مهارت های یک پشتیبان شبکه چیست؟

مهارت های یک پشتیبان شبکه چیست؟
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

مهارت های لازم متخصص پشتیبانی شبکه عبارتند از توانایی فهمیدن و حل مشکلات هر گونه مشکلی که در شبکه‌های کامپیوتری به وجود می آید؛ مهارت‌های فنی پشتیبانی شبکه پیکربندی، اجرا، رفع اشکال و نگهداری تجهیزات شبکه (مانیتورینگ، سوییچینگ، فایروال، روتینگ و سرور) شامل آسیب شناسی شبکه، مدیریت ترافیک شبکه، حفاظت از امنیت شبکه، روش های راه حل مشکلات شبکه و مهارت های مدیریت پایگاه داده از جمله مهارت های متخصص پشتیبانی شبکه هستند.

اما پشتیبان شبکه کیست؟ در سازمان‌های بزرگ نیاز به پشتیبان شبکه امری اجتناب ناپذیر است. وجود کلاینت‌های مختلف و همچنین ایجاد سوالات و مشکلات مختلف در شبکه، آموزش کارکنان جدید، رفع ایرادات شبکه و… در این گونه از سازمان‌ها داشتن یک پشتیبان حضوری شبکه را می‌طلبد. ارائه خدمات پشتیبانی در شهرهای بزرگ مثل مشهد و تهران از ضروریات محسوب می‌شود.

فهرست عناوین مطلب:

مهارت های فنی پشتیبان شبکه

پشتیبان شبکه باید در زمینه شبکه ها، سخت افزار، نرم افزار و مفاهیم مربوط به امنیت شبکه مهارت داشته باشد. مهارت‌های لازم پشتیبانی شبکه از نظر فنی عبارتند از:

برخورداری از مهارت های شبکه

یک مهارت پشتیبان شبکه آشنایی با تکنولوژی‌های شبکه مانند پروتکل‌های شبکه از جمله TCP/IP، طراحی شبکه و پیکربندی شبکه است.

آشنایی با امنیت شبکه

از جمله مهم‌ترین تخصص‌ها و مهارت پشتیبان شبکه توانایی شناسایی، پیشگیری و مدیریت تهدیدات شبکه اعم از کد های مخرب و ویروس ها، نفوذگران (Hackers) و سایر تهدیدات امنیتی برای جلوگیری از نفوذ به شبکه است.

توانایی مدیریت سیستم عامل

یکی از مهارت های لازم پشتبان شبکه این است که توانایی مدیریت سیستم‌عامل‌هایی نظیر ویندوز و لینوکس را داشته باشد و با تنظیمات این سیستم‌عامل‌ها آشنایی داشته باشد.

تخصص استفاده از تجهیزات شبکه

مهارت در استفاده و پیکربندی مودم‌ها، روترها، سوئیچ ها و دیگر دستگاه‌های مورد استفاده در شبکه های رایانه ای  از ضروری‌ترین مهارت‌های لازم یک پشتیبان شبکه است.

داشتن توانایی ارتباطی یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی که هر پشتیان شبکه باید داشته باشد

پشتیبان شبکه باید دارای مهارت‌های ارتباطی و همکاری با دیگران باشد، برای توضیح ایرادات فنی به کاربران و مدیران، کار با تیم های مختلف، مشتریان و تأمین کنندگان. یک پشتیبان شبکه باید مهارت ارتباطی خوبی داشته باشد. در حالی که یک پشتیبان شبکه معمولاً در فن‌آوری و مهارت‌های تکنیکی مهارت دارد، اما داشتن مهارت ارتباطی خوب در برقراری ارتباط با مشتریان و کاربرانی که با مشکلات شبکه روبرو هستند بسیار مهم است.

یک پشتیبان شبکه که از مهارت ارتباطی خوبی برخوردار است، می‌تواند به شکل صحیح و دقیقی سوالات کاربران را پاسخ دهد، مشکلات فنی را به شیوهی کاملاً شفاف و قابل فهم بیان کند و می‌تواند به کاربران توضیح دهد که چگونه باید مشکلات خود را حل کنند.

کارشناس پشتبان شبکه و تخصص در مدیریت شبکه های بزرگ

توانایی مدیریت شبکه یکی از مهم‌ترین مهارت‌های پشتیبان شبکه است که باید داشته باشد. این مهارت شامل توانایی‌های مختلفی است که در زمینه مدیریت شبکه و برقراری ارتباطات کامپیوتری به کار می‌رود. برخی این توانایی‌ها عبارت‌اند از:

توانایی طراحی و پیاده‌سازی شبکه

یکی از مهارت‌های لازم پشتیبان شبکه این است که پشتیبان شبکه باید بتواند شبکه‌ای که برای شرکت مناسب است را طراحی کرده و آن را پیاده‌سازی کند.

نصب و راه‌اندازی تجهیزات شبکه

پشتیبان شبکه باید بتواند روترها، سوئیچ‌ها و دیگر تجهیزات شبکه را نصب، راه‌اندازی و پیکربندی کند.

تنظیمات مسیریابی روتر شبکه

پشتیبان شبکه باید بتواند پروتکل‌های مسیریابی مانند OSPF یا BGP را تنظیم کند و آدرس IP مناسب برای دستگاه‌های شبکه اختصاص دهد.

تنظیمات امنیتی برای شبکه

پشتیبان شبکه باید بتواند سرویس‌ها و دسترسی‌های امنیتی مانند فایروال، VPN، تحت SSH و SSL را تنظیم کند.

پشتیبانی از کاربران دچار مشکل شده در حوزه شبکه

پشتیبان شبکه باید بتواند به کاربران در حل مشکلاتشان کمک کند، امکانات مورد نیاز برای کاربران را فراهم کند و مشکلات آنان را به سرعت حل کند.

مانیتورینگ و تحلیل دائمی شبکه

پشتیبان شبکه باید بتواند شبکه را با استفاده از ابزارهای مانیتورینگ مختلف آنالیز نماید.

رفع خطاهای شبکه؛ تخصص لازم هر پشتیبان شبکه

یکی از مهم‌ترین مهارت‌ های متخصص پشتیبانی، رفع مشکلات رخ داده برای شبکه است. پشتیبان شبکه می‌بایست به هر خطا و مشکلی که در شبکه به وجود می‌آید برای رفع آن اقدام کند. می‌توان به برخی از خطاهای شبکه که پشتیبان باید در آنها اقدام به رفع کند به شرح زیر اشاره کرد:

رفع خطاهای مربوط به کابل‌های شبکه

کابل‌های شبکه در برخی موارد قابل استفاده نیستند و باید تعویض شوند. اگر اتصال درست از کابل به پورت‌های کامپیوتری و دستگاه‌های دیگر نباشد، همچنین نیاز به بررسی دارد.

رفع خطاهای مربوط به تنظیمات شبکه

تنظیمات نادرست می‌تواند باعث مشکلات شبکه شود. پشتیبان باید به تنظیمات شبکه همچون IP، DNS و قوانین دسترسی دقت کند تا مشکلات مرتبط با آنها را برطرف کند.

برطرف کردن خطاهای مربوط به دستگاه‌های سخت افزاری شبکه

ممکن است بعضی از دستگاه‌های سخت‌افزاری از جمله اسکنر، پرینتر و سوئیچ شبکه با خطا روبرو شده باشند. پشتیبان شبکه باید سریعاً به رفع آنها پرداخته و دستگاه را اصلاح کند

پشتیبان شبکه باید از از تکنولوژی شبکه آگاه باشد

پشتیبان شبکه حرفه‌ای باید دارای آگاهی کامل از اصول و مفاهیم شبکه باشد، از جمله پروتکل های مختلف، مدل های شبکه، پروتکل های امنیتی و غیره باشد.

پشتیبان شبکه کیست

بهترین پشتیبان شبکه فردی است که وظیفه تعمیر و نگهداری شبکه‌های کامپیوتری را بر عهده دارد. او برای حل مشکلات شبکه، اجزای شبکه از جمله سرور‌ها، روترها، سوئیچ‌ها و کابل‌های شبکه را بررسی و تست می‌کند. او نیز با کاربران شبکه برای رفع مشکلات روبرو می‌شود و برای اجرای پشتیبانی روزانه و نگهداری تجهیزات شبکه برنامه‌ریزی می‌کند.

پشتیبان شبکه کیست

وظایف پشتیبان شبکه چیست؟

هر پشتیبان شبکه باید وظایف مختص به خود را با دقت و جزئیات انجام دهد شرح وظایف پشتیبان شبکه عبارتند از:

مانیتورینگ و نظارت بر عملکرد شبکه

پشتیبان شبکه مسئول بررسی و نظارت بر عملکرد شبکه است و باید به دقت فعالیت‌های کلی شبکه را که شامل سرعت انتقال داده‌ها، دسترسی کاربران، عملکرد رایانه‌ها و سایر تجهیزات شبکه می‌شود، مانیتور کند.

رفع خطا، پشتیبانی و تعمیر شبکه

یکی از مسئولیت‌های کارشناس پشتیبان شبکه های کامپیوتری این است که هرگونه خطا، نقص، دچار شدن به حملات و مشکلات امنیتی شبکه بابت دسترسی کاربران، فعالیت شبکه و تجهیزات تحت شبکه را به صورت سریع و موثر رفع کند.

بروز رسانی و نگهداری شبکه

پشتیبان شبکه مسئول اجرای بروز رسانی‌های موردنیاز برای نرم افزارها و سخت افزارهای موجود در شبکه، جلوگیری از خطرات امنیتی و تامین بهینه سازی و عملکرد کلی شبکه هستند.

پشتیبانی کاربران و حل مشکلات شبکه

کارشناس پشتیبان شبکه باید پاسخگوی سوالات و مشکلات کاربران شبکه باشد و تلاش کند تا آنها را در استفاده بهینه از شبکه هدایت کند.

پشتیبانی امنیتی شبکه

پشتیبان شبکه مسئول اجرای پشتیبانی امنیتی در شبکه است. او باید بررسی کند که آیا سیستم های امنیتی مربوطه مثل فایروال، Antivirus، و غیره عملکرد درست دارند یا خیر و در صورت لزوم تدابیر امنیتی موردنیاز را اجرا کند.

ایجاد راهکارهای افزایش بهره‌وری شبکه

پشتیبان شبکه باید برای بهبود بهره‌وری شبکه و کاهش هزینه‌های آن، راهکارهای مبتنی بر فناوری‌های جدید و قابل اجرا برای استفاده در شبکه تهیه و اجرا کند.

مدیریت دستگاه‌های شبکه

از مهارت‌های پشتیبان خدمات اکتیو شبکه، مدیریت و پشتیبانی از دستگاه‌های شبکه از جمله تجهیزات اکتیو وپسیو می‌باشد. این شامل سخت‌افزار و نرم‌افزارهای تجهیزات شبکه مانند سوئیچ، روتر، فایروال، سرور، مودم و…است. خدمات اکتیو شبکه به خدماتی مانند نصب آنتی ویروس شبکه، پیکربندی تجهیزات شبکه و مواردی از این دست گفته می‌شود.

بهترین پشتیبان شبکه کیست؟

بهترین پشتیبان شبکه، فردی است که دارای تخصص و تجربه کافی در زمینه شبکه های کامپیوتری است و می تواند به طور فعال و پویا با همه کسانی که نیاز به کمک دارند، ارتباط برقرار کند. همچنین، فردی که به خوبی با مشتریان کار می کند، صبور و دارای مهارت های مذاکره است، به عنوان بهترین پشتیبان شبکه معرفی می شود. در نهایت، برای شناسایی بهترین پشتیبان شبکه، می توانید به تجربه کاربران و نظرات آنها درباره افراد مختلف مراجعه کنید و از این طریق انتخاب نمایید.

بهترین پشتیبان شبکه

پشتیبانی سرور شبکه شامل چه خدماتی می‌شود؟

پشتیبانی سرور شبکه یک مهارت پشتبان شبکه است. سرورهای شبکه، دستگاه هایی هستند که به صورت اختصاصی برای ارائه خدمات شبکه طراحی و مستقر می شوند. این خدمات ممکن است شامل ذخیره سازی اطلاعات، به اشتراک گذاری فایل و چاپگر، مدیریت ایمیل، انجام پشتیبان گیری، بارگیری و دسترسی به برنامه ها و خدمات دیگر باشند.

پشتیبانی سرور شبکه شامل مراقبت، نظارت و تعمیر و نگهداری سرورهای شبکه در محیط شبکه است. این شامل تعمیر کردن سرورها، انجام بروزرسانی های امنیتی سیستم عامل، رفع مشکلات شبکه، مراقبت و پشتیبانی از پایگاه داده ها و اجرای پشتیبان گیری های منظم و … می شود.

پشتیبانی شبکه در تهران

برای پشتیبانی شبکه در تهران می‌توانید با شرکت‌های مختلفی تماس بگیرید. این شرکت‌ها متخصص در ارائه خدمات مرتبط با پشتیبانی سرور شبکه هستند و می‌توانند در زمینه‌های مختلفی اعم از تعمیر، نصب، پشتیبانی، امنیت و سایر خدمات مشابه به شما کمک کنند.

برخی از شرکت‌های معتبر در این زمینه عبارت‌اند از:

  • آی سیتیک
  • ایده آل تجارت
  • اتک پردازش
  • مهرداد پایا
  • فردوس پرشین
  • ترازنت

قبل از انتخاب یکی از این شرکت‌ها، بهتر است بررسی‌های لازم را انجام داده و قیمت‌های آن‌ها را مقایسه کنید تا بهترین انتخاب را برای خودتان انجام دهید.

پشتبانی شبکه در مشهد

خدمات پشتیبانی شبکه و سخت افزار یا به عبارتی نگهداری شبکه‌های کامپیوتری، مهمترین فعالیت یک شرکت در زمینه خدمات شبکه کامپیوتری‌ است. برخی از شرکت هایی که می توانید جهت ارائه خدمات پشتیبانی شبکه در مشهد با آنها تماس بگیرید عبارتند از:

  1. شرکت آچاره
  2. شرکت ترازنت
  3. شرکت بک آپ وب

این شرکت‌ها در زمینه پشتیبانی شبکه، مشاوره، آموزش و تأمین تجهیزات شبکه فعالیت می‌کند. خدمات این شرکت شامل نصب تجهیزات شبکه، تأمین تجهیزات شبکه و کابل‌کشی، پشتیبانی و تعمیرات، طراحی شبکه و مشاوره، و مدیریت پروژه می‌شود.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402