چگونه از عرضه اولیه ارز دیجیتال مطلع شویم؟ + زمان دقیق

چگونه از عرضه اولیه ارز دیجیتال مطلع شویم؟
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

و پرعرضه اولیه ارز دیجیتال در واقع روشی برای جذب سرمایه برای شروع پروژه است و سرمایه گذاری جمعی در این پروژه انجام می‌شود. عرضه اولیه ارز دیجیتال در دو حالت ارائه می‌شود: عرضه اولیه توکن یا ICO و عرضه اولیه صرافی یا IEO . ارزهای دیجیتال برای شروع یک پروژه فروخته می‌شوند و زمانی که پروژه با موفقیت به پایان رسید، ارزش ارزهای دیجیتال خریداری شده افزایش می‌یابد و صاحبان آنها سود زیادی به دست می‌آورند. البته به خاطر داشته باشید که در صورت شکست پروژه یا کلاهبرداری شرکت، تمام سرمایه از بین می‌رود. در این مقاله از پلازا به شما نشان می‌دهیم چگونه از عرضه اولیه ارز دیجیتال مطلع شوید.

فهرست مطالب

عرضه اولیه ارز دیجیتال (ICO) چیست؟

ICO مخفف Initial Coin Offering است. Initial Coin Offering نوعی عرضه اولیه برای ارزهای دیجیتال است که در مقیاس بین‌المللی انجام می‌شود. در واقع این عرضه اولیه روشی برای جذب سرمایه برای شرکت‌های نوپا است. این پروژه معمولا یکی از پروژه‌های صنعت بلاک چین است، به این ترتیب توکن‌ها قبل از شروع پروژه فروخته می‌شوند و سرمایه اولیه پروژه تامین خواهد شد.

سرمایه گذاران از ارزهای دیجیتال محبوب مانند اتریوم و بیت کوین یا ارزهای فیات دلار و یورو برای خرید توکن استفاده می‌کنند، به این امید که پروژه موفق شده و ارزش توکن آنها پس از راه اندازی چند برابر شود. بدیهی است اگر شرکت کلاهبردار نباشد و سرمایه کافی جذب نکند و پروژه با شکست مواجه شود، ارزهای دریافتی به حساب سرمایه گذاران واریز می‌شود.

 عرضه اولیه ارز دیجیتال

عرضه اولیه ارزهای دیجیتال چگونه انجام می ‌شود؟

زمانی که یک استارت آپ ارز دیجیتال قصد دارد از طریق عرضه اولیه ارز دیجیتال سرمایه خود را افزایش دهد، معمولا یک کاغذ سفید یا وایت پیپر منتشر می‌کند که یک نقشه کلی از پروژه است و جزئیات اهداف کلی پروژه، سرمایه مورد نیاز، میزان توکن‌های قابل نگهداری را نشان می‌دهد. توسط سرمایه گذاران، نوع ارز قابل قبول برای خرید توکن و مدت زمان عرضه اولیه ارز دیجیتال به تفصیل توضیح داده می‌شود. در طول عرضه اولیه ارز دیجیتال، طرفداران و حامیان می‌توانند توکن‌های پروژه را با ارزهای رایج یا ارز دیجیتال دیگری خریداری کنند. این توکن‌ها تا حدی شبیه به سهام شرکت‌های مختلف است که عموم مردم می‌توانند خریداری کنند.

اگر سرمایه جذب شده به حد تعیین شده در برگه سفید نرسد، سرمایه گذاران پول خود را پس می‌گیرند و به اصطلاح می‌گویند عرضه اولیه سهام موفقیت آمیز نبوده است. اگر سرمایه لازم در مدت زمان تعیین شده جذب شود، از یک  ICOموفق صحبت می‌کنیم و شرکت از آن برای رسیدن به اهداف پروژه استفاده می‌کند. نکته مهم این است که قانون خاصی بر عرضه اولیه ارز دیجیتال وجود ندارد، اما کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده قدرت جلوگیری از آن را خواهد داشت. به عنوان مثال، توسعه دهنده تلگرام با اولین پیشنهاد خود توانست 1.7 میلیارد دلار جذب کند، اما این کمیسیون به دلیل ادعای اقدامات غیرقانونی تیم توسعه تلاش کرد این پروژه را متوقف کند.

سرمایه گذاری در خرید و فروش ارزهای اولیه دیجیتال

اگر می‌خواهید در  سرمایه گذاری کنید، ابتدا باید با دنیای ارزهای دیجیتال آشنا شوید. اکثر ICOها از سرمایه گذاران می‌خواهند که توکن‌های آماده را از آن شرکت خریداری کنند. این بدان معناست که سرمایه گذار باید قبلاً یک کیف پول برای ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین و اتریوم ایجاد کرده باشد. علاوه بر این، کیف پولی مورد نیاز است که بتواند توکن‌های مورد نظر را ذخیره کند.

با توجه به اینکه هیچ دستورالعمل خاصی در مورد عرضه اولیه یک ارز دیجیتال جدید وجود ندارد، بهتر است در مورد چنین پروژه‌هایی به صورت آنلاین تحقیق کنید. عرضه اولیه ارز دیجیتال هیجان زیادی در بین مردم ایجاد می‌کند و وب سایت‌ها و جوامع آنلاین زیادی وجود دارند که در مورد فرصت‌ها و پروژه‌های جدید بحث می‌کنند. برخی از سایت‌ها صرفاً بر روی پیشنهادات اولیه توکن تمرکز می‌کنند و سرمایه‌گذاران می‌توانند در اینجا در مورد پیشنهادات اولیه جدید اطلاعات کسب کرده و مقایسه کنند.

چگونه بفهمیم اولین عرضه ارز دیجیتال چه زمانی است؟

هیچ منبع رسمی و قابل اعتمادی برای اطلاع رسانی در مورد ICO وجود ندارد. با دنبال کردن اخبار موجود در فضای ارز دیجیتال می‌توانید از انتشار اولیه ارز دیجیتال جدید مطلع شوید. وب‌سایت‌های زیر می‌توانند به شما کمک کنند ICO ها را سریع‌تر پیدا کنید:

  • CoinSchedule – ICO فروش انبوه و فهرست فروش توکن‌ها را نشان می‌دهد.
  • ICOAlert که لیست کامل ICO‌ها، فروش توکن‌ها و فروش‌های جمعی را نشان می‌دهد.
  • ICOList

به یاد داشته باشید که این وب سایت‌ها کاملا خصوصی هستند و متعلق به هیچ سازمان خاصی نیستند. به همین دلیل، همه می‌توانند سلیقه و نظر خود را برای تبلیغ یک ICO به اشتراک بگذارند. برخی از آنها ممکن است برای تبلیغ یک پیشنهاد اولیه خاص پول دریافت کنند. بنابراین قبل از اینکه در اولین راه اندازی یک پروژه شرکت کنید، تحقیقات خود را انجام دهید، برگه سفید پروژه را بخوانید و درباره پیشینه مدیران و سهامداران پروژه اطلاعات بیشتری کسب کنید.

بررسی پروژه ها و وایت پیر ارز های دیجیتال ارائه شده

هر پروژه‌ای با هدف جمع آوری سرمایه از طریق ICOجزئیات کمپین مانند مدت زمان کمپین، اهداف کمپین، مقدار پول مورد نیاز و غیره را در یک وب سایت پست می‌کند. اولین قدم برای خرید عرضه اولیه ارز دیجیتال، ثبت نام در وب سایت است. اگر وب سایت نیازی به ثبت نام ندارد، بهتر است محتا‌ تر باشید و تحقیقات خود را انجام دهید زیرا ممکن است با یک وب سایت کلاهبردار سر و کار داشته باشید. در زیر لیستی از بهترین سایت‌های ICO آورده شده است:

  • کوین فکتوری (Coin Factory)
  • کورال (Coral)
  • کوین لانچ (Coinlaunch)
  • بلاک استارتر (Blockstarter)
  • آی‌سی‌او باکس (ICO BOX)

توجه داشته باشید که برای خرید ICO باید بیت کوین یا اتر خریداری کنید. از طریق این دو ارز دیجیتال می‌توانید در عرضه اولیه ارز دیجیتال شرکت کنید. حداقل مبلغ سرمایه گذاری بستگی به نوع پروژه دارد و متغیر است. در نهایت، تنها کاری که باید انجام دهید این است که ارز دیجیتال خود را به آدرس کمپین ارسال کنید. برای جلوگیری از خطا، آدرس کیف پول پروژه را هنگام ارسال ارز دیجیتال دوباره بررسی کنید. زیرا اگر ارز دیجیتال خود را به آدرس اشتباهی منتقل کنید، نمی‌توانید آن را پس بگیرید.

پس از انجام این مراحل، توکن‌های خریداری شده را در کیف پول خود دریافت خواهید کرد. در کمپین‌های مختلف، زمان انتقال توکن‌ها به کیف پول کاربران متفاوت بوده و گاهی ممکن است ماه‌ها طول بکشد.

چگونه از عرضه اولیه ارز دیجیتال مطلع شویم؟

نحوه شرکت و دریافت عرضه اولیه ارز دیجیتال ICO

شرکت در یک ICOممکن است کمی پیچیده به نظر برسد. شما باید با پیچیدگی‌های مکانیسم بلاک چین اتریوم آشنا باشید زیرا اکثر ICO ها در این بلاک چین انجام می‌شوند. این بخش به طور مختصر مراحلی را که برای شرکت در ICO باید طی کنید توضیح می‌دهد:

بیت کوین یا اتریوم بخرید

شرکت در ICOها با ارزهای فیات (دلار، یورو، ریال و …) امکان پذیر نیست. پرداخت توکن‌های ارائه شده در پیشنهاد اولیه به بیت کوین یا اتریوم بستگی دارد. هر تیم در وایت پیپر خود دقیقا مشخص می‌کند که چه نوع ارز دیجیتالی برای شرکت در ICOلازم است.

ارزهای دیجیتال خود را به یک کیف پول امن منتقل کنید

از آنجایی که بیشتر ICO‌ها در شبکه اتریوم انجام می‌شوند، شما به کیف پول اتریوم نیاز دارید. بهترین کیف پول‌ها برای شرکت در ICO کیف پول MetaMask، MyEhterWallet و Parity هستند.

خرید توکن پیش فروش و عرضه شده ICO

قبل از شرکت در ICO، حتما شرایط و ضوابط پیشنهاد اولیه را مطالعه کنید. این شرایط توسط تیم برگزار کننده در وب سایت خود یا در وایت پیپر پروژه بیان خواهد شد. این تیم همچنین یک آدرس کیف پول در اختیار شما قرار می‌دهد تا بتوانید با ارسال اتریوم به آن آدرس، توکن‌های خود را دریافت کنید.

با وارد کردن آدرس مقصد در کیف پول و مشخص کردن مبلغ خرید اتریوم می‌توانید خرید خود را انجام دهید. توجه داشته باشید که در زمان عرضه اولیه، تعداد زیادی از افراد معمولا مشغول خرید توکن هستند. بنابراین، شبکه اتریوم می‌تواند با ترافیک مواجه شود. از هزینه‌های شبکه اتریوم آگاه باشید و سعی کنید قبل از تمام شدن توکن‌های ICO خرید خود را انجام دهید.

پس از تکمیل خرید خود، ممکن است توکن‌های خود را بلافاصله پس از پایان ICOدریافت کنید. همچنین ممکن است از شما خواسته شود که چند روز قبل از دریافت توکن‌های خود صبر کنید. در برخی موارد، باید توکن‌ها را به صورت دستی به حساب خود منتقل کنید. اینها نیز توسط تیم عرضه اولیه مشخص شده است.

اکثر ICO‌ها تمام مراحل لازم برای خرید توکن‌های ICO را به طور کامل توضیح داده‌اند. بنابراین، اگر دستورالعمل‌ها را با دقت مطالعه کنید، می‌توانید خریدی مطمئن داشته باشید.

ترفندهایی برای تشخیص اعتبار  عرضه اولیه و ICOها

با توجه به اینکه تاکنون موارد زیادی از کلاهبرداری در ICO مشاهده شده است، در هنگام خرید ICO حتما باید موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • به دنبال یک ICOباشید که اکثر افراد شناخته شده در دنیای ارزهای دیجیتال آن را تایید کرده و آن را برای خرید و سرمایه گذاری توصیه می‌کنند.
  • عاقلانه تصمیم بگیرید؛ ICO‌ها همیشه سعی می‌کنند با دادن وعده‌های جذاب برای جذب سرمایه، کاربران را جذب کنند، اما فریب آنها را نخورید و خودتان تصمیم بگیرید که کدام پروژه آینده روشن‌تری دارد.
  • عرضه اولیه ارزهای دیجیتال باید دارای تیم و مکان خاصی باشد. توجه داشته باشید که این تیم در شبکه‌های اجتماعی فعال است. حضور افراد موفق و توسعه دهندگانی که قبلا این کار را انجام داده‌اند و در نهایت میزان موفقیت پروژه را افزایش می‌دهند.
  • حتماً کاغذ سفید روی توکن ارائه شده، هدف پروژه و نحوه کار آن را بخوانید. توکنی که هدف آن مشخص نیست و نقشه راه برای آن وجود ندارد به احتمال زیاد موفق نخواهد بود.
  • نظر دیگران را در مورد این پروژه در شبکه‌های اجتماعی بررسی کنید. همچنین می‌توانید با مراجعه به وب سایت‌هایی که پیشنهادات اولیه را لیست می‌کنند، رتبه ICO مورد نظر خود را بررسی کنید.

کسب درآمد از ICO ها

نحوه کسب درآمد از عرضه اولیه ارز دیجیتال رایگان

در سال‌های اخیر، عرضه اولیه ارزهای دیجیتال یکی از داغ‌ترین موضوعات در بسیاری از کشورها بوده است. در این مقاله سعی شده است موضوع عرضه اولیه ارز دیجیتال و نحوه عملکرد آن به صورت ساده توضیح داده شود. باید دید با سخت‌تر شدن قوانین، ICOها در آینده نزدیک چگونه رفتار خواهند کرد. آیا قوانین و مقررات به بهبود ICOها و جلوگیری از کلاهبرداری‌های بیشتر در آینده کمک خواهد کرد؟

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402