راهنمای خرید اندروید باکس

راهنمای خرید اندروید باکس
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

با خواندان این راهنمای خرید اندروید باکس می‌توانید با نکات مهمی که باید پیش از خریداری این محصول بدانید آشنا شوید و بهترین انتخاب را با توجه به بودجه و نیازهای خود داشته باشید.

تقریبا همه با مزایای خرید اندروید باکس آشنا هستند. دستگاه کوچکی که می‌تواند امکانات و قابلیت‌های اضافی زیادی به تلویزیون اضافه کند. اگر به‌دنبال خریداری اندروید باکس باشید، در بازار با برندهای مختلفی در بازه‌های قیتمی متفاوت برخواهید خورد. برندهایی مثل انویدیا چندین سال است که در زمینه ساخت اندروید باکس حرف اول را می‌زنند؛ با این حال سایر برندها مثل شیائومی و حتی برندهای داخلی نیز در این زمینه فعال هستند. اما چگونه باید بهترین انتخاب را از میان محصولات این برندها داشته باشیم؟ در این راهنمای خرید اندروید باکس می‌خواهیم به نکات مهمی که باید برای خرید این دستگاه مدنظر قرار دهید بپردازیم. با پلازا همراه باشید.

فهرست مطالب

راهنمای خرید اندروید باکس

برای خرید اندروید باکس نیز مانند هر محصول دیگری باید به مشخصات آن‌ها توجه داشته باشید. با یک نگاه کوتاه به توضیحات هر کدام از اندروید باکس‌های موجود در بازار خواهید دید که تقریبا همه آن‌ها در مشخصات خود از پخش 4K صحبت می‌کنند. با این حال نحوه پخش ویدیوها در رزولوشن 4K و روان بودن آن‌ها، اهمیت خیلی زیادی داشته و وابسته به مشخصات فنی دستگاه است.

1. پردازنده

پردازنده از نکته های مهم هنگام خرید گیم باکس یا اندروید باکس است. در حال حاضر پردازنده‌های اندروید باکس‌ها توسط 3 شرکت مختلف ساخته می‌شوند: AmLogic و RockChip و Allwinner. از میان این شرکت‌ها، Allwinner پردازنده‌هایی با مشخصات بسیار خوب عرضه می‌کند ولی عملکرد پردازنده‌های آن‌ها آنقدرها خوب نیست.

برند دیگر RockChip است. این برند نیز روی کاغذ پردازنده‌های قابل قبولی تولید می‌کند ولی یکی از معایب اندروید باکس هایی که با این تراشه‌های این برند عرضه می‌شوند این است که در عمل، این تراشه‌ها تعریف زیادی ندارند. این پردازنده‌ها بیشتر در دستگاه‌ها و اندروید باکس‌هایی که با مدیا سنتر خود این برند عرضه شده باشند، عملکرد قابل قبولی دارند.

راهنمای خرید اندروید باکس

AmLogic اما بهترین انتخاب است. پردازنده‌های آن‌ها را می‌توانید در بهترین اندروید باکس‌های دنیا پیدا کنید. بیشتر برندهای مطرح دنیا مثل Wetek و Vero نیز از پردازنده‌های این برند در اندروید باکس‌های خود استفاده می‌کنند.

2. رم

رم یکی دیگر از مشخصات و نکات خرید اندروید باکس است. اندروید باکس‌ها اما برخلاف گوشی‌های اندرویدی، احتیاجی به رم بسیار زیاد و بالا ندارند. به خصوص از آنجایی که بیشتر مدل‌های موجود در بازار با رم 2 یا حداکثر 4 گیگابایت به‌فروش می‌رسند که برای استفاده اکثریت کاربران کاملا کافی است.

3. حافظه

حداقل حافظه‌ای که در اندروید باکس‌ها پیدا خواهید کرد، 8 گیگابایت است و حداکثر نیز به 32 گیگابایت خواهد رسید. البته برخی مدل‌های گران‌قیمت با حافظه‌های 64 یا 128 گیگابایت نیز عرضه می‌شوند. حافظه در اندروید باکس بیشتر برای نصب اپلیکیشن‌ها کاربرد دارد. در اندروید باکس خود می‌توانید به گوگل‌پلی دسترسی و تمام اپلیکیشن‌های سازگار را مشاهده و دانلود کنید.

اما اگر فقط بخواهید با اندروید باکس، به تماشای فیلم و سریال مشغول شوید، اصلا احتیاجی به حافظه خیلی زیاد ندارید چرا که شما محتوا را دانلود نمی‌کنید و تنها به صورت آنلاین تماشا می‌کنید.

مزایای خرید اندروید باکس

بیشتر کاربران نیز از اندروید باکس برای تماشای فیلم و سریال استفاده می‌کنند و به همین خاطر تولیدکنندگان، برای کاهش هزینه‌های خودشان و همچنین پایین نگه داشتن قیمت محصول، از حافظه‌های با حجم بالا استفاده نمی‌کنند. حتی اگر به حافظه بیشتر نیاز داشته باشید، می‌توانید به سراغ اندروید باکس‌هایی بروید که دارای اسلات کارت حافظه هستند یا از یک هارد اکسترنال استفاده کنید.

در هر صورت یک اندروید باکس با 16 گیگابایت حافظه داخلی کاملا جواب‌گوی شما خواهد بود. برای این که خیالتان راحت شود، می‌توانید یک مدل با پشتیبانی از کارت حافظه یا اتصال USB 3.0 خریداری کنید.

4. وای‌فای و درگاه‌ها

وای‌فای در یک اندروید باکس، یکی از کلیدی‌ترین قطعات است. حتما یک اندروید باکس با پشتیبانی از حداقل استاندارد 802.11 ac خریداری کنید. همچنین اکثر اندروید باکس‌ها دارای درگاه اترنت نیز هستند تا با استفاده از کابل شبکه بتوانید آن‌ها را مستقیما به روتر متصل کنید. اگر امکانش را دارید بهتر است اندروید باکس را با کابل به روتر وصل کنید اما در غیر این صورت یک اندروید باکس با وای‌فای حداقل 5 خریداری کنید.

درگاه‌های مهم دیگری که در دستگاه پیدا خواهید کرد، HDMI و USB هستند. اگر می‌خواهید محتوا را با رزولوشن 4K و نرخ 60 فریم برثانیه تماشا کنید، به یک درگاه HDMI 2.0 نیاز خواهید داشت. همچنین برای اتصال هارد اکسترنال و دیگر لوازم جانبی، درگاه USB 3.0 گزینه ایده‌آل است و 10 برابر سرعت بیشتری از USB 2.0 دارد.

5. دیگر مشخصات اندروید باکس مناسب

بیشتر اندروید باکس‌ها با اندروید 9 یا 10 عرضه می‌شوند. بهتر است به سراغ مدل‌هایی که نسخه اندروید آن‌ها پایین‌تر است، نروید. ویژگی‌های اضافی دیگر مثل پشتیبانی از صدای دالبی دیجیتال و کنترل‌های صوتی نیز از قابلیت‌های اضافی هستند که در مدل‌های گران‌قیمت‌تر می‌توانید آن‌ها را پیدا کنید.

سوالات متداول

1. آیا شبکه های اچ دی را هم‌ میشه با اندروید باکس گرفت یا حتما باید از اینترنت و تلوبیون آنها را گرفت؟

با استفاده از اندروید باکس می‌توانید تمامی شبکه‌های HD را تماشا کنید. البته اندروید باکس باید به اینترنت متصل باشد. برای تماشای شبکه‌ها بدون اتصال اینترنت، باید یک اندروید باکس با تیونر دیجیتال خریداری کنید.

2. آیا اندروید باکس را میشود بجای تلوزیون مستقیم به ویدئو پروژکتور متصل کرد؟

با استفاده از یک کابل HDMI می‌توانید اندروید باکس خود را مستقیما به ویدئو پروژکتور متصل کنید.

3. آیا می‌توان اینترنت گوشی رو از طریق کابل USB با اندروید باکس شیر کرد؟

بله می‌توانید اینترنت گوشی را با کابل USB با اندروید باکس به‌اشتراک بگذارید. برای انجام این کار گوشی را به اندروید باکس متصل و به قسمت Hotspot گوشی بروید و گزینه USB tethering را فعال کنید.

4. گیم باکس اندروید چیست ایا همون اندروید باکس است؟

به‌طور کلی تفاوتی میان اندروید باکس و گیم باکس وجود ندارد. گیم‌باکس‌ها تنها نسخه‌های گران‌قیمت‌تر و قدرتمندتر از اندروید باکس‌های معمولی هستند که از قابلیت‌های اضافی مثل پشتیبانی از دسته‌های بازی، ماوس و کیبورد بهره می‌برند و برای اجرای بازی‌ها کاربرد دارند.

5. آیا اندروید باکس قابلیت اپدیت اندروید و ارتقای آن را دارد؟

بله می‌توانید با مراجعه به وبسایت شرکت سازنده اندروید باکس خود و دانلود فایل آپدیت، آن را از طریق کارت حافظه یا هارد به اندروید باکس منتقل و روی آن نصب کنید. همچنین برخی از اندروید باکس‌ها نیز قابلیت آپدیت مستقیم دارند. در این صورت یک گزینه به‌روزرسانی در تنظیمات آن‌ها پیدا خواهید کرد.

6. نت باکس چیست؟ همان اندروید باکس است؟

بله. نت باکس یکی از برندهای سازنده اندروید باکس در ایران به‌حساب می‌آید.

7. آیا وب کم به اندروید باکس وصل می شود؟

بستگی به مدل اندروید باکس دارد اما اکثر اندروید باکس‌ها از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند. همچنین وبکم شما نیز باید از Universal Video Class پشتیبانی کند. البته برای استفاده نیاز به نصب برنامه اضافی روی اندروید باکس خود خواهید داشت.

8. آیا اندروید باکس ورودی صدا دارد؟ یعنی می شود میکروفن بهش متصل کرد؟

اتصال میکروفون بستگی به مدل اندروید باکس دارد. برخی از مدل‌ها با ورودی صدا عرضه می‌شوند و قابلیت اتصال میکروفون را دارند. اما اگر اندروید باکس شما فاقد این ورودی است، نمی‌توانید میکروفون به آن متصل کنید.

سخن پایانی

در این مطلب راهنمای خرید اندروید باکس، به نکاتی که باید پیش از خریداری یک دستگاه اندروید باکس به آن‌ها توجه کنید پرداختیم. در صورتی که شما نیز تجربه خرید و استفاده از این دستگاه‌ها را دارید، در بخش نظرات پلازا با ما همراه باشید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402