جایگزین میلگرد بستر چیست؟ وال پست بهتره یا میلگرد بستر؟

جایگزین میلگرد بستر
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

میلگرد بستر یک گزینه مقرون به صرفه برای مقاوم‌سازی دیوارها و سایر قسمت‌های ساختمان در برابر زلزله یا فشارهای مختلف است. این مقطع وظیفه غلبه بر تمام نیروهای کششی وارد شده بر بتن را دارد و در برابر این گونه تنش‌ها مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهد. اما گاهی این سوال پیش می‌آید که جایگزین میلگرد بستر چیست و در صورت نبود آن می‌توان از مقطع دیگری استفاده کرد؟ همچنین در بین همه جایگزین‌ها وال پست پیشنهاد می‌شود، البته همیشه گزینه مناسبی به حساب نمی‌آید.

بنابراین در این مقاله به جایگزین میلگرد بستر و مقایسه آن با وال پست می‌پردازیم. همچنین شرکت آیرومارت را به عنوان مرکزی معتبر جهت خرید انواع تجهیزات فولادی معرفی می‌کنیم. در ادامه همراه ما باشید.

میلگرد بستر چیست؟

میلگرد بستر یک جفت مفتول طولی است که مفتول‌های عرضی به صورت نردبانی یا خرپایی به آن متصل می‌شوند. در واقع میلگرد بستر مفتولی برای دیوارهای آجری یا بلوک‌های سیمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این میلگرد جهت استفاده در اتصالات بین بناهایی که ترک خورده یا شکسته شده‌اند، مناسب است. همچنین در ساخت ستون‌های بنای ساختمان به جهت باربری عمودی و شکستگی مایل، تاثیر خوبی دارد.

با بررسی آسیب ساختمان‌ها در هنگام وقوع حوادثی مانند زلزله، آتشفشان، صاعقه و …، در می‌یابیم که بیشترین آسیب در هنگام خرابی دیوارها و سقف ساختمان‌ها رخ می‌دهد و این موارد به دلیل پوشش ناکافی است. به همین دلیل مهندسان این دو جزء را قوی‌تر می‌کنند و یکی از روش‌های مقرون به صرفه، استفاده از میلگرد بستر است.

مزیت میلگرد بستر به میلگرد معمولی چیست؟

مهمترین دلیل استفاده از میلگرد بستر دیوار به جای نوع معمولی، این است که این مقطع می‌تواند ستون‌ها و دیوارها را از هم جدا کند. به همین دلیل استحکام داخلی صفحه دیوار تا حد زیادی مهار می‌شود. انواع میلگرد بستر مورد استفاده در داخل دیوارها نسبت به نمونه‌های معمولی مقاومت بیشتری دارند و در طولانی مدت فرسوده نمی‌شوند. بنابراین استفاده از این مقطع در دیوارهای غیر سازه‌ای یا غیر باربر می‌تواند آنها را در برابر زلزله مقاوم کند.

اجرای میلگرد بستر نسبت به نمونه‌های معمولی بسیار مقرون به صرفه بوده و تاثیر بسزایی در کاهش هزینه‌های ساخت دارد. همچنین، استفاده از این مقطع به این معنی است که دیگر نیازی به دوغاب ندارید که این خود می‌تواند بخش زیادی از هزینه‌های شما را کاهش دهد.

جایگزین میلگرد بستر چیست؟

با اینکه مزایای میلگرد بستر زیاد است، ولی جایگزین‌هایی نیز دارد. اما هنگام انتخاب جایگزین باید توجه کنید که آیا گزینه انتخابی می‌تواند عملکرد مناسبی را نشان دهد. به عنوان مثال زمان تحویل پروژه بسیار مهم است و باید در زمان کمتر و با استفاده از محصول با کیفیت بالاتر نصب شود. در مرحله آخر، قیمت کالای مورد نظر اهمیت بالایی دارد. اولویت خرید با محصولی است که بسته به متریال مورد استفاده و کیفیت آن، به صرفه ترین قیمت را برایتان فراهم کند.

برای مثال، شما می‌توانید از وال پست‌ها جهت اجرای پروژه خود و افزایش استحکام سازه مورد نظر استفاده نمایید. وال پست چهارچوبی است که از جنس نبشی، ناودانی و قوطی پروفیل تشکیل می‎شود و برای توزیع مناسب نیروها بر روی دیوار به کار می‌روند. ولی نصب این محصول به دلیل مقاومت بالایی که دارد، زمان زیادی می‌خواهد و هزینه بیشتری نسبت به میلگرد بستر برای شما خواهد داشت. بنابراین در این صورت میلگرد بستر می‌تواند انتخاب منطقی‌تری باشد. در نتیجه باید گزینه‌های پیش روی خود را به صورت جزئی بررسی کنید.

وال پست بهتر است یا میلگرد بستر

وال پست بهتره یا میلگرد بستر؟

همانطور که عنوان شد، وال پست یکی از جایگزین های میلگرد بستر محسوب می‌شود. بنابراین شاید این سوال پیش آید که وال پست از میلگرد بستر بهتر است؟ به طور کوتاه می‌توان گفت خیر، زیرا میلگرد بستر مزایای بیشتری دارد. بنابراین جهت بررسی این موضوع در ادامه برخی از تفاوت‌های آنها را عنوان می‌کنیم و می‌گوییم که چرا میلگرد بستر بهتر است:

1. وزن

یکی از مشکلات وال پست‌ها سنگین بودن است که این موضوع کار گذاشتن آنها در سازه را سخت می‌کند. اما میلگردهای با وزن سبک این مشکل را حل کرده و جایگزین مناسبی برای وال پست‌ها شده‌اند.

2. سهولت نصب

یکی دیگر از دلایل برتری میلگرد بستر نسبت به وال پست، نصب آسان آن است. به همین دلیل نصب میلگرد زمان کمتری می‌برد.

3. قدرت بیشتر

میلگرد بستر مستحکم‌تر و حدود دو برابر وال پست است. بنابراین استفاده از آن می‌تواند استحکام بالایی را برای ساختمان به همراه داشته باشد.

4. انعطاف‌پذیری خوب

خاصیت ارتجاعی میلگردهای بستر بالاست و به همین دلیل تحت فشارهایی مانند زلزله، شکسته نمی‌شوند و مقاومت خود را حفظ می‌کنند.

5. مقاومت بالا

میلگردهای بستر به دلیل سبک بودن و هزینه کمتر، در برابر زلزله و سایر نیروها مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهند.

6. کاربرد

میلگرد بستر در مکان‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد و می‌توان از آن در دیوارهای بتنی و بلوکی استفاده کرد.

7. قیمت

هزینه میلگرد بستر بسیار مناسب است و نسبت به مقاومتی که ارائه می‌دهد، بسیار مقرون به صرفه‌تر از وال پست است. شما می‌توانید جهت اطلاع از قیمت هر شاخه میلگرد 16 و انواع دیگر، وارد سایت آیرومارت شوید.

جایگزین میلگرد بستر چیست

چه زمانی از وال پست به عنوان جایگزین میلگرد بستر استفاده می‌شود؟

طبق استاندارد 2800 طراحی ساختمان، به طور کلی میلگرد بستر به دلیل مزایایی که دارد به عنوان جایگزینی برای وال پست‌ها استفاده می‌شود. اما در یک مورد استثنا می‌توان از وال پست‌ها به عنوان جایگزین میلگرد بستر استفاده کرد. برای دیوارهایی که طول آنها 40 برابر ضخامت آنها است، وال پست‌ها باید به عنوان جایگزین میلگرد بستر استفاده شوند. اگر ضخامت دیوار کمتر باشد، می‌توان به جای میلگرد بستر و پست وال، از مش فایبرگلاس استفاده کرد.

خرید انواع میلگرد از آیرومارت

شرکت آیرومارت یکی از مراکز معتبر فروش انواع قطعات فولادی است. شما می‌توانید وارد این سایت شوید و قیمت هر قطعه را به همراه نمودار تغییرات قیمت مشاهده کنید. سپس می‌توانید محصول مورد نظرتان را آنلاین سفارش دهید. همچنین جهت کسب اطلاعات بیشتر، کافیست با شماره 02145306 تماس بگیرید و توسط کارشناسان مجرب به طور رایگان راهنمایی شوید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402