آموزش کامل استخراج لایت کوین با گوشی و لپ تاپ و ماینر + آموزش تصویری

آموزش کامل استخراج لایت کوین با گوشی و لپ تاپ و ماینر
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

لایت کوین نسخه اصلاح شده بیت کوین است که توسط چارلی لی در سال 2011 ایجاد شد. لایت کوین (LTC) نسخه اصلاح شده بیت کوین است که در سال 2011 توسط چارلی لی، مهندس نرم افزار گوگل ایجاد شد. فرآیند استخراج لایت کوین تا حدودی شبیه بیت کوین است، اما تفاوت‌هایی نیز وجود دارد.

پس از ایجاد این ارز دیجیتال جدید، چارلی لی اعلام کرد که لایت کوین شاخه‌ای از بیت کوین با تغییرات اندکی بوده که هدف آن ایجاد یک ارز دیجیتال کارآمدتر است. این ارز دیجیتال در واقع شاخه‌ای از بیت کوین با تغییراتی و کد منبع اصلاح شده است.

در این مقاله قصد داریم ببینیم برای استخراج لایت کوین چه مراحلی را باید طی کنیم، برای انجام آن به چه سخت افزاری و نرم افزاری نیاز داریم، با روند این کار و شباهت‌ها و تفاوت‌های آن با فرآیند استخراج بیت کوین آشنا شویم.

فهرست مطالب

روش‌ های استخراج و ماین رمز ارز لایت کوین

آموزش کامل استخراج لایت کوین با گوشی و لپ تاپ و ماینر

این ارز دیجیتال یکی از ارزهای دیجیتالی است که باید استخراج شود. در ادامه به بررسی روش‌های استخراج آن می‌پردازیم.

یکی از امن‌ترین و بهترین راه‌ها برای استخراج لایت کوین، روش Mining Pool است. به همین دلیل ابتدا به توضیح آن می‌پردازیم. برای ماینینگ به پردازنده‌ای نیاز دارید که قدرت مشخص و محدودی داشته باشد. اما استخرها به شما این امکان را می‌دهند که با ترکیب چندین پردازنده، قدرت پردازش را به بالاترین سطح ممکن در یک فضای مجازی افزایش دهید. سود این ماینینگ بسته به میزان قدرت پردازنده که افراد مختلف به اشتراک می‌گذارند بین افراد حاضر در استخر تقسیم می‌شود.

پیوستن به استخر استخراج ارز دیجیتال لایت کوین

در این روش باید یک استخر معتبر و قابل اعتماد پیدا کرده و از وب سایت رسمی آن دیدن کنید تا تنظیمات لازم برای شروع کار را دریافت کنید. برای این کار ابتدا باید یک پروفایل شخصی بسازید و هویت خود را تایید کنید. در مرحله بعد باید کیف پول خود را ثبت کنید. کیف پول شما تا زمانی که ایمیل تایید را دریافت نکنید ثبت نمی‌شود.

به پنل کاربری خود بروید و لیست سرورهای استخر را ببینید. در این بخش باید نزدیک‌ترین سرور به ماینر خود را انتخاب کنید.

استخرهای معتبر برای استخراج لایت کوین عبارتند از:

استخراج انفرادی ارز لایت کوین

یکی دیگر از روش‌های ماینینگ لایت کوین، استخراج انفرادی است که در منزل با تجهیزات شخصی انجام می‌شود. برای این منظور باید چند کار اساسی انجام دهید. ابتدا باید یک کیف پول لایت کوین خصوصی برای خود بسازید تا لایت کوین‌های استخراج شده در طول فرآیند استخراج در این کیف پول ذخیره شوند. پس از این مرحله باید سخت افزار مناسب را انتخاب کنید. برای این کار باید گزینه‌های سخت افزاری مختلف را مقایسه کرده و با توجه به بودجه‌ای که برای سرمایه گذاری در نظر گرفته‌اید، گزینه مناسب را خریداری کنید.

در این بخش، شما باید تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید از چندین پردازنده گرافیکی یا سایر بردهای اختصاصی طراحی شده برای ماینینگ استفاده کنید. باید توجه داشته باشید که فرآیند ماینینگ مصرف برق زیادی دارد و تجهیزات آن نیز نیاز به تهویه مناسب خواهد داشت که هزینه بالایی می‌برد و باید آن را در محاسبات خود در نظر بگیرید.

پس از انجام این مراحل می‌توانید نرم افزار ماینینگ را نصب کرده و طبق دستور آنها ماینینگ را شروع کنید. در این مرحله باید مراقب باشید که نرم افزار ماینینگ را از وب سایت‌های معتبر تهیه کنید. در این روش هیچکس جز شما در سود حاصل از استخراج لایت کوین سهیم نیست.

روش استخراج ابری لایت کوین رایگان و بدون هزینه

خرید تجهیزات، تامین انرژی و محیط مناسب برای ماینینگ بسیار گران بوده و ممکن است نخواهید هزینه‌ای برای خرید این تجهیزات صرف کنید. اما نگران نباشید، راه دیگری برای تجربه استخراج لایت کوین وجود دارد.

با استفاده از خدمات استخراج ابری، می‌توانید یک ریگ ماینینگ را برای انجام فرآیند استخراج اجاره کنید. (ریگ متشکل از چندین سخت افزار مورد نیاز از جمله CPU، GPU، FPGA و ASIC است که تمام مراحل ماینینگ را برای شما انجام می‌دهد.) هرچه یک ریگ پردازنده بیشتری داشته باشد، استخراج شما بیشتر خواهد بود و طبیعتا هزینه بیشتری نیز خواهد داشت.

استخراج ابری برای مبتدیانی که نمی‌خواهند هزینه بالای خرید سخت افزار ماینینگ را بپردازند بسیار مناسب است. البته استخراج ابری رایگان نیست و باید هزینه اجاره را با توجه به ریگ مورد نظر پرداخت کنید. اگر می‌خواهید از این روش استفاده کنید باید دقت داشته باشید که از وب سایت‌ها و شرکت‌های معتبر ارائه دهنده ماینینگ ابری استفاده کنید زیرا کلاهبرداران زیادی در این زمینه فعالیت می‌کنند و پس از دریافت پول هیچ پولی در اختیار شما قرار نمی‌دهند.

پس از انتخاب یک شرکت معدنی قابل اعتماد، باید پکیج ماینینگ را انتخاب کنید. شرکت‌های استخراج ابری عموما بسته‌های ماینینگ متفاوتی با هزینه‌ها و زمان متفاوت دارند که با توجه به توانایی مالی و شرایط خود باید آن‌ها را انتخاب کنید. پس از انتخاب پکیج ماینینگ باید استخر ماینینگ را انتخاب کنید و این استخرها نیز با توجه به کارمزد، سایز و نحوه پرداخت شرایط متفاوتی دارند که باید در انتخاب آنها دقت کنید.

پس از انتخاب استخر، می‌توانید استخراج لایت کوین را شروع کنید. در این روش توصیه می‌شود لایت کوین‌های استخراج شده را در اسرع وقت به کیف پول خصوصی خود منتقل کنید.

آموزش کامل استخراج لایت کوین با گوشی و لپ تاپ و ماینر

دستگاه ماینر و استخراج لایت کوین

لایت کوین از الگوریتم Scrypt استفاده می‌کند، در حالی که الگوریتم هش بیت کوین SHA-256 است. برای شروع استخراج لایت کوین به یک سری مقدمات نیاز دارید و این مقدمات شامل نرم افزار و سخت افزاری که در این فرآیند به شما کمک می‌کند و بدون آنها نمی‌توانید یک ماینر باشید. در ادامه به شما آموزش می‌دهیم که به چه ابزاری نیاز دارد. شایان ذکر است برای استخراج هرگونه ارز دیجیتال، وجود این تجهیزات الزامی است.

سخت افزار مورد نیاز برای استخراج لایت کوین چیست؟

لایت کوین یک ارز دیجیتال است که به راحتی استخراج می‌شود. برای این منظور به موارد زیر نیاز دارید:

  • CPU
  • GPU
  • دستگاه ASIC
  • توان عملیاتی مناسب
  • مادربرد
  • شاسی برای نصب قطعات مورد نیاز
  • رم

اینها معمولاً سخت افزارهایی هستند که برای ماینینگ نیاز دارید. در اصطلاح تخصصی به کل این مجموعه Rig Mining می‌گویند. برای داشتن یک ریگ کامل می‌توانید به یکباره آن را تهیه و با کمی حوصله قطعات آن را جداگانه خریداری کرده و در یک تخته سوار کنید.

همانطور که قبلا گفته شد، این ارز دیجیتال از الگوریتم اسکریپت پیروی می‌کند، به همین دلیل بهتر است از CPU استفاده نکنید و کارت‌های گرافیک قدرتمندی دریافت کنید. برای دریافت کارت گرافیک مناسب باید به نرخ هش کارت گرافیک خود توجه کنید. برای این منظور بهتر است ابتدا کلمه Mining Calculator را در گوگل جستجو کنید و با وارد نمودن اطلاعاتی مانند نرخ هش کارت گرافیک و هزینه برق کشور محل زندگی خود به راحتی سود تقریبی شما محاسبه شود. اگر توجیه اقتصادی داشته باشد، می‌توانید ماینینگ را شروع کنید، زیرا مسئله اصلی در استخراج لایت کوین کسب سود است.

استخراج لایت کوین با دستگاه ماینر Asic

دستگاه  Asicهم برای بیت کوین و هم برای لایت کوین استفاده می‌شود. در حال حاضر بهترین دستگاه  Asic برای استخراج لایت کوین Innosilicon A6 LTCMaster است. برای استخراج، باید بتوانید کدهای ارز لایت کوین را هش کنید. هرچه سرعت هش شما بیشتر باشد یا به عبارتی هش ریت بیشتر باشد، سرعت شما بیشتر می‌شود و این فرآیند سریع‌تر انجام می‌شود. این دستگاه با رابط کاربری آسان و نرخ هش 1.23GH/S می‌تواند استخراج را برای شما آسان کند.

Antminer L3 و Antminer L3+ بهترین ماینرهای ASIC برای استخراج لایت کوین هستند. نرخ هش و توان مصرفی مدل پلاس به ترتیب 504 مگاهرتز و 800 وات است. اگر این عدد را با ماینرهای بیت کوین با هش‌های نزدیک به 30 تراهرش و بالاتر مقایسه کنید، سخت در اشتباهید! در شبکه LiteCoin از الگوریتم Scrypt استفاده می‌شود که پیچیدگی بسیار کمتری نسبت به الگوریتم مورد استفاده در شبکه بیت کوین دارد.

Antminer L3 + محصولی از شرکت معروف  BitMainاست. بد نیست بدانید که الگوریتم Scrypt به گونه‌ای طراحی شده است که در برابر راه حل‌های سخت افزاری سفارشی مانند ماینرهای ASIC انعطاف کمتری داشته باشد. . به همین دلیل، در مقایسه با زمان فعالیت در شبکه بیت کوین، در لایت کوین، نرخ هش با مهاجرت به دستگاه Asic از یک ریگ GPU به طور انفجاری افزایش نمی‌یابد.

آموزش کامل استخراج لایت کوین با گوشی و لپ تاپ و ماینر + آموزش تصویری

استخراج ارز دیجیتال لایت کوین با گوشی اندروید و آیفون

استخراج لایت کوین با گوشی خود یکی از ده‌ها کاری است که می‌توانید برای کسب درآمد در دنیای ارزهای دیجیتال انجام دهید. در واقع ماینر لایت کوین می‌تواند از طریق تلفن یا کامپیوتر برای هر کسی جذاب باشد. با توجه به اینکه امروز بازار ارزهای دیجیتال در حال افزایش است، هر ارز دیجیتالی که دارید می‌تواند سود خود را به شما بدهد. به همین دلیل است که بسیاری افراد انواع ماینینگ را انجام می‌دهند، مانند استخراج لایت کوین با گوشی.

بسیاری از مردم بر این باورند که استخراج لایت کوین با گوشی به معنای استخراج لایت کوین رایگان است، اما آیا واقعا اینطور است؟ موضوع دیگر این است که ماینینگ لایت کوین تنها با گوشی اندرویدی امکان پذیر بوده و اپل با سیستم عامل iOS هرگز زیر بار تهیه سیستم سخت افزاری گوشی‌های خود نبوده است. با این مقدمه به سراغ ماینینگ لایت کوین با گوشی می‌رویم.

آموزش کامل استخراج لایت کوین با گوشی و لپ تاپ و ماینر

مفهوم استخراج لایت کوین با گوشی تلفن همراه چیست؟

به طور کلی لایت کوین سومین ارزی بود که دنیای ارزهای دیجیتال به خود دید. بنابراین، کاملا طبیعی است که شباهت‌های زیادی به بیت کوین به عنوان اولین و مطمئن‌ترین ارز از بسیاری جهات داشته باشد. مهمترین شباهت این دو ارز در استفاده از آنهاست.

مانند بیت کوین، لایت کوین برای تراکنش‌های مالی و انتقال پول استفاده می‌شود. از سوی دیگر، راه ایجاد و ساخت لایت کوین نیز چیزی شبیه به بیت کوین است. لایت کوین نیز یک کد هش است که بر اساس پروتکل خود تولید می‌شود. به عنوان مثال، ساخت هر بلوک لایت کوین حدود 2.5 دقیقه طول می‌کشد. در بیت کوین، این زمان حدود 10 دقیقه است. بنابراین سرعت استخراج و تولید لایت کوین 4 برابر بیت کوین است.

استخراج لایت کوین با تلفن جذاب است زیرا اولاً به ازای هر بلوک کشف شده، 25 لایت کوین به ماینر یا ماینرهای شریک داده می‌شود. از سوی دیگر، درست مانند بیت کوین، مقدار محدودی لایت کوین تولید می‌شود و تعداد نهایی آن 84 میلیون خواهد بود. همه اینها باعث شده که لایت کوین از نظر قیمت در آینده جذاب به نظر برسد و همین کافی است تا خیلی‌ها به طور جدی استخراج لایت کوین را با گوشی دنبال کنند.

معایب و مزایای استخراج لایت کوین با گوشی چیست؟

اکثر کسانی که دوست دارند لایت کوین را با گوشی خود استخراج کنند، در واقع فکر می‌کنند که به ساده ترین راه ممکن سود خواهند برد. اما وقتی به قدرت سخت افزاری گوشی نگاه می‌کنیم، متوجه می‌شویم که این سخت افزار در واقع به زمان بسیار بیشتری برای استخراج یک بلوک نیاز دارد. از طرفی در ماینینگ لایت کوین با گوشی، اگر هزینه‌های برق و اینترنت را جدی نگیریم، آسیبی که ممکن است سخت افزار گوشی متحمل شود، موضوعی بسیار جدی و غیرقابل انکار است.

در واقع گوشی شما قرار است در حین استخراج لایت کوین به طور مداوم با گوشی کار کند و این کار به راحتی می‌تواند به سخت افزار گوشی آسیب برساند. در واقع فقط کافی است باتری گوشی در حین استخراج لایت کوین با گوشی آسیب ببیند (به احتمال زیاد اولین قطعه‌ای که آسیب می‌بیند)، این آسیب می‌تواند به طور خودکار باعث افزایش آسیب در قسمت‌های دیگر شود. بنابراین، هزینه‌های جانبی استخراج لایت کوین با گوشی می‌تواند بسیار بیشتر از سود مورد انتظار شما باشد.

در واقع، احتمال اینکه سخت افزار گوشی خود را برای استخراج یک بلوک با استخراج لایت کوین با گوشی خود از دست بدهید، بسیار زیاد است. بنابراین باید دید میزان سودی که قرار است به دست آورید با میزان هزینه‌ها و زیان‌ها متناسب است یا خیر.

برای بسیاری از کاربران، پاسخ به این سوال منفی است. اما برخی دیگر نیز راه حل‌هایی برای استخراج لایت کوین با گوشی دارند. این افراد اصولا از برخی گوشی‌های قدیمی استفاده کرده و سعی می‌کنند سیستم سخت افزاری خود را در شبکه به اشتراک بگذارند. در این صورت زمان ماین لایت کوین با گوشی کاهش می‌یابد و احتمال سود بیشتر می‌شود.

آموزش استخراج لایت کوین با لپ تاپ و کامپیوتر

برخی از کاربران، به خصوص دوستداران بازی‌های ویدیویی، ترجیح می‌دهند سیستمی متشکل از چندین پردازنده گرافیکی ایجاد کنند که قادر به اجرای بازی‌های سه بعدی و استخراج لایت کوین با همان پردازنده باشد. برای این منظور به نرم افزار خاصی نیاز دارید. در ادامه تعدادی از بهترین برنامه‌ها برای پلتفرم‌های دسکتاپ را معرفی می‌کنیم.

ماین لایت کوین با CGMiner

CGMiner یکی از محبوب ترین و پرکاربردترین نرم افزارها برای استخراج ارزهای دیجیتال مختلف مانند لایت کوین و بیت کوین است. نسخه‌هایی از این نرم افزار برای ویندوز، سیستم عامل مک و لینوکس وجود دارد. نرم افزار پروژه متن باز و به زبان برنامه نویسی C نوشته شده است.

CGMiner اساسا یک نرم افزار خاص ASIC/FPGA است و شامل پشتیبانی و فایل‌های باینری برای RPi (Raspberry Pi) و OpenWrt خواهد بود. به عنوان بخشی از ویژگی‌های این برنامه باید به امکان اورکلاک پردازنده، مانیتورینگ، کنترل سرعت فن و کنترل از راه دور رابط کاربری ماینر اشاره کرد. نرم افزار CGMiner با یک پایگاه داده کوچک قادر به شناسایی بلوک‌های جدید است. پشتیبانی از بارگذاری باینری کرنل‌ها، پشتیبانی از چندین پردازنده گرافیکی و پشتیبانی از ریگ‌های متشکل از CPU از دیگر ویژگی‌های این برنامه هستند.

آموزش کامل استخراج لایت کوین با گوشی و لپ تاپ و ماینر + آموزش تصویری

EasyMiner و ماین کردن لایت کوین با لپ تاپ و کامپیوتر

اگر به دنبال گزینه‌ای با رابط کاربری بهتر هستید، EasyMiner  انتخاب بهتری است. این نرم افزار نیز رایگان و متن باز بوده و از رابط کاربری گرافیکی بهره می‌برد. نرم افزار مذکور برای ماشین‌های 32 بیتی و 64 بیتی به خوبی بهینه شده و از پروتکل‌های مختلف پشتیبانی می‌کند. امکان استخراج انفرادی یا استخراج لایت کوین از طریق عضویت در یک استخر در دسترس است. مخصوصاً برای ریگ‌های دارای CPU و GPU، EasyMiner نرم افزار سبک تر و بهتری است. لازم به ذکر است که تنها یک نسخه از آن برای ویندوز وجود دارد.

استخراج لایت کوین با لپ تاپ و کامپیوتر BFGMiner

BFGMiner نرم افزار ماژولار دیگری برای استخراج کنندگان ASIC / FPGA است. ساعت داینامیک، مانیتورینگ و امکان کنترل از راه دور رابط کاربری از جمله ویژگی‌های آن است. یکی از ویژگی‌های آن امکان ماینینگ چندین ارز دیجیتال به صورت همزمان است، البته این کار فقط برای افرادی که ماینرهای بسیار قدرتمندی دارند توصیه می‌شود. این برنامه برای هر سه پلتفرم ویندوز، MacOS و لینوکس در دسترس است.

استخراج رمز ارز لایت کن با کامپیوتر و سیستم خانگی به کمک Awesome Miner

این برنامه یک راه حل کامل برای مدیریت و نظارت بر عملیات استخراج لایت کوین است. Awesome Miner برای مدیریت تا 200 هزار ماینر ASIC یا 25 هزار ماینر CPU و GPU استفاده می‌شود! نرم افزارهایی که در بالا معرفی کردیم، با وجود قابلیت اجرا بر روی کامپیوترهای معمولی، بیشتر برای دستگاه‌های استخراج حرفه‌ای مناسب بودند. برای کاربرانی که به دنبال استخراج لایت کوین با رایانه خانگی ویندوز یا لینوکس خود هستند، Awesome Miner گزینه بهتری است. Awesome Miner Remote Agent از هر دو پلتفرم دسکتاپ ذکر شده پشتیبانی می‌کند.

این نرم افزار شامل پشتیبانی از صدها ارز دیجیتال مختلف به همراه اطلاعاتی در مورد قیمت و نرخ رشد آنها است. انعطاف پذیری Awesome Miner بسیار بالاست، به طوری که می‌توان هر نرم افزار استخراج، الگوریتم، ارز دیجیتال و استخر سفارشی را اضافه و استفاده کرد. به لطف رابط کاربری کامل، می‌توانید سرعت فن، سرعت پردازنده گرافیکی، مصرف انرژی و دما را مشاهده کنید. کاربر می‌تواند عملکردها را به گونه‌ای تنظیم کند که در صورت گرم شدن بیش از حد یا خرابی GPU به طور خودکار اجرا شوند.

آموزش کامل استخراج لایت کوین با گوشی و لپ تاپ و ماینر + آموزش تصویری

نرم افزار و برنامه استخراج لایت کوین برای ویندوز MinerGate

این نرم افزار رابط کاربری زیبایی دارد و به شما این امکان را می‌دهد که لایت کوین یا سایر ارزهای رمزنگاری شده مانند اتریوم و مونرو را به سادگی با دانلود، نصب و اجرای یک برنامه بر روی دسکتاپ یا لپ تاپ خود استخراج کنید. با توجه به محبوبیت MinerGate برای کاربران دستگاه‌های ویندوزی، به زودی آموزش کامل نصب و اجرای آن را خواهیم داشت.

آموزش کامل استخراج لایت کوین با گوشی و لپ تاپ و ماینر

پاداش استخراج لایت کوین چقدر است؟

بهترین راه برای محاسبه سود ماینینگ لایت کوین، استفاده از یک ماشین حساب استخراج مانند «cryptocompare» است. با وارد کردن توان پردازشی دستگاه‌ها، میزان برق مصرفی و هزینه برق در ماشین حساب ماینینگ می‌توانید درآمد خود را تخمین بزنید. سپس می‌توانید با بررسی میزان هزینه‌های جانبی مانند هزینه خرید دستگاه‌ها و تجهیزات، زمان بازگشت سرمایه خود را تخمین بزنید.

به یاد داشته باشید که برآورد زمان بازگشت سرمایه مهمترین عامل در ارزیابی سودآوری یک فعالیت است. بنابراین، صرف داشتن درآمد نمی‌تواند ثابت کند که فعالیتی مانند استخراج لایت کوین منطق اقتصادی دارد. شاید با خود فکر کنید اگر ماینینگ این ارز سودآور نیست پس امنیت شبکه و تایید تراکنش چگونه انجام می‌شود؟ ماینینگ لایت کوین فقط برای مافیای ماینینگ و شرکت‌های تولید کننده دستگاه‌های ماینینگ سودآور است.

دستگاه ماینر و استخراج ارز دیجیتال لایت کوین

برای استخراج ارزهای دیجیتال، اصلی‌ترین دستگاهی که نیاز دارید یک دستگاه استخراج است که اغلب به عنوان ASIC استخراج لایت کوین شناخته می‌شود. امروزه با توجه به سختی شبکه و گسترش صنعت ماینینگ نمی‌توان مانند قبل با استفاده از کامپیوترهای خانگی این ارز را استخراج کرد. بنابراین بیشترین هزینه شرکت در استخراج لایت کوین مربوط به خرید سخت افزار است.

این دستگاه‌ها علاوه بر مصرف زیاد برق، سر و صدای زیادی نیز ایجاد می‌کنند. سایر تجهیزات مورد نیاز برای استخراج شامل کیف پول لایت کوین، اینترنت ثابت ADSL یا  TD-LTEکابل و تجهیزات تهویه است. نوع و تعداد تجهیزاتی که می‌خواهید تهیه کنید به اندازه یا کوچک بودن فعالیت شما بستگی دارد. به عنوان مثال، یک مزرعه بزرگ به تجهیزات جانبی زیادی نیاز دارد.

دستگاه ماینینگ

استخراج مقرون به صرفه ارز دیجیتال لایت کوین تنها با دستگاه‌های خاص امکان پذیر است. از سال 2011 کاربران از کارت‌های گرافیک برای استخراج لایت کوین استفاده می‌کردند، اما از سال 2017 بیت ماینر دستگاه استخراج «Antminer L3» را عرضه کرد و پس از آن دستگاه‌های قدرتمند دیگری نیز ساخته شد.

دستگاه‌های Asic قدرت پردازش بیشتری نسبت به کارت‌های گرافیک دارند و هزینه آنها کمتر است، در نهایت بازده سرمایه گذاری بیشتری برای ماینرها دارند. راه اندازی این دستگاه‌ها آسان و شبیه به نصب مودم «ADSL» است. اگر سایز دستگاه کوچک است کافیست آن را به برق وصل کنید و پس از اتصال به مودم اطلاعات ماینینگ استخر را در نرم افزار دستگاه وارد کنید تا ماینینگ شروع شود. دستگاه‌های ماینینگ در طرح‌ها و مدل‌های مختلفی عرضه می‌شوند و از نظر برند و مدل، نرخ هش و مصرف برق می‌تواند متفاوت باشد.

منبع تغذیه ماینینگ

ماشین‌های ماینینگ برای استخراج ارز دیجیتال به انرژی زیادی نیاز دارند. مصرف برق یک دستگاه و تعرفه برق تاثیر مستقیمی بر سودآوری استخراج لایت کوین دارد. به عنوان مثال در مناطقی که هزینه برق بالا است، ممکن است دستگاهی با توان 600 مگاوات و توان مصرفی 700 وات نسبت به دستگاهی با توان 1200 مگاوات و توان مصرفی 1700 وات سود بیشتری داشته باشد. در ایران استفاده از برق خانگی برای استخراج ارز دیجیتال ممنوع است و افرادی که قصد ماینینگ را دارند باید از وزارت حریم خصوصی مجوز بگیرند. برق مصرفی این دستگاه‌ها با تعرفه صادراتی محاسبه می‌شود.

کیف پول لایت کوین

پس از استخراج لایت کوین، برای دریافت و ذخیره درآمد خود به یک کیف پول دیجیتال نیاز دارید. کیف پول‌های نرم افزاری رایگان هستند و به راحتی می‌توانید آنها را دانلود و بر روی سیستم شخصی خود نصب کنید. اگر به دنبال امنیت بالا هستید، بهتر است از کیف پول‌های سخت افزاری استفاده کنید که به صورت آفلاین کار می‌کنند.

آموزش کامل استخراج لایت کوین با گوشی و لپ تاپ و ماینر + آموزش تصویری

اینترنت پایدار

برای استخراج به اینترنت پایدار نیز نیاز دارید. سرعت و حجم اینترنت خیلی مهم نیست، پایداری و قطع نشدن آن مهمتر است. سرویس‌های اینترنتی «ADSL» و «TD-LTE» گزینه‌های خوبی برای ماینینگ هستند.

دستگاه تهویه مطبوع

دستگاه‌های ماینینگ بسیار پر سر و صدا هستند و به دلیل قدرت بالایی که در حین کار استفاده می‌کنند، دستگاه‌ها بسیار داغ می‌شوند. برای افزایش کارایی و عمر دستگاه‌ها بهتر است از تجهیزات خنک کننده قوی استفاده شود.

شاید در نگاه اول استخراج ارز دیجیتال کار ساده‌ای به نظر برسد که می‌توانید آن را با کمک یک کامپیوتر شخصی در گوشه اتاق خود انجام دهید. اما این تصور کاملا اشتباه است زیرا حل این مشکلات به قدرت هش بالا و انرژی زیادی نیاز دارد. استخراج لایت کوین بیشتر در مزارع ماینینگ و استخرهای ماینر که دارای سخت افزار پیچیده هستند انجام می‌شود.

استخراج ابری لایت کوین چگونه است؟

ماینینگ ابری لایت کوین (LTC Cloud Mining) فرآیندی است که در آن کاربران می‌توانند بدون نیاز به تهیه تجهیزات سخت افزاری ماینینگ و بدون هزینه‌های بالای برق و نگهداری این تجهیزات، در فرآیند استخراج لایت کوین شرکت کرده و با لپ تاپ یا تلفن همراه خود درآمدزایی کنند. دارند.

استخراج ابری لایت کوین چیست؟ نکات مهم

فرآیند استخراج ارز دیجیتال شامل مجموعه‌ای از عملیات طراحی شده برای ایمن سازی یک شبکه بلاک چین خاص است و به صورت غیرمتمرکز انجام می‌شود. به این ترتیب تراکنش‌های یک ارز دیجیتال تایید شده و در بلاک چین مربوطه اضافه می‌شود. پس از انجام این عملیات، در ازای انجام این تراکنش‌ها، به ماینرها جوایزی در قالب سکه داده می‌شود.

همانطور که احتمالا می‌دانید استخراج ارز دیجیتال فرآیندی پرهزینه است و نیاز به تخصص و سرمایه زیادی دارد. به همین دلیل پلتفرم‌هایی ایجاد شده است که به آنها مزارع استخراج می‌گویند و با ارائه سرورهای ابری امکان کسب درآمد از فرآیند استخراج لایت کوین را بدون نیاز به خرید تجهیزات گران قیمت ماینینگ در اختیار کاربران قرار می‌دهند. این عملیات «ماینینگ ابری لایت کوین» نام دارد.

به عبارت دیگر، در فرآیند استخراج ابری لایت کوین، افراد می‌توانند با استفاده از فضای ابری محاسبات مربوط به استخراج را انجام دهند و نیازی به تهیه تجهیزات ندارند. زیرا تمامی شرایط لازم برای استخراج توسط اشخاص ثالث انجام می‌شود. در این شرایط فرد با ورود به استخرهای ابری به جای خرید تجهیزات مربوطه می‌تواند چند ریگ ماینینگ یا قدرت هش ماینینگ پلتفرم میزبان را اجاره و از این طریق برای ماین لایت کوین هزینه کند.

آموزش کامل استخراج لایت کوین با گوشی و لپ تاپ و ماینر

مزایا و معایب استخراج ابری ارز دیجیتال litecoin لایت کوین

صنعت بلاک چین و ارزهای دیجیتال همیشه در حال توسعه و پیشرفت است و به همین دلیل روز به روز درهای جدیدی برای کسب درآمد از این فناوری جدید به روی افراد باز می‌شود. هر یک از این روش‌ها می‌توانند جنبه‌های مثبت و منفی زیادی داشته باشند و استخراج ابری لایت کوین به عنوان یک روش درآمدی از این قاعده مستثنی نیست.

مزایای استخراج ابری litecoin:

  • امکان درآمد غیرفعال
  • بدون نیاز به پرداخت هزینه برای تامین برق برای استخراج
  • بدون نیاز به دانش فنی و تخصص برای راه اندازی تجهیزات معدن
  • برای تهیه تجهیزات سخت افزاری ماینینگ نیازی به صرف هزینه نیست
  • بدون نیاز به پرداخت هزینه برای نگهداری و تعمیر تجهیزات سخت افزاری ارائه شده برای ماینینگ

معایب استخراج ابری litecoin:

درآمد پایین نسبت به استخراج لایت کوین یا سرمایه گذاری در آن و تعداد زیاد پروژه‌های کلاهبرداری در این زمینه از دو مشکل مهم در فرآیندهای استخراج ابری لایت کوین و به طور کلی فرآیندهای استخراج ابری محسوب می‌شوند. اما منظور از کلاهبرداری چیست؟

همانطور که در توضیحات استخراج ابری لایت کوین توضیح داده شد، در این فرآیند دیگر نیازی به تهیه تجهیزات ماینینگ ندارید، بلکه کافی است از طریق پلتفرم یا مزرعه ارز دیجیتال به استخرهای ابری بپیوندید و با استفاده از امکانات ارائه شده توسط آن پلتفرم در فرآیند استخراج لایت کوین شرکت کنید.

تاکنون پلتفرم‌های زیادی با هدف ارائه خدمات ماینینگ ابری معرفی شده‌اند، اما برخی از آنها در نهایت به پروژه‌های کلاهبرداری معروف شدند. از جمله مصادیق این کلاهبرداری این است که با وجود اجاره و پرداخت هزینه دریافت هش پاور شبکه یا اجاره ریگ ماینینگ، امکان برداشت سکه‌های استخراج شده توسط کاربر وجود ندارد.

به همین دلیل توصیه ما به شما این است که اگر قصد دارید از طریق فرآیند استخراج ابری به جمع ماینرهای لایت کوین بپیوندید، حتما پلتفرم‌های قابل اعتمادی را انتخاب کنید که دارای گواهی ثبت شرکت هستند. در ادامه بهترین سایت ماینینگ ابری لایت کوین را برای شما توضیح خواهیم داد.

معرفی سایت‌های ابری استخراج لایت کوین

پلتفرم hashgains.com یکی از معتبرترین وب سایت‌ها در زمینه خدمات استخراج ابری است که به کاربران امکان می‌دهد در فرآیند استخراج بیت کوین، لایت کوین، اتریوم، بیت کوین کش، ریپل، زد کش، دش و مونرو شرکت کنند. برای استفاده از خدمات استخراج ابری لایت کوین، ابتدا باید بر روی گزینه Sign Up کلیک کرده و ثبت نام کنید. نکته جالب اینجاست که این پلتفرم هیچ مانعی برای استفاده کاربران ایرانی در نظر نمی‌گیرد و از پیش شماره +98 پشتیبانی می‌کند.

پس از تکمیل ثبت نام می‌توانید به بخش مربوط به استخراج لایت کوین مراجعه کرده و قراردادهای مختلف برای شرکت در فرآیند استخراج ابری لایت کوین را مشاهده کنید. به عنوان مثال، پروژه RUBY در استخراج ابری لایت کوین، مدت سرمایه گذاری شما 2 سال و هزینه سرمایه گذاری 195 دلار است.

یعنی با واریز 195 دلار در این وب سایت و انتخاب طرح RUBY یک برنامه ماینینگ ابری لایت کوین با سرعت ماینینگ 50 مگابایت بر ثانیه به مدت 2 سال برای حساب شما فعال می‌شود. طبق شرایط و قوانین وب سایت Hashgains، زمانی که مجموع لایت کوین‌های استخراج شده برابر با 0.1 بیت کوین باشد، می‌توانید لایت کوین را برداشت کنید.

بنابراین، اگر می‌خواهید در فرآیند استخراج ارزهای دیجیتال شرکت کرده و ضمن دوری از نگرانی‌های مربوط به خرید و پیکربندی تجهیزات ماینینگ و هزینه‌های برق، کسب درآمد کنید، استخراج ابری بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

پلتفرم‌هایی مانند ltcminers.pro وجود دارد که امکان استخراج لایت کوین را بدون نیاز به سرمایه اولیه فراهم می‌کند.

استخراج رایگان لایت کوین : چگونه لایت کوین رایگان بگیریم؟

سایت Free Litecoin هر 60 دقیقه (1 ساعت) لایت کوین رایگان به شما می‌دهد. با این سایت می‌توانید به راحتی لایت کوین رایگان دریافت کنید و با این لایت کوین در قرعه کشی شرکت.

نحوه کار با سایت لایت کوین رایگان ابتدا در سایت ثبت نام کنید. ثبت نام پس از ثبت نام ایمیل خود را تایید کرده و از گزینه ورود وارد سایت شوید. در صفحه اصلی سایت بخشی به نام Roll وجود دارد که می‌توانید هر 60 دقیقه یک بار رول کنید و لایت کوین رایگان دریافت کنید. برای این کار ابتدا کپچای بالای آن را حل کرده و سپس روی آن کلیک کنید.

استراتژی سایت Free Litecoin این است که به نکات و پیشنهادات زیر توجه کنید تا بتوانید درآمد ماهانه خوبی در این سایت داشته باشید. به هیچ عنوان در قرعه کشی و قرعه کشی سایت شرکت نکنید زیرا تعداد شرکت کنندگان در سایت زیاد است و احتمال برنده شدن شما تقریبا 0 درصد خواهد بود. سعی کنید حداقل 10 بار در روز رول کنید تا لایت کوین دریافت کنید. هر روز یک زیرمجموعه فعال دریافت کنید زیرا اگر چیزی از آنها کم نشود 50٪ از زیر مجموعه‌های خود را دریافت می‌کنید.

آموزش کامل استخراج لایت کوین با گوشی و لپ تاپ و ماینر

برنامه و نرم افزارهای  استخراج لایت کوین litecoin

علاوه بر سخت افزار ذکر شده به نرم افزارهای تخصصی نیز برای ماینینگ نیاز دارید. اگر از دستگاه ASIC استفاده می‌کنید، نیازی به جستجو ندارید زیرا این دستگاه با نرم افزار مورد نیاز ارائه می‌شود. این برنامه‌ها روی اکثر سیستم عامل‌های ویندوز و مک قابل اجرا هستند. نکته مهمی که در اینجا باید به آن اشاره کرد این است که شما به اینترنت با سرعت معمولی اما بدون وقفه نیاز دارید.

از جمله این نرم افزارها می‌توان به نرم افزارهای زیر اشاره کرد:

  • Easy Miner
  • Multi Miner
  • CG miner Litecoin
  • CPU miner
  • Sg miner

کیف پول مناسب دخیره ستزی لایت کوین

برای ذخیره سکه‌های استخراج شده به یک کیف پول نیاز دارید. کیف پول در واقع یک آدرس دیجیتالی است که حساب شما را شناسایی می‌کند. اکثر نرم افزارهای استخراج کیف پول داخلی دارند. اما توصیه می‌شود برای امنیت بیشتر یک کیف پول خارجی داشته باشید تا در صورت حمله و هک شدن استخر شما، دارایی‌های شما در امان بماند.

کیف پول را می‌توان به صورت نرم افزاری و سخت افزاری انتخاب کرد که امنیت کدام نوع سخت افزار بیشتر است. از جمله کیف پول‌هایی که لایت کوین را پشتیبانی می‌کنند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کیف‌پول سخت‌افزاری Ledger Nano S
  • کیف‌پول سخت‌افزاری Ledger Nano X
  • کیف‌پول سخت‌افزاری ترزور Trezor
  • کیف‌پول نرم‌افزاری Trust wallet
  • کیف‌پول نرم‌افزاری Litewallet
  • کیف‌پول نرم‌افزاری Atomic
  • کیف‌پول نرم‌افزاری Exodus
  • کیف‌پول نرم‌افزاری Electrum-LTC
  • کیف‌پول کاغذی LiteAddress

مزایا و معایب استخراج لایت کوین با گوشی، کامپیوتر و لپ تاپ چیست؟

لایت کوین مانند هر ارز دیگری مزایا و معایب خاص خود را دارد و با مطالعه آن با دانش بیشتری به سراغ ماینینگ خواهید رفت.

مزایای استخراج لایت کوین

  • فرآیند نقل و انتقالات سنتی در سطح بین المللی علاوه بر زمان بر بودن، هزینه بالایی نیز داشت که در لایت کوین حل شده است. شما به راحتی می‌توانید یک کیف پول خصوصی برای ذخیره لایت کوین خود داشته باشید. فقط نرم افزار مورد نظر را نصب کرده و کلید خود را در مکانی امن نگهداری کنید.
  • زمان تایید و هزینه تراکنش در لایت کوین بسیار کم است. بنابراین می‌تواند برای افرادی که تراکنش بالایی دارند مفید باشد.
  • با توجه به زمان کم تایید تراکنش، این سیستم کمتر در برابر حملات آسیب پذیر است. به عبارت دیگر، مهاجمان زمان بسیار کمی برای ثبت تراکنش‌های خود دارند.
  • لایت کوین طبق الگوریتم خود می‌تواند سالانه 4 برابر بیشتر از بیت کوین ارز دیجیتال تولید کند.
  • طراحی غیرمتمرکز این سکه، بعد فاصله را برای دسترسی به آن بی معنی کرده است.

معایب استخراج لایت کوین

  • در فرآیند استخراج، انرژی زیادی مصرف می‌شود.
  • اگرچه لایت کوین قدیمی ترین ارز دیجیتال بعد از بیت کوین است، اما مانند سایر سکه‌ها یا ارزهای فیات پذیرفته نشد.
  • به دلیل استقبال کم از این ارز، پیش بینی آینده آن دشوار خواهد بود و ممکن است مجبور شوید سکه خود را تغییر دهید که هزینه بر خواهد داشت.
  • حفظ امنیت سکه از اهمیت بالایی برخوردار است. برای این کار به دانش فنی نیاز دارید.

مقایسه فرآیند استخراج بیت کوین و لایت کوین

استخراج بیت کوین و لایت کوین به دلیل ساختار مشابه و با توجه به اینکه لایت کوین در واقع نسخه اصلاح شده بیت کوین است تا حد زیادی مشابه هستند. اما هر دو روش یک سری تفاوت‌های جزئی با یکدیگر دارند که اگر می‌خواهید لایت کوین را استخراج کنید باید در نظر بگیرید. ابتدا شباهت‌های روش‌های استخراج ارز دیجیتال این دو ارز و سپس تفاوت‌های آن‌ها را شرح می‌دهیم.

شباهت‌های روش‌های ماینینگ این دو ارز دیجیتال شامل دستگاه‌های مشابهی است که می‌توان برای استخراج این ارزهای رمزپایه استفاده کرد و مکانیسم مشابهی که برای ماینینگ استفاده می‌شود.

شباهت دستگاه ‌های مورد استفاده برای استخراج

مانند بیت کوین، لایت کوین کاملاً قابل استخراج است و می‌توان مانند بیت کوین با رایانه‌های دارای CPU و کارت گرافیک قدرتمند (که به عنوان ماینینگ ریگ نیز شناخته می‌شود) یا با خرید ماینرهای ASIC استخراج کرد.

علاوه بر این، می‌توانید لایت‌کوین را با پیوستن به استخرهای استخراج، که به آنها استخر استخراج نیز می‌گویند، یا با استفاده از سرویس استخراج ابری استخراج کنید. بنابراین، برای استخراج لایت کوین نیازی به دستگاه اختصاصی ندارید و همچنین می‌توانید این ارز دیجیتال را با همان ماینرهایی که می‌توان برای استخراج بیت کوین استفاده کرد، استخراج کنید.

همان مکانیزم مورد استفاده در فرآیند استخراج

برای استخراج لایت کوین و بیت کوین از یک الگوریتم اجماع به نام «الگوریتم اثبات کار» استفاده می‌شود. استخراج لایت کوین مانند استخراج بیت کوین فرآیندی است که طی آن تراکنش‌ها در شبکه بلاک چین تایید می‌شوند و پس از تایید تراکنش‌ها، بلوک در حال محاسبه بسته می‌شود و یک بلوک جدید باز می‌شود.

قابلیت کاربرد استخر استخراج و روش‌های استخراج ابری برای هر دو ارز دیجیتال

همانطور که گفتیم استخراج ارزهای دیجیتال به سه روش امکان پذیر است که شامل استخراج فردی، استخر استخراج و استخراج ابری می‌شود.

محدودیت توکن‌های قابل استخراج و پاداش بلاک

توکن‌های قابل استخراج هر دو ارز دیجیتال از نظر تعداد محدود هستند و پس از استخراج، دیگر امکان استخراج توکن‌های بیشتر وجود ندارد. علاوه بر این، پاداش بلاک در بلاک چین هر دو ارز دیجیتال نیز محدود است. تعداد توکن‌ها یا سکه‌های بیت کوین قابل استخراج 21 میلیون توکن و تعداد توکن‌های لایت کوین قابل استخراج 84 میلیون توکن است. پس از استخراج این تعداد توکن در شبکه بلاک چین هر دو ارز دیجیتال، ارز جدیدی در سیستم منتشر نخواهد شد.

اکنون که با شباهت‌های فرآیند استخراج بیت کوین و لایت کوین آشنا شدید، اجازه دهید تفاوت‌های این دو روش استخراج را نیز توضیح دهیم.

انواع مختلف الگوریتم هش litecoin

اگرچه هر دو فرآیند استخراج بیت کوین و لایت کوین از مکانیزم اثبات کار استفاده می‌کنند، اما نوع الگوریتم مورد استفاده برای استخراج ارز دیجیتال متفاوت است. الگوریتم هش SHA-256 برای استخراج بیت کوین و الگوریتم هش اسکریپت برای استخراج لایت کوین استفاده می‌شود. الگوریتم SHA-256 در مقایسه با الگوریتم اسکریپت بسیار پیچیده تر است.

امکان استخراج لایت کوین با ماینرها بدون هش ریت بالا

همانطور که گفتیم برای استخراج بیت کوین باید از الگوریتم SHA-256 استفاده کنیم. برای استخراج ارزهای دیجیتال با این الگوریتم باید از ماینرهایی با نرخ هش بالا استفاده کرد و استفاده از سخت افزارهایی مانند کارت گرافیک برای استخراج ارزهای دیجیتال با الگوریتم هش SHA-256 چندان مناسب نیست. برای استخراج ارز دیجیتال با استفاده از الگوریتم SHA-256، به یک ماینر با نرخ هش گیگاهش (قابلیت محاسبه چندین میلیارد هش در ثانیه) نیاز دارید. اما برای ماینینگ با الگوریتم اسکریپت، یک ماینر با نرخ مگاش (قابلیت محاسبه چندین میلیون هش در ثانیه) یا حتی نرخ هش کیلوهش (قابلیت محاسبه چند هزار هش در ثانیه) نیز می‌تواند نیاز شما را برآورده کند.

از سوی دیگر، استخراج لایت کوین با الگوریتم اسکریپت هش نیز امکان پذیر است که پیچیدگی کمتری دارد. استخراج ارزهای دیجیتال با این الگوریتم اسکریپت هش در مقایسه با استخراج با الگوریتم SHA-256 به هش ریت کمتری نیاز دارد، برای استخراج با الگوریتم اسکریپت می‌توانید به جای ماینرهای ASIC یا سایر ماینرهای طراحی شده خاص، از یک ریگ CPU و یک کامپیوتر معمولی استفاده کنید.

استخراج لایت کوین نسبت به بیت کوین سریع تر است

مدت زمان پردازش اطلاعات بلوک در فرآیند استخراج با الگوریتم SHA-256 در مقایسه با الگوریتم اسکریپت بیشتر است. به همین دلیل استخراج بیت کوین زمان بیشتری می‌برد. در صورت استفاده از الگوریتم SHA-256، زمان لازم برای تکمیل تأیید تراکنش 10 دقیقه است. در حالی که این فرآیند در طول استخراج با الگوریتم اسکریپت تنها 2.5 دقیقه طول می‌کشد. البته فرآیند تأیید تراکنش با استفاده از الگوریتم SHA-256 کمتر در معرض خطا است.

امنیت بالاتر فرآیند استخراج بیت کوین

طرفداران الگوریتم SHA-256 ادعا می‌کنند که از الگوریتم اسکریپت ایمن تر است. امنیت بالاتر SHA-256 ایجاد بلوک با استفاده از این الگوریتم را برای ماینرها دشوارتر می‌کند. از سوی دیگر، از آنجایی که دستگاه‌هایی که برای استخراج لایت‌کوین استفاده می‌شوند، معمولاً دستگاه‌های ساده‌تری در مقایسه با ماینرهایی هستند که برای استخراج بیت‌کوین استفاده می‌شوند، در مقابل تهدیدات امنیتی آسیب‌پذیرتر هستند.

زیرا همانطور که گفتیم مدت زمان فرآیند تایید یک تراکنش در ماینرها از الگوریتم اسکریپت برای استخراج استفاده می‌شود یک چهارم زمان تایید تراکنش هنگام استفاده از الگوریتم SHA-256است.

هزینه کمتر استخراج لایت کوین

برای استخراج لایت کوین نیازی به استفاده از ماینرهای قدرتمند و گران قیمت با هش ریت بالا نیست و حتی یک کامپیوتر نسبتا قدرتمند نیز می‌تواند برای استخراج آن کافی باشد. علاوه بر این، از آنجایی که ماینرهایی که معمولا برای استخراج لایت کوین استفاده می‌شوند، دستگاه‌های خیلی قدرتمندی نیستند، برق زیادی مصرف نمی‌کنند.

برای استخراج لایت کوین به حافظه بیشتری نیاز است

استخراج با استفاده از الگوریتم به حافظه بیشتری نیاز دارد و دستگاه‌هایی که برای استخراج ارز با الگوریتم SHA-256 طراحی شده‌اند، نمی‌توانند برای استخراج با الگوریتم اسکریپت استفاده شوند.

به طور کلی می‌توان گفت که استخراج لایت کوین فرآیند ساده تری است، سریعتر انجام می‌شود، هزینه کمتری دارد و برق کمتری مصرف می‌کند. می‌توان گفت که هدف اصلی از ایجاد لایت کوین ایجاد یک جایگزین مناسب برای بیت کوین با قابلیت استخراج آسان تر، سریع تر و ارزان تر است.

آموزش کامل استخراج لایت کوین با گوشی و لپ تاپ و ماینر

آیا استخراج لایت کوین می‌تواند برای ایرانیان درآمد خوبی داشته باشد؟

بی شک نمی‌توان به این پرسش پاسخ قاطع و مشخصی داد؛ زیرا چهار عامل می‌تواند بر درآمد حاصل از استخراج این ارز دیجیتال تأثیر بگذارد که شامل هزینه برق، نرخ هش ماینر، قیمت فعلی لایت کوین و پاداش فعلی بلاک لایت کوین می‌شوند.

هزینه مصرف برق مهمترین عامل موثر بر درآمد حاصل از استخراج ارز دیجیتال است. از آنجایی که هزینه برق مصرفی در نقاط مختلف جهان کاملاً متفاوت است و هر چه بیشتر باشد، طبیعتاً درآمد استخراج لایت کوین نیز به همین نسبت کاهش خواهد یافت.

میزان درآمد حاصل از استخراج ارزهای دیجیتال در کشور ما با توجه به میانگین درآمد جمعیت ایران، درآمد نسبتا خوبی محسوب می‌شود. البته در حال حاضر در صورت شناسایی مراکز غیرقانونی استخراج ارز دیجیتال از سوی مراجع قضایی، بلافاصله فعالیت آنها متوقف شده و با گردانندگان این مراکز برخوردهای قانونی شدید صورت خواهد گرفت. در حال حاضر استخراج ارز دیجیتال تنها در صورتی یک فعالیت قانونی محسوب می‌شود که توسط افراد دارای مجوز انجام شود. علاوه بر این، باید به این نکته توجه کنید که استخراج قانونی ارز دیجیتال مشمول مالیات است.

بررسی نهایی آموزش کامل استخراج لایت کوین

بیت کوین در بازار ارزهای دیجیتال طلا و لایت کوین نقره نامیده می‌شود. لایت کوین پتانسیل پذیرش بیشتر در بین مردم را دارد و می‌تواند با رشد قابل توجهی روبرو شود، اما نوسانات بازار ارز نشان داده است که این روند صعودی می‌تواند در مدت زمان کوتاهی تغییر کند. توصیه می‌شود قبل از هر اقدامی مطالعه کافی داشته باشید و با آگاهی کامل شروع به استخراج کنید. نکته دیگر این است که در ابتدا از مسیرهای کم خطرتر بروید و با افزایش سرمایه، ماینر خود را گسترش دهید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402