بهترین صندوق سرمایه گذاری ارز دیجیتال + نظر کارشناسان

بهترین صندوق سرمایه گذاری ارز دیجیتال
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

در سال‌های اخیر تب و تاب سرمایه گذاری بر روی ارزهای دیجیتال به شدت افزایش یافته است و بسیاری از معامله‌گران حرفه‌ای به سودهای نجومی دست یافته‌اند. در این میان، بسیاری از افراد نمی‌توانند به صورت حرفه‌ای معامله کنند و معمولاً‌ سود کمی از بازار می‌گیرند یا سرمایه خود را به کلی از دست می‌دهند.

برخی افراد نیز ریسک‌پذیری پایینی دارند و نمی‌توانند ریسک‌های زیاد بازار ارزهای دیجیتال را تحمل کنند. اینجا بود که مفهومی به نام صندوق سرمایه گذاری ارز دیجیتال متولد شد. صندوق سرمایه‌گذاری رمزارزها در واقع شرکت یا مؤسساتی هستند که با سرمایه‌گذاری بر روی ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین و اتریوم، کسب سود می‌کنند و شما با سرمایه گذاری بر روی آن‌ها به سود می‌رسید.

علاوه بر این از شما در مقابل ریسک‌های ذاتی بازار محافظت می‌کنند. در این مقاله قصد داریم به معرفی بهترین صندوق سرمایه گذاری ارز دیجیتال و نظر کارشناسان در مورد آن‌ها بپردازیم. اگر شما هم به این حوزه علاقه‌مندید با ما همراه باشید.

فهرست مطالب

صندوق سرمایه گذاری ارز دیجیتال چه مزایای و معایبی دارد؟

سرمایه‌گذاری به هر نحوی که باشد مزایا و معایب خود را دارد. صندوق سرمایه گذاری کریپتو نیز از این قاعده مستثنی نیست و با وجود سود خوبی که به شما می‌دهد معایب خاص خود را دارد. در هر صورت قبل از انتخاب بهترین صندوق سرمایه گذاری کریپتو باید تمام جوانب را مورد بررسی قرار دهید تا ضررهای سنگینی متحمل نشوید.

بهترین صندوق سرمایه گذاری ارز دیجیتال

مزایا صندوق سرمایه گذاری ارز دیجیتال:

  • سبد سرمایه گذاری متنوع و در نتیجه کاهش ریسک سرمایه گذاری
  • مدیریت حرفه‌ای دارایی توسط کارشناسان خبره
  • نقدشوندگی بسیار بالا به دلیل لیست شدن در اغلب صرافی‌های دنیا

معایب صندوق سرمایه گذاری ارز دیجیتال:

  • نداشتن کنترل بر روی وزن ارزهای موجود در سبد سرمایه گذاری
  • نوسانات بالا به دلیل ماهیت بازار ارزهای دیجیتال
  • کارمزد بالا در برخی صندوق‌‌های سرمایه گذاری ارز دیجیتال

صندوق Crypto20 با نماد C20، بهترین صندوق سرمایه گذاری ارز دیجیتال

صندوق Crypto20 در صدر جدول بهترین صندوق سرمایه گذاری ارز دیجیتال ما قرار دارد. این صندوق سرمایه گذاری رمزارزها بر روی ۲۰ ارز دیجیتال برتر بازار مانند بیت کوین، اتریوم و ریپل متمرکز شده است. هدف از تأسیس این صندوق این بود که سرمایه گذاران بتوانند روی کل بازار سرمایه گذاری کنند و صرفاً روی تعداد محدودی ارز دیجیتال ریسک نکنند.

سرمایه این صندوق بر روی یک قرارداد هوشمند روی بلاکچین اتریوم قرار دارد تا ردگیری و مدیریت دارایی‌ها ساده‌تر، شفاف‌تر و امن‌تر شود. برای سرمایه‌گذاری در این صندوق کافی است توکن‌هایی با نام CRYPTO20 را بر روی شبکه اتریوم خریداری کنید تا شما هم در سود آن شریک شوید. این توکن‌ها در صرافی‌های کوین بیس و بایننس قابل خرید هستند.

cryptoe20

مشخصات صندوق Crypto20:

  • استراتژی سرمایه گذاری: سرمایه گذاری بر روی ۲۰ ارز دیجیتال برتر بازار
  • دارایی تحت مدیریت:‌ متغیر به صورت لحظه‌ای
  • نرخ هزینه: ۰.۵ درصد

صندوق Huobi Crypto Index با نماد HCI، محصولی از صرافی هوبی

اگر در دنیای کریپتو فعالیت داشته باشید به احتمال زیاد نام صرافی هوبی (Huobi) را شنیده‌اید. صرافی هوبی در ماه می ۲۰۱۸ تصمیم گرفت صندوق سرمایه گذاری کریپتوی خود با نام Huobi Crypto Index را با نماد HCI راه‌اندازی کند. HCI گزینه بعدی بهترین صندوق سرمایه گذاری ارز دیجیتال ما در این لیست است.

در سبد این صندوق سرمایه گذاری رمزارزها، ده ارز برتر بازار مانند بیت کوین، اتریوم و لایت کوین قرار دارد. برای خرید این صندوق کافی است ثبت‌نام خود را در صرافی هوبی تکمیل کنید و پس از واریز رمزارز به کیف پول خود در صرافی، به صفحه Huobi HCI مراجعه کنید و خرید خود را پس از تکمیل مراحل انجام دهید.

HCI

مشخصات صندوق سرمایه گذاری ارز دیجیتال Huobi Crypto Index:

  • استراتژی سرمایه گذاری: سرمایه گذاری بر روی ۲۰ ارز دیجیتال برتر بازار
  • دارایی تحت مدیریت:‌ متغیر به صورت لحظه‌ای

DeFi Pulse Index، بهترین صندوق سرمایه گذاری ارز دیجیتال در حوزه دیفای

صندوق DeFi Pulse Index با نماد DPI نیز در زمره بهترین صندوق سرمایه گذاری ارز دیجیتال قرار می‌گیرد. همان‌گونه که از نام آن پیداست، این صندوق سرمایه گذاری کریپتو روی دارایی‌های دیفای بلاکچین اتریوم فعالیت مي‌کند. در زمان نگارش این مقاله، سبد صندوق DPI از ۱۳ توکن ERC20 تشکیل شده است و حوزه‌های مختلف دیفای مانند صرافی‌های نامتمرکز یا همان DEX، پروتکل‌های وام‌دهی و توکن‌های حاکمیتی را به خوبی پوشش می‌دهد. توکن DPI در واقع یک توکن حاکمیتی برای این صندوق سرمایه گذاری کریپتو محسوب می‌شود. برای خرید این توکن کافی است کیف پول اتریوم خود را شارژ کنید و از طریق صرافی‌های نامتمرکزی مانند یونی سواپ (Uniswap) یا سوشی سواپ (SushiSwap) خرید خود را انجام دهید.

DeFi Plus Index

مشخصات صندوق DeFi Pulse Index:

  • استراتژی سرمایه گذاری: سرمایه گذاری بر روی ۱۳ توکن ERC20 حوزه دیفای
  • دارایی تحت مدیریت: متغیر به صورت لحظه‌ای

صندوق NFT index با نماد NFTI، بهترین صندوق سرمایه گذاری ارز دیجیتال در حوزه ان اف تی

این روزها ان اف تی طرفداران زیادی دارد و بسیاری از افراد به سرمایه گذاری در این حوزه علاقه دارند. یکی از بهترین صندوق‌‌های سرمایه گذاری ارز دیجیتال که تمرکز آن روی NFT است NFT index نام دارد که با نام NFTI نشان داده می‌شود.

توکن NFTI یک توکن ERC20 محسوب می‌شود و برای خرید و سرمایه گذاری بر روی آن به کیف پول اتریوم نیاز دارید. اگر قصد سرمایه گذاری بر روی NFTI را دارید کافی است در صرافی بایننس، نام آن را جستجو کنید و خرید خود را انجام دهید.

NFTI

ویژگی‌های صندوق NFT index:

  • استراتژی سرمایه گذاری: تشکیل سبدی متشکل از ان اف تی‌های مختلف
  • دارایی تحت مدیریت: متغیر به صورت لحظه‌ای

صندوق Total Market Cap Token با نماد TCAP، سرمایه گذاری روی کل بازار

اگر صرفاً به یک ارز دیجیتال علاقه ندارید و دوست دارید روی کل بازار سرمایه گذاری کنید صندوق Total Market Cap Token را به شما پیشنهاد می‌کنیم. نماد این صندوق TCAP نام دارد و قیمت آن با تغییر ارزش کل بازار کریپتوکارنسی جابجا می‌شود. برای خرید توکن TCAP و سرمایه گذاری روی ارز دیجیتال دو راه دارید. راه اول این است که از صرافی اقدام به خرید کنید. توجه داشته باشید که TCAP یک توکن ERC20 است و برای نگهداری آن به کیف پول اتریوم نیاز دارید. راه دوم این است که اتریوم یا DAI را بر روی پروتکل Cryptex به عنوان وثیقه قرار دهید و توکن TCAP را مینت کنید.

Total Market Cap Token

ویژگی‌های صندوق Market Cap Token:

  • استراتژی سرمایه گذاری: سرمایه گذاری بر روی کل بازار کریپتو
  • دارایی تحت مدیریت: متغیر به صورت لحظه‌ای

صندوق Bitwise 10 Crypto Index Fund با نماد BITW

از جمله بهترین صندوق‌های سرمایه گذاری ارز دیجیتال می‌توان به BITW اشاره کرد که در سال ۲۰۱۷ تأسیس شد. این صندوق سرمایه گذاری رمزارزها بر روی ۱۰ ارز دیجیتال با بیشترین ارزش بازار مانند بیت کوین و اتریوم سرمایه گذاری می‌کند. از جمله ارزهای دیجیتال موجود در BITW بعد از بیت کوین و اتریوم می‌توان به سولانا، آدا و آولانچ اشاره کرد. هنگام سرمایه گذاری بر روی BITW باید توجه داشته باشید که در این سبد استیبل کوین‌هایی مانند USDT وجود ندارند.

BitWise

مشخصات صندوق Bitwise 10 Crypto Index Fund:

  • استراتژی سرمایه گذاری: سرمایه گذاری بر روی ۱۰ رمزارز برتر بازار
  • دارایی تحت مدیریت: ۵۴۹ میلیون دلار
  • نرخ هزینه: ۲.۵ درصد

صندوق The ProShares Bitcoin Strategy ETF با نماد BITO

صندوق سرمایه گذاری ارز دیجیتال BITO در اکتبر ۲۰۲۱ تأسیس شد و از همان ابتدا به محبوبیت زیادی بین سرمایه گذاران دست یافت. ‌BITO اولین صندوق فیوچرز بیت کوین بود که توانست از کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) مجوزهای لازم را بگیرد. این صندوق سرمایه گذاری کریپتو بیشتر بر روی معاملات فیوچرز بیت کوین کار می‌کند و بیشتر مناسب طرفداران این نوع معامله است. جالب است بدانید که این صندوق سرمایه گذاری ارز دیجیتال موفق شد در حدود یک میلیارد دلار سرمایه را در عرض چند روز جذب کند و به یکی از پرمعامله‌ترین‌ صندوق های سرمایه گذاری ارز دیجیتال در تاریخ تبدیل شد.

BITO

مشخصات صندوق سرمایه گذاری ارز دیجیتال The ProShares Bitcoin Strategy ETF:

  • استراتژی سرمایه گذاری: فیوچرز بیت کوین
  • دارایی تحت مدیریت:‌ 780 میلیون دلار (تا آوریل ۲۰۲۳)
  • نرخ هزینه: ۰.۹۵ درصد

صندوق Valkyrie Bitcoin Strategy ETF با نماد BTF

Valkyrie Bitcoin Strategy ETF یک صندوق سرمایه گذاری ارز دیجیتال حرفه‌ای است که در اکتبر سال ۲۰۲۱ و درست بعد از BITO تأسیس شد. این صندوق سرمایه گذاری ارز دیجیتال بخش قابل توجهی از دارایی تحت مدیریت خود را بر روی قراردادهای فیوچرز بیت کوین سرمایه گذاری می‌کند.

تفاوت اصلی صندوق BTF با صندوق BITO در این است که در صندوق BITO بخشی از دارایی‌ها بر روی سهام‌ مرتبط با بیت کوین و ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری شده است اما صندوق BTF این چنین نیست. جالب است بدانید که صندوق BTF بیشتر بر روی پوزیشن شورت (Short) کار می‌کند.

به عبارت ساده‌تر هر چه بیت کوین افت قیمت داشته باشد این صندوق سودآوری بیشتری خواهد داشت. به همین دلیل این صندوق سرمایه گذاری کریپتو گزینه مناسبی در بازارهای نزولی محسوب می‌شود.

valkyrie-etf

مشخصات صندوق The Valkyrie Bitcoin Strategy ETF:

  • استراتژی سرمایه گذاری: فیوچرز بیت کوین (پوزیشن شورت)
  • دارایی تحت مدیریت:‌ ۲۵ میلیون دلار (تا آوریل ۲۰۲۳)
  • نرخ هزینه: ۰.۹۵ درصد

صندوق Bitwise DeFi Crypto Index Fund با نماد DEFI

اگر به سرمایه گذاری بر روی پروژه‌های دیفای (DeFi) علاقه داشته باشید صندوق DEFI به شما پیشنهاد می‌شود. این صندوق سرمایه گذاری ارز دیجیتال بیشتر بر روی پروتکل‌ها و توکن‌های فعال در حوزه دیفای سرمایه گذاری می‌کند. در زمان نگارش این مقاله، صندوق DEFI بیشتر وزن را به یونی سواپ داده است و در حدود ۴۱ درصد از سبد آن را تشکیل می‌دهد. ارزهای دیجیتال Lido DAO، Aave و Curve نیز به ترتیب بیشترین وزن را پس از یونی سواپ به خود اختصاص داده‌اند.

DEFI

مشخصات صندوق Bitwise DeFi Crypto Index Fund:

  • استراتژی سرمایه گذاری: سرمایه گذاری بر روی پروژه‌های دیفای
  • دارایی تحت مدیریت:‌ نامشخص
  • نرخ هزینه: ۲.۵ درصد

سخن پایانی در مورد بهترین صندوق سرمایه گذاری ارز دیجیتال

در این مقاله به بررسی صندوق‌های سرمایه گذاری ارز دیجیتال پرداختیم و مزایا و معایب استفاده از آن‌ها را به صورت اجمالی بیان کردیم. این صندوق‌ها به دو دسته کلی تقسیم می‌شوند. دسته اول مانند CRYPTO20 به صورت توکن درآمده‌اند و در صرافی‌های ارز دیجیتال قابل خرید و فروش هستند ولی دسته دوم مانند BITW در کارگزاری‌ها قابل معامله‌اند.

توصیه می‌کنیم اگر به سرمایه گذاری در حوزه خاصی علاقه دارید حتماً روی صندوق سرمایه گذاری ارز دیجیتال همان حوزه سرمایه گذاری کنید. اگر قصد سرمایه گذاری روی هر یک از صندوق‌های معرفی شده را دارید حتماً به سایت آن‌ها مراجعه نمایید و بررسی‌های لازم را انجام دهید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402