معرفی فیلم عصر جدید 1936 (Modern Times) ؛ آخرین اثر ولگرد کوچولو

فیلم عصر جدید ۱۹۳۶
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

فیلم عصر جدید ۱۹۳۶ آخرین هنرنمایی چارلی چاپلین در نقش ولگرد کوچولو است. با ما همراه باشید تا بیشتر با فیلم Modern Times 1936 آشنا شویم.

فیلم عصر جدید ۱۹۳۶ یک فیلم نیمه ناطق (part-talkie) به کارگردانی، نویسندگی، تهیه‌کنندگی و بازیگری چارلی چاپلین (Charlie Chaplin) یکی از مشهورترین هنرمندان تاریخ سینما است. فیلم‌ نیمه ناطق به آثاری گفته می‌شود که عمدتا صامت است اما از چند گفت‌وگوی صوتی همگام‌سازی‌شده نیز بهره می‌برد. مدت زمان فیلم عصر جدید ۱۹۳۶ حدود 87 دقیقه است و در طول این مدت، این اثر به شرایط شغلی و مالی ناامیدکننده‌ای که در دوران رکود بزرگ آمریکا به چشم می‌خورد، انتقاد می‌کند. از دید چاپلین، این مشکلات حاصل ناکارآمدی‌های صنعتی‌شدن مدرن بودند. ژانر فیلم عصر جدید ۱۹۳۶ نیز عاشقانه و طنز تلخ و انتقادی است.

همانطور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم، ولگرد کوچولو یا ترمپ (Tramp) آخرین حضور خود بر روی پرده سینما را با این فیلم رقم زد. این فیلم در سال 1989، یکی از 25 فیلمی بود که به‌خاطر ارزش‌های فرهنگی، تاریخی یا زیبایی‌شناختی‌اش برای اولین بار توسط کتابخانه کنگره آمریکا برای حفظ در فهرست ملی ثبت فیلم انتخاب شد. در این مقاله از پلازا قصد داریم به بررسی فیلم عصر جدید ۱۹۳۶ بپردازیم و با این اثر که به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های تاریخ سینما شناخته می‌شود، بیشتر آشنا شویم.

فهرست مطالب:

داستان فیلم عصر جدید ۱۹۳۶

فیلم Modern Times 1936

در خلاصه فیلم Modern Times 1936 می‌خوانیم که ولگرد کوچولو برای زندگی در دوران مدرن به مشکلات بزرگی بر خورده است. او در یک کارخانه کار می‌کند اما به خاطر نوع کارش تحت استرس و فشار زیادی است. در نهایت به خاطر اینکه کنترل رفتارش را از دست می‌دهد، از این کارخانه اخراج می‌شود. در این فیلم می‌بینیم که او مدام در دردسر می‌افتد و در این میان با دختر جوان بی‌خانمانی به نام الن آشنا می‌شود و…

 بازیگران فیلم عصر جدید ۱۹۳۶

در فیلم عصر جدید علاوه بر چارلی چاپلین شاهد نقش‌آفرینی بازیگران دیگری نیز هستیم. در ادامه با بیوگرافی هنرپیشه های فیلم Modern Times 1936 با شما خواهیم بود.

چارلی چاپلین در نقش ولگرد کوچولو

بررسی فیلم عصر جدید ۱۹۳۶

چارلی چاپلین بازیگر کمدی، فیلم‌ساز و آهنگ‌ساز انگلیسی بود که در دوران سینما صامت به اوج شهرت خود رسید. او با خلق شخصیت ولگرد کوچولو به یکی از مشهورترین هنرمندان تاریخ تبدیل شد. برخی از مشهورترین آثار او عبارتند از فیلم The Kid محصول 1921، فیلم The Gold Rush محصول 1925، فیلم روشنایی‌های شهر محصول 1931، دیکتاتور بزرگ محصول 1940 و فیلم A Countess from Hong Kong محصول 1967. در این مقاله از پلازا می‌توانید با بیوگرافی چارلی چاپلین بیشتر آشنا بشوید. اینجا نیز می‌توانید با بهترین آثار این هنرمند آشنا شوید.

پولت گادرد در نقش الن پیترسن (گمین)

معرفی فیلم Modern Times 1936

پولت گادرد (Paulette Goddard) بازیگر آمریکایی متولد 3 ژوئن 1910 (12 خرداد 1289) و درگذشته 23 آوریل 1990 (3 اردیبهشت 1369) است. او بیشتر برای ایفای نقش در فیلم های دوران طلایی هالیوود یعنی دهه‌های 1910 و 1920 میلادی شناخته می‌شود. برخی از آثار پولت گادرد، بازیگر فیلم عصر جدید ۱۹۳۶ عبارتند از فیلم Dramatic School محصول 1938، فیلم The Cat and the Canary محصول 1939، فیلم The Great Dictator محصول 1940، فیلم The Lady Has Plans محصول 1942، فیلم Suddenly, It’s Spring محصول 1947، فیلم Paris Model محصول 1953 و Time of Indifference محصول 1964.

هنری برگمن در نقش صاحب کافه

نقد فیلم عصر جدید ۱۹۳۶

هنری برگمن (Henry Bergman) بازیگر آمریکایی سینما و تئاتر بود که در 23 فوریه 1868 (4 اسفند 1246) به دنیا آمد و در 22 اکتبر 1946 (30 مهر 1325) از دنیا رفت. برگمن بیشتر به خاطر همکاری‌های متعددش با چارلی چاپلین شناخته می‌شود. او همکاری با چاپلین را در سال 1916 و با فیلم The Floorwalker آغاز کرد و پس از آن نیز در آثار مختلف این هنرمند به ایفای نقش پرداخت و همچنین وظایف دیگری چون دستیاری کارگردان را برعهده گرفت. برگمن علاوه بر فیلم عصر جدید ۱۹۳۶ در آثاری چون فیلم عاشقانه The Immigrant محصول 1917، فیلم A Dog’s Life محصول 1918، فیلم The Gold Rush محصول 1925، فیلم The Circus محصول 1928 و فیلم روشنایی‌های شهر محصول 1931.

تاینی سندفورد در نقش بیلی بزرگ

نمرات فیلم Modern Times 1936

استنلی جی سندفورد (Stanley J. Sandford) معروف به تاینی سندفورد (Tiny Sandford) بازیگر آمریکایی بود که در 26 فوریه 1894 (7 اسفند 1272)‌ به دنیا آمد و در 29 اکتبر 1961 (7 آبان 1340) از دنیا رفت. او به خاطر قد بلند و هیکل چهارشانه‌اش معمولا نقش شخصیت‌هایی چون پلیس، نگهبان، جایزه‌بگیر یا قلدر را بازی می‌کرد. سندفورد بیشتر برای ایفای نقش در فیلم‌های لورل و هاردی و همچنین آثار چارلی چاپلین شناخته می‌شود.

برخی از آثار تاینی سندفورد عبارتند از فیلم Don’t Shoot محصول 1922، فیلم Madame Behave محصول 1925، فیلم The Circus محصول 1928، فیلم The Iron Mask محصول 1929، فیلم Pardon Us محصول 1931، فیلم The Chimp محصول 1932 و فیلم Our Relations محصول 1936.

چستر کانکلین در نقش مکانیک

ژانر فیلم عصر جدید ۱۹۳۶

چستر کانکلین (Chester Conklin)‌ بازیگر کمدی آمریکایی بود که در 11 ژانویه 1886 (21 دی 1264) به دنیا آمد و در 11 اکتبر 1971 (19 مهر 1350) از دنیا رفت. او در آثار مک سنت (Mack Sennett) به عنوان یکی از افسران پلیس به ایفای نقش می‌پرداخت. کانکلین همچنین در فیلم‌هایی از میبل نورماند (Mabel Normand)‌ نیز حضور داشت و همکاری زیادی نیز با چارلی چاپلین هم در دوران فیلم‌های صامت و هم فیلم‌های صدادار داشت. برخی از آثار چستتر کانکلین عبارتند از فیلم  Uncle Tom’s Cabin محصول 1918، فیلم One Year to Live محصول 1925، فیلم Stairs of Sand محصول 1929، فیلم Every Day’s a Holiday محصول 1937، فیلم The Palm Beach Story محصول 1942 و سریال Doc Corkle (1952).

همچنین بخوانید :

سایر بازیگران فیلم Modern Times 1936 عبارتند از:

  • ال ارنست گارسیا (Al Ernest Garcia) در نقش رئیس شرکت
  • استنلی بلیستون (Stanley Blystone) در نقش پدر گمین
  • ریچارد الکساندر (Richard Alexander) در نقش همبند زندان
  • سیسیل رینولدز (Cecil Reynolds) در نقش وزیر
  • میرا مک‌کینی (Mira McKinney) در نقش همسر وزیر
  • مرداک مک‌کواری (Murdock MacQuarrie) در نقش جی. وایدکمب بیلوز، مخترع
  • ویلفرد لوکاس (Wilfred Lucas) در نقش افسر جوان
  • ادوارد لسنت (Edward LeSaint) در نقش کلاهبردار کولر
  • فرد ملتستا (Fred Malatesta) در نقش سرایدار کافه
  • سامی استین (Sammy Stein) در نقش متصدی توربین
  • هانک مان (Hank Mann) در نقش همدست بیل بزرگ

نقد و نمرات فیلم Modern Times 1936

مدت زمان فیلم عصر جدید ۱۹۳۶

فیلم Modern Times 1936 به عنوان یکی از بهترین آثار چارلی چاپلین شناخته می‌شود. این فیلم پس از گذر تمام این سال‌ها، هنوز  هم محبوبیت خود را حفظ کرده و همراه در فهرست بهترین فیلم‌های کمدی جهان جای می‌گیرد. اجازه بدهید این محبوبیت را با اعداد و امتیازات مربوط به این اثر به شما ثابت کنیم. اگر نگاهی به وبسایت راتن تومیتوز بیندازیم، می‌بینیم که پس از ارزیابی نظرات 111 منتقد، این سایت امتیاز 98 درصد را به فیلم عصر جدید ۱۹۳۶ اختصاص داده است. کاربران IMDb نیز نمره 8.5 از 10 را به این فیلم داده‌اند. این فیلم در متاکریتیک توسط 4 منتقد مورد بررسی قرار گرفته و میانگین امتیاز 96 از 100 را از آن‌ها دریافت کرده است. در ادامه نقد فیلم عصر جدید ۱۹۳۶ توسط این 4 منتقد را مطالعه می‌کنیم.

The Boston Globe / تای بر: 100

سیاست احساساتی و اختراع کمدی بی‌همتای چاپلین، در این اثر بسیار بیشتر از فیلم‌های پیشین او مشخص است.

San Francisco Chronicle / میک لاسال: 100

یک شاهکار دست و پا چلفتی است. اما دست و پا چلفتی بودن چاپلین طوری است که آدم می‌تواند عاشقش بشود.

Chicago Reader / دیو کهر: 100

چارلی چاپلین سرانجام در این فیلم محصول 1936، قرن بیستم را به رسمیت شناخت. فیلمی که محدودیت‌های دوران ماشینی را جایگزین ویژگی‌های ویکتوریایی آثار دیگرش می‌کند. در نتیجه، این اثر سردترین فیلم او است که البته از لحاظ هوشمندانه بودن چیزی از بقیه کم ندارد.

Village Voice / جی هوبرمن: 80

این فیلم پایدارترین بورلسک (burlesque) اقتدار چاپلین باقی می‌ماند.

حقایق جالب فیلم عصر جدید ۱۹۳۶

هنرپیشه های فیلم Modern Times 1936

  • ابتدا قرار بود در پایان این فیلم ولگرد کوچولو در بیمارستان روانی بستری شود و گمین که یک راهبه شده نیز به ملاقات او برود. چاپلین حتی این صحنه‌ها را فیلمبرداری نیز کرد اما بعدا پشیمان شد و ترجیح داد پایان امیدوارانه‌تری بسازد.
  • فیلم Modern Times 1936 یکی از آثاری بود که به‌خاطر حساسیت‌های سیاسی‌اش، کمیته فعالیت‌های غیرآمریکایی مجلس را قانع کرد که چاپلین کمونیست است. البته چاپلین هرگز زیر بار این اتهام نرفت.
  • این فیلم به خاطر آنچه اهداف کمونیستی می‌خواندند، توسط آلمان نازی ممنوعه اعلام شد البته برخی می‌گفتند این ممنوعیت به‌خاطر شباهت ظاهری چارلی چاپلین به هیتلر است. برخی هم می‌گفتند نازی‌ها از چاپلین بدشان می‌آمد چون مشکوک بودند که یهودی باشد.
  • آخرین کلماتی که ولگرد کوچولو در آخرین فیلمش به زبان می‌آورد «لبخند بزن! بیخیال!» است که به راحتی می‌توان در پایان فیلم لب‌خوانی کرد.
  • به گفته پولت گادرد، چاپلین در مراحل ساخت قسمت‌های موزیکال دخالت زیادی داشت و تنها زمانیکه گادرد از او خواهش کرد، راضی شد استودیو را ترک کند.
  • ابتدا قرار بود این فیلم صدادار باشد اما بعد چاپلین تصمیم گرفت از صدا به طرز ویژه‌ای در آن استفاده کند. اگر توجه کنید دیالوگ‌ها را تنها زمانی‌که از نوعی دستگاه خارج می‌شوند می‌شنویم؛ برای مثال رادیوی داخل اتاق رئیس زندان. این مسئله به انتقال مفهوم اصلی فیلم درباره تکنولوژی نیز کمک شایانی کرد.
  • شخصیت رئیس کارخانه بر اساس هنری فورد (Henry Ford) خلق شده است.
  • در اواخر بهار 1935 چارلی چاپلین روزانه بین 16 الی 18 ساعت روی فیلم عصر جدید ۱۹۳۶ کار می‌کرد و معمولا در استودیو می‌خوابید.
  • فیلمبرداری این اثر 10 ماه طول کشید که در مقایسه با سایر آثار چارلی چاپلین، مدت زمان بسیار کوتاهی است.

تریلر فیلم عصر جدید ۱۹۳۶

  • موسولینی (Mussolini) و دولت فاشیست او نیز دل خوشی از این فیلم نداشتند.
  • در تمام مدت فیلمبرداری این فیلم، پولت گادرد یا کفش نمی‌پوشید یا کفش‌های بدون پاشنه می‌پوشید تا در هر صورت همیشه از چاپلین کوتاه‌تر به نظر برسد.
  • این فیلم در سال 2007 توسط انجمن فیلم آمریکا در فهرست 100 فیلم خنده‌دار برتر آمریکایی قرار گرفت.
  • در سال 2007 همچنین انجمن فیلم آمریکا، فیلم عصر جدید ۱۹۳۶ را به عنوان 78مین فیلم برتر تاریخ سینما انتخاب کرد.
  • شباهتی بین رئیس کارخانه و رفتارهای او نسبت به کارگرانش و همچنین شخصیت برادر بزرگه در رمان 1984 جورج اورول (George Orwell) وجود دارد.
  • این اثر، فیلم مورد علاقه جان لیسگو (John Lithgow) بازیگر آمریکایی است.

کلام آخر

ممنون از اینکه با معرفی فیلم Modern Times 1936 همراه ما بودید. در این مطلب سعی کردیم نگاهی کامل به فیلم عصر جدید چارلی چاپلین داشته باشیم و این اثر را از جنبه‌های مختلف بررسی کنیم. نظر شما درباره این فیلم چیست؟‌ آیا تریلر فیلم عصر جدید ۱۹۳۶ را دیده‌اید؟ فراموش نکنید نظراتتان را در بخش دیدگاه‌ها با ما و خوانندگان پلازا به اشتراک بگذارید. اگر تا کنون این اثر را تماشا نکرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم هرچه سریع‌تر سراغ تماشا و دانلود فیلم Modern Times 1936 بروید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402