بهترین استیبل کوین برای ایرانیان چیست؟

  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

اگر تاکنون در بازار ارزهای دیجیتالی فعالیت داشته‌اید، حتما درباره استیبل کوین‌ها شنیده‌اید. در بازار ارزهای دیجیتالی، نوسانات زیادی مشاهده می‌شود و همین کاهش یا افزایش قیمت‌ها، باعث می‌شود افراد سرمایه خود را افزایش یافته یا کاهش یافته مشاهده کنند. در این بازار، کمبود یک ارز که در هنگام نوسانات سنگین بازار بتواند سرمایه اشخاص را ثابت نگه دارد به شدت احساس می‌شد. سرانجام یک ارز به نام استیبل کوین وارد بازار شد که از چنین ویژگی متمایزی برخوردار است و می‌تواند در هنگام نوسانات سنگین بازار، سرمایه افراد را از کاهش‌های شدید، مصون نگه دارد. به این دسته از ارزهای دیجیتالی، رمز ارزهای باثبات نیز گفته می‌شود. با این تفاسیر، می‌خواهیم در ادامه به بررسی این موضوع و موضوعات مرتبط می‌پردازیم.

استیبل کوین‌ها دارای پشتوانه‌های مختلفی می‌باشند.
استیبل کوین‌ها دارای پشتوانه‌های مختلفی می‌باشند.

اگر علاقه‌مند به دریافت اطلاعات در این زمینه می‌باشید، توصیه می‌کنیم تا پایان این مقاله همراه ما باشید تا به اطلاعات مفید و ارزشمندی در این زمینه دست پیدا کنید.

استیبل کوین‌ها چه می‌باشند؟

در نخستین عنوان، می‌خواهیم بررسی کنیم که استیبل کوین‌ها چه می‌باشند. ارزهای دیجیتالی باثبات که تحت عنوان استیبل شناخته می‌شوند، قادر هستند از سرمایه افراد در برابر نوسانات بازار محافظت کنند. در واقع این ارزهای دیجیتالی، دارای نوسان نمی‌باشند و بر روی یک مقدار ثابتی وجود دارند. اصلی‌ترین مزیت این استیبل کوین‌ها نیز همین ثبات و عدم نوسان می‌باشد. این ارزها دارای پشتوانه‌هایی نظیر دلار آمریکا می‌باشند و عدم نوسان پذیری آن‌ها نیز مربوط به همین موضوع می‌باشد.

برای اینکه بدانیم کدام ارزهای دیجیتال استیبل کوین هستند، باید نگاهی به بازار ارزهای دیجیتالی بیندازیم. معمولا این ارزها دارای ارزش یک دلار می‌باشند اما برخی از این ارزها دارای ارزشی کمتر از این مقدار نیز می‌باشند. بنابراین اگر سرمایه خود را به چنین ارزهایی تبدیل کرده باشید، دیگر نگران کاهش سرمایه خود از طریق نوسان بازار نمی‌باشید و می‌توانید به راحتی از حفظ ارزش دارایی خود مطمئن شوید.

10 تا از بهترین استیبل کوین‌ها

در این بخش، می‌خواهیم بهترین استیبل کوین‌ها را معرفی کنیم و آن‌ها را جهت استفاده به تریدرها، پیشنهاد دهیم. معیار ارزیابی این ارزهای باثبات، این است که ارزش آن‌ها در بازار از سایر این ارزها، بیشتر باشد. در حال حاضر تعداد زیادی از این ارزها در بازار وجود دارد؛ به عبارتی امکان ارائه لیست کامل تمامی استیبل کوین‌ها در این مقاله وجود ندارد اما می‌خواهیم به 10 مورد از بهترین‌های آن اشاره‌ای داشته باشیم. این ارزها نسبت به سایر ارزهای موجود در صرافی‌ها بیشتر استفاده می‌شوند و تریدرها از آن‌ها جهت حفاظ از دارایی خود بهره می‌برند. نخستین ارز باثبات موجود در لیست که به احتمال زیاد اسم آن را شنیده اید، تتر ( USDT ) می‌باشد. ارزش کل بازار این ارز باثبات 66 میلیارد دلار بوده و از 45 شبکه پشتیبانی می‌کند.

هر کدام از ارزهای باثبات، دارای ارزش بازار مختلفی می‌باشند.
هر کدام از ارزهای باثبات، دارای ارزش بازار مختلفی می‌باشند.

در رتبه دوم، استیبل کوین یو اس دی کوین ( USDC ) قرار دارد. این ارز باثبات دارای 54 میلیارد دلار ارزش بازار بوده و تعداد شبکه‌هایی که پشتیبانی می‌کند، به عدد 42 می‌رسد. رتبه سوم در اختیار ارز باثبات شبکه بایننس یعنی دلار بایننس ( BUSD ) قرار دارد. این ارز با ارزش بازار 18 میلیارد دلار و پشتیبانی از 29 شبکه، در جایگاه سوم این لیست قرار دارد. رتبه چهارم در اختیار استیبل کوین دای ( DAI ) می‌باشد که دارای ارزش بازار 6.5 میلیارد دلار و 28 شبکه پشتیبان می‌باشد. پس از این چهار مورد، به ترتیب ارزهای فراکس ( FRAX )، ترو یو اس دی ( TUSD )، دلار پکس ( USDP )، دلار نوترینو ( USDN )، دلار ترون ( USDD ) و دلار ترا کلاسیک ( USTC ) قرار دارند.

بررسی استیبل کوین های صرافی بینگ ایکس

صرافی بینگ ایکس، یکی از صرافی‌های معتبر و باکیفیت در زمینه ارزهای دیجیتال می‌باشد. این صرافی به دلیل شرایط مناسبی که برای ایرانیان ارائه کرده است، بسیار مورد توجه قرار دارد. از این رو تریدرهای ایرانی زیادی وارد این صرافی شده‌اند و از آن استفاده می‌کنند. به همین علت باید بررسی کنیم که چه استیبل کوین‌هایی درون این صرافی قرار دارند. این موضوع از این نظر حائز اهمیت است که تریدرها بتوانند از آن‌ها برای حفظ ارزش سرمایه خود بهره ببرند. در این صرافی مانند سایر صرافی‌ها، شاهد حضور ارزهای باثبات قدرتمندی می‌باشیم. لیست کامل استیبل کوین های صرافی بینگ ایکس از تتر گرفته تا دای و یو اس دی کوین، از جمله معتبرترین ارزهای باثبات در این صرافی می‌باشند.

البته باید این موضوع را در نظر بگیریم که تریدرهای زیادی از تتر استفاده می‌کنند و مابقی ارزهای باثبات را در نظر نمی‌گیرند. زیرا این ارز باثبات دارای ارزش بازار بسیار زیادی می‌باشد و از شبکه‌های متعددی نیز پشتیبانی می‌کند. چنین موضوعاتی باعث شده است این ارز نسبت به سایر رقبا از جایگاه ویژه تری برخوردار باشد و بتواند سهم بازار بیشتری را کسب کند.

آیا می‌توان به جای پول نقد، از ارز باثبات استفاده کرد؟

یکی از سوالات مهمی که پیرامون استیبل کوین‌ها ارائه می‌شود، این است که آیا می‌توان آن‌ها را به جای پول نقد نگه داشت؟ این موضوع از این جهت بسیار حائز اهمیت است که در کشورهایی نظیر ایران، تورم به سرعت در جریان بوده و کاهش ارزش پول نقد، بسیار قابل توجه است. بنابراین افرادی که پول های خود را به سرمایه و دارایی های ارزشمند تبدیل نکنند، با کاهش ارزش پول خود مواجه می‌شوند. یکی از روش‌هایی که می‌توان جلوی این فرآیند پرسرعت را گرفت، تبدیل پول نقد به ارزهای رایجی همانند دلار می‌باشد. تبدیل پول نقد از ریال به دلار و استیبل کوین، می‌تواند باعث جلوگیری کاهش ارزش پول نقد شود.

تتر معروف‌ترین استیبل کوین بازار ارز دیجیتال می‌باشد.
تتر معروف‌ترین استیبل کوین بازار ارز دیجیتال می‌باشد.

چنین موضوعی بسیار قابل توجه است و افراد زیادی از این حربه جهت جلوگیری از کاهش ارزش پول نقد خود استفاده می‌کنند. بنابراین علاوه بر اینکه تریدرها می‌توانند از ارزهای باثبات جهت جلوگیری از کاهش ارزش پول خود در برابر نوسانات استفاده کنند، افراد عادی و سرمایه‌گذار نیز می‌توانند بر پایه دلار، سرمایه خود را در برابر تورم، کاهش ارزش و کاهش قدرت خرید مصون نگه دارند. البته باید به این موضوع نیز توجه داشته باشید که طی این فرآیند، تنها دارایی شما تبدیل به دلار می‌شود و هیچ نوسانی در این فرآیند انجام نمی‌شود و تنها حرکت دلار به سمت بالا یا پایین می‌تواند سرمایه شما را دچار نوسان کند. این موضوع برای ارزهای دیجیتال دیگر متفاوت است و سرمایه‌گذار با خرید بیت کوین، اتریوم یا سایر ارزهای دیجیتال، علاوه بر قیمت دلار، از نوسان خود ارز نیز می‌تواند استفاده کند و سرمایه خود را تغییر دهد.

چگونه یک استیبل کوین در برابر نوسانات قیمتی نفوذ ناپذیر می‌باشد؟

در این بخش می‌خواهیم با ساز و کار استیبل کوین‌ها آشنا شویم. می‌خواهیم این موضوع را بررسی کنیم که این ارزهای باثبات، چگونه در برابر نوسانات و کاهش‌های هنگفت بازار نفوذ ناپذیر می‌باشند و از سرمایه افراد محافظت می‌کنند؟ در این رابطه، باید عنوان کنیم که شرکت‌ها یا نهادهای مختلفی در پشت یک ارز باثبات قرار دارند و در این رابطه، ذخایر زیادی از دارایی‌ها یا شاید سبد دارایی برای پشتیبانی از این ارز استفاده می‌کنند. آن‌ها باید مطمئن شوند که چنین پشتیبان‌هایی، از سرمایه افراد در برابر نوسانات محافظت می‌کنند. در این رابطه، ارزهای باثبات دارای پشتوانه‌های مختلفی می‌باشند. ارز فیات یکی از رایج‌ترین پشتوانه‌های استیبل کوین‌ها می‌باشد. دلار آمریکا، از جمله مهم ترین پشتوانه‌های فیات می‌باشد.

همچنین کالاهای ارزشمندی مانند فلزات گرانبها مانند طلا، فلزات صنعتی و نفت خام نیز از دیگر منابع پشتوانه جهت حفظ ارزش استیبل کوین‌ها می‌باشد. استفاده از این دارایی‌های ارزشمند باعث می‌شود سرمایه‌گذاران با خیال راحتی نسبت به نگهداری سرمایه خود درون این ارزها اقدام کنند. به عنوان مثال خرید ارزهایی که دارای پشتوانه نفت خام می‌باشند، بسیار بهتر از خرید فیزیکی بشکه نفت و نگهداری آن درون منزل می‌باشد. در واقع این موضوع نمایانگر قدرت و البته تکنولوژی فوق العاده جذاب بلاک چین می‌باشد. علاوه بر این، ارزهای باثباتی نیز وجود دارند که پشتوانه آن‌ها ارز دیجیتال می‌باشد. اتریوم و بیت کوین، از جمله معروف‌ترین پشتوانه‌های ارز دیجیتالی برای استیبل کوین‌ها می‌باشند. مشهورترین ارز باثبات در این زمینه، دای ( DAI ) می‌باشد که از آن به عنوان یک استیبل کوین غیرمتمرکز یاد می‌شود.

این ارزهای باثبات در برابر نوسانات بازار، مقاوم هستند.
این ارزهای باثبات در برابر نوسانات بازار، مقاوم هستند.

کلام آخر

در این مقاله، سعی کردیم از زیر و بم استیبل کوین‌ها برایتان بگوییم و شما را با این دنیای جذاب، بیشتر آشنا کنیم. این دسته از ارزهای دیجیتالی، بسیار معروف و پرکاربرد می‌باشند و می‌توان از آن‌ها در زمینه‌های مختلف مانند حفظ دارایی در مقابل نوسانات سنگین بازار و سرمایه‌گذاری و جلوگیری از کاهش ارزش در برابر تورم نیز بهره برد. در پایان مقاله معرفی بهترین استیبل کوین ها، امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید و این مقاله توانسته باشد اطلاعات مفید، ارزشمند و سودمندی را به شما مخاطبین گرامی، ارائه کرده باشد.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402