معرفی سریال ترکی اسارت (Esaret) ؛ زمان پخش، داستان، بازیگران و بررسی سریال

  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

سریال اسارت یکی از سریال‌های پرطرفدار و ادامه‌دار کشور ترکیه است که از سال 2022 تا کنون بر روی آنتن شبکه کانال 7 قرار می‌گیرد. در ادامه مقاله پیش رو با معرفی و بررسی سریال ترکی اسارت همراه شما هستیم.

کشور ترکیه سریال‌های متنوع و مختلفی را می‌سازد که هرکدام از آنها مخاطبان خاص خود را دارد‌. برخی از این آثار به صورت هفتگی پخش می‌شوند و برای دیدن هر قسمت آنها باید روزها صبر کنید. اما از طرف دیگر تعدادی سریال‌ هستند که به صورت روزانه پخش می‌شوند.

سریال ترکی اسارت (Esaret) به کارگردانی آیهان اوزن (Ayhan Özen) و سرکان موت (Serkan Mut) ساخته شده و نویسندگی آن برعهده باشاک یازی اوداسی (Başak Yazı Odası) است. داستان اسارت از سرکان بیرلیک (Serkan Birlik) روایت شد. این سریال از سال 2022 شروع به پخش کرد و اکنون مخاطبان خاص خود را دارد. در این مقاله پلازا به معرفی سریال ترکی اسارت می‌پردازیم‌‌. همچینین می‌توانید برای آشنایی با سریال‌ های در حال پخش ترکی به این مقاله مراجعه کنید.

فهرست مطالب:

زمان پخش سریال ترکی اسارت

ژانر سریال Esaret درام و مهیج است. این سریال از تاریخ 21 نوامبر 2022 (30 آبان 1401) بر روی آنتن شبکه Kanal 7 ترکیه رفت و فصل اول آن تا تیر ماه طی 160 قسمت پخش شد. پخش سریال اسارت فصل دوم نیز از شهریور ماه شروع شد و روزهای دوشنبه تا جمعه ساعت 19:30 به وقت ایران بر روی آنتن می‌رود. تعداد قسمت های سریال اسارت تا کنون مشخص نشده و فعلا نمی‌دانیم این اثر چقدر قرار است ادامه‌دار شود. در پایین جدول پخش این سریال را مشاهده می‌کنید.

فصلتاریخ شروعتاریخ پایانتعداد قسمت‌ها
اول30 آبان 140130 تیر 1402160
دوم20 شهریور 140292 (تا کنون)

داستان سریال اسارت ترکی

داستان سریال اسارت ترکی / سریال اسارت

در این بخش باید به سراغ خلاصه سریال ترکی اسارت برویم تا ببینیم در این اثر چه می‌گذرد. داستان درباره مردی سرد و مغرور به نام اورهون است که ثروت زیادی دارد و از کودکی پدرش را ندیده. مادر او زنی عجیب و با رفتاری سرد است که محبت‌ را از پسر و دو دخترش دریغ می‌کند. خواهر دوقلوی اورهون، نیهان، برای کارهای خیرخواهانه به عنوان یک پزشک به آفریقا می‌رود اما یک گروه داخلی او را مسموم کرده و می‌کشند. اورهون نیز در راه پیدا کردن خواهر خود با هیرا زن جوانی که برده قاچاقچیان انسان است، آشنا می‌شود.

کم‌کم اورهون می‌فهمد که این در واقع هیرا بوده که با سم خواهرش را کشته و تصمیم می‌گیرد او را به استانبول بیاورد و برای انتقام با هیرا ازدواج کند. آیا واقعا قتل کار هیرا بوده؟ بهتر نبود که هیرا برده بماند تا اینکه تا آخر عمر با نفرت و در اسارت زندگی کند؟

همچنین بخوانید :

بازیگران سریال اسارت

در این سریال با دو بازیگر کلیدی و مهم روبه‌رو هستیم که بار روایت داستان بر روی دوش آنها می‌چرخد. در ادامه با بیوگرافی آنها همراه شما هستیم و سپس به طور خلاصه زندگینامه چند دیگر از بازیگران بازیگران سریال اسارت ترکیه ای را نیز با هم مرور می‌کنیم. همچنین باید اضافه کنیم ‌که در سریال ترکی اسارت فصل دوم چهار بازیگر دیگر نیز به مجموعه انتخاب شده‌اند.

جنک تورون در نقش اورهان دمیرهانلی ؛ بازیگر مرد سریال ترکی اسارت

هنرپیشه های سریال ترکی اسارت / فیلم ترکی اسارت

این بخش را با بیوگرافی اورهان در سریال اسارت ادامه می‌دهیم. جنک تورون (Cenk Torun) هنرپیشه اصلی فیلم ترکی اسارت است که در 24 مارس 1974 (4 فروردین 1353) به دنیا آمد. پدر او یک خواننده موسیقی سنتی ترکیه بود و همین باعث ورود تورون به تلویزیون شد. او ابتدا در سریال‌های گوناگونی بازی کرد و گاها نقش بازیگر مهمان را نیز ایفا می‌کرد. تورون چند فیلم نیز در کارنامه کاری خود دارد. او در این بین مدتی از بازیگری دست کشید و سپس دوباره کار خود را شروع کرد. جنک تورون طی سال‌های اخیر در سریال‌های رهایی (Yeter) و اسمشو تو بذار (Adını Sen Koy) ایفای نقش داشت. این هنرپیشه بازیگر نقش اورهان در سریال اسارت است.

ماهاسین مرابت در نقش هیرا دمیرهانلی

بازیگران سریال اسارت / بازیگر نقش هیرا در سریال اسارت

در ادامه مرور بیوگرافی بازیگران سریال ترکی اسارت به هنرپیشه شخصیت هیرا می‌رسیم. ماهاسین مرابت (Mahassine Merabet) چهره تازه سریال Esaret است که در 24 ژانویه 1999 (4 بهمن 1377) به دنیا آمد. او بازیگری را از همین سریال شروع کرد و نحوه آشنایی مرابت با این دنیا نیز جالب است. ماهاسین در واقع اهل مراکش است و همان جا به دنیا آمده. این هنرپیشه از کودکی علاقه‌مند به تماشای سریال‌های کشور ترکیه بود و به دلیل همین علاقه وارد یکی از دانشگاه‌های این کشور شد. مرابت در همان دوره برای برندهای معروف تبلیغ می‌کرد. این بازیگر به چهار زبان زنده دنیا یعنی ترکی، عربی، انگلیسی و فرانسوی مسلط است. چیزی که به ماهاسین مرابت برای بازیگر شدن کمک کرده، سابقه کاری او در امر ترجمه است که باعث می‌شود بتواند به خوبی ارتباط بگیرد. ماهاسین مرابت بازیگر نقش هیرا در سریال اسارت است.

علی یاغیز دورموش در نقش کنان

بازیگر مرد سریال ترکی اسارت / تعداد قسمت های سریال اسارت

علی یاغیز دورموش (Ali Yağız Durmuş) بازیگر ترک متولد 1996 است. او فارغ‌التحصیل رشته علو ورزشی از دانشگاه Celal Bayar است. علی در سال 2018 و با شرکت در رقابتی تحت عنوان King and Queen of Cinema، تمام توجه‌ها را به خود جلب کرد. علاوه ب سریال اسارت، او را در سریال Bahari Beklerken محصول 2019-2020 و همچنین Yemin محصول 2019-2022 نیز دیده‌ایم.

هیلال آنای در نقش مریم

بازیگران سریال اسارت ترکیه ای / فیلم ترکی اسارت

هیلال آنای (Hilal Anay) بازیگر ترک متولد سال 2000 است. او بازیگری را در آثاری چون Yemin محصول 2020، سریال The Shadow Team محصول 2021 و همچنین Komutan محصول 2022 تجربه کرده است و در سریال ترکی اسارت نیز ایفای نقش مریم را برعهده دارد.

یاغمور چلیک در نقش نورشاه دمیرهانلی

بازیگران سریال اسارت ترکیه ای / تعداد قسمت های سریال اسارت

یاغمور چلیک (Yağmur Çelik) بازیگر و مدل اهل کشور ترکیه در 29 ژوئیه 1998 (7 مرداد 1377) به دنیا آمد. او بازیگری را با سریال ترکی اسارت اسارت شروع کرد اما پیش از آن در کلاس‌های بازیگری و فن بیان شرکت کرده بود. یاغمور چلیک اندام متناسبی برای مدلینگ دارد و همچنین در سال 2018 در مسابقه زیبا‌ترین زن ترکیه شرکت کرد.

پروین مرت در نقش پریهان

بازیگران سریال اسارت / فیلم اسارت

پروین مرت (Pervin Mert) هنرپیشه اهل ترکیه متولد 3 نوامبر 1972 (12 آبان 1351) است. او ابتدا در رشته بازیگری تحصیل کرد و از سال 2012 با سریال Derin Sular پشت دوربین رفت. این هنرپیشه سپس در چند سریال دیگر بازی کرد و از سال 2013 با فیلم Cimri ve Cömert در سینما حضور پیدا کرد. او عمدتا در تئاتر فعالیت می‌کند و بازیگر پرکاری در سینما و تلویزیون نیست. از جمله آثار این هنرپیشه باید به سریال‌های İzmir Çetesi، İsimsizler، فیلم‌های Karınca، Yalan Dolan و Koku اشاره کنیم.

بولنت ارگون در نقش رشید

سریال ترکی اسارت فصل دوم / بازیگران سریال اسارت

بونت ارگون (Bülent Ergün) بازیگر ترکیه ای در 27 مه 1968 (6 خرداد 1347) متولد شد. او بیش از 35 سال است که در تئاتر فعالیت می‌کند و در واقع بازیگری را نیز از تئاتر شروع کرد. بولنت ارگون در آثاری همچون فاطماگل (Fatmagül’ün Suçu Ne?)، حریم سلطان (Muhteşem Yüzyıl) و پدر قهرمانم (Kahraman Babam) حضور پیدا کرده است.

اسرا دمیرجی در نقش فریحا

بازیگران سریال اسارت ترکیه ای / سریال اسارت

اسرا دمیرجی (Esra Demirci) بازیگر اهل کشور ترکیه در 13 مه 1982 (23 ازدیبهشت 1361) متولد شد. او به عنوان دستیار کارگردان کار خود را شروع کرد و سپس به دنیای بازیگری پا گذاشت. اولین تجربه اسرا دمیرجی پشت دوربین در سال 2012 و فیلم Ateşe Uçan Kelebekler بود. او سپس در سال 2016 با سریال Adını Sen Koy وارد تلویزیون شد. از آثار معروف او باید به سریال سوگند اشاره کنیم.

سایر هنرپیشه های سریال ترکی اسارت عبارتند از:

  • صنم کاراچوبان (Sinem Karaçoban) در نقش نفس
  • ملاحت آباسوا (Melahat Abbasova) در نقش عفیفه دمیرهانلی
  • باشاک دورماز (Başak Durmaz) در نقش ووصلت
  • زکی اوجاک (Zeki Ocak) در نقش اوستا یعقوب
  • بیلک اوردونداش (Bilek Ordundaş) در نقش فاتیح
  • دنیز تانفنر (Deniz Tanfener) در نقش گونجا
  • برسو گوکسل (Bersu Göksel)
  • آرزو جانپولات (Arzu Canpolat)
  • و…

نقد سریال Esaret

نقد سریال Esaret / فیلم ترکی اسارت

این سریال به عنوان‌ یک مجموعه تلویزیونی درام که روزانه پخش می‌شود، جالب است و حتی توانسته 94% رضایت کاربران گوگل را بگیرد. اما با همه این تفاسیر یک سری پرچم قرمزها در سریال اسارت ترکی وجود دارد. شخصیت‌ها ثبات چندانی ندارند و هر لحظه یک عکس‌العمل غیرمنتظره از آنها می‌بینیم‌. منطق گاهی در سریال حرف آخر را می‌زند. سریال در قسمت‌های اول کاملا روند خشونت باری دارد که سنگینی فضا شما را آزار می‌دهد و مانند اکثر آثار این کشور با کلیشه روبه‌رو هستیم. جدا از همه اینها، اختلاف سنی 25 ساله دو بازیگر نقش اصلی آزاردهنده به نظر می‌رسد.

از طرف دیگر، داستان اسارت پرکشش‌تر از آنچه که فکرش را بکنید است. بازیگران بازی طبیعی و جذابی را ارائه می‌دهند که تحسین برانگیز به نظر می‌رسد تا حدی که برخی حتی هنرنمایی جنک تورون را یک شاهکار به تمام معنا خوانده‌اند. همچنین زوج اصلی داستان با توجه به تمام ناهماهنگی‌های سنی و شخصیتی که از آنان می‌بینیم، شیمی خوبی دارند.

باید اضافه کنیم که فصل دوم این اثر تا کنون که چندین قسمت از پخش آن می‌گذرد، باز هم همان روند گذشته را ادامه می‌دهد و در رابطه با اتفاقات بین شخصیت اول بهبود چندانی نمی‌بینیم. یعنی با وجور بازی خوب بازیگران، انقدر شخصیت‌های اصلی درگیر مصیبت هستند، که نمی‌‌توان خوشبختی و شادی در طول فیلم بین آنها دید. گاهی این سوال پیش می‌آید که چرا اسارت در همان فصل اول تمام نشد و چه نیازی به تکرار آنچه از پیش نشان داده می‌شد است، در این رابطه تنها پاسخی که می‌توان خود را با آن قانع کرد، روند سریال‌سازی کانال 7 ترکیه است که به پخش سوپ اپرا یا سریال بلند مشهور است. به هر حال به عنوان جمع بندی باید بگوییم دیدن اسارت برای کسانی که به این نوع موضوعات علاقه دارند، می‌تواند دلپذیر باشد و حقیقتا بازی روان و قابل قبولی از هنرپیشگان خواهند دید.

کلام آخر

به پایان این مقاله معرفی و بررسی سریال اسارت ترکی می‌رسیم. سعی کردیم شما را از روند داستان مطلع کرده و مروری بر سریال داشته باشیم تا در انتخاب آن به شما کمک کنیم. فصل دوم این سریال به تازگی شروع شده و ماجراهای جدیدی پیش‌رو دارد. از دیدگاه شما خوانندگان نقات قوت و ضعف این سریال چیست؟ با دانلود فیلم ترکی اسارت و تماشای آن نظرات خود را با ما درمیان بگذارید، از همراهی شما متشکریم. اگر دوست دارید با بهترین سریال های ترکی شبکه نتفلیکس آشنا شوید نیز پیشنهاد می‌کنیم نگاهی به این مقاله از پلازا داشته باشید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران1 دیدگاه
avatar
من
.
12 تیر 1402، 02:19
پاسخ
25
10
خیلی چرت و پرته فیلمش منطقی نیست مرده هم اصلا به دختره نمیاد کانال ۷ با این سریال گند زده عوضش همین کانال سریال گلهای خونی خیلی خوبه بازیگراشم جذابن و بازیشون عالیه و سنشون و چهرشون به هم میاد
avatar
Man
.
08 بهمن 1402، 09:45
پاسخ
0
0
@من
چه ربطی داره به تفاوت سن مهمه بهترین بازی در نقششون هست
avatar
Sami
.
08 بهمن 1402، 09:42
پاسخ
0
1
@من
چه ربطی داره مهم فیلمه نه سن بازیگر و چطوری بازی کرده باشن
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402