست مطالب:

تاریخ انتشار انیمیشن رزیدنت ایول جزیره مرگ

ژانر انیمه رزیدنت ایول جزیره مرگ ترسناک و اکشن است. اگر درباره اینکه رزیدنت اویل جزیره مرگ کی میاد کنجکاو هستید، باید بگوییم که این اثر در تاریخ 7 ژوئیه 2023 (16 تیر 1402) اکران شد و مدت زمان آن 91 دقیقه است.

داستان انیمیشن رزیدنت ایول جزیره مرگ

داستان انیمیشن رزیدنت ایول جزیره مرگ

قبل از اینکه به سراغ خلاصه کارتون رزیدنت اویل جدید برویم، باید درباره خط داستانی آن صحبت کنیم. اگر از طرفداران بازی‌های کپکام باشید، باید بدانید که این کمپانی تمام شخصیت‌های خود را در یک دنیا و خط زمانی قرار داده‌است و اکثر آنها با یکدیگر برخورد می‌کنند. در واقع این خاصیت دنیای رزیدنت ایول است که شخصیت‌های مختلف بالاخره به نحوی با همدیگر همکاری کنند. آنطور که مشخص است، این اثر در دنباله انیمیشن رزیدنت ایول: انتقام  و سریال رزیدنت ایول: تاریکی بی نهایت اتفاق می‌افتد. انیمه رزیدنت ایول جزیره مرگ در سال 2015  یعنی پس از وقایع بازی رزیدنت ایول 6 (در سال 2013) و قبل از اتفاقات رزیدنت ایول 7 (در سال 2017) اتفاق می‌افتد.

داستان این اثر زمانی اتفاق می‌افتد که مامور معروف لیان اس. کندی در طی ماموریتی باید دکتر آنتونیو تیلور را از دست ربایندگان او، نجات دهد اما زنی مرموز مانع او می‌شود. از طرف دیگر شاهد حضور کریس ردفیلد افسانه‌ای هستیم که در حال خنثی کردن حملات زامبی در سان فرانسیسکو است و نمی‌تواند منشا ابتلا به ویروس را پیدا کند. جیل ولنتاین نیز همراه اوست و پس از مرگ وسکر، جز تیم کریس شده و در حال کنار آمدن با گذشته خود است. از سوی دیگر کلیر ردفیلد و ربکا چمبرز نیز هرکدام به نوبه خود درگیر ماجرا می‌شوند. تنها نکته مشترک بین تمام قربانیان ویروس حضور اخیر آنها در جزیره آلکاتراز است و کریس نیز به همین دلیل قصد دارد با تیم خود به همین جزیره سفر کند. غافل از اینکه دردسر جدیدی در راه است.

شخصیت‌های رزیدنت ایول: جزیره مرگ

در این قسمت نیز به معرفی شخصیت‌های کلیدی که در انیمه رزیدنت ایول جزیره مرگ حضور دارند می‌پردازیم.

لیان اس‌ کندی

انیمیشن جدید رزیدنت ایول جزیره مرگ / شخصیت‌های رزیدنت ایول: جزیره مرگ

  • نخستین حضور: بازی رزیدنت ایول 2
  • پدیدآورندگان: هیدکی کامیا (Hideki Kamiya)، نوبورو سوگیمورا (Noboru Sugimura)
  • صداپیشه در جزیره مرگ: متیو مرکر (Matthew Mercer)

لیان اسکات کندی (Leon Scott Kennedy) یکی از شخصیت‌های اصلی بازی رزیدنت ایول است که نخستین بار در نقش یک افسر پلیس و جز یکی از دو شخصیت اصلی بازی رزیدنت ایول 2 در راکون سیتی ظاهر شد. پس از آن لیان را بارها در آثار مختلف کپکام دیدیم. لیان ظاهری جذاب دارد و بارها در بازی و انیمیشن جز مردانی محسوب می‌شود که خانم‌ها به او جذب می‌شوند و رفتار با آنها را به خوبی بلد است. لیان تنها یک نقطه ضعف دارد و آن نیز ایدا وانگ زنی قرمز پوش و مرموز است که بین آنها علاقه‌ای عجیب وجود دارد. او با حضور در بازی معروف رزیدنت ایول 4 به اوج محبوبیت خود رسید و در رزیدنت ایول 6 نیز حضور داشت. او در انیمه رزیدنت ایول جزیره مرگ جز شخصیت‌های اصلی است.

کریس ردفیلد

شخصیت های انیمیشن جدید رزیدنت ایول جزیره مرگ / خلاصه کارتون رزیدنت اویل جدید

  • نخستین حضور: بازی رزیدنت ایول 1996
  • پدیدآورندگان: شینجی میکامی (Shinji Mikami)، توکورو فوجیوارا (Tokuro Fujiwara)
  • صداپیشه در جزیره مرگ: کوین دورمن (Kevin Dorman)

کریس ردفیلد (Chris Redfield) از شخصیت‌های اصلی و کلیدی بازی‌های رزیدنت ایول است. اصلا اگر بخواهیم اغراق نکنیم، همیشه یک سر تمام ماجراها به کریس می‌رسد. او فیزیک بدنی فوق‌العاده و اندامی ورزیده دارد و رئیس BSAA است. کریس نخستین بار جوانی عضو گروه استارز بود که در جریان راکون سیتی حضور داشت‌ سپس او را در بازی‌های مختلف این کمپانی دیدیم. او دشمنی اصلی به نام آلبرت وسکر داشت که موفق شد در رزیدنت ایول 5 وسکر را شکست دهد. او در رزیدنت ایول 6 حضوری پررنگ و در نسخه‌های 7 و 8 نیز حضور داشت. کریس از جمله شخصیت‌های کلیدی انیمیشن جدید رزیدنت ایول جزیره مرگ محسوب می‌شود.

جیل ولنتاین

معرفی انیمه رزیدنت ایول جزیره مرگ / داستان انیمیشن رزیدنت ایول جزیره مرگ

  • نخستین حضور: رزیدنت ایول 1996
  • پدیدآورندگان: شینجی میکامی (Shinji Mikami)، ایسائو اوهیشی (Isao Ohishi)
  • صداپیشه در جزیره مرگ: نیکول تامپکینز (Nicole Tompkins)

جیل ولنتاین (Jill Valentine) از اولین پروتاگونیست‌های زن سری بازی‌های رزیدنت ایول است که پس از بازی اول در نسخه سوم این بازی‌ها حضور داشت اما تا رزیدنت ایول 5 خبری از او نبود. این شخصیت پتانسیل بالایی در مبارزه و جذابیت ظاهری زیادی دارد. اگرچه این شخصیت‌ سال‌ها کنار گذاشته شده بود، اما از خاطر طرفداران پاک نمی‌شد و در انیمیشن رزیدنت ایول جزیره مرگ نقشی کلیدی دارد.

کلیر ردفیلد

رزیدنت اویل جزیره مرگ کی میاد

  • نخستین حضور: بازی رزیدنت ایول 2
  • پدیدآورندگان: نوبورو سوگیمورا (Noboru Sugimura)
  • صداپیشه در جزیره مرگ: استفانی پانیسلو (Stephanie Panisello)

کلیر ردفیلد (Claire Redfield) خواهر کریس است و نخستین بار در رزیدنت ایول 2 حضور پیدا کرد. او یکی از پروتاگونیست‌های دنیای رزیدنت ایول است که پس از رزیدنت 2 دیگر در سری بازی‌های اصلی این مجموعه حضور نداشت و بیشتر در انیمیشن‌ها بود. کلیر همچنین در بازی‌های فرعی‌ای همچون Code: Veronica و Operation Raccoon City حضور پیدا کرد.

ربکا چمبرز

انیمیشن رزیدنت اویل جدید

  • نخستین حضور: بازی رزیدنت 1996
  • پدیدآورندگان: ایسائو اوهیشی (Isao Ohishi)، جون تاکیوچی (Jun Takeuchi)
  • صداپیشه در جزیره مرگ: ارین کاهیل (Erin Cahill)

ربکا چمبرز یکی از کلیدی‌ترین و قدیمی‌ترین شخصیت‌های سری بازی‌های رزیدنت ایول است که نخستین بار به عنوان یک شخصیت فرعی در نسخه 1996 حضور پیدا کرد. او سپس در بازی Resident Evil Zero به عنوان شخصیت اصلی حضور داشت. ربکا ابتدا یک افسر بود اما پس از اتفاقاتی ‌که در جریان حملات زامبی برای او افتاد، تبدیل به یک دانشمند شد و برای ویروس‌های جدید، واکسن کشف می‌کند.

سایر شخصیت‌های انیمیشن رزیدنت اویل جدید عبارتند از:

  • دیلن بلیک به صداپیشگی دامان میلز (Daman Mills)
  • ماریا گومز به صداپیشگی کریستینا وی (Cristina Vee)
  • اینگرید هانیگان به صداپیشگی سالی سافیوتی (Salli Saffioti)
  • آنتونیو تیلور به صداپیشگی فرانک تودارو (Frank Todaro)
  • جی‌جی به صداپیشگی لوسین داج (Lucien Dodge)

بررسی انیمیشن رزیدنت ایول جزیره مرگ

جزیره مرگ پس از انتشار خود با واکنش‌های مختلفی روبه‌رو شد. این اثر خط داستانی مشترکی با بازی‌های رزیدنت ایول و همچنین انیمیشن‌های پیشین داشت. درباره داستان این اثر باید بگوییم حقیقتا انتظار بیشتری از آن می‌رفت. اگر بخواهیم این اثر را با رزیدنت ایول: انتقام مقایسه کنیم، می‌بینیم که جزیره مرگ در واقع حرف زیادی برای گفتن ندارد. داستان در ابتدا سریع پیش می‌رود و بیشتر زمان فیلم، برای نشان دادن صحنه‌های اکشن صرف می‌شود. شخصیت‌های اصلی دوست داشتنی هستند و تغییرات زیادی در آنها نمی‌بینیم. اما بودن تمامی شخصیت‌های محبوب (به غیر از ایدا وانگ) باعث شد که هر شخصیت نتواند آنطور که باید به ایفای نقش بپردازد.

انیمیشن resident evil death island 2023

صحنه‌های اکشن انیمیشن resident evil death island 2023 جذاب هستند و هر شخصیت صحنه‌های دیدنی را نشان می‌دهد. شخصیت‌های منفی فیلم اگرچه متفاوت هستند اما حقیقتا جذابیت زیادی به مخاطب نشان نمی‌دهند. ویلن اصلی خاستگاه متفاوتی نسبت به سایر شخصیت‌ها دارد و به طور کلی حتی انگیزه او نیز متفاوت‌تر است که این می‌تواند یک امتیاز مثبت باشد. از سوی دیگر شخصیت شرور دیگر، گویی هدف خاصی ندارد و دیالوگ‌های او نیز محدود هستند که گویی انتظارها را برآورده نمی‌کند.

نکته بعدی طراحی انیمیشن این اثر است. جزیره مرگ اگرچه به عنوان یک انیمیشن مستقل اثری درخور تماشا است و طراحی انیمیشن خوبی دارد اما برای کسانی که بازی‌های این سری را دنبال می‌کنند کمی پایین‌تر از حد انتظار است. در مجموع این پویانمایی ارزش تماشای بالایی دارد و همچنین یک قدم خوب برای وصل کردن دنیای بازی‌ها و انیمیشن‌های رزیدنت ایول محسوب می‌شود.

کلام آخر

دانلود انیمیشن رزیدنت ایول: جزیره مرگ

با معرفی انیمه رزیدنت اویل جزیره مرگ همراه شما بودیم و سعی کردیم تمام جزئیات درباره این اثر را با شما درمیان بگذاریم. پس از رزیدنت ایول 8 و نسخه بازسازی رزیدنت ایول 4 حال خیلی خرسندیم که شاهد انیمیشنی جدید از این دنیای جذاب بودیم. آیا شما قصد دانلود انیمیشن رزیدنت ایول: جزیره مرگ را دارید؟ نظر شما درباره این اثر چیست؟ لطفا نظرات خود را با ما درمیان بگذارید. از همراهی شما متشکریم.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402