قابلیت های گوشی شیائومی نوت 10 پرو

قابلیت های گوشی شیائومی نوت 10 پرو
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

با استفاده از قابلیت های گوشی شیائومی نوت 10 پرو می‌توانید به‌شکل بهتری از این گوشی استفاده کنید. این قابلیت‌ها که از طریق تنظیمات گوشی قابل دسترسی هستند می‌توانند تجربه کاربری بهتری در اختیار شما قرار دهند. با پلازا همراه باشید تا با چند نمونه از ترفند های موبایل ردمی نوت 10 پرو آشنا شویم.

تمام گوشی‌های هوشمند دارای ترفندهای بخصوصی هستند که کاربران با استفاده از آن‌ها می‌توانند کارآمدی گوشی را بالا ببرند. این ترفندها می‌توانند شامل صفحه نمایش همیشه روشن، روشن و خاموش کردن صفحه با دو بار لمس، نمایش درصد باتری، نحوه قفل کردن برنامه‌ها، ریموت کنترل، حالت شناور چند مورد دیگر باشند که در بعضی از گوشی‌ها در دسترس هستند و در تعدادی از گوشی‌ها وجود ندارند. در این مقاله قصد داریم تعدادی از مهم‌ترین قابلیت های گوشی شیائومی نوت 10 پرو را با هم بررسی کنیم.

در ویدیوی زیر می‌توانید نکات و ترفندهای گوشی شیائومی ردمی نوت 10 پرو را تماشا کنید.

فهرست مطالب

قابلیت های گوشی شیائومی نوت 10 پرو

در ادامه می‌توانید با ترفندهای مختلفی که از طریق تنظیمات گوشی شیائومی نوت 10 پرو قابل دسترسی هستند، آشنا شوید.

1. فعالسازی صفحه نمایش همیشه روشن در ردمی نوت 10 پرو

در این بخش نحوه فعالسازی صفحه نمایش همیشه روشن گوشی ردمی نوت 10 پرو را شرح می‌دهیم:

وارد تنظیمات گوشی شیائومی نوت ۱۰ پرو شوید. حالا گزینه Always-on and lock screen را انتخاب کنید. در این قسمت تنظیمات گزینه Always-on Display را انتخاب کنید.

قابلیت های گوشی شیائومی نوت 10 پرو

در اینجا حتی می‌توانید با انتخاب تم‌های مختلف طرح لاک اسکرین را هم تغییر بدهید. همچنین می‌توانید رنگ متن را تغییر بدهید و ساعت را در حالت آنالوگ یا دیجیتال قرار بدهید. همچنین می‌توانید نمایش درصد باتری در گوشی نوت 10 پرو شیائومی را از این قسمت غیرفعال کنید.

همچنین بخوانید :

2. روشن کردن نمایشگر با دو بار لمس

با انجام مراحل زیر می‌توانید ویژگی روشن و خاموش کردن صفحه با دو ضربه در گوشی ردمی نوت 10 پرو را فعال کنید:

با کمک این ترفند به عنوان یکی از ترفندهای گوشی ردمی نوت 10 پرو وارد تنظیمات settings گوشی بشوید. حالا وارد Always-on display & lock screen بشوید.

تنظیمات گوشی شیائومی نوت 10 پرو

گزینه Double tap screen to wake or turn off screen یا raise to wake را روشن یا فعال کنید.

3. فعالسازی ویژگی تمام نمایشگر در گوشی نوت 10 پرو

برای فعال کردن ویژگی full screen display در گوشی شیائومی Note 10 pro می‌توانید مراحل زیر را انجام بدهید:

برای استفاده از حالت تمام نمایشگر به عنوان یکی از ویژگی های مخفی گوشی شیائومی Note 10 pro ، وارد تنظیمات Settings بشوید. در اینجا System navigation را انتخاب کنید.

قابلیت های گوشی شیائومی نوت 10 پرو

حالا گزینه Gestures را انتخاب کنید. حالا به جای دکمه‌های نوار پیمایش، خطِ افقی را در وسط نمایشگر گوشی می‌بینید.

4. اسکرین شات طولانی در گوشی نوت 10 پرو

برای دسترسی به تنظیمات اسکرین شات طولانی در شیائومی نوت ۱۰ پرو به مراحل این بخش توجه کنید:

برای گرفتن اسکرین شات طولانی در این گوشی، دکمه پاور و کم کردن صدا را فشار داده و نگه دارید. یک اسکرین شات نرمال گرفته می‌شود، حالا دکمه Scroll را لمس کنید تا اسکرین شات طولانی گرفته بشود.

ترفند های گوشی شیائومی نوت 10 پرو

برای متوقف کردن اسکرین شات نمایشگر را لمس کنید. به این ترتیب اسکرین شات طولانی شما با موفقیت در گوشی نوت 10 پرو گرفته شد.

5. قفل کردن برنامه های گوشی شیائومی نوت ۱۰

در این بخش روش قفل برنامه ها در گوشی شیائومی Note 10 pro را ارائه می‌دهیم:

اول وارد تنظیمات گوشی شیائومی نوت ۱۰ پرو بشوید. حالا به بخش App بروید. گزینه App Lock را لمس کنید. در صورتی که قبلا این گزینه را فعال نکرده باشید باید روی Turn on و بعد Add بزنید و برنامه‌ها را انتخاب کنید.

ترفند های شیائومی نوت ۱۰ پرو

در غیر این صورت برای باز کردن قفل برنامه‌ها با تشخیص چهره روی گزینه Use face unlock کلیک کنید.

6. ویژگی Quick ball در نوت 10 پرو شیائومی

یکی از امکانات گوشی شیائومی نوت ۱۰ پرو قابلیت Quick ball است. با این ویژگی می‌توانید میانبر از برنامه ها و قابلیت‌هایی که بیشتر از آن‌ها استفاده می‌کنید ایجاد کرده و در هر زمان به‌سرعت به آن‌ها دسترسی پیدا کنید. مثلا به تنظیمات صدای گوشی شیائومی نوت ۱۰ دسترسی پیدا کنید. برای فعال کردن این ویژگی ابتدا وارد تنظیمات Settings بشوید.

تنظیمات گوشی شیائومی نوت 10 پرو

صفحه را پایین بکشید و وارد Additional Settings بشوید. حالا گزینه Quick Ball را لمس کنید تا وارد تنظیمات آن بشوید. سپس گزینه Turn on Quick Ball را لمس کنید. این قابلیت حالا فعال است. می‌توانید با گزینه Select shortcuts میانبرهای مدنظر خودتان را نیز انتخاب کنید.

7. اسکن خودکار کدهای QR و اسناد

با استفاده از یکی از کاربردی‌ترین ترفند های گوشی شیائومی نوت 10 پرو، دیگر احتیاجی به برنامه‌های اسکن کد یا اسناد ندارید. گوشی به‌صورت خودکار این موارد را برایتان اسکن می‌کند. برای فعال کردن این ویژگی باید دوربین را باز و به تنظیمات آن بروید. سپس گزینه Smart suggestions را انتخاب کنید.

تنظیمات گوشی شیائومی نوت 10 پرو

در صفحه بعدی گزینه‌های Scan QR codes و Document scanner را فعال کنید.

8. خاموش و روشن کردن نمایشگر با استفاده از دکمه لاک

اگر نمی‌خواهید از دکمه پاور برای روشن و خاموش کردن نمایشگر استفاده کنید، می‌توانید یک دکمه Lock در هوم اسکرین قرار بدهید و از آن استفاده کنید. برای انجام این کار و استفاده از این قابلیت به عنوان یکی از ویژگی های مخفی گوشی شیائومی Note 10 pro مراحل زیر را انجام بدهید:

هوم اسکرین را با دو انگشت لمس کنید. حالا Widgets را لمس کنید و دکمه Lock را در قسمت Quick functions پیدا کرده و در هوم اسکرین درگ کنید.

قابلیت های گوشی شیائومی نوت 10 پرو

دفعه بعدی که می‌خواهید نمایشگر را خاموش کنید فقط کافی است دکمه Lock را لمس کنید.

9. حذف خودکار زنگ هشدار پس از به صدا درآمدن

اگر برنامه ثابتی نداشته باشید و در روزهای مختلف بخواهید در ساعت‌های مختلفی زنگ هشدار دریافت کنید، خیلی زود بخش Alarm گوشی شما با زنگ‌های هشدار اضافی پر خواهد شد. برای حل این مشکل می‌توانید کاری کنید که گوشی آلارم‌ها را به‌صورت خودکار و پس از به‌صدا در آمدن آن‌ها حذف کند.

تنظیمات گوشی شیائومی نوت 10 پرو

برای انجام این کار باید در هنگام ایجاد یک آلارم جدید گزینه Delete after goes off را فعال کنید.

10. میانبر با دوبار لمس حسگر اثرانگشت

یکی دیگر از ترفند های شیائومی نوت ۱۰ پرو، امکان ایجاد میانبر برای حسگر اثرانگشت است. در صورت تمایل می‌توانید کاری کنید که هر وقت که دوبار حسگر اثرانگشت را لمس می‌کنید، به تنظیمات مختلفی مثل گرفتن اسکرین شات، روشن کردن فلاش، اجرای برنامه دوربین یا ماشین حساب دسترسی سریع پیدا کنید.

قابلیت های گوشی شیائومی نوت 10 پرو

برای فعال کردن این میانبر به تنظیمات بروید و Additional settings را انتخاب کنید. سپس روی Gesture shortcuts بزنید. حالا گزینه Double tap fingerprint sensor را انتخاب و میانبر مدنظرتان را از فهرست برگزینید.

11. فعال‌سازی میانبرهای قابلیت‌های اصلی

علاوه بر دکمه حسگر اثرانگشت که قابل شخصی‌سازی است، برخی از میانبرها نیز به‌صورت پیش‌فرض دارای دکمه‌های جداگانه هستند که در صورت تمایل می‌توانید آن‌ها را برای مواردی مثل روشن کردن چراغ قوه، دسترسی به دوربین و یا گرفتن اسکرین شات شیائومی نوت ۱۰ پرو فعال کنید.

قابلیت های گوشی شیائومی نوت 10 پرو

برای فعال کردن آن‌ها کافی مانند مرحله قبلی به بخش Gesture shortcuts بروید. حالا هرکدام از این موارد را می‌توانید در ابتدای صفحه مشاهده و در صورت نیاز فعال کنید.

12. فعال سازی فضای دوم

پیشتر در مطلبی جداگانه به قابلیت فضای دوم شیائومی و نحوه استفاده از آن پرداخته بودیم. با این ویژگی می‌توانید یک فضای جداگانه از فضای اصلی گوشی داشته و از آن با یک رمز محافظت کنید. می‌توانید برنامه‌ها یا عکس‌ها را به این فضا انتقال داده تا تنها خود شما با وارد کردن رمزعبور به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

ترفند های گوشی شیائومی نوت 10 پرو

برای دسترسی به این قابلیت باید به تنظیمات رفته و گزینه Special features را انتخاب کنید. سپس روی Second space بزنید و بعد Turn on second space را انتخاب کنید.

سوالات متداول

1. چطور قابلیت روشن کردن نمایشگر با دو بار لمس را فعال کنیم؟

• با کمک این ترفند به عنوان یکی از ترفندهای گوشی ردمی نوت 10 پرو وارد تنظیمات settings گوشی بشوید • حالا وارد Always-on display & lock screen بشوید • گزینه Double tap screen to wake or turn off screen یا raise to wake را روشن یا فعال کنید.

2. چطور برنامه ها را در گوشی نوت 10 پرو شیائومی قفل کنیم؟

• اول وارد تنظیمات گوشی شیائومی نوت ۱۰ پرو بشوید • حالا به بخش App بروید • گزینه App Lock را لمس کنید • اگر می‌خواهید با تشخیص چهره قفل اپ را باز کنید، face unlock را انتخاب کنید، در غیر این صورت cancel را بزنید • حالا اپلیکیشنی را که می‌خواهید قفل کنید enable کنید • حالا باید اپلیکیشن را با نوع قفلی که انتخاب کردید باز کنید.

کاور TPU سیلیکونی لیلیوم مدل شیائومی ردمی نوت 10 پرو / نوت 10 پرو مکس

کاور TPU سیلیکونی لیلیوم مدل شیائومی ردمی نوت 10 پرو / نوت 10 پرو مکسLilium TPU Silicone Cover For Xiaomi Redmi Note 10 Pro / Note 10 Pro Max

جنسTPU,سیلیکونی
سطح پوششقاب پشتی,کلیدها,لبه ها

جمع بندی

در این مقاله تعدادی از مهمترین قابلیت های گوشی شیائومی نوت 10 پرو بررسی شدند. با استفاده از این ترفندها که عبارتند از ویژگی نمایشگر همیشه روشن، استفاده از حالت تمام نمایشگر، نمایش درصد باتری، کدهای مخفی گوشی، استفاده از حالت ریموت کنترل و چند مورد دیگر، می‌توانید کارآمدی گوشی خود را بالا ببرید. با این حال اگر شما هم ویژگی های مخفی گوشی شیائومی Note 10 pro را می‌شناسید می‌توانید در پایین صفحه در قسمت دیدگاه‌های پلازا معرفی کنید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران4 دیدگاه
avatar
ایلیا پایدار
.
14 تیر 1402، 15:59
پاسخ
0
0
سلام خسته نباشید من حالت پنجره شناور رو فعال کردم و یه خط بقل صفحه گوشیم اومده اون رو که به سمت راست میکشم لیست برنامه ها رو برام میاره برای مثال من میخوام بله رو در گوشه صفحه گوشیم داشته باشم در حالی که توی یه برنامه دیگه هم هستم ولی وقتی روی بله میزنم به جای اینکه بقل صحفه باز بشه وارد برنامه میشه چجوری میتونم اینو درستش کنم ؟! ممنون میشم زودتر جواب بدید
avatar
مهران اسدآبادی
.
10 خرداد 1402، 18:47
پاسخ
1
1
عالی
avatar
.
02 خرداد 1402، 17:46
پاسخ
0
2
این چیزی که پایین چراغ قوه هست اسمش چیه د چه کار بردی داره؟
avatar
Arman
.
09 شهریور 1401، 03:37
پاسخ
0
2
سلام چطور باند گوشی رو تمیز کنیم
avatar
سهراب رستمی
.
03 خرداد 1402، 09:13
پاسخ
4
2
@Arman
مایع ظرفشویی🤣🤣
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402