آشنایی با ویژگی‌ها و تغییرات آپدیت iOS 17

  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

اپدیت ای او اس ۱۷ به‌عنوان جدیدترین نسخه از سیستم‌عامل اپل، به‌تازگی معرفی شده است. در ادامه این مطلب قصد داریم به ویژگی ها و تغییرات iOS 17 نسبت به نسخه‌های قبلی و همچنین لیست گوشی‌هایی که این آپدیت را دریافت می‌کنند، بپردازیم.

آپدیت سیستم‌عامل iOS 17 که از تابستان در مرحله بتا آزمایشی قرار داشت، چند وقتی است که منتشر شده است. این نسخه نسبت به سیستم‌عامل iOS 16 تغییرات محدودی دارد. اپل در این به‌روزررسانی بیشتر از همه بر ویژگی‌های ارتباطی آیفون تمرکز داشت و علاوه بر بازطراحی برنامه Phone و اضافه کردن ویژگی‌های جدیدی مثل «پوستر مخاطبین»  امکاناتی مثل NameDrop را نیز به آیفون اضافه کرد. با پلازا همراه باشید تا بیشتر با ویژگی‌ها و تغییرات اپدیت ای او اس ۱۷ آشنا شویم.

فهرست مطالب

اپدیت ای او اس ۱۷؛ iOS 17 چگونه است؟

این بروزرسانی چندین قابلیت جدید را به گوشی‌های آیفون اضافه کرده است. از جمله تغییرات اپدیت iOS 17 می‌توانیم به یک اپلیکیشن جدید به‌نام Journal و صندوق تماس صوتی زنده اشاره کنیم.

1. اضافه شدن اپلیکیشن جدید Journal؛ از مهمترین تغییرات iOS 17

تغییرات ios 17

پیشتر در نسخه بتا iOS 17 این اپلیکیشن را دیده بودیم و حالا قرار است در نسخه نهایی هم شاهد آن باشیم. کاربران با این اپلیکیشن می‌توانند فعالیت‌های روزانه و ایده‌های خود را یادداشت کنند. این برنامه همچنین قادر است با دریافت اطلاعاتی از تصاویر و آهنگ‌هایی که به آن‌ها گوش می‌دهید، موضوعاتی برای نوشتن به شما پیشنهاد کند. عملکرد برنامه شباهت زیادی به قابلیت Memories در اپلیکیشن Photos خواهد داشت. این برنامه البته هنوز به iOS 17 نیامده و به گفته اپل قرار است در آینده نزدیک در دسترس قرار بگیرد.

2. حالت استندبای در iOS 17

قابلیت StandBy یکی از مشخصات ای او اس ۱۷ است که به حالت‌های صفحه قفل آیفون اضافه شده است. این حالت زمانی که گوشی را به‌صورت افقی شارژ کنید فعال می‌شود و عملکرد آن مثل حالت Nightstand در اپل واچ است. با این حالت گوشی شما به یک نمایشگر هوشمند تبدیل می‌شود و اطلاعاتی مثل ساعت، تقویم، تصاویر مورد علاقه، نوتیفیکیشن‌ها، کنترل‌های پخش موسیقی، آب و هوا و دیگر موارد را به‌شما نشان می‌دهد.

ios 17 برای چه گوشی هایی میاد

شما می‌توانید این حالت را شخصی‌سازی کرده و مثلا استایل ساعت را تغییر دهید یا مشخص کنید چه ویجت‌هایی نشان داده می‌شود. این حالت حتی در آیفون‌هایی که فاقد قابلیت صفحه نمایش روشن هستند نیز قابل دسترسی خواهد بود؛ اما در این گوشی‌ها صفحه پس از مدت کوتاهی خاموش خواهد شد.

3. تغییرات اپلیکیشن Phone در iOS 17

بیشترین تغییرات را در این آپدیت، برنامه تلفن گوشی داشته است. در iOS 17 شاهد اضافه شدن صندوق پیام‌های زنده هستیم. ویژگی که به‌شما این امکان را می‌دهد تا قبل از پاسخ دادن به تماس‌ها، پیش‌نمایشی از آن تماس را به‌صورت متنی مشاهده کنید.

این قابلیت پیشتر در گوشی‌های پیکسل نیز وجود داشت اما حالا آیفون نیز قادر است تماس‌هایی که به صندوق پیام‌های صوتی می‌رود را به‌صورت متن درآورده و روی صفحه گوشی به‌شما نشان دهد. اگر تماس یک تماس اظطراری باشد می‌توانید روی دکمه پاسخ بزنید و به تماس جواب دهید.

تغییرات ios 17

یک صدای رباتیک با کاربرانی که با شما تماس می‌گیرند ارتباط برقرار خواهد کرد و از آن‌ها می‌خواهد پیام خودشان را بگذارند و همچنین به آن‌ها اطلاع می‌دهد که ممکن است شما تلفن را جواب دهید.

تغییر دیگری که به اپلیکیشن تلفن داده شده امکان ایجاد «پوستر مخاطب» است. به کمک این ویژگی می‌توانید برای خودتان پوسترهای مثل کارت‌های بیزنس ایجاد کنید. می‌توانید تصویر را برای پوستر انتخاب کنید یا حتی از یک مموجی استفاده و پس‌زمینه تصویر را نیز با فونت‌ها و رنگ‌های مختلف تغییر دهید.

اپدیت ای او اس ۱۷

زمانی که با فردی تماس بگیرید، این پوستر به‌صورت تمام صفحه در گوشی فرد گیرنده نشان داده خواهد شد. می‌توانید پوستر خود را تنها با مخاطبین یا با هر کسی به‌اشتراک بگذارید؛ البته که گوشی گیرنده نیز حتما باید آیفون باشد تا پوستر شما را نشان دهد.

4. قابلیت های iOS 17 برای اپلیکیشن Messages؛ مشخصات iOS 17

برنامه پیام‌ها نیز در این نسخه با تغییراتی همراه شده است. در نسخه‌های قبلی iOS، ابزارهای مربوط به iMessage مثل Photos یا Digital Touch همگی بالای کیبورد نشان داده می‌شدند. اما در iOS 17 همه آن‌ها جایگزین یک دکمه + در سمت چپ کادر نوشتن پیام‌ها شده‌اند. با انتخاب این دکمه، تمامی این برنامه‌ها به‌صورت پاپ‌آپ روی صفحه ظاهر خواهند شد.

اپدیت ای او اس ۱۷

تغییری که به مذاق خیلی از کاربران آیفون خوش نیامده است چرا که برای دسترسی به این برنامه‌ها باید چند مرحله اضافی طی کنید. اما در عوض این کار سبب شده رابط کاربری برنامه خلوت‌تر و ساده‌تر باشد.

اپل همچنین یک ویژگی جدید به ابزارهای iMessage اضافه کرده است که شاید یکی از بهترین قابلیت‌های این آپدیت باشد. در این آپدیت با انتخاب گزینه Check In زمانی که به‌سلامت به مقصد برسید، گوشی به‌صورت خودکار به مخاطب شما اطلاع می‌دهد و شما دیگر لازم نیست با دیگران تماس بگیرید یا پیامی برایشان ارسال کنید. مخاطب شما زمان تخمینی رسیدنتان به مقصد را همراه با هرگونه تاخیر احتمالی دریافت خواهد کرد و اگر دیرتر به مقصد برسید، این قابلیت به مخاطب اطلاع می‌دهد که شما هنوز در مسیر هستید.

ویژگی های ios 17

اما مهمتر از همه اگر 15 دقیقه به سمت مقصد حرکت نکنید، گوشی از شما می‌پرسد که آیا حالتان خوب است یا خیر. اگر پاسخی ندهید، به‌صورت خودکار اطلاعاتی مثل آخرین موقعیت مکانی، میزان شارژ باتری و وضعیت آنتن‌دهی گوشی را با مخاطب شما به‌اشتراک می‌گذارد.

تغییرات دیگری که اپل در iOS 17 به برنامه پیام‌ها داده بیشتر جزئی و با هدف بهبود تجربه کاربری هستند. در این نسخه برای مثال می‌توانید با کشیدن انگشت روی یک پیام به‌سمت راست، مستقیما به آن پیام پاسخ دهید و دیگر لازم نیست انگشتتان را روی آن نگه دارید و گزینه Reply را انتخاب کنید.

اپدیت ای او اس ۱۷

همچنین یک پیکان جدید در بالای سمت راست صفحه وجود دارد که با انتخاب آن مستقیما به اولین پیام خوانده نشده هدایت می‌شوید. علاوه بر این پیام‌های صوتی که دریافت خواهید کرد، مانند گوشی‌های پیکسل، به‌صورت خودکار به متن تبدیل می‌شوند.

از دیگر تغییرات ای او اس 17 در این برنامه امکان جستجوی پیام‌های قدیمی است. حالا می‌توانید پیام‌ها را با فیلترهایی مثل نام یا یک کلمه به‌خصوص جستجو کنید.

تغییرات ios 17

تغییر دیگر مربوط به استیکرها است. در iOS 17 استیکرها دارای یک بخش جداگانه هستند تا راحت‌تر بتوانید به آن‌ها دسترسی پیدا کنید. در iOS 17 می‌توانید در اسناد نیز استیکر استفاده کنید و حتی با استیکر به پیام‌ها جواب دهید. همچنین می‌توانید Live Photos گالری خود را به استیکر تبدیل کرده و در پیام‌ها ارسال کنید. برای این کار کافی است انگشتتان را روی تصویر نگه داشته و گزینه Sticker را انتخاب کنید.

5. تغییرات فیس تایم در اپدیت ای او اس 17؛ ویژگی های iOS 17

در صورتی که در فیس‌تایم با کسی تماس برقرار کردید و او جواب نداد، می‌توانید برایش یک پیام صوتی یا ویدیویی ارسال کنید. می‌توانید پیام خود را قبل از ارسال مشاهده و در صورت نیاز یک پیام جدید ضبط کنید. این پیام علاوه بر خود گوشی در اپل واچ نیز قابل پخش و دسترسی خواهد بود.

اپدیت ای او اس ۱۷

تغییر جالب بعدی امکان اضافه کردن افکت‌های واقعیت افزوده 3 بعدی به فیس‌تایم با حرکات دست است. هنگام مکالمه تصویری در فیس‌تایم، می‌توانید با حرکات دست خود، افکت‌هایی مثل آتش‌بازی یا قلب را به تماس خود به‌صورت زنده و در همان لحظه اضافه کنید. این قابلیت البته تنها با دوربین سلفی گوشی‌های آیفون 12 به بعد قابل استفاده هستند.

6. اضافه شدن قابلیت NameDrop ؛ از تغییرات ای او اس 17

از دیگر تغییرات ای او اس 17 اضافه شدن قابلیت NameDrop به AirDrop است. با این ویژگی می‌توانید آیفون را نزدیک آیفون یا اپل واچ فرد دیگری بگیرید تا اطلاعات تماس یکدیگر را با هم به‌اشتراک بگذارید. می‌توانید مشخص کنید که کدام شماره تلفن یا آدرس ایمیل خود را با دیگران به اشتراک خواهید گذاشت و حتی پوستری که برای خودتان ایجاد کرده‌اید را هم همراه با این اطلاعات برای دیگران ارسال کنید.

تغییرات ای او اس 17

از ویژگی های iOS 17 که قرار است بعدا به آن افزوده شود، امکان اشتراک‌گذاری فایل با ایردراپ از طریق آی‌کلاود است. با این ویژگی نیازی نیست تا زمان ارسال فایل، گوشی را نزدیک گوشی گیرنده نگه دارید و می‌توانید این کار را از طریق آی‌کلاود و اینترنت انجام دهید.

7. تغییرات سافاری در ای او اس 17

سافاری در این نسخه از پروفایل‌های جداگانه پشتیبانی می‌کند. به این ترتیب می‌توانید برای استفاده شخصی یا کاری، پروفایل‌های جداگانه با تنظیمات و پیکربندی‌های متفاوت ایجاد کنید. هرکدام از پروفایل‌ها تاریخچه، افزونه‌ها، کوکی‌ها و زبانه‌های جداگانه‌ای خواهند داشت و شما به‌راحتی می‌توانید بین آن‌ها سوییچ کنید.

ویژگی های ios 17

علاوه بر ایجاد پروفایل، حالا امکان اشتراک‌گذاری رمزهای عبور ذخیره شده در iCloud Keychain نیز با دوستان و خانواده وجود دارد. می‌توانید یک بخش جداگانه برای اشتراک گذاری یک پسورد اضافه کنید و مخاطبان مدنظرتان را هم به این قسمت اضافه کنید. هر مخاطب قادر خواهد بود علاوه بر مشاهده رمزعبور، آن‌ها را ویرایش کرده تا یک پسورد جدید اضافه کند. هر تغییری که به پسورد داده شود سایر مخاطبین نیز قادر به مشاهده آن خواهند بود.

8. صدای زنگ و پیام جدید

اپل در این آپدیت 24 صدای زنگ جدید به آیفون اضافه کرده است. همچنین چندین صدای جدید برای پیامک‌ها نیز در دسترس کاربران قرار گرفته‌اند.

9. تغییرات استیکر در آی او اس ۱۷

یکی از تغییرات در ای او اس ۱۷ مربوط به استیکرها است. در این نسخه تمامی اموجی‌ها حالا می‌توانند تبدیل به استیکرهایی با امکان تنظیم اندازه شوند. شما همچنین می‌توانید سوژه‌های دلخواه خود را از تصاویر بیرون آورده و به استیکر تبدیل کنید. همچنین امکان تبدیل تصاویر زنده (Live Photos) به استیکرهای متحرک نیز وجود دارد.

زمان عرضه ای او اس ۱۷؛ iOS 17 کی میاد؟

نسخه اولیه iOS 17 در روز 18 سپتامبر (27 شهریور) در دسترس قرار گرفت. اما اپل از آن روز تاکنون چندین آپدیت جدید با هدف برطرف کردن باگ‌های این نسخه از جمله مشکلات بالا رفتن حرارت گوشی‌های آیفون 15 را عرضه کرده است. در حال حاضر آخرین نسخه iOS 17.0.3 است که در 12 مهر برای حل همین مشکل منتشر شد.

iOS 17 برای چه گوشی هایی میاد؟

با انتشار اپدیت ای او اس ۱۷ اپل بالاخره به پشتیبانی از آیفون 8 پایان می‌دهد. این آپدیت تنها با آیفون‌های XR و XS به بعد سازگار خواهد بود. در ادامه لیست دستگاه‌هایی که این بروزرسانی را دریافت خواهند کرد را مشاهده می‌کنید؛ البته لازم به ذکر است که همه ویژگی‌های جدید ممکن است در تمامی این گوشی‌ها قابل استفاده نباشند.

سخن پایانی

در مقاله سعی کردیم اصلی ترین تغییرات اپدیت ای او اس ۱۷ را معرفی کنیم. با توجه به اطلاعات منتشر شده از سوی اپل، ویژگی های ای او اس 17 تنها محدود به چند مورد هستند. نظر شما در این مورد چیست؟ آیا این نسخه را نصب کرده‌اید؟ با ما در بخش نظرات همراه باشید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران1 دیدگاه
avatar
.
25 دی 1401، 09:31
پاسخ
0
1
دمتون گرم عالی بود فقط لیست گوشی هایی که آپدیت رو میگیرن هم بگید
avatar
اعظم شعبانی
.
25 دی 1401، 09:40
پاسخ
0
1
@
سلام ممنون که همراه ما هستید دوست عزیز، اما هنوز گوشی هایی که آپدیت آی او اس 17 رو میگیرن اعلام نشدن. به محض اعلام رسمی این مطلب آپدیت میشه.
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402