دستگاه بیت کوین از کجا بخریم؟ + نکات طلایی

  • Mehran.P
  • بروزرسانی 05 آذر 1402 20:43
دستگاه بیت کوین از کجا بخریم؟ بررسی کامل
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

بازار ارزهای دیجیتال برخلاف سایر بازارهای سرمایه گذاری به گونه منحصربه‌فردی طراحی شده است. افراد به روش‌های مختلفی در این فضا می‌توانند به درآمد برسند و با سرمایه گذاری، سوددهی خوبی را تجربه کنند.

یکی از راه‌های سرمایه گذاری کم خطر در فضای ارزهای دیجیتال، استخراج ارز دیجیتال است. اما چطور می‌‌توان ارز دیجیتال استخراج کرد؟ دستگاه بیت کوین از کجا می‌توان خرید؟ در این پست بلاگ قصد داریم تا به بررسی کامل چگونگی استخراج بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال بپردازیم.

فهرست مطالب

بیت کوین چیست؟

دستگاه بیت کوین از کجا بخریم؟ بررسی کامل

پیش از آن‌که درمورد دستگاه استخراج بیت کوین بدانید، بهتر است تا اطلاعات مختصر اما مفیدی از بیت کوین داشته باشید. بیت کوین یکی از انواع ارزهای دیجیتال است که شاید بتوان گفت دنیای ارزهای دیجیتال به آن مدیون است.

این ارز دیجیتال در سال 2009 میلادی توسط شخص یا گروه ناشناسی به نام ساتوشی ناکاموتو ایجاد شد. بیت کوین از فناوری پیشرفته بلاک چین بهره می‌برد. بلاک چین در دسته شبکه‌های توزیع قرار می‌گیرد، به این معنی که هیچ سرور مرکزی وجود ندارد تا وظیفه پردازش داده‌ها و نگهداری از آن‌ها را برعهده بگیرد.

ارز دیجیتال بیت کوین، اولین و حرفه‌ای‌ترین کاربرد از فناوری پیشرفته بلاک چین است. در این فناوری، هزاران کاربرد نقش یک سرور مجازا یا اصطلاحا گره را ایفا می‌کنند. برای این‌که یک تراکنش در شبکه بیت کوین انجام شود، تمامی گره‌های شبکه بایستی صحت این تراکنش را تایید کنند.

بنابراین بیت کوین یک شبکه بلاک چینی است که تمامی تراکنش‌ها هر ده قیقه یک بار در داخل یک بلوک مجزا قرار می‌گیرند. سپس تمامی کاربران(گره‌ها) مسئولیت صحبت بلوک‌ها را برعهده دارند.

آشنایی با ماینینگ و استخراج بیت کوین

حال بهتر است که با مفهوم ماینینگ یا استخراج آشنا شویم. در شبکه بلاک چین بیت کوین از یک ساختار امن رمزنگاری استفاده می‌شود. هر بلوک در بلاک چین دارای یک کد 64 کاراکتری منحصربه‌فرد است که به آن هش( Hash) می‌گویند. همانطور که پیش‌تر گفته شد؛ پس از آن‌که هر بلوک بسته بندی شد، شبکه بیت کوین به آن یک هش اختصاص می‌دهد و گره‌های شبکه برای تایید بلوک، این هش را پیدا می‌کنند.

شبکه بیت کوین به نخستین کسی که به هش یک بلوک دسترسی پیدا کند، پاداش اختصاصی می‌دهد. پاداش درنظر گرفته شده توسط شبکه بیت کوین برای تمامی بلوک‌ها ثابت است. البته بایستی اشاره کرد که پاداش درنظر گرفته شده برای بلوک‌ها در ابتدا 50 بیت کوین بود و با گذشت زمان مقدار آن به مرور کاهش یافت. به فرآیند نصف شدن پاداش بلوک‌ها در شبکه بلاک چین، هاوینگ گفته می‌شود.

به فرآیند گفته شده و شرکت در شبکه بلاک چین بیت کوین، تلاش برای یافتن هش هر بلوک و دریافت جایزه از شبکه، استخراج یا ماینینگ گفته می‌شود.

چه سخت افزاری می‌تواند در پروسه ماینینگ شرکت کند؟

به طور کلی هرگونه سخت افزاری که قابلیت پردازش داشته باشد، می‌تواند در پروسه استخراج بیت کوین شرکت کند. اما عموما در چنین فضایی، کسانی برنده هستند که با سرعت بیشتری به هش هر بلوک دست پیدا کنند. بنابراین می‌توان گفت که سریع‌تر پیدا کردن یک هش رابطه مستقیم با قدرت سخت افزار کاربر دارد. پس فراموش نکنید که استخراج یک فرآیند رقابتی است و هرکسی که سرعت سخت افزاری بیشتری داشته باشد، شانس بیشتری برای دریافت پاداش از بلوک را خواهد داشت.

منظور از ماینر بیت کوین چیست؟

پس از گذشت مدت زمانی از عرضه بیت کوین، شرکت‌های مختلف شروع به ساخت دستگاه‌هایی با هدف استخراج بیت کوین کردند. این دستگاه‌ها با نام اسیک ماینر شناخته می‌شوند که به معنای “مدار مجتمع با کاربرد خاص” است. اما امروزه به طور کلی این دستگاه‌ها را ماینر بیت کوین صدا می‌زنند. امروزه دستگاه‌های ماینر جدیدی توسط غول‌های دنیا ساخته و به بازار معرفی می‌شوند. دستگاه‌های ماینر امروزی نسبت به دستگاه‌های ابتدایی توان بسیار بیشتری دارند. دستگاه‌های ماینر امروزی دارای مصرف برق بالا هستند، به طوری‌که امروزه یکی از نقدهایی که به چنین دستگاه‌هایی می‌شود این است که مصرف برق آن‌ها بسیار بالا است.

دستگاه بیت کوین چگونه کار می‌کند؟

دستگاه ماینر بیت کوین همچون کامپیوتر است. از این دستگاه برای استخراج ارز دیجیتال مانند بیت کوین استفاده می‌شود. سیستم ماینر با حل مسئله بلوک‌ها به استخراج بیت کوین می‌پردازد. درواقع استخراج کننده بیت کوین در ازای انجام چنین کاری، با بیت کوین‌های تازه تولید شده پاداشی را دریافت می‌کند.

معیارهای مهم دستگاه استخراج بیت کوین

حال که با استخراج بیت کوین بیشتر آشنا شدید لازم است تا به معرفی معیارهای کلیدی یک دستگاه استخراج اشاره کنیم.

هش ریت دستگاه استخراج بیت کوین

هش ریت بیانگر میزان توانایی ماینر در چک کردن و امتحان کردن هش‌ها است. واحد هش ریت تعداد هش در ثانیه است. بنابراین می‌توان گفت که هر مقدار که هش ریت یک دستگاه بیشتر باشد، تعداد بیشتری هش را در هر ثانیه می‌تواند در بلوک بیت کوین امتحان کند. درواقع به زبان ساده، هش ریت همان سرعت ماینر در استخراج است. امروزه قدرت هش ریت اکثر دستگاه‌های بیت کوین موجود در بازار جهانی، به شکل مقیاس ترا هش بر ثانیه است.

قیمت دستگاه بیت کوین

یکی از مهم‌ترین فاکتورها در تهیه دستگاه بیت کوین، قیمت آن است. قیمت دستگاه بیت کوین بسته به قیمت ارز دیجیتال بیت کوین تغییر می‌کند. هر مقدار که قیمت بیت کوین در بازار ارزهای دیجیتال افزایش پیدا کند، قیمت ماینر بیشتر می‌شود. به طور کلی قیمت دستگاه‌های معمولی بیت کوین از چند صد دلار شروع می‌شود و مدل‌های قدرتمند آن به بیشتر از 3000 دلار نیز می‌رسد.

مصرف برق دستگاه بیت کوین 

در کنار دو معیار گفته شده قبلی، میزان مصرف برق دستگاه بیت کوین جزء مهم‌ترین فاکتورهای یک دستگاه است. ماینرها علی الخصوص ماینرهای امروزی به سبب پردازشی که انجام می‌دهند، مصرف برقشان بسیار بالا است. از طرف دیگر مصرف با مقدار هش ریت رابطه مستقیم دارد؛ به گونه‌ای که هرمقدار هش ریت یک دستگاه بالاتر باشد، مصرف برق آن نیز بالاتر خواهد بود.

به طور کلی توان مصرفی دستگاه‌های ماینر معمولی از حدود 1500 وات شروع می‌شود و درمورد دستگاه‌های قدرتمند این مقدار به بیشتر از 3000 وات می‌رسد.

صدای دستگاه بیت کوین

عموما خریداران به نرخ تولید صدا دستگاه ماینر توجه‌ای نمی‌کنند. اما بایستی گفت که صدای تولید شده توسط دستگاه‌های ماینر بسیار بالاست. به همین جهت باید توجه کنید که از دستگاه بیت کوین نمی‌توانید به راحتی در اماکن مسکونی استفاده کنید.

به طور حدودی صدای دستگاه بیت کوین حدود 80 دسی بل است، این مقدار معادل روشن کردن یک دستگاه سشوار در فاصله یک متری است! حالا با گفتن چنین نکته‌ای تصور کنید که فردی بدون توجه به این موضوع، دو یا سه دستگاه بیت کوین خریداری کند و در آپارتمان راه اندازی کند، فکر می‌کنید که چه اتفاقی خواهد افتاد؟!

کولینگ و خنک کننده داخلی

برای این‌که یک ماینر به طور مناسب کار کند بایستی در شرایط دمایی مناسب باشد. امروزه اکثر دستگاه‌های موجود در بازار دارای سیستم کولینگ داخلی هستند به همین جهت نیازی نیست تا سیستم تهویه مجزایی را تعبیه کنید.

اما اگر قصد دارید تا از چند دستگاه به شکل یک مزرعه استفاده کنید، بهتر است به دمای دستگاه‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشید. فراموش نکنید که به احتمال زیاد کولینگ داخلی پاسخگوی یک مزرعه استخراج نخواهد بود و شما نیاز به یک سیستم تهویه مناسب دارید.

بهترین دستگاه‌های ماینر بیت کوین در سال 2022 میلادی

تا به اینجا اطلاعات کافی درمورد دستگاه‌های بیت کوین و بهترین معیارها برای انتخاب یک ماینر خوب را کسب کردید. در ادامه به شکل مختصر به تعدادی از دستگاه‌های محبوب بیت کوین اشاره می‌کنیم.

دستگاه بیت کوین Antminer S19 Pro 

دستگاه بیت کوین از کجا بخریم؟ بررسی کامل

از ویژگی‌های منحصر به فرد این دستگاه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قدرت هش: 110 تراهش بر ثانیه
  • سازگاری با برق 220 ولت
  • قیمت میانگین دستگاه: 2860 دلار
  • میزان برق مصرفی در ماه: 3250 وات
  • سود خالص سالیانه: 65 میلیون تومان

دستگاه استخراج بیت کوین Whatsminer M31S

دستگاه بیت کوین از کجا بخریم؟ بررسی کامل

دستگاه بیت کوین Whatsminer M31S یکی از دستگاه‌های محبوب در زمینه استخراج ارزهای دیجیتال است. این دستگاه در سال 2020 عرضه شد و از جمله ویژگی‌های آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قیمت میانگین دستگاه به دلار: 1800 دلار
  • میزان برق مصرفی در ماه: 3200 وات
  • قدرت هش: 70 تراهش بر ثانیه
  • سود خالص سالیانه: 32 میلیون تومان

دستگاه ماینر بیت کوین Avalon 1166

دستگاه بیت کوین از کجا بخریم؟ بررسی کامل

دستگاه بیت کوین Avalon 1166 یکی از دستگاه‌های تازه تولید شده توسط برند کنان است. از ویژگی‌های این دستگاه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قیمت میانگین دستگاه به دلار: 1550 دلار
  • میزان برق مصرفی در ماه: 3000وات
  • وزن دستگاه: 12 کیلوگرم
  • دارای 4 فن برای کولینگ داخلی
  • سود خالص سالانه: 20 میلیون تومان

درآمد دستگاه استخراج بیت کوین چقدر است؟

درآمد دستگاه‌های ماینر بیت کوین متفاوت است. حتی جالب است بدانید که درآمد دستگاه استخراج بیت کوین می‌تواند به شکل روزانه تغییر کند. سودآوری شما از ماینینگ به هزینه مصرف برق و نرخ هش شما بستگی دارد. شما امروزه می‌توانید از ماشین حساب‌های آنلاین مانند سایت whattomine.com استفاده کنید تا سودآوری خود را براساس متغیرهای مشخص، تخمین بزنید.

جرم دستگاه بیت کوین چیست؟

ممکن است در هنگام خوانش این مطلب علاقمند شده باشید تا وارد فضای استخراج بیت کوین شوید، اما در همین حین این سوال برایتان پیش آمده که جرم دستگاه بیت کوین چیست؟ عموما برای داشتن چنین دستگاهی، مجازات‌هایی از قبیل حبس از 6 ماه تا دو سال با جزای نقدی تعیین می‌شود. اما در حال حاضر نمی‌توان گفت که قانون مشخصی برای جرم انگاری ماینر بیت کوین وجود دارد.

جمع بندی نهای دستگاه های استخراج و ماینر ارز دیجیتال

فعالیت در حوزه استخراج ارزهای دیجیتال ممکن است جالب به نظر برسد، اما نیاز به رعایت برخی از اصول دارد. در صورتی‌که شما یکسری از اصول را رعایت نکنید ممکن است دستگاه شما آسیب جدی ببیند و سودآوری شما کاهش پیدا کند.

پس پیشنهاد می‌کنیم پیش از ورود به این حوزه و خرید دستگاه ماینر، اطلاعات کافی و جامع را کسب کنید. در این مطلب تلاش کردیم تا به شکل کامل شما را با دستگاه بیت کوین آشنا کنیم. اگر سوال یا تجربه‌ای در این زمینه دارید خوشحال می‌شویم تا در بخش کامنت‌ها برای ما بنویسید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402