دستگاه ماینر و استخراج ارز دیجیتال چیست؟

  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

مقدمه

اگر در بازار ارز های دیجیتالی فعال باشید، حتما نام دستگاه ماینر و استخراج ارز دیجیتال به گوشتان خورده است. این مفهوم در این بازار بسیار مهم است و افرادی که تحت عنوان سرمایه گذاری وارد چنین بازاری می شوند، ممکن است اقدام به انجام استخراج ارز های دیجیتالی با دستگاه ماینر کنند. به همین منظور، مهم است که بدانیم این دستگاه چگونه فعالیتی انجام می دهند. و به طور کلی فرآیند استخراج این ارز های دیجیتالی، به چه مفهومی می باشد.

استخراج ارز دیجیتال، یکی از فعالیت های درآمدزایی می باشد.
استخراج ارز دیجیتال، یکی از فعالیت های درآمدزایی می باشد.

اگر علاقه مند به دریافت اطلاعات در این زمینه می باشید، توصیه می کنیم تا پایان این مقاله همراه ما باشید. تا بتوانید به مطالب مفید، سودمند و با ارزشی در این زمینه دست پیدا کنید.

دستگاه ماینر چیست؟

برای پاسخ به سوال چگونه ارز دیجیتال استخراج کنیم، باید بدانیم دستگاه ماینر چیست. یکی از روش هایی که می توان با آن اقدام به استخراج ارز دیجیتال کرد، استفاده از دستگاه ماینر می باشد. در واقع افرادی که این دستگاه را داشته باشند، می توانند با آن ارز دیجیتال را استخراج کنند و از این طریق، اقدام به درآمدزایی نمایند. در واقع استفاده از دستگاه های استخراج ارز دیجیتال، یکی از راهکار هایی می باشد که می توان از آن به جای انجام معاملات پر ریسک، استفاده کرد. دستگاه ماینر، نوعی محصول سخت افزاری می باشد که در انواع مختلف وجود داشته و با انجام محاسبات دقیق و قوی، اقدام به استخراج ارز دیجیتال می کند. البته باید به این موضوع نیز دقت شود که برای استخراج ارز ها، نیاز است که از روش اجماع اثبات کار ( PoW ) استفاده شود.

دستگاه ماینر چگونه کار می کند؟

برای اینکه بتوانیم فرآیند استخراج ارز دیجیتال را کامل کنیم، باید بدانیم دستگاه های ماینر چگونه فعالیت می کنند. همچنین دریافت ارز دیجیتال چگونه انجام می شود. درون دستگاه ماینر، سخت افزار های قدرتمندی گنجانده شده است که به وسیله ی آن ها، معادلات ریاضی و محاسبات طولانی و پیچیده ای حل می شود. در واقع دستگاه های ماینر، اقدام به حل چنین معادلاتی می کنند. و در ازای پاسخ آن ها، پاداشی دریافت می کنند که این پاداش همان ارز دیجیتال می باشد. اگر بخواهیم کمی پیچیده تر این موضوع را بررسی کنیم، باید عنوان کنیم هنگامی که یک تراکنش در شبکه ارز های دیجیتالی ایجاد می شود، ماینر ها باید آن را تایید یا رد کنند. این موضوع باعث می شود مسائل پیچیده ریاضی به میان آید و شبکه ها در ازای حل چنین مسائلی، به ماینر ها پاداش می دهند.

دستگاه های ارز دیجیتال، انواع مختلفی دارند.
دستگاه های ارز دیجیتال، انواع مختلفی دارند.

البته باید این موضوع نیز بیان شود که این فرآیند به صورت دائمی نمی باشد. برای حفظ تعادل در استخراج ارز دیجیتال در شبکه های مخصوص، اصطلاحی به نام سختی استخراج بیان می شود که با افزایش درجه آن، تعادل در این شبکه حفظ می شود. ممکن است این سختی هر 10 دقیقه یکبار نیز تعویض شود. بنابراین مهم ترین عاملی که باعث تعادل در چنین شبکه ای می شود، این است که سختی موجود در آن به صورت لحظه ای افزایش پیدا می کند.

انواع دستگاه های سخت افزاری استخراج ارز دیجیتال

برای اینکه بتوانیم با آموزش استخراج ارز دیجیتال آشنا شویم، نیاز است به انواع روش های استخراج ارز دیجیتال نیز آگاه باشیم. چنین فرآیندی توسط دستگاه های مختلف ماینر انجام می شود. در ادامه به بررسی این دسته از دستگاه ها خواهیم پرداخت. این دستگاه ها به 3 دسته تقسیم می شوند.

1) نخستین نوع دستگاه استخراج ارز دیجیتال، مبتنی بر پردازنده مرکزی CPU می باشند. این دسته از ماینر ها بسیار متداول و رایج هستند و افراد زیادی با آن ها کار می کنند. در گذشته و هنگامی که شبکه های بلاک چین و تراکنش های ارز دیجیتال تا بدین حد سخت نشده بودند، این روش بسیار ایده آل بود و افراد زیادی از این روش استفاده می کردند. جالب است بدانید در حال حاضر این روش کمتر استفاده می شود. علت آن نیز سرعت کم این روش می باشد و خروجی کمی نیز در اختیار استخراج کننده قرار می دهد. بنابراین در حال حاضر کمتر از این نوع ماینر استفاده می شود.

2)  دومین نوع از دستگاه های استخراج ارز دیجیتال، مربوط به کارت گرافیک GPU می باشد. امروزه از این نوع دستگاه ها بیشتر استفاده می شود و می توان آن را از نظر کاربردی بهتر دانست. این دسته از محصولات همانند نامی که روی آن ها قرار دارد، بر مبنای کارت گرافیک فعالیت می کنند.  دارای استاندارد های لازم مانند پردازنده، مادربرد، فن، کارت گرافیک و ریگ استخراج می باشند. در این روش با اینکه هزینه زیادی را برای استفاده کننده در بر دارد اما سرعت استخراج آن بسیار زیادتر از روش ابری و CPU می باشد و از این نظر می تواند بسیار ایده آل به نظر برسد.

ادامه توضیحات

3) سومین نوع از این دستگاه، ASIC یا مدارهای مجتمع با کاربرد خاص می باشند. این دستگاه، نوعی پردازشگر می باشد که با هدف خاص تولید و طراحی شده و برای استخراج رمز ارز به کار می رود. نکته ی مهمی که باید درباره این نوع از دستگاه های استخراج بدانید، این است که هر کدام از دستگاه های ASIC مخصوص استخراج ارز های محدودی می باشند. به عنوان مثال اگر یک ماینر ASIC قادر به استخراج بیت کوین باشد، سایر رمز ارز ها را نمی پذیرد. این دسته از ماینر ها، هم اندازه با سایر ماینر ها انرژی مصرف می کند اما قدرت پردازشگر آن ها بسیار بیشتر از سایر رقبا می باشد.

امروزه استفاده از دستگاه های گرافیکی، متداول است.
امروزه استفاده از دستگاه های گرافیکی، متداول است.

بررسی تاریخچه استخراج ارز دیجیتال

3 ژانویه 2009 بود که شخصی به نام ساتوشی ناکاموتو، خالق بیت کوین، نخستین بیت کوین را استخراج کرد. در واقع این شخص نخستین فردی بود که اقدام به استخراج ارز دیجیتال بیت کوین کرد. و از آن زمان بود که نام استخراج بر سر زبان ها افتاد. البته ناکاموتو در آن زمان نیازی به تجهیزات خاصی نداشت و او تنها با کامپیوتر شخصی خود توانسته بود چنین کاری را انجام دهد.

روز 22 مه 2010 شخصی به نام لازلو هانیک که یک برنامه نویس کامپیوتری بود، برای خرید دو عدد پیتزا، مبلغ 10 هزار بیت کوین را پرداخت کرد. در آن زمان قیمت پیتزا 25 دلار بود. در آن زمان قیمت هر بیت کوین حدود 8 سنت بود. از آن زمان به بعد، دستگاه هایی تولید شده اند که بر مبنای پردازش گرافیکی فعالیت کرده و با دامنه کمتری، محاسبات را بهینه سازی می کردند. این دستگاه ها برای انجام عملیات ساده ریاضی، مناسب بودند.

در سال 2011، شرکت مشاوره استخراج ناویر ( Navier ) تحت مدیریت جاش متنیک، توانست یک دستگاه جدید به نام مدار مجتمع دیجیتال برنامه پذیر ( FPGA ) را تولید و روانه بازار کند. این دستگاه در بخش های مختلف بهتر از دستگاه های گرافیکی عمل کرد و به سرعت توانست به محبوبیت زیادی برسد. در سال 2013، کانان کریتیو که یک تولید کننده سخت افزار در کشور چین بود، توانست مدار های مجتمع تحت عنوان ASIC را برای استخراج بیت کوین تولید کند. این دستگاه ها توانستند محاسبات را به صورت کامل از طریق سخت افزار و نرم افزار انجام دهند و بهینه سازی های لازم برای آن ها به خوبی انجام شد. از سال 2013 تاکنون، این دستگاه ها دارای تراشه هایی کوچک به اندازه 7 نانومتری می باشد.

برای درآمدزایی از این روش، باید به خوبی به شرایط آن واقف بود.
برای درآمدزایی از این روش، باید به خوبی به شرایط آن واقف بود.

جمع بندی نهایی

در این محتوا، سعی کردیم درباره مطالبی پیرامون استخراج ارز دیجیتال چیست، انواع دستگاه های ماینر، تاریخچه استخراج ارز دیجیتال و … صحبت کنیم. در پایان امیدواریم از مطالعه این مطالب لذت برده باشید و اطلاعات لازم، مفید و ارزشمندی را در این رابطه کسب کرده باشید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402