کدام ارز دیجیتال توکن سوزی دارند؟ لیست کامل 2023

token burning
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

توکن سوزی چیست؟ منظور از توکن سوزی ارز دیجیتال، از بین بردن رمزارزها توسط شرکت صادر کننده آن است که به منظور جلوگیری از افت ارزش ارز صورت می‌گیرد. در توکن سوزی، تعدادی از توکن‌ها از چرخه معاملات خارج می‌شوند و به یک کیف پول غیر قابل استفاده ارسال می‌شوند. کلیدهای آدرس این کیف پول توسط هیچ کس قابل دستیابی نخواهد بود و کاملا خصوصی است. بنابراین توکنی که به این آدرس فرستاده می‌شود، غیر قابل بازیابی بوده و دیگر به چرخه بازار بازنخواهد گشت.

اما چه ارزهایی قابل سوزاندن می‌باشند؟ بهتر است بدانید که تمام ارزهای دیجیتال قابل سوزاندن هستند، اما توکن سوزی برخی از آنها رایج تر است. در ادامه شما را با توکن سوزی رایج‌ترین ارزهای دیجیتال آشنا می‌کنیم. با ما همراه باشید.

فهرست مطالب

لیست ارزهایی که توکن سوزی انجام می‌دهند

ارزهایی که به طور مداوم توکن سوزی می‌شوند، اغلب گزینه‌های مناسبی برای ‌سرمایه‌گذاری می‌باشند. چراکه شرکت سازنده با توکن سوزی ارز دیجیتال باعث کنترل قیمت، کاهش تورم و افزایش بلاک‌های جدید به بلاک‌چین می‌شود که این امر باعث جذب سرمایه گذاران زیادی می‌شود. بعد از اینکه متوجه شدیم توکن سوزی چیست، در ادامه شما را با لیست بهترین ارزهای دیجیتال که تا به حال توکن سوزی انجام داده اند، آشنا خواهیم کرد.

Binance coin burning token

توکن سوزی ارز دیجیتال بایننس کوین

بایننس کوین با نماد BNB، رمزارزی است که توسط صرافی بایننس منتشر شده است. توکن سوزی ارز دیجیتال بایننس کوین توسط همین صرافی در سال 2017 شروع شد و صرافی متعهد شده است که سوزاندن این توکن را تا زمانی که 50 درصد از این ارز از گردش خارج شوند، ادامه می‌دهد. به عبارت دیگر، از سال 2017 که BNB منتشر شد، باید 100 میلیون توکن به آدرس خورنده فرستاده و در نهایت حذف شود. تا به امروز نزدیک به 35 میلیون توکن از بین رفته اند و این فرایند به صورت تدریجی در آینده ادامه خواهد داشت.

توکن سوزی ارز اتریوم

مکانیسم توکن سوزی رمزارز اتریوم، جایگاه ویژه ای در تعیین قیمت این ارز دارد. این ارز حدود 2 سال پیش با هدف کاهش هزینه تراکنش‌ها، توکن سوزی خود را آغاز کرده است. در این طرح، بخشی از هزینه تراکنش‌ها سوزانده می‌شود و از چرخه گردش خارج می‌شود.

اما این به آن معنا نیست که رمز ارز اتریوم به یک دارایی با تورم منفی تبدیل شود، پلکه برای تحقق این امر، باید کارمزدهای سوزانده شده از اتریوم‌های تولید شده از طریق اثبات سهام بیشتر باشد. در این شبکه، روزانه حدود 4500 واحد ارز ETH درحال سوختن است و از آنجایی که افزایش ترافیک شبکه باعث افزایش کارمزدها می‌شود، گاها شاهد افزایش سرعت توکن سوزی خواهیم بود.

etherium burning token

توکن سوزی ارز دیجیتال ریپل

ریپل با نماد XRP، یکی از ارزهای دیجیتال اصلی دنیای دیجیتال است که به روشی متفاوت توکن سوزی را انجام می‌دهد. این رمزارز، در هیچ کجا کارمزد تراکنش پرداخت نمی کند، بلکه آن را می‌سوزاند. در نتیجه ریپل‌های در گردش به مرور زمان کاهش می‌یابند و قیمت کنترل می‌شود.

اولین بار در سال 2019، حدود 3 میلیارد XRP به ارزش 890 میلیون دلار سوزانده شد. این شرکت از آن زمان تا به حال به سوزاندن ارز دیجیتال ریپل ادامه داده است. از سوی دیگر، توسعه دهندگان این رمزارز تنها می‌توانند نیمی از آلت کوین‌ها را به آدرس عمومی منتشر کنند و باقی را نزد خود نگه می‌دارند که در این صورت دسترسی به باقی کوین‌ها امکان پذیر نخواهد بود.

توکن سوزی ارز دیجیتال شیبا اینو

بعد از بررسی این موضوع که توکن سوزی چیست به معرفی ارزهای دیجیتالی که این فرایند را انجام می‌دهند، می‌پردازیم. شیبا اینو یک رمزارز غیرمتمرکز است که روی بلاک‌چین اتریوم فعالیت می‌کند. فرایند توکن سوزی ارز دیجیتال شیبا اینو به اینصورت است که در زمانی که کاربری تراکنشی را انجام می‌دهد، قسمتی از توکن درگیر در تراکنش سوزانده می‌شود.

این توکن‌ها از چرخه خارج می‌شوند و می‌توانند به رشد قیمت ارز کمک کنند. رمزارز شیبا اینو در سال 2020 منتشر شد و مکانیسم سوزاندن توکن‌های آن، از زمان عرضه اولیه آن وجود داشت. بر اساس گزارش‌های منتشر شده تا 22 فوریه 2023، حدود 550 تریلیون توکن شیبا سوزانده شده است.

shiba burning token

توکن سوزی ارز بیبی دوج کوین

بیبی دوج یکی از محبوب‌ترین میم کوین‌های به وجود آمده در سال 2021 است. این رمزارز توکن سوزی خود را از سپتامبر 2021 آغاز کرد و در همان ابتدا مقدار 2 کوادریلیون از عرضه خود را از گردش خارج کرد. این توکن سوزی تنها سه ماه بعد از انتشار آن انجام شود و حدود 0.44 درصد از کل عرضه کوین را سوزاند. توکن سوزی دوج کوین در ابتدای سال 2022 به ترتیب 11.5 و 20 میلیون دلار بوده است.

آمارها نشان می‌دهد که این ارز در ماه‌های نخست سال 2023 به میزان 323 تریلیون واحد را هر روز سوزانده است. خبر خوب این است که سرعت توکن سوزی این میم کوین درحال افزایش است و می‌توانیم شاهد افزایش قیمت آن در آینده نزدیک باشیم. برای بررسی این موضوع که توکن سوزی چیست و چه ارزهایی آن را انجام می‌دهند، با ما همراه باشید.

توکن سوزی رمز ارز استلار

رمزارز استلار با نماد XLM که توسط بنیاد توسعه SDF به بازار عرضه شده، یکی از بزرگ‌ترین توکن سازی‌های تاریخ را انجام داده است. SDF در سال 2019 تعداد 55 میلیارد توکن خود را به یکباره سوزاند. ارزش این توکن‌های سوخته برابر با 4.5 میلیارد دلار بود که باعث رشد 25 درصدی ارز استلار شد.

از ویژگی‌های این رمزارز می‌توان به مقیاس پذیری و سرعت تراکنش‌های بالاتر از بیت کوین اشاره کرد که نیازی به استخراج ندارد. بنابراین استلار به دلیل قابلیت‌ها و ویژگی‌هایی که دارد، توانسته نام خود را در میان یکی از رمزارزهای خوش آتیه برای ‌سرمایه‌گذاری ثبت کند. اگر می‌خواهید بیشتر در مورد این بدانید که توکن سوزی چیست، با ما همراه باشید.

توکن سوزی لونا کلاسیک در دنیای کریپتو

جامعه اونا کلاسیک با نماد LUNC چند ماهی است که بعد از فروپاشی شبکه ترا، توکن سوزی خود را آغاز کرده است. بعد از آن با همکاری صرافی بایننس، تاکنون بیش از 26 میلیارد توکن را سوزانده است که 3 میلیون دلار آن توسط صرافی بایننس سوزانده شده است. این مقدار توکن تنها 0.38 درصد از کل ارزها بوده که در نهایت رقم توکن سوزی را بی اهمیت می‌سازد.

چراکه سوزاندن این حجم از توکن تاثیری بر قیمت لونا کلاسیک ندارد. بنابراین، اگر تیم توسعه دهنده آن به دنبال افزایش قیمت این رمزارز است، باید توکن سوزی بیشتری را با سرعت بالاتر انجام دهد که این به معنای سوزاندن 100ها میلیارد توکن است.

توکن سوزی ارز دیجیتال سولانا

سولانا (SOL) یکی از رمزارزهای شبکه بلاک‌چین مبتنی بر اثبات سهم است که با هدف حل مشکل مقیاس پذیری در عین تامین امنیت و تمرکز زدایی در سال 2017 راه اندازی شده است. سولانا این قابلیت را دارد تا نزدیک به 65000 تراکنش در ثانیه را با کارمزد تقریبا صفر انجام دهد. این پروتکل بخشی از کارمزد تراکنش‌های خود را می‌سوزاند تا عرضه SOL در برابر صدور 500 میلیون توکن محدود بماند.

این تیم توکن‌هایی که سوزانده می‌شود را به یک آدرس غیرقابل استفاده ارسال می‌کند و با توکن سوزی ارز دیجیتال سولانا توانسته قیمت آن را تا 266 درصد افزایش دهد.

SXP token burning

توکن سوزی سوایپ

سوایپ (SXP) برخلاف دیگر رمزارزها، تنها یک پروتکل نیست که توسط یک شبکه توزیع و پشتیبانی شود. بلکه یک نرم افزار و هم یک اکوسیستم کیف پول ارز دیجیتال است تا به کاربران امکان خرج کردن دارایی‌های خود را در یک پلتفرم فیزیکی و دیجیتالی بدهد. به عبارت دیگر، این رمزارز پلی میان ارزهای دیجیتال و ارزهای فیات است.

کل عرضه این توکن در حدود 300 میلیون است که 80 درصد کارمزدهای آن توسط یک قرارداد هوشمند سوزانده می‌شود. این کار تا رسیدن به 100 میلیون توکن ادامه دارد که باعث افزایش قیمت سوایپ خواهد شد.

توکن سوزی کاردانو

کاردانو (ADA) یک بلاک‌چین نسل سوم با الگوریتم اثبات سهام است که با هدف ایجاد جامعه ای شفاف، امن و قیمت مقرون به صرفه راه اندازی شده است. بلاک‌چین کاردانو درحال معرفی مکانیسم اثبات سوختگی (Pob) در شبکه خود است که در آن به کاربران اجازه می‌دهد تا در ازای استخراج یا دریافت توکن بومی، رمزارزها را بسوزانند.

برای سوزاندن کوین، ماینرها باید آنها را به یک آدرس غیر قابل تایید ارسال کنند. با این راهکار، تعداد توکن‌های ADA کاهش و در نتیجه ارزش آن افزایش می‌یابد. اما با وجود برنامه ریزی‌هایی که تا به امروز انجام شده، هنوز کاردانو هیچ توکن سوزی انجام نداده که این موجب شگفتی ‌سرمایه‌گذاران این رمزارز شده است.

بررسی نهایی : کدام ارز دیجیتال توکن سوزی دارند؟

در این مقاله ابتدا به این پرسش پاسخ دادیم که توکن سوزی چیست؟ توکن سوزی درواقع از بین بردن رمزارز توسط شرکت صادر کننده است که باعث خارج شدن آن کوین از چرخه بازار می‌شود. این کار معمولا با ارسال توکن به یک آدرس غیرقابل بازگشت انجام می‌شود و در نهایت موجب کاهش تورم رمزارز و افزایش قیمت آن می‌شود.

لازم به ذکر است که ارزهایی که توکن سوزی انجام می‌دهند می‌توانند گزینه مناسبی برای ‌سرمایه‌گذاری باشند، چراکه تیم‌های توسعه دهنده آنها کنترل زیادی بر قیمت این ارزها دارند. در این مقاله سعی شده تا شما را با تعدادی از رمزارزهایی که توکن سوزی انجام می‌دهند آشنا کنیم تا شما نیز با شناسایی این رمزارزها، بهترین را برای ‌سرمایه‌گذاری انتخاب نمایید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402