معرفی فیلم عروس خیابان فرشته ؛ تاریخ اکران، داستان و بازیگران

  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

فیلم عروس خیابان فرشته یکی از جدیدترین فیلم‌های سینمایی ایران است که در اواخر سال 1401 اکران خود را شروع کرد. در این مقاله قصد داریم ضمن معرفی فیلم سینمایی عروس خیابان فرشته، آن را بررسی کنیم

فیلم عروس خیابان فرشته با نام سابق عروس هندی اثری ایرانی به کارگردانی مهدی خسروی است. فیلمنامه این اثر نیز به قلم الهه زارع بر اساس طرحی از مجتبی متولی نوشته شده است. همچنین محمدرضا شریفی‌نیا تهیه‌کنندگی این فیلم را برعهده داشته است. ژانر فیلم عروس خیابان فرشته اجتماعی، کمدی و خانوادگی است و در آن بازیگران معروف ایرانی چون مهراوه شریفی‌نیا، محمدرضا شریفی‌نیا، عاطفه رضوی، پوریا پورسرخ و شقایق فراهانی به ایفای نقش پرداخته‌اند. مدت زمان فیلم عروس خیابان فرشته 90 دقیقه است. در این مقاله از پلازا به معرفی فیلم عروس خیابان فرشته می‌پردازیم و این فیلم ایرانی را از جنبه‌های مختلف بررسی خواهیم کرد.

فهرست مطلب:

تاریخ اکران فیلم عروس خیابان فرشته

فیلم سینمایی عروس خیابان فرشته

عروس خیابان فرشته محصول سال 1399 بوده و ابتدا در بهمن سال 1399 در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر به نمایش گذاشته شد. فیلم سینمایی عروس خیابان فرشته پس از دو سال در تاریخ 24 اسفند 1401 در سینماهای سراسر ایران در کنار فیلم‌های غریب، ملاقات با جادوگر و فیلم کمدی فسیل برای اکران نوروزی سال 1402 روی پرده رفت. این اثر در تاریخ 15 تیر 1402 بر روی پلتفرم فیلیمو برای اکران آنلاین قرار گرفت. اگر سوال شما این باشد که فیلم عروس خیابان فرشته چند دقیقه است؟ باید بگوییم دیدن این اثر 100 دقیقه طول می‌کشد.

داستان فیلم عروس خیابان فرشته

داستان فیلم عروس خیابان فرشته / فیلم ایرانی عروس خیابان فرشته

داستان فیلم ایرانی عروس خیابان فرشته درباره خانواده مهاجر یا رضا و پری است که دو فرزند به نام‌های پریسا و پدرام دارند. آنها در خانه‌ای بزرگ و مجلل واقع در خیابان فرشته زندگی می‌کنند که متعلق به برادر پری، پرویز، است. پرویز پس از 15 سال اکنون با همسر هندی خود گیتا به ایران بازگشته و قصد تخریب خانه را دارد تا آن را تبدیل به یک برج کند. حال خانواده مهاجر به هر قیمتی شده با استفاده از روش‌های معقول و غیرمعقول، قصد دارند پرویز را از این کار منصرف کنند. حال سرانجام آنها چه خواهد شد؟

بازیگران عروس خیابان فرشته

محمدرضا شریفی‌نیا تهیه‌کننده و بازیگر فیلم اعلام کرد که با ساخت آن سعی کرده‌اند یک اثر کمدی خوب که گاهی به برخی مسائل و مشکلات اجتماعی اشاره می‌کند تولید کنند که علاوه بر نقد اوضاع جامعه، سرگرم‌کننده و جالب هم باشد. مهدی خسروی کارگردان فیلم عروس خیابان فرشته نیز معتقد است که این فیلم پتانسیل بالایی برای فروش داشته و در نهایت از عملکرد خود و گروهش برای تولید این اثر راضی است. در ادامه با برخی از هنرپیشه های فیلم ایرانی عروس خیابان فرشته آشنا شده و بیوگرافی آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

مهراوه شریفی‌نیا در نقش پریسا مهاجر

فیلم عروس خیابان فرشته

مهراوه شریفی‌نیا بازیگر ایرانی متولد 29 فروردین 1360 است. او در رشته موسیقی کلاسیک از دانشگاه هنر تهران فارغ‌التحصیل شده و ساز تخصصی او پیانو است. مهراوه شریفی‌نیا کار خود را با ایفای نقش در فیلم دزد عروسک‌ها محصول سال 1368 آغاز کرد و با بازی در نقش فریده در سریال ماورالطبیعه روز حسرت محصول سال 1387 شناخته شد.

آثار دیگر مهراوه شریفی‌نیا عبارتند از: فیلم یک سطر واقعیت محصول سال 1389، فیلم یک عاشقانه ساده محصول سال 1390، فیلم قصه عشق پدرم محصول سال 1391، فیلم پرسه در حوالی من محصول سال 1395، فیلم درخونگاه محصول سال 1396، فیلم گورکن محصول سال 1398، سریال تاریخی معمای شاه محصول سال 1394، سریال اجتماعی و خانوادگی بر سر دوراهی محصول سال 1398، سریال درام اجتماعی آکتور محصول سال 1401 و سریال درام سرگیجه محصول سال 1401.

محمدرضا شریفی‌نیا در نقش محمدرضا مهاجر

فیلم سینمایی عروس خیابان فرشته

محمدرضا شریفی‌نیا بازیگر، دستیار کارگردان، مشاور کارگردان و برنامه‌ریز ایرانی متولد 25 خرداد 1334 است. او با آزیتا حاجیان بازیگر ایرانی ازدواج کرد و مهراوه شریفی‌نیا و ملیکا شریفی‌نیا فرزندان این دو بازیگر ایرانی هستند. شریفی‌نیا برای اولین بار با بازی در فیلم پری محصول سال 1373 و سریال تاریخی امام علی محصول سال 1375 شناخته شد.

از دیگر آثار محمدرضا شریفی‌نیا می‌توان به فیلم کمدی سه بیگانه محصول سال 1393، فیلم کمدی آس و پاس محصول سال 1394، فیلم کمدی ثبت با سند برابر است محصول سال 1394، فیلم کمدی خالتور محصول سال 1396، فیلم داش آکل محصول سال 1396، فیلم ماموریت غیرممکن محصول سال 1397، فیلم کمدی زن ها فرشته‌اند 2 محصول سال 1398، سریال تاریخی معمای شاه محصول سال 1394، سریال اجتماعی، اکشن و امنیتی گاندو محصول سال 1398 و سریال تاریخی و عاشقانه خاتون محصول سال 1400 اشاره کرد.

عاطفه رضوی در نقش پری (همسر محمدرضا مهاجر)

هنرپیشه‌های عروس خیابان فرشته

عاطفه رضوی بازیگر و گریمور ایرانی متولد 15 اسفند 1347 است. او خواهر بهروز رضوی صداپیشه و مجری ایرانی و همسر حسین پاکدل بازیگر، کارگردان، نویسنده، تهیه‌کننده و نمایشنامه نویس ایرانی است. عاطفه رضوی بیشتر در تئاتر و به عنوان گریمور فعالیت کرده است. او همچنین نقش مهتاب را در سریال سیاسی، تاریخی و درام عاشقانه کیمیا محصول سال 1394 بازی کرده است.

آثار دیگر عاطفه رضوی عبارتند از: سریال مذهبی رویای ناتمام محصول سال 1382، سریال درام شکرانه محصول سال 1386، سریال جاسوسی آینه‌های نشکن پسند محصول سال 1387، سریال کمدی و اجتماعی میلیاردر محصول سال 1390، فیلم قصه‌ها محصول سال 1390، سریال سال‌های ابری محصول سال 1393، سریال پرستاران محصول سال 1395، سریال احضار روح محصول سال 1397 و سریال عاشقانه و تاریخی خاتون محصول سال 1400.

پوریا پورسرخ در نقش ساسان (همسر سابق پریسا)

بازیگران عروس خیابان فرشته

پوریا پورسرخ بازیگر ایرانی متولد 4 تیر 1356 است. او با بازی در سریال سیاسی و تاریخی فرار بزرگ محصول سال 1384 اولین کار بازیگری خود را آغاز کرد. او برای ایفای نقش در فیلم روز سوم محصول سال 1386 نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد در بیست و پنجمین جشنواره فجر شد. پورسرخ در سریال سیاسی، تاریخی و درام عاشقانه کیمیا محصول سال 1394، فیلم آناهیتا محصول سال 1387، فیلم عیار 14 محصول سال 1387 و فیلم تاریخی و مذهبی روز رستاخیز محصول سال 1392 به ایفای نقش پرداخته است. او همچنین نقش آقای الف را در اولین فیلم سه بعدی ایرانی یعنی فیلم آقای الف محصول سال 1391 بازی کرده است.

سریال درام اجتماعی و خانوادگی برف بی‌صدا می‌بارد محصول سال 1400، سریال معمایی شب‌های مافیا محصول سال 1400، فیلم کمدی و اجتماعی آخرین سرقت محصول سال 1389، فیلم لامپ 100 محصول سال 1392، فیلم عاشق‌ها ایستاده می‌میرند محصول سال 1392، فیلم عشق و جنون محصول سال 1394، فیلم به وقت خماری محصول سال 1396، فیلم کمدی سلام علیکم حاج آقا محصول سال 1397، فیلم چشم و گوش بسته محصول سال 1398 و فیلم کمدی و عاشقانه تک‌خال محصول سال 1399 از دیگر آثار پوریا پورسرخ هستند.

شقایق فراهانی در نقش پدیده (فالگیر)

فیلم ایرانی عروس خیابان فرشته

شقایق فراهانی بازیگر ایرانی متولد 2 مرداد 1351 است. او فرزند بهزاد فراهانی و فهیمه رحیم‌نیا و همچنین خواهر بزرگتر گلشیفته فراهانی، بازیگر ایرانی و آذرخش فراهانی سرپرست، نوازنده، ترانه‌سرا و خواننده گروه موسیقی کوچ نشین است. او اولین کار سینمایی خود را با بازی در فیلم لیلا محصول سال 1376 آغاز کرد. شقایق فراهانی در طول حرفه بازیگری خود پرکار بوده و منتقدین بازی او را در فیلم سینمایی چتری برای دو نفر محصول سال 1380، فیلم پروانه‌ای در باد محصول سال 1382 و سریال تاریخی کلاه پهلوی محصول سال 1391 تا 1392 تحسین می‌کنند.

سریال معمایی انقلاب زیبا محصول سال 1393، فیلم عاشقانه و خانوادگی نیمه شب اتفاق افتاد محصول سال 1394، سریال کمدی و پلیسی فوق سری محصول سال 1394، فیلم قرارمون پارک شهر محصول سال 1395، فیلم پشت دیوار سکوت محصول سال 1395، فیلم آزاد به قید شرط محصول سال 1395، فیلم سال دوم دانشکده من محصول سال 1396، فیلم کمدی کلوپ همسران محصول سال 1397، فیلم سلفی با رستم محصول سال 1398، فیلم گل به خودی محصول سال 1399 و سریال درام و تاریخی گیلدخت محصول سال 1401 از دیگر آثار شقایق فراهانی هستند.

علیرضا جعفری در نقش پدرام مهاجر

فیلم ایرانی عروس خیابان فرشته

علیرضا جعفری بازیگر جوان ایرانی در 5 اردیبهشت 1373 به دنیا آمد. او با فیلم تلویزیونی دیوار کاه‌گلی بازیگری را شروع کرد و با بچه‌های خیابان راه خود را ادامه داد. این هنرپیشه در کودکی در آثار گوناگونی ایفای نقش داشت و توانست با فیلم مهمان مامان، سریال‌های متهم گریخت و صیام و تیام معروف شود. آقای جعفری با ایفای نقش در سریال خانم و آقای سنگی و همچنین سایه‌بان و کتونی زرنگی در بزرگسالی خود توجه‌ها را جلب کرد. او اخیرا با حضور در سریال نوبت لیلی و سوران توانسته وارد مرحله حرفه‌ای بازیگری خود شده است.

سام نوری در نقش پرویز

فروش فیلم سینمایی عروس فرشته

سام نوری هنرپیشه ایرانی در 21 شهریور 1353 به دنیا آمد. او فرزند کشتی‌گیر ایرانی آقای حسین نوری است و بازیگر ایرانی سینمای پیش از انقلاب محمدعلی فردین دایی او است. این هنرپیشه نخست با سریال مرد دوهزار چهره وارد عرصه بازیگری شد و با نقش فرنچ السلطنه سریال قهوه تلخ دیده شد. آقای نوری در چند سریال دیگر مهران مدیری نیز حضور پیدا کرد. از کارهای دیگر او باید به سریال‌های شهرزاد (1396)، لیسانسه‌ها (1398)، گاندو ۲ (1400)، خون‌سرد (1401)

سایر بازیگران فیلم سینمایی عروس فرشته عبارتند از:

  • فهیمه رحیمیان
  • حسام نواب صفوی
  • کمند امیرسلیمانی
  • رامین ناصرنصیر
  • فهیمه رحیم‌نیا
  • مجتبی شفیعی
  • ملودی موسوی
  • تارا عطار
  • هلیا امامی

نقد فیلم عروس خیابان فرشته

در این بخش با بررسی این فیلم همراه شما هستیم‌. این فیلم داستانی ساده و قابل لمس دارد و در کنار آنها از بازیگران خوبی نیز استفاده کرده است. فضایی صمیمی بین بازیگران برقرار شده است و ایفای نقش‌ها تاثیرگذار هستند. البته بار کمدی این اثر کمتر از یک فیلم با محوریت طنز است که این امر نیز کاملا طبیعی به نظر می‌رسد. پایان‌بندی منطقی است و همچنین شاهد صحنه‌های هجو و سخنان زشت در آن نبودیم. در مجموع با نگاهی به نظرات درباره عروس خیابان فرشته درمی‌یابیم که با فیلمی درخور تماشا روبه‌رو هستیم.

همچنین با توجه به فروش فیلم سینمایی عروس فرشته می‌توانیم بفهمیم که مخاطبان هم از آن استقبال کرده‌اند. این اثر فروشی حدودا 10 میلیارد تومانی داشت و همچنین اکنون در فیلیمو اکران آنلاین می‌شود.

دانلود فیلم عروس خیابان فرشته / نقد فیلم عروس خیابان فرشته

ممنون از اینکه تا پایان این مطلب همراه ما بودید. در این مقاله به بررسی فیلم عروس خیابان فرشته پرداختیم. این فیلم سینمایی در ژانر اجتماعی، کمدی و خانوادگی ساخته شده و از حضور بازیگران مشهوری چون مهراوه شریفی‌نیا، محمدرضا شریفی‌نیا، عاطفه رضوی، پوریا پورسرخ و شقایق فراهانی بهره می‌برد. نظر شما درباره این اثر چیست؟ آیا تریلر فیلم عروس خیابان فرشته را دیده‌اید؟ آیا قصد تماشا و دانلود فیلم عروس خیابان فرشته را دارید یا پیش‌تر آن را در سینما تماشا کرده‌اید؟ نظرتان درباره داستان و بازیگران این فیلم چیست؟ منتظر خواندن نظرات شما در بخش دیدگاه‌ها هستیم.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402