سرمایه گذاری در ارز دیجیتال چیست؟ + به زبان ساده

  • Mehran.P
  • بروزرسانی 01 بهمن 1402 13:18
سرمایه گذاری در ارز دیجیتال چیست؟ + به زبان ساده
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

حتما امروزه به هر جا که سر می‌زنید، مشاهده می‌کنید که افراد مختلف از کارمندان بانک گرفته تا نانوایان درمورد ارز دیجیتال صحبت می‌کنند. در حال حاضر با گسترس نفوذ ارزهای دیجیتال در بخش‌های مختلف تجاری، سرمایه گذاری در این حوزه روز به روز بیشتر و بیشتر می‌شود. اما آیا باید در این فضا سرمایه گذاری کنید؟ اصلا منظور از سرمایه گذاری در ارز دیجیتال چیست؟ با پلازا همراه باشید تا در ادامه به شکل دقیق‌تر این موضوع را برای شما توضیح دهیم.

فهرست مطالب

اصلا چرا باید در ارز دیجیتال سرمایه گذاری کنم؟

سرمایه گذاری در ارز دیجیتال چیست؟ + به زبان ساده

در حال حاضر می‌توان گفت باتوجه به دلایل متعدد، سرمایه گذاری در ارز دیجیتال بهترین نوع سرمایه گذاری محسوب می‌شود. از میان دلایل مختلف برای سرمایه گذاری در ارز دیجیتال، می‌توان به دلایل زیر اشاره کرد:

حفظ ارزش دارایی

امروزه با وجود تورم افسار گسیخته، از دست رفتن ارزش پول ملی این هشدار را به ما می‌دهد که از دارایی خود محافظت کنیم. یکی از بهترین‌ راه‌ها برای حفظ دارایی، سرمایه گذاری در دنیای ارز دیجیتال است.

فناوری منحصر به فرد ارز دیجیتال

شما به کمک دنیای رمز ارزها دیگر محدود به زمان و مکان جغرافیایی خاصی نخواهید بود. با سرمایه گذاری در دنیای ارز دیجیتال به راحتی می‌توانید دستان واسطه را از دارایی‌های خود کوتاه کنید؛ به همین جهت روز به روز بر تقاضای ارزهای دیجیتال افزوده می‌شود.

ارز دیجیتال رکوردشکن است

امروزه با افزایش باورنکردنی قیمت ارزهای دیجیتال علی الخصوص بیت کوین، این موضوع بیشتر از پیش بر همگان ثابت شده است که سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال با سودهای باورنکردنی همراه خواهد بود.

امروزه سرمایه گذاری در ارز دیجیتال چگونه است؟

سرمایه گذاری در ارز دیجیتال چیست؟ + به زبان ساده

رمزارزها روی یک دفتر کل توزیع شده‌اند که این دفتر با نام بلاک چین شناخته می‌شود. بلاک چین ذخیره‌ای از تمامی تراکنش‌ها را در دل خود نگه می‌دارد. ارزهای دیجیتال مختف از طریق پروسه‌ای به نام ماینینگ تولید می‌شوند. ماینینگ از قدرت کامپیوتر در حل مسائل پیچیده ریاضی برای تولید رمزارزها استفاده می‌کند. پس شما می‌تواند ارزهای دیجیتال مختلفی حتی بهترین رمز ارز موجود در بازار را از طریق ماینینگ خریداری کنید.

آیا ماینینگ تنها راه سرمایه گذاری در ارز دیجیتال است؟

پاسخ این سوال خیر است. ماینینگ امروزه تنها راه کسب و سرمایه گذاری در ارز دیجیتال نیست و کاربران می‌توانند بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری را از طریق صرافی‌ها خریداری کرده و در کیف پول‌های دیجیتالی خود ذخیره سازی کنند. برای این منظور بهتر است ابتدا بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری را انتخاب و بعد یک صرافی معتبر را بعنوان مقصد برگزینید. امروزه صرافی‌های بین المللی زیادی همچون کوین بیس، بایننس و کراکن وجود دارند. اما اکثر صرافی‌های بین المللی خدمات محدودی به کاربران ایرانی عرضه می‌کنند. توصیه می‌کنیم که در سرمایه گذاری‌های خود، استفاده از صرافی‌های ایرانی همچون والکس را مدنظر قرار دهید.

پس از انتخاب صرافی، برای احراز هویت اقدام کنید. پس از انجام مراحل احراز هویت، با استفاده از مدارک و اطلاعات برای سرمایه گذاری در ارز دیجیتال اقدام کنید.

چه ارزی برای سرمایه گذاری در صرافی انتخاب کنم؟

امروزه ارزهای بسیار زیادی در بازار ارزهای دیجیتال وجود دارند. بهتر است ابتدا حجم مبلغ برای سرمایه گذاری را درنظر بگیرید. امروزه دیگر نمی‌توان گفت که بهترین ارز دیجیتال بیت کوین است. ارزهای دیجیتال متنوعی همچون تتر، اتریوم و… را می‌توانید به عنوان گزینه‌ای برای سرمایه گذاری در ارز دیجیتال انتخاب کنید.

البته دقت کنید امروزه یک ارز دیجیتال مانند بیت کوین می‌تواند قیمت بسیار زیادی داشته باشد و ممکن است خرید آن برای شما امکان پدیر نباشد. اما جای نگرانی ندارد، بهتر است که کسری ارز دیجیتال موردنظر خود را خریداری کنید.

پس از خرید ارز دیجیتال، آن را در کجا نگهداری کنم؟

امروزه کیف پول‌های سخت افزاری و نرم افزاری متنوعی در بازار برای نگهداری ارز دیجیتال وجود دارند. کیف پول نرم افزاری برنامه‌ای است که شما می‌توانید ارز دیجیتال خود را در آن ذخیره کنید. کیف پول سخت افزاری نوعی دستگاه فیزیکی است که ارز دیجیتال را ذخیره می‌کند. اکثر کیف پول‌های سخت افزاری در شکل و ابعاد USB هستند و از کیف پول‌های نرم افزاری سطح بالاتری از امنیت را دارا هستند. البته لازم به ذکر است که استفاده از کیف پول‌های سخت افزاری بستگی به میزان سرمایه گذاری کاربر دارد. پس اگر از جمله سرمایه گذارانی هستید که قصد دارید مقدار زیادی ارز دیجیتال خریداری کنید، کیف پول سخت افزاری بهترین انتخاب برای شما است.

سرمایه گذاری در ارز دیجیتال چه خطراتی دارد؟

سرمایه گذاری در ارز دیجیتال چیست؟ + به زبان ساده

برخی از سرمایه گذاران و فعالان حوزه ارزهای دیجیتال، به خطرات و ریسک‌های زیر اشاره می‌کنند:

حباب اقتصادی در سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال

برخی از سرمایه گذاران و کارشناسان باور دارند که ارزهای دیجیتال همچون حباب هستند و پس از مدت زمانی رشد نابود می‌شوند.درواقع این افراد تصور می‌کنند چون ارزهای دیجیتال توسط هیچ واسطی پشتیبانی نمی‌شوند هرگز نمی‌توانند ثبات پول‌های سنتی را تجربه کنند.

نوسان‌های بازار 

شاید از دسته افرادی باشید که بخاطر شکست در بازار دلار، سکه، طلا و… تصمیم گرفتید که به سرمایه گذاری در ارز دیجیتال روی بیاورید. اما بایستی دقت کنید که حتی اگر بهترین رمز ارز را برای سرمایه گذاری انتخاب کنید، با نوسان‌هایی روبرو خواهید بود و حتی ممکن است به یکباره پول اولیه‌تان را از دست دهید. پس بسیار مهم است که با فراگیری آموزش‌ها و آگاهی لازمه به این دنیای جدید ورود کنید.

عدم حمایت‌های سیاسی

هنوز برخی از کشورهای جهان به طور رسمی ارزهای دیجیتال را به عنوان یک ارز نمی‌پذیرند. بنابراین ممکن است بسیاری از سیاست گذاران با ارزهای دیجیتال موافق نباشند و حتی قوانینی محدود کننده برای آن وضع کنند. به همین جهت برخی از سرمایه گذاران به علت عدم حمایت‌های سیاسی از ارزهای دیجیتال، استفاده از آن را پرریسک تصور می‌کنند.

بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری چیست؟

در کمال ناباوری باید گفت که پاسخی قطعی و مشخص برای این سوال وجود ندارد. عوامل مهمی برای انتخاب بهترین ارز دیجیتال وجود دارند و این عوامل هر یک می‌توانند میزان سوددهی آن را مشخص کنند. از میان این عوامل مهم می‌‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

میزان پذیرش ارز دیجیتال

بررسی کنید که ارز دیجیتال موردنظر شما را چه کشورهایی می‌پذیرند؟ چه شرکت‌هایی از این ارز استفاده می‌کنند؟ میزان محبوبیت آن چقدر است؟ پاسخ به این سوالات می‌تواند به شما کمک کند تا بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری را انتخاب کنید.

ویژگی ارز دیجیتال

چه چیزی ارز دیجیتال موردنظر شما را از باقی ارزهای دیجیتال متمایز می‌کند؟ این ارز چه ویژگی منحصر به فردی دارد که میزان تقاضا برای آن افزایش پیدا می‌کند؟

امنیت ارز دیجیتال

درنهایت بسیار مهم است که امنیت را بعنوان یک مولفه مهم در تصمیم گیری خود لحاظ کنید. ارزهایی که معمولا زیرنظر واسطه و شرکت خاصی نیستند و بر روی بلاک چین فعالیت می‌کنند، دارای این ویژگی هستند.

بهترین ارزهای دیجیتال با سوددهی خوب در سال‌های گذشته

با درنظر گرفتن متغیرهای مختلف در طی سال‌های گذشته می‌توان تعدادی از ارزهای دیجیتال را به عنوان بهترین انتخاب برای سرمایه گذاری درنظر گرفت. این ارزهای دیجیتال عبارتند از:

بیت کوین

باوجود افت و خیزهای بسیار بیت کوین، اما همچنان این ارز دیجیتال بهترین رمز ارز برای سرمایه گذاری است. با بررسی سیر نمودارهای سال‌های گذشته می‌توانید افزایش قیمت آن را بررسی کنید.

اتریوم

اتریوم یکی دیگر از ارزهای دیجیتال است که در طی سال‌های گذشته توجه زیادی را به خود جلب کرده است. امروزه از اتریوم به غیر از سرمایه گذاری در موارد دیگر استفاده می‌شود؛ چنین چیزی سبب شده است تا اتریوم آینده درخشانی داشته باشد.

تتر

شاید بتوان گفت که امروزه تتر بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری است. تتر همانند اتریوم امروزه در موارد بسیار مختلفی در دنیای کریپتوکارنسی کاربرد دارد. علاوه بر آن روز به روز بر اهمیت آن در میان سرمایه گذاران داخلی و خارجی افزوده می‌شود. بنابراین تتر می‌تواند بهترین ارز دیجیتال برای انتخاب باشد.

خلاصه فرآیند سرمایه گذاری در ارز دیجیتال

به طور خلاصه و بعنوان جمع بندی برای سرمایه گذاری در ارز دیجیتال، مراحل زیر را طی کنید:

  • بهترین ارز دیجیتال را انتخاب کنید. برای این کار ابتدا نیاز است تا بازار را به شکل دقیق بررسی کنید.
  • مقداری پول برای سرمایه گذاری کنار بگذارید. سپس میزان مبلغ و مدت زمان سرمایه گذاری را مشخص کنید. بهتر است که بلندپروازی نکنید و با رقم‌های کم در ابتدا کار خود را شروع کنید.
  • کیف پول موردنظر خود را انتخاب کنید. بسته به کارایی، امنیت و حجم معاملات کیف پولی را انتخاب کنید.
  • پس از مدت زمانی سرمایه گذاری، حال می‌توانید رمز ارز موردنظر خود را در صرافی معتبر به فروش برسانید.

جمع بندی

همانطور که پیش‌تر گفته شد امروزه بر اهمیت دنیای ارزهای دیجیتال روز به روز افزوده می‌شود. با پیشرفت تکنولوژی و اضافه شدن فضاهایی همچون متاورس، کاربرد ارز دیجیتال از حد انتظار تحلیل‌گران فراتر رفته است. در این مقاله تلاش کردیم تا اطلاعات اولیه برای ورود به دنیای ارز دیجیتال را در اختیار شما قرار دهیم. روزانه آموزش‌های مختلفی در ارتباط با حوزه‌ ارز‌های دیجیتال و کریپتوکارنسی در پلازا قرار می‌دهیم. امیدواریم که آموزش‌های ارزهای دیجیتال را در پلازا دنبال کنید و اطلاعات خوبی کسب کنید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402