استخراج ارز دیجیتال با گوشی اندروید و آیفون

  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

سرعت عجیب رشد ارزش رمزارزها و گردش مالی بسیار بالا و پویایی آن، این بازار را به بخش جدایی ناپذیری از اقتصاد جهان مدرن تبدیل کرده است. طوری‌که عده‌ای عقیده دارند که رمزارزها، در آینده‌ای نه چندان دور جای پول‌های کاغذی و سیستم‌های بانکی فعلی را می‌گیرند. افراد زیادی فراگیر شدن صنعت ارزهای دیجیتال طی سال‌های اخیر، سعی کرده‌اند که به این بازار ورود کنند و بتوانند سود قابل توجهی کسب کنند. کسب درآمد از ارزهای دیجیتال هم از طریق معامله و کسب سود از نوسانات قیمت‌ها و هم از طریق استخراج ارزها، امکان‌پذیر است.

بحث استخراج ارزهای دیجیتال، با توجه به اینکه در ظاهر عملیاتی رایگان به‌نظر می‌رسد، افراد بسیاری را در سراسر جهان وسوسه کرده است. اما در نظر داشته باشید که امروزه و با گسترش ماینرها یا همان استخراج‌کننده‌ها، عملیات استخراج ارز دیجیتال با سختی شبکه‌ی بسیار بیشتری نسبت به سال‌های پیش، مواجه شده است و برای نتیجه‌گیری در این زمینه، به تجهیزات و سخت‌افزارهای قوی احتیاج است. با این حال، هنوز هم می‌توان برخی رمزارزها را پیدا کرد که امکان استخراج توسط سیستم‌های خانگی و گوشی را دارند. طی این مقاله استخراج یا ماین کردن ارز دیجیتال با گوشی‌های هوشمند را بررسی می‌کنیم؛ با ما همراه باشید.

آیا امکان استخراج ارز دیجیتال با گوشی موبایل، وجود دارد؟

گرچه استخراج ارزهای دیجیتال از طریق پردازنده‌های موجود در کامپیوترها و گوشی‌ها امکان‌پذیر است. اما با توجه به سختی شبکه‌ها و اهمیت قدرت و سرعت پردازنده‌ها برای ماین کردن ارز دیجیتال، استفاده از لپ‌تاپ‌های خانگی و گوشی‌ها برای این منظور، چندان کارآمد نخواهد بود. در نظر داشته باشید که در فرآیند استخراج رمزارزها، کارمزد یا همان پاداش استخراج به ماینری تعلق می‌گیرد که سریع‌تر کدها را پیدا کند. اگر با رویه‌ی ماینینگ آشنا نیستید، توصیه می‌کنیم تا مقاله‌ی آموزش استخراج ارز دیجیتال را مطالعه کنید.

با این تفاسیر، از آنجایی‌که امروزه افراد بسیاری در سراسر جهان، سرمایه‌گذاری کلانی را در زمینه‌ی ماین کردن ارز دیجیتال کرده‌اند و از سخت‌افزارهای قدرمندی بهره می‌برند؛ استفاده از سخت‌افزارهایی چون گوشی موبایل و کامپیوتر خانگی، برای این کار، نتیجه‌ی مطلوبی در پی نخواهد داشت. اما همان‌طور که اشاره کردیم، به‌هر حال امکان استخراج با گوشی وجود دارد؛ ولی این مقدار بسیار ناچیز و زمان‌بر خواهد بود.

شاید با خود بگویید که با قوی‌ترین و به‌روزترین گوشی‌ها حتما می‌توان مقدار قابل توجهی ارز دیجیتال استخراج کرد! در پاسخ به این فرضیه باید بگوییم که ماینینگ امروزه یک عملیات صنعتی محسوب می‌شود و این کار توسط سخت‌افزارهای خاص و ابرکامپیوترها صورت می‌پذیرد. در واقع ماینرها بسیار قدرتمندتر از پردازنده‌ی یک گوشی همراه هستند و بنابراین با استفاده از گوشی نمی‌توان میزان قابل توجهی را استخراج کرد.

آیا استخراج ارز دیجیتال برای گوشی موبایل ضرر دارد؟

شاید تا اینجای کار با خود بگویید، خب حتی اگر هم موفق به استخراج مقدار کمی ارز دیجیتال شوم، ولی به هر حال بالاخره چیزی حاصل می‌شود و بهتر است که اقدامات مربوط به آن را شروع کنم. به عبارت دیگر، بخواهید طبق ضرب‌المثل معروف “سنگ مفت، گنجشک مفت!” عمل کنید.

اما اگر با مفهوم دستگاه ماینر آشنا باشید. قطعا می‌دانید که برای انجام عملیات استخراج، پردازنده‌ی دستگاه شما باید معادلاتی را حل کند و این موضوع یعنی اینکه این کار موجب استهلاک دستگاهتان خواهد شد. بنابراین انجام این کار شاید در ابتدا نیاز به هزینه‌ای نداشته باشد، اما ممکن است عمر گوشی تلفن شما را کوتاه کند. حال این سوال پیش می‌آید که آیا میزان استخراج به قدری است که نسبت به استهلاک دستگاه، برتری داشته باشد؟ در پاسخ باید بگوییم همان‌طور که پیش‌تر نیز توضیح داده‌ایم، با توجه به تعداد بالای ماینرها و سختی شبکه، استفاده از سخت‌افزارهای ضعیف چون گوشی و لپ‌تاپ، چندان کارامد نیست. این دستگاه‌ها قادر به حل بسیاری از معادلات نیستند و یا زمان انجامشان آن‌قدر طولانی است که کارمزدی به آن تعلق نمی‌گیرد.

با توجه به موارد ذکر شده، اگر بخواهیم با گوشی ماین کنیم، چه کار باید کرد؟

استخراج رمزارزها با چند روش امکان‌پذیر است که یکی از این روش‌ها، عضویت در ریگ‌های استخراج است. در واقع مجموعه‌هایی هستند که این امکان را فراهم می‌کنند تا افراد مختلف به هم بپیوندند و با ایجاد یک مجموعه که در اصطلاح، استخر استخراج نامیده می‌شود، به استخراج ارزهای دیجیتال بپردازند. در این استخرها کل مجموعه با قدرت پردازشی خود اقدام به ماین کردن ارز دیجیتال می‌کند و هر کس به نسبت سهم پردازشی خود، از استخراج دریافتی، سهم دریافت می‌کند. روش در دسترس برای استخراج ارز دیجیتال با گوشی همین کار است. برای این منظور بایستی‌که به یک استخر ماینینگ بپیوندید و مشغول به انجام این کار شوید. در نظر داشته باشید که برخی از سایت‌ها و پلتفرم‌هایی که با عنوان استخرهای ماینینگ وجود دارند، کلاهبردار بوده و سودی به افراد پرداخت نمی‌کنند.

البته روش‌های دیگری نیز برای استخراج وجود دارد، که با توجه به قدرت پردازشی گوشی تلفن، چندان توصیه نمی‌شود. جهت آشنایی هر چه بیشتر با روش‌های ماینینگ، می‌توانید مقاله‌ی انواع روش های استخراج ارز دیجیتال را مطالعه کنید.

ماین کردن ارز دیجیتال با گوشی اندروید

برنامه‌های زیادی برای اتصال گوشی همراه اندرویدی به استخرهای استخراج وجود دارند. برنامه‌هایی چون Crypto Miner، MinerGate Mobile Miner، AAMiner و  Pocket Miner معروف‌ترین برنامه‌های ماین کردن دیجیتال برای گوشی‌های اندرویدی هستند.

برای استخراج ارز دیجیتال با استفاده از این برنامه‌ها، در ابتدا بایستی‌که برنامه‌ی مورد نظر را دانلود کرده و سپس یک اکانت در آن ایجاد کنید و آدرس کیف پول رمز ارز خود را نیز در اپلیکشن تعریف کنید. پس از آن میزان ارز دریافتی به حساب شما واریز می‌شود.

برای مثال برنامه‌ی MinerGate که یکی از بهترین برنامه‌ها برای این منظور است. امکان ماین کردن ارز دیجیتال را به دو روش فراهم می‌کند. روش اول استخراج از طریق پردازنده‌ی گوشی و روش دوم از طریق سرورهای این مجموعه است. همچنین این برنامه دارای کیف پول داخلی برای رمز ارز است و این قابلیت را دارد که در هنگام قطع بودن اینترنت، استخراج را متوقف کنید.

با این حال میزان استخراج حتی برای قدرتمندرین گوشی‌ها نیز در این برنامه‌ها، به‌سختی از 5 تا 10 دلار در ماه، تجاوز می‌کند و با وجود فرسودگی و استهلاکی که برای گوشی دارد، حتی با وجود نرخ دلار در ایران نیز صرفه‌ی اقتصادی چندانی ندارد. همچنین گزارش دقیق و منسجمی از بازخورد این برنامه‌ها در دسترس نیست و نمی‌توان برنامه‌ی خاصی را به‌طور قطعی معرفی نمود.

استخراج ارز دیجیتال با آیفون

برای آیفون اما قضیه کمی متفاوت است و برخلاف برنامه‌های متعدد ماینینگ که برای اندروید در گوگل‌پلی و پلتفرم‌های دیگر یافت می‌شود؛ در اپ‌استور شرایط سخت‌گیرانه‌ای برای برنامه‌های ماینینگ وجود دارد. اپل به‌منظور امنیت و جلوگیری از سرقت اطلاعات کاربران، برنامه‌های مربوط به استخراج را حذف می‌کند. با این حال، عده‌ای برای دور زدن این محدودیت، بازی‌هایی را ساخته‌اند که با انجام‌شان می‌توان ارز دیجیتال دریافت کرد. البته در نظر داشته باشید که این بیشتر یک روش تبلیغاتی است برای جذب کاربران بیشتر و سود چندانی ندارد. از جمله این بازی‌ها می‌توان  Tiki Tumble، RollerCoin و Gamefaucet را نام برد.

بر اساس گزارشات موجود، به‌طور کلی سود حاصل از ماینینگ توسط آیفون13 در بهترین حالت، کمتر از 0/7 دلار در طول روز است که با توجه به استهلاک گوشی به‌خصوص باتری، چندان توصیه نمی‌شود.

سخن نهایی

طی این مقاله سعی کردیم تا در مورد ماین کردن ارز دیجیتال با گوشی صحبت کنیم و آموزش صفر تا صد استخراج بیت کوین با گوشی را نیز تا حدودی ارائه کردیم. همان‌طور که گفتیم امکان استخراج ارز دیجیتال با گوشی وجود دارد. اما با وجود مقدار کم استخراج از این روش و استهلاک گوشی، چندان توصیه نمی‌شود.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402