معرفی و بررسی انیمه سریالی دفتر مرگ (Death Note) + داستان و شخصیت‌ها

انیمه دفترچه مرگ
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

انیمه دفترچه مرگ از سریال‌های انیمه‌ای محبوب است که در سال 2006 منتشر شد. با ما همراه باشید تا با انیمه Death Note
آشنا شویم.

انیمه سریالی دفترچه مرگ از انیمه‌های محبوب و مشهور است که اغلب علاقه‌مندان و طرفداران پر و پا قرص دنیای انیمه، آن را تماشا کرده‌اند. تصور کنید یک دفترچه‌ی جادویی به شما داده می‌شود و نام هرکسی را در آن بنویسید، آن شخص خیلی زود می‌میرد. شما در چنین شرایطی چه می‌کنید و نام چه کسانی را در این دفتر می‌نویسید؟ این دقیقا همان اتفاقی است که برای شخصیت اصلی این انیمه رخ می‌دهد.

انیمه سریالی دفتر مرگ بر اساس مجموعه مانگایی با همین نام و اثر تسوگومی اوبا (Tsugumi Ohba) به عنوان نویسنده و تاکه‌شی اوباتا (Takeshi Obata) به عنوان تصویرگر ساخته شده است. انیمه سریالی دفترچه مرگ توسط استودیو Madhouse ساخته شده و کارگردان آن نیز تتسورو آراکی (Tetsurō Araki) است. اگر کنجکاوید بیشتر درباره جزئیاتی چون تاریخ انتشار، داستان، نقد انیمه سریالی دفترچه مرگ و تعداد قسمت های انیمه دفترچه مرگ بدانید، با ما همراه باشید. در این مقاله از پلازا به بررسی و معرفی انیمه Death Note می‌پردازیم و به سوالاتی نظیر انیمه دفترچه مرگ چند قسمت است، پاسخ می‌دهیم. اگر دوست دارید با بهترین فیلم‌های فانتزی آشنا شوید نیز می‌توانید به این مقاله سری بزنید.

فهرست مطالب:

زمان انتشار انیمه سریالی دفترچه مرگ

انیمه دفتر مرگ

انیمه سریالی Death Note اولین بار در 4 اکتبر 2006 (12 مهر 1385) روی آنتن شبکه ژاپنی Nippon TV رفت. این انیمه سپس به‌صورت هفتگی و تا تاریخ 27 ژوئن 2007 (6 تیر 1386) از این شبکه پخش می‌شد.

در سال 2007 کمپانی Viz Media مجوز پخش نسخه دو زبانه این انیمه سریالی در آمریکای شمالی را به دست آورد. قسمت‌های انیمه سریالی دفترچه مرگ در مدت کوتاهی پس از انتشار در ژاپن، برای دانلود در اختیار مخاطبان انگلیسی زبان قرار می‌گرفتند. به گفته‌ی کمپانی Viz، این اولین باری بود که یک انیمه معروف ژاپنی به‌طور کامل و رسمی همزمان با پخش آن در تلویزیون، برای دانلود نیز در دسترس مخاطبان قرار می‌گرفت. کمپانی ویز حق انتشار نسخه ویدیویی این انیمه را نیز در اختیار داشت.

داستان انیمه دفترچه مرگ

انیمه Death Note

خلاصه ی انیمه سریالی Death Note درباره پسر نوجوانی به نام لایت یاگامی است که دفترچه‌ای به‌نام «دفتر مرگ» را پیدا می‌کند. این دفترچه قبلا متعلق به موجودی جادویی به نام ریوک بود. دفتر مرگ به صاحب خود قدرت این را می‌دهد که تنها با نوشتن نام افراد، مرگ آن‌ها را رقم بزند. لایت که از زشتی‌ها و پلیدی‌های دنیا خسته شده است، تصمیم می‌گیرد افراد فاسد، خلافکاران و به‌طور کل تمام افراد بدسرشت را نابود کند و جهانی پاک و بدون جنایت بسازد. اما وقتی کارآگاه L از هدف لایت آگاه می‌شود، تصمیم می‌گیرد جلوی او را بگیرد…

ژانر انیمه سریالی Death Note معمایی، تریلر روانشناختی و ماورایی است. این انیمه در 37 قسمت منتشر شده و مدت زمان انیمه سریالی Death Note در هر قسمت نیز حدود 23 دقیقه است. علاوه بر این 37 قسمت، دو قسمت ویژه نیز به‌صورت فیلم تلویزیونی منتشر شدند که در بخش بعدی درباره‌ی آن‌ها صحبت می‌کنیم. در پاسخ به سوال ایا انیمه دفترچه مرگ ادامه دارد؟ نیز باید بگوییم که خیر. این سریال به اتمام رسیده و استودیوی سازنده خبری مبنی بر تمدید آن منتشر نکرده است.

قسمت های ویژه انیمه سریالی دفتر مرگ

ایا انیمه دفترچه مرگ ادامه دارد؟

چند ماه پس از اتمام انتشار انیمه سریالی Death Note در سال 2007، یک نسخه تدوین‌شده و مورد تأیید کارگردان در قالب یک فیلم تلویزیونی 2 ساعته منتشر شد. این فیلم Death Note: Relight: Visions of a God نام داشت و در شبکه NTV منتشر شد.

با اینکه قرار بود این قسمت، پایان‌دهنده‌ی انیمه دفتر مرگ باشد، به‌خاطر استقبال خوبی که از این مجموعه صورت گرفته بود، یک نسخه ویژه‌ی دیگر نیز با فاصله زمانی یک ساله و با نام Death Note: Relight 2: L’s Successors منتشر شد. این دو قسمت ویژه، آرک‌های اول و دوم انیمه را جمع‌بندی می‌کنند و صحنه‌های جدیدی نیز به آن‌ها اضافه شده است که با تماشایشان، دیگر سوالی درباره داستان انیمه در ذهنتان باقی نمی‌ماند.

صداپیشگان و شخصیت های دفتر مرگ

اگر دوست دارید بدانید پس از دانلود انیمه سریالی دفترچه مرگ داستان زندگی چه شخصیت‌هایی را دنبال خواهید کرد و صداپیشه‌ی این شخصیت‌ها چه کسانی هستند، با معرفی و بیوگرافی صداپیشگان و شخصیت‌های انیمه دفترچه مرگ با پلازا باشید.

مامورو میانو در نقش لایت یاگامی

انیمه دفترچه مرگ چند قسمت است

مامورو میانو (Mamoru Miyano) بازیگر، صداپیشه و خواننده ژاپنی متولد 8 ژوئن 1983 (18 خرداد 1342) است. او علاوه بر انیمه سریالی دفترچه مرگ، در انیمه Steins;Gate محصول 2011، انیمه Wolf’s Rain، انیمه Fullmetal Alchemist: Brotherhood، انیمه Chihayafuru و انیمه Zombieland Saga نیز حضور داشته است. او برای صداپیشگی در انیمه دفتر مرگ جایزه بهترین صداپیشه مرد را در سال 2008 از جشنواره بین‌المللی انیمه توکیو دریافت کرد.

لایت یاگامی شخصیت اصلی انیمه دفتر مرگ است. او پس از پیدا کردن دفتر مرگ و یاد گرفتن نحوه‌ی کار آن، تصمیم می‌گیرد دنیا را از خلافکاران و افراد بدسرشت پاک کند. او به مرور دچار عقده خدایی می‌شود و فکر می‌کند تمام کارهایی که انجام می‌دهد درست است.

کاپی یاماگوچی در نقش ال

انیمه دفترچه مرگ چند فصل است

کاپی یاماگوچی (Kappei Yamaguchi)‌ بازیگر و صداپیشه ژاپنی متولد 23 مه 1965 برابر با 2 خرداد 1344 است. برخی از انیمه‌های مهم در کارنامه کاری او عبارتند از انیمه Inuyasha، مجموعه انیمه‌های سینمایی Detective Conan و همچنین انیمه One Piece.

ال لولیت که با نام ال شناخته می‌شود، بزرگترین کارآگاه جهان است که با لایت یاگامی مقابله می‌کند و دشمن اصلی او است.

شیدو ناکامارو در نقش ریوک

تعداد قسمت های انیمه دفترچه مرگ

شیدو ناماکارو (Shidô Nakamura) بازیگر و صداپیشه ژاپنی متولد 14 سپتامبر 1972 (23 شهریور 1351) است. او علاوه بر انیمه سریالی دفتر مرگ، در فیلم لایو اکشن مرتبط با این موضوع با نام Death Note: Light Up the New World بازی کرده است. انیمه Silver Spoon و فیلم Leonie برخی از دیگر آثار این هنرمند هستند.

ریوک یک نوع شینیگامی است که دفتر مرگ را در دنیای انسان‌ها رها می‌کند. او که حوصله‌اش حسابی سر رفته بود، می‌خواست اینگونه کمی سرگرم شود.

سایر صداپیشگان و شخصیت‌های انیمه سریالی Death Note عبارتند از:

  • ریو نایتو (Ryô Naitô) در نقش توتا ماتسودا
  • نائویا اوچیدا (Naoya Uchida) در نقش سویچیرو یاگامی
  • آیا هیرانو (Aya Hirano) در نقش میسا آمانه
  • کازویا ناکای (Kazuya Nakai) کانزو موگی

نقد و نمرات انیمه دفترچه مرگ

شخصیت های دفتر مرگ

مقاله را با نقد انیمه دفتر مرگ ادامه می‌دهیم. انیمه سریالی دفتر مرگ پس از انتشار با استقبال خوبی از سوی علاقه‌مندان دنیای انیمه مواجه شد. در سایت IMDb بیش از 320 هزار نفر به این انیمه امتیاز داده‌اند و بدین ترتیب میانگین امتیاز 9 از 10 را به دست آورده است. این در حالیست که در My Anime List، میانگین امتیازات بیش از 2 میلیون و 500 هزار نفر به این انیمه، 8.6 از 10 است. 95 درصد کاربران گوگل نیز انیمه سریالی دفتر مرگ را پسندیده‌اند. تا اینجای مقاله تا حدودی با انیمه سریالی Death Note آشنا شدیم. در این بخش ابتدا مروری بر نمرات انیمه سریالی دفتر مرگ داشتیم و در ادامه نیز برخی موضوعات و مفاهیم مهم در این انیمه را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

هسته اصلی داستان انیمه سریالی Death Note همان دفتر مرگ است. دفترچه‌ی سیاهی که اگر کسی روش استفاده از آن را بداند، می‌تواند تنها با دانستن نام و به یاد آوردن چهره‌ی یک شخص، او را به قتل برساند. نویسنده‌ی مانگاهای دفتر مرگ، تسوگومی اوبا درباره مضمون اصلی این مجموعه مانگا و انیمه گفت: «تمام انسان‌ها در نهایت می‌میرند و هرگز به زندگی باز نخواهند گشت. پس بیایید تا وقتی زنده‌ایم، از زندگی لذت ببریم. هیچ انسانی این حق را ندارد که کارهای دیگران را قضاوت کند. هیچکس نباید نقش خدا را بازی کند.»

در سال 2012، جولیان باراکا توماس (Jolyon Baraka Thomas) درباره دفتر مرگ گفت که این مجموعه یک تریلر روانشناختی است و پس از حادثه حمله به متروی توکیو در سال 1995، به خوبی تمایل انسان به ابراز خود از طریق کالت‌های وحشتناک را به تصویر می‌کشد.

کلام آخر

در این مقاله به معرفی و بررسی انیمه محبوب دفتر مرگ پرداختیم و درباره جزئیاتی چون تاریخ انتشار، داستان، شخصیت‌های آن و اینکه انیمه دفترچه مرگ چند فصل است یا چند قسمت است صحبت کردیم. آیا شما این انیمه را تماشا کرده‌اید یا قصد تماشایش را دارید؟ به نظرتان بهترین ویژگی این انیمه چیست؟ از 1 تا 10 چه نمره‌ای به آن می‌دهید؟ لطفا نظراتتان را در بخش دیدگاه‌های پلازا با ما در میان بگذارید. اگر طرفدار انیمه‌های سامورایی هستید نیز پیشنهاد می‌کنیم نگاهی به این مقاله داشته باشید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران2 دیدگاه
avatar
آترین
.
15 تیر 1402، 21:58
پاسخ
0
0
سلام اون دوتا قسمت ویژه باسریالش یکیه یا موضوع خا با هم فرق می کنه؟ ممنون
avatar
آترین
.
15 تیر 1402، 21:55
پاسخ
0
0
سلام خسته نباشید اون دو تا قسمت ویژه مثل سریالشه یا موضوع ها باهم فرق می کنه؟
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402