پیش‌بینی قیمت لایت کوین + آینده ارز دیجیتال لایت کوین + نظر کارشناسان

ارز دیجیتال لایت کوین
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

ردر این مقاله قصد داریم از میان انبوه ارزهای دیجیتال موجود در بازار به سراغ ارز دیجیتال لایت کوین (Litecoin) با نماد LTC برویم. در ابتدا مختصری راجع به تاریخچه، ویژگی‌ها و خصوصیات این ارز دیجیتال خوش‌آتیه بحث می‌کنیم.

پس از آن آینده ارز دیجیتال لایت کوین را مورد بررسی قرار می‌دهیم و پیش‌بینی قیمت لایت کوین از دیدگاه چند سایت مختلف را ارائه خواهیم داد. در بخش پایانی نیز نظر کارشناسان در مورد آینده ارز دیجیتال لایت کوین و تحلیل تکنیکال لایت کوین را خواهیم داشت. پس با ما همراه باشید.

فهرست مطالب

مشخصات فنی ارز دیجیتال لایت کوین

لایت کوین با نماد LTC یک ارز دیجیتال متن‌ باز و نامتمرکز است که توسط یکی از کارمندان سابق کمپانی گوگل به نام چارلی لی (Charlie Lee) در سال 2011 متولد شد. این ارز دیجیتال محبوب در زمان نگارش این مقاله، رتبه دوازدهم بازار را با سهم بازاری در حدود 0.5 درصد در اختیار دارد.

هدف اصلی ایجاد لایت کوین این بود که جایگزینی سریع‌تر و ارزان‌تر برای بیت‌ کوین باشد و به همین دلیل از همان ابتدا تمرکز خود را بر روی مقرون به صرفه بودن و افزایش سرعت تراکنش قرار داد. در ادامه به بررسی مشخصات فنی لایت کوین می‌پردازیم و با بیت کوین مورد مقایسه قرار می‌دهیم.

ماین کردن ارز دیجیتال لایت کوین

آیا لایت کوین قابلیت ماین کردن دارد؟

پاسخ به این سؤال مثبت است. لایت کوین درست مانند بیت کوین با استفاده از اسیک ماینر (ASIC Miner) قابلیت ماین کردن دارد و اولین ماینر لایت کوین در سال 2016 وارد بازار شد. بلاک درون بلاکچین می‌تواند اطلاعات تراکنش را ذخیره کند و توسط نرم‌افزار ماینینگ مورد تأیید قرار گیرد.

حداکثر عرضه لایت کوین چقدر است؟

لایت کوین در ابتدا با 150 کوین از پیش ماین شده منتشر شد و حداکثر عرضه آن 84 میلیون کوین است. این مقدار در مقایسه با بیت کوین با حداکثر عرضه 21 میلیون عددی نسبتاً زیاد محسوب می‌شود. توجه داشته باشید که لایت کوین به گونه‌ای طراحی شده است که عرضه آن به مرور زمان کاهش یابد و در نتیجه ارزش کوین حفظ می‌شود.

الگوریتم هش لایت کوین چیست؟

لایت کوین از یک الگوریتم هش موسوم به Scrypt استفاده می‌کند که به صورت اس کریپت تلفظ می‌شود. این الگوریتم نسبت به الگوریتم مورد استفاده بیت کوین به نام SHA-256 به شدت حافظه زیادی را مصرف می‌کند و سرعت بسیار کمتری دارد. با این حال پروژه Tenebrix موفق شد این الگوریتم را اصلاح نماید تا بتواند قابلیت ماین با پردازنده‌های معمولی را نیز داشته باشد.

سرعت پردازش تراکنش‌ در لایت کوین چقدر است؟

بلاکچین لایت کوین هر 2.5 دقیقه یک بار یک بلوک جدید ایجاد می‌کند که به آن بلاک تایم می‌گویند. این مقدار نسبت به زمان دقیقه‌ای برای تأیید تراکنش در بیت‌ کوین رقم بسیار خوبی است. با این حال این افزایش سرعت به قیمت کاهش امنیت تراکنش تمام می‌شود، چون تعداد تأیید تراکنش آن نسبت به بیت کوین کمتر است. بنابراین افرادی که امنیت تراکنش اهمیت زیادی برای آن‌ها ندارند می‌توانند از لایت کوین استفاده کنند.

ویژگی‌های مبتکرانه لایت کوین، تضمین‌کننده آینده ارز لایت کوین

لایت کوین از اولین رمزارزهایی بود که قابلیت سگویت (SegWit) را مورد استفاده قرار داد. به کمک این پروتکل، داده‌های تراکنش از داده‌های امضا تفکیک می‌شوند تا ظرفیت شبکه افزایش و کارمزد تراکنش کاهش یابد. همچنین لایت کوین یک راه حل مقیاس‌پذیری لایه دوم به نام شبکه لایتنینگ (Lightning Network)‌ را پیاده‌سازی کرد تا کاربران بتوانند تراکنش‌های خود را با کمترین هزینه و بالاترین سرعت ممکن انجام دهند.

سگویت، یکی از ویژگی‌های خلاقانه ارز دیجیتال لایت کوین

آینده ارز دیجیتال لایت کوین

برای این که بتوانیم آینده یک ارز دیجیتال را پیش‌بینی کنیم باید به قابلیت‌های فعلی و امکاناتی که در آینده به آن اضافه خواهد شد توجه نمود. لایت کوین هم از این قاعده مستثنی نیست و این دو ویژگی به همراه موارد دیگر باید مورد بررسی قرار گیرد. مواردی که از دیدگاه ما می‌تواند آینده ارز دیجیتال لایت کوین را تضمین کند عبارتند از:

اعتبار بنیان‌گذار پروژه و حامیان آن

همان‌طور که از ابتدا گفتیم، لایت‌ کوین توسط مهندس سابق گوگل خلق شد و همین مسئله باعث می‌شود با یک پروژه حرفه‌ای روبرو باشیم. از طرفی کامیونیتی پرقدرت آن جایی برای حرف باقی نمی‌گذارد. علاوه بر این لایت کوین حمایت سرمایه‌گذاران زیادی را نیز به خود جلب کرده است.

با نگاه به صفحه LTC در سایت کوین مارکت کپ (coinmarketcap) مشاهده می‌کنید که بیش از هشتصد هزار نفر، این ارز دیجیتال را در واچ لیست خود قرار داده‌اند که نسبت به ارزهای دیگر عدد قابل توجهی محسوب می‌شود.

تکنولوژی بهینه شده لایت کوین

لایت کوین نیز مانند تمام ارزهای دیجیتال آینده‌دار دائماً در حال بهبود و تکامل است. توسعه‌دهندگان LTC دائماً در حال بهبود تکنولوژی لایت کوین هستند و سعی دارند در عین افزایش سرعت، امنیت و رابط کاربری آن را نیز به طرز قابل توجهی افزایش دهند. به همین دلیل انتظار داریم کاربران این ارز دیجیتال در آینده با افزایش قابل توجهی روبرو شود.

قابلیت یکپارچه‌سازی با تکنولوژی‌های مختلف

هر چقدر که تکنولوژی بلاکچین بیشتر پیشرفت می‌کند لایت کوین هم پا به پای آن حرکت می‌کند. به عنوان مثال لایت کوین می‌تواند با قراردادهای هوشمند کار کند تا تراکنش‌های پیچیده‌تر نیز به صورت خودکار روی بلاکچین امکان‌پذیر شوند.

علاوه بر این لایت کوین از اپلیکیشن‌های نامتمرکز یا همان dApp نیز پشتیبانی می‌کند و در نتیجه سرمایه بیشتری به سمت آن خواهد رفت. به همین دلیل می‌توان به آینده ارز لایت کوین بیشتر امیدوار بود.

انطباق با قوانین

طبیعتاً هر چه ارزهای دیجیتال گسترده‌تر شوند، قانون‌گذاری در مورد آن‌ها نیز بیشتر خواهد شد. این قضیه برای لایت کوین مزایا و معایب خاص خود را دارد. از طرفی با افزایش قانون‌گذاری، لایت کوین به یک ارز رسمی و پذیرفته تبدیل می‌شود و در نتیجه سرمایه‌گذاران بیشتری به آن روی می‌آورند.

همچنین کاربران عادی نیز بیشتر آن را به عنوان یک ابزار پرداخت می‌پذیرند و باعث می‌شود ارزش آن چند برابر شود. از طرفی نیز اگر این قانون‌گذاری‌ها بیش از حد باشند ممکن است نوآوری‌های پیش روی لایت کوین کمتر شود و در نتیجه رشد لایت کوین در آینده کاهش یابد. در صورتی که لایت کوین بتواند میان این دو مورد تعادل ایجاد کند می‌توان آن را یک ارز دیجیتال آینده‌دار تلقی کرد.

پیش‌بینی قیمت لایت کوین در اینده

پیش‌بینی قیمت لایت کوین مانند پیش‌بینی هر ارز دیجیتال دیگری دشوار است. بازار ارزهای دیجیتال نوسانات بسیار زیاد دارند و عوامل مختلفی مانند شرایط اقتصادی، رویدادهای جهانی و تغییر در قانون‌گذاری روی آن تأثیر‌گذار است.

پیش‌بینی قیمت تا حدی توسط ابزارهایی مانند تحلیل تکنیکال امکان‌پذیر است اما باز هم قطعیتی نخواهند داشت و ما صرفاً می‌توانیم راجع به افزایش یا کاهش قیمت آن نظر دهیم.  با توجه ویژگی‌های ذکر شده مثل سرعت بالا، تکنولوژی‌های مختلف، بهینه‌سازی مداوم و اقبال کاربران می‌توان گفت که لایت کوین در آینده قیمت‌های بسیار بالاتری را شاهد خواهد بود.

هاوینگ ارز دیجیتال لایت کوین، عاملی مهم در افزایش قیمت آن

هاوینگ لایت کوین، عاملی مهم در افزایش قیمت

یکی از عوامل تأثیرگذار در پیش بینی قیمت لایت کوین، هاوینگ است. هاوینگ به فرایندی گفته می‌شود که در آن پاداش لایت کوین نصف می‌شود و در نتیجه سرعت ایجاد کوین‌های جدید به شکل قابل توجهی کاهش می‌یابد. آخرین هاوینگ لایت کوین در آگوست ۲۰۱۹ انجام شد و پاداش به ۱۲.۵ عدد کاهش یافت. هاوینگ بعدی در آگوست 2023 انجام می شود و انتظار می‌رود شاهد افزایش قیمت خوبی در این ارز دیجیتال باشیم.

پیش‌بینی قیمت لایت کوین از دیدگاه سایت‌های مختلف

سایت‌های مختلفی وجود دارند که به روش‌های گوناگون سعی دارند قیمت ارزهای دیجیتال را پیش‌بینی کنند. برای مثال طبق تحلیل انجام شده توسط سایت AMBCrypto قیمت لایت‌کوین در سال 2025 در محدوده 89 الی 134 دلار خواهد بود. در مقابل، صرافی Litefinance معتقد است که ابتدای 2025 قیمت این رمزارز به 580 دلار خواهد رسید.

صرافی changelly بازه 233 الی 278 دلاری با میانگین قیمت 242 دلاری را برای لایت کوین متصور است. در نهایت سایت cryptonewsz با تحلیل‌های انجام داده به بازه قیمتی 200 الی 280 دلاری رسیده است. توجه داشته باشید که پیش‌بینی‌های انجام شده می‌توانند با خطا همراه باشند و به همین دلیل توصیه می‌شود قبل از خرید لایت کوین بررسی‌های جامع توسط خودتان انجام شود.

نظر کارشناسان در مورد آینده ارز دیجیتال لایت کوین چیست؟

از دیدگاه کارشناسان حوزه ارز دیجیتال، آینده ارز لایت کوین بسیار روشن است و موفقیت‌های زیادی را بدست خواهد آورد. این ارز دیجیتال محبوب از همان زمان شروع به کار خود یعنی سال 2011 توانسته است به خوبی ثبات و پایداری و همچنین قابل اطمینان بودن خود را به رخ مخالفین خود بکشد.

این مورد از کامیونیتی بسیار قوی پروژه و توسعه‌دهندگان حرفه‌ای آن کاملاً مشخص است و بدون نیاز به نظر کارشناسان هم می‌توان به قدرتمند بودن لایت کوین پی برد.

بسیاری از کارشناسان کریپتوکارنسی معتقدند که لایت کوین در مقایسه با بیت کوین چند مزیت بزرگ دارد. از جمله این مزایا می‌توان به زمان بلاک (یا به بیان متخصصین بلاک تایم) بسیار سریع‌تر و همچنین کارمزد تراکنش بسیار کمتر اشاره کرد که باعث شده است لایت کوین برای تراکنش‌های روزانه مناسب‌تر به نظر برسد.

علاوه بر این لایت کوین قابلیت‌های خلاقانه و جدیدی مانند سگویت (SegWit) و شبکه لایتنینگ (Lightning Network) را نیز در خود پیاده‌سازی کرده است و با این کار مقیاس‌پذیری و کارایی شبکه به شکل قابل توجهی افزایش می‌یابد.

برخلاف مزایا و نکات گفته شده در بالا، برخی کارشناسان نسبت به آینده ارز لایت کوین دیدگاه چندان مثبتی ندارند. این متخصصین معتقدند که لایت کوین در بلندمدت با چالش‌هایی نیز روبرو خواهد بود.

از جمله این چالش‌ها می‌توان به ظهور ارزهای دیجیتال جدیدتر با سرعت تراکنش بیشتر و قابلیت‌های پیشرفته‌تر اشاره کرد. همچنین بسیاری از این کارشناسان راجع به متمرکزسازی شبکه ماین لایت کوین ابراز نگرانی کرده‌اند. در حال حاضر شبکه لایت کوین تحت تسلط تعداد محدودی استخر ماینینگ بزرگ قرار دارد و این مسئله یک نکته منفی برای این ارز دیجیتال آینده‌دار محسوب می‌شود.

تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال لایت کوین

در بخش پیش‌بینی قیمت لایت کوین گفتیم که یکی از روش‌های رایج برای ارزیابی قیمت ارز دیجیتال، تحلیل تکنیکال است. در این نوع تحلیل از نمودار قیمت، اندیکاتورها و خطوط روند و حمایت و مقاومت استفاده می‌کنیم. با ما همراه باشید.

تحلیل تکنیکال لایت کوین

میانگین متحرک ارز دیجیتال لایت کوین چه چیزی را نشان می دهد؟

استفاده از اندیکاتور میانگین متحرک یا Moving Average در بازه‌های ۵۰، ۱۰۰ و ۲۰۰ روزه در میان معامله گران بسیار رایج است. این اعداد در زمان نگارش مقاله برای لایت کوین به ترتیب در قیمت‌های ۹۰، ۸۴ و ۷۵ دلار هستند و با توجه به قیمت فعالی لایت کوین یعنی ۹۵ دلار روند حال حاضر صعودی است. طبق این تحلیل تکنیکال لایت کوین، سه قیمت ذکر شده می‌توانند نقش حمایت را بازی کنند و نقطه مناسبی برای خرید در آینده خواهند بود.

تحلیل تکنیکال لایت کوین با RSI

ابزار دیگر ما برای تحلیل تکنیکال لایت کوین، اندیکاتور RSI است. در حال حاضر این اندیکاتور عدد ۵۹ درصد را در بازه ۱۴ روزه نشان می دهد که باز هم روند صعودی را تأیید می‌کند. با رسیدن این عدد به ۷۰ و بالاتر شاهد اشباع خرید خواهیم بود و احتمال اصلاح قیمتی وجود دارد. در صورتی که قصد خرید لایت کوین را دارید بهتر است در کنار تحلیل قیمت از تأییدیه‌های این اندیکاتور هم استفاده کنید.

خطوط حمایت و مقاومت ارز دیجیتال لایت کوین

اولین ناحیه حمایت قیمت ۹۰ دلار است. در واقع این ناحیه یک مقاومت بزرگ محسوب می‌شد که در حال حاضر قیمت آن را شکسته است و تبدیل به حمایت شده است. علاوه بر این حمایت بعدی نیز محدوده ۸۰ دلار خواهد بود. در صورت خرید لایت کوین توجه داشته باشید که اولین ناحیه مقاومتی پیش رو عدد ۱۰۵ دلار است که با رسیدن قیمت به آن احتمالاً با فشار عرضه روبرو خواهد شد.

بررسی نهایی یش بینی و آینده ارز دیجیتال لایت کوین

در این مقاله تلاش کردیم شما را بیشتر با ابعاد مختلف ارز دیجیتال لایت کوین آشنا کنیم. علاوه بر مشخصات فنی، آینده ارز لایت کوین نیز مورد بررسی قرار گرفت و پیش‌بینی قیمت لایت کوین هم از دیدگاه کارشناسان و هم از دیدگاه سایت‌های مختلف ارائه شد. در پایان نیز تحلیل تکنیکال لایت کوین را قرار دادیم تا دید بهتری نسبت به آینده ارز دیجیتال لایت کوین بدست آوریم.

با این حال اگر قصد سرمایه‌گذاری بر روی لایت کوین را دارید بهتر است حتماً آن را از دید خود و متخصصان حرفه ای این حوزه بررسی کنید و با مدیریت سرمایه، علاوه بر جلوگیری از ضررهای سنگین به سودهای خوبی دست یابید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402