معرفی انیمه خانواده جاسوس (Spy x Family) ؛ داستان، شخصیت‌ها و نمرات

انیمه خانواده جاسوس
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

چه طرفدار انیمه باشید یا نه، نام انیمه خانواده جاسوس را شنیده‌اید. این روزها انیمه spy x family بسیار سروصدا کرده است. برای آشنایی بیشتر با این انیمه تا انتها با ما همراه باشید.

انیمه جاسوس × خانواده یکی از انیمه‌های پر طرفدار این روزها است. شخصیت‌های بامزه، داستانی خارق العاده و آرتی جذاب، همه و همه در کنار هم سبب محبوبیت بیش از اندازه این انیمه شده‌اند. این انیمه براساس یک مجموعه مانگای ژاپنی ساخته شده که توسط تاتسویا اندو «Tatsuya Endo» نوشته و تصویرگری شده است.

انیمه سریالی جاسوس × خانواده توسط استودیو Wit Studio و CloverWorks در آوریل 2022 در TV Tokyo و ایستگاه‌های وابسته به آن پخش شد و توسط Muse Communication در آسیا و Crunchyroll در سراسر جهان نیز منتشر شد. تعداد قسمت های انیمه خانواده جاسوس ۱۲ قسمت ۲۵ دقیقه‌ای است. فصل دوم آن نیز قرار است در اکتبر 2023 پخش شود و تاریخ اکران انیمه سینمایی آن با نام Spy × Family Code: White ۲۲ دسامبر ۲۰۲۳ پخش خواهد شد.

در این مقاله به معرفی انیمه Spy x Family پرداخته‌ایم. اگر کنجکاو هستید که درباره داستان و شخصیت های انیمه خانواده جاسوس بیشتر بدانید تا انتهای این مقاله از پلازا با ما همراه باشید.

فهرست مطالب

داستان انیمه خانواده جاسوس

انیمه خانواده جاسوس

داستان انیمه خانواده جاسوس از این قرار است که به منظور حفظ صلح بین کشورهای رقیب وستالیس «Westalis» و اوستانیا «Ostania»، یک مامور وستالیایی با نام رمزی «گرگ و میش» وظیفه جاسوسی از دونوان دزموند «Donovan Desmond»، رهبر حزب وحدت ملی در اوستانیا را بر عهده گرفت. با این حال، به دلیل منزوی بودن دزموند، تنها راهی که گرگ و میش می‌تواند به او نزدیک شود این است که کودک یتیمی به نام آنیا «anya» را به فرزندی قبول کرده و او را در همان مدرسه خصوصی که پسران دزموند درس می‌خوانند ثبت نام کرده و به عنوان والد، با او دیدار کند. همچنین به عنوان روانپزشک در بیمارستان برلینت «Berlint» نیز مشغول به کار می‌شود.

برای انجام این کار و درست کردن تصویر یک خانواده شاد، او نام مستعار لوید فورجر «Loid Forger» را برای خود انتخاب کرده و با زنی به نام یور بریار «Yor Briar» ازدواج می‌کند. با این حال، نمی‌داند که آنیا می‌تواند ذهن‌ها را بخواند و یور نیز در واقع یک قاتل حرفه‌ای است. نه لوید و نه یور از هویت واقعی یکدیگر آگاه نیستند و هیچکدام نمی‌دانند آنیا حرفه واقعی آن‌ها را می‌داند. علیرغم تمام این موارد، مامور جاسوس ما باید یاد بگیرد که نقش یک پدر و شوهر عالی و کامل را بازی کند تا بتواند ماموریت خود را انجام دهد.

شخصیت های انیمه خانواده جاسوس

انیمه Spy x Family

شخصیت پردازی در انیمه خانواده جاسوس بسیار عالی انجام شده است. تمامی شخصیت‌ها علیرغم داشتن حرفه‌ای خشن و جدی، در کنار هم بسیار بامزه و دوست داشتنی به نظر می‌رسند. سعی آن‌ها در پنهان کردن شخصیت‌های واقعیشان، ماجراهای بامزه‌ای را رقم می‌زند. اسم شخصیت های انیمه خانواده جاسوس به شرح زیر است:

لوید فورجر (Loid Forger)

معرفی انیمه Spy x Family

صدا پیشگی لوید را تاکویا اگوچی «Takuya Eguchi» برعهده دارد. همانطور که در خلاصه انیمه Spy x Family ذکر کردیم، او جاسوسی از کشور وستالیس است که مهارت‌های بیشماری از جمله رزمی‌کاری، به خاطر سپردن و تحلیل سریع اطلاعات، دارد. همچنین به خوبی قادر است برای هر ماموریت چهره خود را تغییر دهد. دلیل این که او این شغل را برای خود انتخاب کرد این بود که دوست داشت دنیایی بسازد که در آن کودکان در آرامش زندگی کنند.

او به آرامی آن چهره نرم و انسانی خود را، بدون در نظر گرفتن شغل جاسوسی خود، برای خانواده‌اش آشکار می‌کند و با گذشت زمان، به گونه‌ای خود را پرورش می‌دهد تا بتواند صادقانه از آن‌ها مراقبت کند، اگرچه این موضوع را نمی‌پذیرد.

شخصیت لوید در انیمه Spy x Family با پدر و مادرش در لوون، وستالیس، شهری نزدیک به مرز اوستانیا زندگی می‌کرد. او با شروع جنگ، پدر و مادر و دوستان نزدیکش را از دست داد. او با نام جعلی در آکادمی جاسوسی ثبت نام کرد و تحت آموزش‌های سختگیرانه سیلویا شروود «Sylvia Sherwood» قرار گرفت و توانست مهارت‌های جاسوسی زیادی را کسب کند.

آنیا فورجر (Anya Forger)

بررسی انیمه جاسوس × خانواده

دوبلور آنیا، آتسومی تانزاکی «Atsumi Tanezaki» است. آنیا یک کودک ۴ یا ۵ ساله با مهارت‌ ذهن خوانی است. او بعد از این که می‌فهمد لوید به دنبال یک کودک شش ساله برای ماموریت خود است، به دروغ خود را شش ساله جا می‌زند. آنیا اصلا درس خواندن را دوست ندارد، اما برای این که بتواند در آکادمی ادن موفق شود، مجبور است سخت تلاش کند.

آنیا مهارت ذهن خوانی خود را از لوید و یور مخفی می‌کند؛ زیرا خانواده‌ای که پیدا کرده است را دوست دارد و نمی‌خواهد آن‌ را از دست دهد. در طول داستان انیمه جاسوس × خانواده او همیشه در تلاش است که به لوید در انجام ماموریتش کمک کند.

یور فورجر (Yor Forger)

اسم شخصیت های انیمه خانواده جاسوس

یور فورجر یکی از کاراکتر های انیمه خانواده جاسوس بوده که در واقع، یک قاتل حرفه ای 27 ساله با نام مستعار «پرنسس خار» است. او در تلار برلینت به عنوان پیشخدمت مشغول به کار است. یور بدون اطلاع از پیشینه واقعی لوید با ازدواج جعلی او موافقت می‌کند، زیرا زنان جوان مجرد مظنون به جاسوسی هستند.

یور به عنوان یک قاتل زن، بسیار قوی و سرسخت است. او مهارت‌های بسیار زیادی دارد؛ به عنوان مثال، می‌تواند به یک ماشین درحال حرکت لگد بزند، از زخم گلوله جان سالم به در ببرد، تخته برش را برش دهد و در برابر سم‌های کشنده مقاومت کند. او همچنین در نبرد تن به تن خبره است و می‌تواند اهداف را با تکنیک نقطه فشار خود فلج کند، با تکنیک نیزه‌ای خود به بدن انسان ضربه بزند و به لوید در مبارزاتش کمک کند. یور در هنگام مبارزه‌ها جدی، وحشی و ترسناک است، اما در زندگی روزمره، بسیار دلسوز و مهربان است و همچنین رسمی صحبت می‌کند.

همچنین بخوانید :

دامیان دزموند (Damian Desmond)

داستان انیمه خانواده جاسوس

در بررسی انیمه جاسوس × خانواده نمی‌توان از شخصیت بامزه دامیان گذشت. دامیان دزموند، فرزند دونوان دزموند است و صداپیشگی او را ناتسومی فوجیوارا «Natsumi Fujiwara» برعهده دارد. از آنجایی که پدرش اقتدار زیادی دارد، دامیان سخت تلاش می کند تا توجه و تایید پدرش را جلب کند. او بسیار درسخوان و باهوش است و به تاریخ نیز علاقه خاصی دارد. دامیان به قدری در درس کوشا است که موفق به کسب رتبه دوم کلاس می‌شود. او قبلا زیاد با آنیا خوش‌رفتار نبود، اما به تدریج در اثر اتفاقات مختلفی که بین آن دو افتاد، رفتارش را تغییر داد و حتی احساسات خاصی نسبت به آنیا پیدا کرد.

حقایق و فکت های جالب انیمه خانواده جاسوس

انیمه خانواده جاسوس

در ادامه حقایقی از این انیمه را برای شما آشکار می‌کنیم که ممکن است ندانید!

دلیل انتخاب کشورهای این انیمه

کشورهای اوستانیا (Ostania) و وستالیس (Westalis) به وضوح بر اساس دو کشور آلمان شرقی و غربی در دوران جنگ سرد انتخاب شده‌اند. پس چرا اندو نام اصلی این کشورها را در داستان ذکر نکرده است؟

اندو، مانگانویس این اثر در این باره گفت: وقتی صحبت از جاسوسی می‌شود، به دوران جنگ سرد فکر می‌کنید. اگر می‌خواستمکشورهایی که واقعا وجود داشتند را ذکر می‌کردم داستان محدود می‌شد. بنابراین، تنها اشاره کوتاهی به این موضوع کردم.

آنیا و جیمز باند

آنیا همان دختر بامزه خانواده جاسوس است که پدر و مادر متظاهرش از توانایی ذهن خوانی و تله‌پاتی او بی‌خبرند. آنیا در یک سازمان تحت آزمایش انسانی قرار داشته است و قدرت‌هایش را نیز مدیون آن آزمایشات عجیب و غریب است. در آن سازمان سری، او را با نام 007 می‌شناختند. طرفداران جیمز باند بلافاصله بعد از شنیدن این شماره، متوجه می‌شوند که این کد جاسوسی جیمز باند است.

فرانکی، عموی آنیا

مخاطبان فرانکی را خبرچین لوید می‌دانند. او با خانواده لوید بسیار مهربان است و شخصیتی بسیار بامزه دارد. اما چیزی که شما از آن بی خبرید این است که اندو مانگانویس انیمه خانواده جاسوس، در ابتدا قصد داشت فرانکی را به عنوان عموی آنیا معرفی کند. اما این اتفاق هیچ‌گاه نیافتاد. فرانکی در حال حاضر به عنوان یک عموی آرام و عجیب و غریب برای آنیا عمل می‌کند. اگر یک پیوند بیولوژیکی واقعی وجود داشت، شاید مخاطب می‌توانست شاهد ایجاد رابطه عمیق‌تری بین این دو باشد.

فامیل خانواده جاسوس

مهمه خانواده جاسوس را با نام فورگر می‌شناسند. فورگر یک نام خانوادگی واقعی است، اگرچه چندان رایجی نیست. اما اندو فقط به صورت تصادفی یک نام غربی را انتخاب نکرد. نام فورگر، به معنی جعل‌کننده است؛ نامی عالی برای یک خانواده جعلی.

فصل دوم انیمه خانواده جاسوس

فصل اول این انیمه با توجه و استقبال بسیار زیادی از سوی مخاطبان مواجه شد. به همین دلیل استودیو سازنده آن، استودیو Wit که یکی از بزرگ‌ترین توید کنندگان انیمه در دنیا است، اعلام کرد که فصل دوم آن نیز در تاریخ 7 اکتبر 2023 (15 مهر 1402) اکران خواهد شد. این خبر طرفداران این انیمه را بسیار هیجان‌زده کرده است.

فصل دوم انیمه خانواده جاسوس این بار هم ماجراهای خانواده لوید فورگر را رعایت می‌کند؛ کسانی که نباید هویت اصلی خود را برای هم فاش کنند. فصل اول دارای 25 اپیزود بود و انتظار می‌رود فصل دوم آن نیز دارای همین تعداد قسمت باشد.

نمرات انیمه خانواده جاسوس

بررسی انیمه جاسوس و خانواده

انیمه خانواده جاسوس در همان روزهای اول انتشارش مانند بمب بین اوتاکوها صدا کرد. این انیمه که دارای صحنه‌های مبارزه و همچنین صحنه‌های کمدی و طنز بسیاری است، می‌تواند هر کسی را مجاب کند در یک روز آن را به اتمام برساند. انیمه Spy x Family توانسته در بخش‌ها مختلفی از جمله بهترین صداپیشه، بهترین شخصیت زن و مرد سال، بهترین زوج سال، بهترین آهنگ تیتراژ و غیره موفق به کسب جایزه شود.

استقبال مخاطبین از این انیمه در حدی بود که در سایت imdb امتیاز 8.5 از 10 را به آن داده‌اند. همچنین در سایت محبوب اوتاکوها، یعنی myanimelist، نیز نمره 8.64 را به خود اختصاص داده است. از نظر مخاطبین انیمه خانواده جاسوس در ژانرهای کمدی و زندگی روزمره، بهترین انیمه سال ۲۰۲۲ شناخته شده است. تمام این جایزه‌ها و نظرات می‌توانند شما را به دانلود انیمه Spy x Family ترغیب کنند.

کلام آخر

بررسی انیمه جاسوس و خانواده تا اینجا به پایان رسید. همانطور که در این مقاله ذکر کردیم، این انیمه جزو پرطرفدارترین انیمه‌های سال ۲۰۲۲ شناخته شده است. برای پی بردن به این مساله کافی است تیزر انیمه Spy x Family را تماشا کنید. از این که در بررسی انیمه خانواده جاسوس با ما همراه بودید، سپاسگزاریم.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران2 دیدگاه
avatar
L.a.v.i.n
.
10 مهر 1402، 15:29
پاسخ
0
8
عالی هست
avatar
نگار
.
09 مهر 1402، 21:34
پاسخ
2
17
این انیمه خیلی فوق‌العاده هست ❤️😍هم خنده‌ داره هم گاهی اوقات اکشن میشه و شخصیت ها خیلی جالب هستن مخصوصا لوید فورجر ❤️😍😍😍😍
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402