شبکه انتقال ارز دیجیتال TRC20 چیست؟ توضیحات کامل

شبکه انتقال ارز دیجیتال TRC20 چیست؟
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

بلاک چین ترون (TRON) برای پشتیبانی از محتوای دیجیتالی رایگان و غیرمتمرکز و در عین حال پایین نگه داشتن هزینه تراکنش از طریق توکن‌های TRON (TRX) طراحی شده است. TRON یک پلت فرم بلاک چین برای برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps) است. توسعه ارز دیجیتال TRON و شبکه آن در سال 2017 توسط یک سازمان غیردولتی در سنگاپور توسط جاستین سان آغاز شد.

شبکه TRON به عنوان یک توکن ERC20 در شبکه اتریوم راه اندازی شد تا اینکه در سال 2018 این پلتفرم شبکه اصلی خود، شبکه TRC20 را راه اندازی کرد. این شبکه به سرعت در بین کاربران کریپتو محبوب شد، بنابراین اکثر پروژه‌های بلاک چین به این شبکه منتقل شدند. در ادامه این مقاله قصد داریم شما را با شبکه TRC20 و توکن آن آشنا کند.

فهرست مطالب

شبکه‌های انتقال ارز دیجیتال چیست؟

همانطور که در دنیای واقعی ما تحویل کالا از شهری به شهر دیگر را از طریق اداره پست واگذار می‌کنیم، در دنیای ارزهای دیجیتال نیز باید انتقال یک دارایی دیجیتال از یک کیف پول به کیف پول دیگر را به شبکه‌های انتقال ارز دیجیتال بسپاریم. این شبکه‌ها بر اساس پروتکل‌های از پیش تعریف شده، ارز دیجیتال مورد نظر شما را به پلتفرم بلاک چین منتقل می‌کنند. دسترسی به این شبکه‌ها از طریق کیف پول‌های رمزنگاری شده و مبادله ارز دیجیتال نیز امکان پذیر است.

تاکنون چندین شبکه انتقال در دنیای بلاک چین راه‌اندازی شده‌اند که هر کدام به کاربران اجازه می‌دهند تا دارایی‌های ارزهای دیجیتال را تحت شرایط خاصی منتقل کنند. یکی از مهم ترین مواردی که بین شبکه‌های انتقال ارز دیجیتال و البته برای کاربران بازار ارزهای دیجیتال بسیار مهم است، میزان کارمزد دریافتی این شبکه‌ها است.

همانطور که اداره پست برای ارائه خدمات انتقال کالا از شما پول می‌گیرد، انتقال ارزهای دیجیتال از طریق شبکه‌های بلاک چین رایگان نیست و با هزینه‌های خاصی همراه است. هر نوع شبکه انتقال ارز دیجیتال مقادیر متفاوتی کارمزد ارائه می‌دهد. بنابراین علاوه بر قیمت ارز دیجیتال، هزینه انتقال شبکه‌های ارز دیجیتال نیز برای افرادی که در بازار ارز دیجیتال فعالیت می‌کنند بسیار اهمیت دارد.

به عنوان مثال، تصور کنید قصد دارید بیت کوین (BTC) را از یک صرافی ارز دیجیتال بخرید و آن را به کیف پول تراست ولت(TrustWallet) انتقال دهید. در چنین شرایطی اولین قدم این است که قیمت بیت کوین را بررسی کرده و سپس بر اساس تجزیه و تحلیل خود سفارش ثبت کنید. پس از تکمیل سفارش، می‌توانید موجودی بیت کوین خود را با استفاده از شبکه انتقال به کیف پول شخصی خود منتقل کنید.

شبکه TRC20 چیست؟

شبکه TRC20 اصلی ترین شبکه ارز دیجیتال Tron است که در سال‌های اول گسترش ارزهای دیجیتال راه اندازی به سرعت توسعه یافت و در بین کاربران بسیار محبوب شد. این شبکه توانست در کمتر از یک سال رکورد تعداد تراکنش‌ها را به بلاک چین منتقل کند و مقام اول را به خود اختصاص دهد.

TRC20 شامل استانداردها و قوانینی است که برای برنامه‌های غیرمتمرکز یا DApp‌ها و همچنین توکن‌ها و ارزهای دیجیتال جدید تعریف شده‌اند. از آنجایی که شباهت‌های زیادی بین شبکه‌های TRC20 و ERC20 و استانداردهای این دو شبکه وجود دارد، تیم توسعه و توسعه شبکه Tron TRC20 سعی کرد اکثر پروژه‌های بلاک چین را از ERC20 یا Ethereum به شبکه Tron منتقل کند.

موفقیت TRC20 که با نام USDT-TRON نیز شناخته می‌شود، تتر USDT است که در شبکه TRON صادر می‌شود. TRC20 یک توکن فنی استاندارد است و بر اساس شبکه TRON یا بلاک چین با استفاده از آدرس TRON کار می‌کند، به این معنی که تمام تراکنش‌های انجام شده با TRC20 در شبکه TRON انجام می‌شود.

شبکه انتقال ارز دیجیتال TRC20 چیست؟

مقدمه ای بر توکن TRC20 

در شبکه ترون، توکن TRC20 به عنوان قاتل اتریوم شناخته می‌شود. TRC20 یک استاندارد توکن است که بر اساس آن یک توکن برای پیاده سازی قراردادهای هوشمند در حال اجرا بر روی بلاک چین TRON ایجاد یا صادر می‌شود. این استاندارد توکن مبتنی بر فرمت استاندارد شناخته شده اتریوم ERC20 است که رفتار یک توکن را مشخص می‌کند.

هنگامی که شبکه TRON از قراردادهای هوشمند برای صدور توکن استفاده می‌کند، معمولاً با ERC20 اتریوم کاملاً سازگار است. ایجاد یک توکن TRC20 به یک قرارداد هوشمند و تعداد زیادی آدرس نیاز دارد.

برای تبادل توکن، انتقال، اشتراک گذاری و پشتیبانی کیف پول‌های دیجیتال، تمامی توکن‌های TRC20 از مجموعه‌ای از مشخصات به نام استاندارد TRC20 پیروی می‌کنند که شامل عناصر ضروری و عناصر اختیاری هستند.

قوانین اختیاری TRC20 برای انتقال ارز دیجیتال

قوانین اختیاری TRC20 عبارتند از:

  • Token Name نامی است که برای یک ارز یا توکن انتخاب می‌شود.
  • علامت اختصار برای یک توکن انتخاب و تایید شده است. برای مثال نماد اختصاری ارز دیجیتال Tron TRX، ارز دیجیتال Mana MANA و نماد Tether USDT است.
  • Token Score که برای تعیین تقسیم پذیری یک توکن استفاده می‌شود.

قوانین اجباری TRC20 برای انتقال ارزهای دیجیتال

قوانین اجباری TRC20 عبارتند از:

  • Total Token Supply که تعداد کل توکن‌ها را در شبکه TRC20 نشان می‌دهد.
  • موجودی توکن، نشان دهنده تعداد توکن‌های موجود در حساب کاربر است.
  • انتقال توکن که امکان انتقال توکن از یک حساب به حساب دیگر را فراهم می‌کند.
  • تاییدیه تایید تراکنش‌ها و برداشت توکن.
  • مجوز دستور تکمیل یا لغو تراکنش‌ها را می‌دهد که در صورت ناکافی بودن موجودی رمزارز روی یک حساب، تراکنش را لغو می‌کند و در صورت صحیح بودن، روند تراکنش را تکمیل و تسهیل می‌کند.

ویژگی‌ها و مزایای توکن‌های شبکه TRC20 چیست؟ 

مزایای توکن‌های TRC20 به شرح زیر هستند:

  • شبکه TRC20 تبادل توکن‌ها را امکان پذیر می‌کند: رمز ارزهای رمزنگاری TRC20 را می‌توان در حین استفاده در dapps مبادله و تراکنش‌ها را سریعتر کرد.
  • توکن‌های TRC20 دسترسی نامحدودی را ارائه می‌دهند: کاربران دسترسی نامحدود به داده‌ها دارند، بنابراین انتقال اطلاعات یا ارزهای دیجیتال را می‌توان به راحتی انجام داد.
  • توکن‌های TRC20 شفافیت را برای تراکنش‌ها به ارمغان می‌آورد: تمام تراکنش‌هایی که در شبکه Tron انجام می‌شوند عمومی هستند و ردیابی هرگونه مغایرت یا خطا را آسان می‌کند.
  • توکن‌های TRC20 مقرون به صرفه هستند: در مقایسه با تراکنش‌های انجام شده در سایر شبکه‌های محبوب بلاک چین و ارز دیجیتال، هزینه هر تراکنش در این شبکه کمتر است.
  • توکن‌های TRC20 مقیاس پذیری بالایی دارند: ماهیت شبکه TRC20 و توکن‌های آن بسیار مقیاس پذیر است و قادر به انجام بیش از 2000 تراکنش در ثانیه است.

همچنین ویژگی‌های توکن‌های TRC20 به شرح زیر هستند:

  • توکن‌های TRC20 نیز در یک سیستم همتا به همتا بسیار امن نگهداری می‌شوند. به همین دلیل هیچ نگرانی از دست دادن سرمایه یا هک شبکه وجود ندارد.
  • می‌توانید به راحتی توکن‌های استاندارد TRC20 را با توکن‌های دیگر مبادله یا از آنها برای کار با برنامه‌های غیرمتمرکز استفاده کنید. با توجه به سرعت بالای تراکنش‌های شبکه ترون، استفاده از آن برای کار با اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز گزینه خوبی است.
  • یک بلاک چین اختصاصی به افراد اجازه می‌دهد تا تراکنش‌ها را از طریق یک دفتر کل غیرمتمرکز ردیابی کنند. همین امر باعث افزایش ایمنی وجوه کاربران می‌شود.
  • توکن‌های TRC20 را می‌توان در کیف پول‌های شبکه Tron نیز استفاده کرد. این بدان معناست که تمام ولت‌های نرم افزاری و سخت افزاری که از استانداردهای شبکه TRON پشتیبانی می‌کنند برای ذخیره TRC20 Tether استفاده می‌شوند.
  • شبکه ترون برای تراکنش‌ها سرعتی برابر با شبکه لایتنینگ دارد. به همین دلیل، میزان ورودی شبکه در هر ثانیه بسیار بیشتر از سایر بلاک چین‌ها است.
  • از آنجایی که شبکه ترون از مکانیزم اجماع اثبات سهام استفاده می‌کند، زنجیره‌های جعلی با تلاش کمی ردیابی می‌شوند.
  • کاربران به قراردادهای هوشمند دسترسی دارند و می‌توانند رابط کاربری خود را شخصی سازی کنند.

آشنایی با استانداردهای شبکه انتقال ارز دیجیتال TRC20

استاندارد توکن مجموعه‌ای از قوانین است که توسط آنها کنترل می‌شود. به عبارت دیگر، استاندارد یک توکن مکانیسم ایجاد و صدور توکن‌های جدید را در یک بلاک چین مشخص می‌کند. TRC20 یک توکن استاندارد مبتنی بر اجرای قراردادهای هوشمند هنگام همکاری با شبکه TRON برای صدور یک توکن است.

ویژگی‌های استاندارد TRC20 عبارتند از:

  • رمزارز TRC20 تبادل توکن را هنگام استفاده از dApps فعال می‌کند.
  • دارندگان توکن می‌توانند بدون محدودیت از داده‌ها استفاده کنند.
  • هر تراکنش انجام شده بر روی پلت فرم و شبکه TRON یا TRC20 را می‌توان به راحتی از طریق دفتر کل نظارت کرد.
  • پرداخت‌ها در TRC20 از طریق یک شبکه غیرمتمرکز همتا به همتا پردازش می‌شود.
  • توکن‌های TRC20 را می‌توان در کیف پول‌های Tron در چندین پلتفرم مانند ویندوز، اندروید، iOS و macOS استفاده کرد.
  • به دلیل تراکنش‌های سریع ظرفیت بالایی دارند.
  • شبکه TRC20 کاملاً مقیاس پذیر است و می‌تواند با رشد سازمان از تعداد زیادی کاربر پشتیبانی کند.
  • TRC20 دارای یک رابط کاربری قابل تنظیم با دسترسی به مخاطبین هوشمند است.
  • سیستم اجماع اثبات سهام داخلی TRON می‌تواند به جلوگیری از ظهور زنجیرهای تقلبی کمک کند.
  • همه توکن‌های TRC20 از یک سیستم خاص متشکل از قوانین اجباری و اختیاری هستند که پیشتر به آن‌ها اشاره کردیم. این قوانین و استانداردها زمانی اجرا می‌شوند که کاربران بخواهند مبادلات یا انتقال توکن‌ها را به اشتراک بگذارند و این مبادلات توسط کیف پول‌های دیجیتال تایید می‌شود.

 

شبکه انتقال ارز دیجیتال TRC20 چیست؟

مراحل ایجاد توکن در شبکه TRC20 چیست؟

برای تولید توکن TRC20، ابتدا باید افزونه TRONLink Wallet Chrome را بر روی مرورگرهایی مانند Brave و Google Chrome نصب کرده و یک حساب کاربری برای خود ایجاد کنید. سپس با انجام مراحل زیر اقدام به ساخت توکن TRC20 کنید.

  1. پس از ایجاد حساب کاربری، رمز عبور و نماد و تعداد توکن‌ها را تنظیم کنید.
  2. سپس بر روی دکمه Create Wallet کلیک کنید.
  3. برای ایجاد یک کیف پول باید حداقل 10 توکن TRON در حساب جاری خود داشته باشید و اگر وجوه کافی در حساب خود ندارید، می‌توانید با خرید TRON از صرافی‌های معتبر موجودی حساب خود را افزایش دهید.
  4. اطمینان حاصل کنید که جزئیات صحیح مانند رمز، کل توکن، کد قرارداد و نام رمز عبور را وارد کرده‌اید.
  5. پلاگین TRONScan را برای نصب قرارداد TRC20 اجرا کنید.
  6. قرارداد را در وب سایت آپلود کرده و روی تأیید کلیک کنید تا با TRONBox اجرا شود.
  7. سپس یک فیلد امضای TRONLink ظاهر می‌شود که در آن باید آدرس قرارداد را وارد کنید.
  8. همه توکن‌ها را به TRONLink اضافه کنید.
  9. شما می‌توانید از طریق TRONScan به صفحه اصلی قرارداد دسترسی پیدا کنید. پس از انتقال آدرس قرارداد، نام، نسخه کامپایلر و مجوز، قرارداد با موفقیت تایید می‌شود.
  10. اطلاعاتی که وارد می‌کنید باید با اطلاعات مخاطب TRC20 مطابقت داشته باشد. سپس کادری ظاهر می‌شود که از شما می‌خواهد صدور توکن را تأیید کنید. باید روی گزینه تایید کلیک کرده و از طریق پنجره TRONLink امضای خود را ثبت کنید.
  11. پس از این مرحله، تمامی توکن‌ها با موفقیت ثبت می‌شوند و توکن TRC20 شما تولید خواهد شد.

هزینه انتقال ارز دیجیتال در شبکه ترون TRC20 چقدر است؟

کارمزد TRC20 بسیار کمتر از کارمزد سایر شبکه‌های روی بلاک چین بوده و از 0 تا 10 ترون متغیر است. همین میزان پایین کارمزد تراکنش‌ها باعث سرعت بالای تراکنش‌ها در شبکه ترون شده است. در پلتفرم‌های دیگری مانند کیف پول ترون، کارمزد تراکنش نزدیک به صفر است و مدت زمان ایجاد و تکمیل تراکنش کمتر از 4 دقیقه خواهد بود که به دلیل سرعت بالا و کارمزد کم تراکنش، توجه بسیاری از کاربران را به شبکه ترون جلب کرد.

شبکه TRC20 همچنین به شما امکان می‌دهد تا توکن‌های TRC10 و TRC20 مانند TRC20 Tether (USDTTRX) یا BitTorrent (BTT) را بدون پرداخت هزینه تراکنش‌های شبکه ارسال کنید. این کار را می‌توان با فریز کردن TRON در کیف پول خود انجام داد. شبکه ترون، مانند سایر شبکه‌های بلاک چین مانند شبکه اتریوم، به کاربران اجازه می‌دهد تا توکن‌هایی ایجاد یا صادر کنند که می‌توانند به عنوان ارز dApp استفاده شوند.

نتیجه گیری در مورد شبکه انتقال ارز دیجیتال TRC20

همانطور که در این مقاله ذکر شد، TRC20 یکی از شبکه‌های نوظهور در صنعت بلاک چین بوده که توسط توسعه دهندگان ارز دیجیتال ترون به طور خاص در سال 2018 ایجاد شده است. این شبکه امکان ایجاد قراردادهای هوشمند را روی پلتفرم خود فراهم کرده و از آنجایی که کارمزد کمتر و سرعت تراکنش بالایی دارد، توجه بسیاری از کاربران بازار ارزهای دیجیتال را به خود جلب کرده است. ارز دیجیتال TRON، ارز دیجیتال اصلی این شبکه است، اما تنها ارز دیجیتالی نیست که از این شبکه استفاده می‌کند. توکن TRC20 به مجموعه توکن‌هایی که از شبکه TRC20 استفاده می‌کنند نیز گفته می‌شود.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402