معرفی انیمه دورورو؛ داستان، شخصیت‌ها و نمرات

انیمه دورورو
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

انیمه دورورو را می‌توان در یک کلمه «شاهکار» توصیف کرد. این انیمه که توانسته طرفداران پروپاقرصی از تمام سنین داشته باشد، در این مقاله به طور کامل معرفی و شرح داده شده است. برای شناختن انیمه Dororo تا انتها با ما همراه باشید.

انیمه دورورو یک مجموعه تلوزیونی است که در سال 2019 توسط استودیوهای معروف MAPPA و Tezuka Productions ساخته شد. این انیمه برگرفته از مانگایی با همین نام و نوشته اوسامو تزوکا «Osamu Tezuka» است. ژانر انیمه Dororo خانوادگی، اکشن، ماجراجویی و فانتزی است.

انیمه دورورو نسخه قدیمی‌تری نیز دارد که در سال 1969 ساخته شده بود. در نسخه قدیمی‌تر انیمه Dororo از چندین منبع الهام گرفته شده بود، اما اساس اصلی داستان به مانگا وفادار ماند. به عنوان مثال، نقش اصلی آن، بسیار ضعیف‌تر از شخصیتی که توسط تزوکا در مانگا نوشته شده بود.

نسخه جدید آن به کارگردانی کازوهیرو فوروهاشی «Kazuhiro Furuhashi» با استقبال خوبی از سوی منتقدان انیمه مواجه شد و اغلب آن را به عنوان یکی از بهترین انیمه‌های سال 2019 معرفی‌کردند. کاراکترهای انیمه Dororo اغلب مورد تحسین قرار می‌گرفتند و همچنین نحوه رشد آن‌ها در کنار هم، توانست هم منتقدین و هم مردم را راضی کند. در این مقاله به معرفی انیمه دورورو پرداخته‌ایم، با ما همراه باشید.

فهرست مطالب

داستان انیمه دورورو

معرفی انیمه دورورو

تعداد قسمت های انیمه دورورو  24 قسمت 24 دقیقه‌ای است. داستان انیمه Dororo نیز از این قرار است که در دوره سنگوکو «Sengoku»، یک ارباب سامورائی اعضا و اندام‌های پسر تازه متولد شده‌اش را در ازای آبادانی و سعادت مردمانش پیشکش دوازده شیطان می‌کند. این کودک که فاقد هرگونه اندام و حتی پوستی است توسط ندیمه او در رودخانه رها شده تا بمیرد. اما توسط دکتر جوکای « Jukai» که متخصص درست کردن اندام‌های مصنوعی است، پیدا شده و نجات پیدا می‌کند.

حس عشق به زندگی در این نوزاد، جوکای را وادار به پذیرفتن او و پرورش دادنش می‌کند. او نام کودک را هیاکیمارو «Hyakkimaru» می‌گذارد. هنگامی که هیاکیمارو بزرگ می‌شود، با وجود نداشتن اندام‌های مختلف به چنان مهارتی در شمشیرزنی می‌رسد که دست به شکار و کشتن شیاطین می‌زند.

او پس از شکست دادن اولین دشمن خود، نوجوان اکنون توانایی خود را در احساس درد دوباره به دست می‌آورد. هیاکیمارو می‌فهمد که اگر شیاطینی که بدنش را ربوده‌اند، بکشد می‌تواند دوباره بدنش را پس بگیرد. جوکای می‌پذیرد که هیاکیمارو را به چنین سفر سخت و پرماجرایی بفرستد. در طول راه، هیاکیمارو با کودکی به نام دورورو «Dororo» آشنا می‌شود. دورورو که هیاکیمارو را همانند برادر بزرگ‌تر خود دوست دارد تصمیم می‌گیرد او را دنبال کند و به او کمک می‌کند که بتواند بهتر زندگی کند و راحت‌تر با شیاطین مبارزه کند.

آشنایی این دو با هم سبب تغییر کردن زندگی هر دوی آن‌ها می‌شود. دورورو یاد می‌گیرد که چگونه شجاع‌تر باشد و در مقابل، به هیاکیمارو نیز یاد می‌دهد چگونه با دیگران ارتباط برقرار کرده و معنی داشتن خانواده را بچشد. سفر هیاکیمارو و دورورو درکنار هم ماجراهای فوق العاده و زیبایی را به وجود می‌آورد که تلفیقی از غم، شادی، هیجان و از خود گذشتگی است.

شخصیت های انیمه دورورو

شخصیت های انیمه دورورو

شخصیت های انیمه دورورو به صورت بسیار زیبا به تصویر کشیده شده‌اند. این انیمه دارای شخصیت‌هایی فوق العاده قوی و شکست ناپذیری است. در نقد انیمه دورورو همیشه شخصیت‌ها از هر لحاظ مورد تایید و تحسین منتقدین قرار گرفته‌اند. در ادامه این کاراکتر‌های انیمه Dororo را شرح خواهیم داد:

هیاکیمارو (Hyakkimaru)

کاراکترهای انیمه Dororo

ویس اکتور شخصیت اصلی داستان هیروکی سوزوکی «Hiroki Suzuki» است. هیاکیمارو 16 سال دارد و یک سامورایی بسیار خبره با مهارت‌هایی چشم‌گیر است. او پسر ارشد کاگمیتسو دایگو «Kagemitsu Daigo» و بانو نوی نو کاتا «Nui no Kata» بوده و از بچگی توسط پدر و مادرش رها می‌‌شود. او بدون هیچ اندامی به دنیا می‌آید و از کودکی توانایی دیدن، شنیدن، بوییدن و حتی احساس درد را هم ندارد. او به همراه دورورو به سفری طولانی می‌رود تا بتواند بدنش را از 48 شیطانی که با پدرش قرارداد بسته‌اند، پس بگیرد.

هیاکیمارو یکی از بهترین کارکترها دربین تمام کارکترهای انیمه‌ای است. نشان دادن ویژگی‌های شخصیتی او به هیچ عنوان برای نویسنده و کارگردان انیمه دورورو کار آسانی نبود؛ زیرا هیاکیمارو نه توانایی صحبت دارد و نه حالت چهره‌اش تغییر می‌کند. با این وجود، شما با دانلود انیمه Dororo و تماشای آن می‌توانید تماما احساسات او را با گوشت و خون درک کنید.

دورورو (Dororo)

دانلود انیمه Dororo

ریو سوزوکی «Rio Suzuki» ویس اکتور این کارکتر دوست داشتنی است. دورورو یک دزد 11 ساله است که در طول سفر اتفاقی به هیاکیمارو می‌پیوندد. در ابتدا همه فکر می‌کنند که او یک پسربچه است، اما بعدها عکس این قضیه ثابت می‌شود. دورورو از این که هیاکیمارو جنسیت واقعی او را بفهمد، وحشت دارد. اما در مانگا اصلی و انیمه ای که در سال 1969 ساخته شد، به وضوح بیان شده که هیاکیمارو به این موضوع اهمیت خاصی نمی‌دهد؛ زیرا با توجه به نحوه درک او از محیط اطراف، نمی داند جنسیت واقعا چیست!

دورورو در یک خانواده راهزن به دنیا آمد و بزرگ شد. او زندگی شیرینی در کنار پدر و مارد و همراهان پدرش داشت، اما با گذشت زمان همه چیز تغییر کرد. این که سرگذشت دورورو چه بود و هدف او چیست، در طول داستان مشخص می‌شود که به نوبه خود بخش اسرارآمیز و جالب داستان نیز است.

کاگمیتسو دایگو (Kagemitsu Daigo)

نقد انیمه دورورو

نائویا اوچیدا «Naoya Uchida» صداپیشگی این شخصیت را برعهده دارد. هم‌خوانی صدای او با ویژگی‌های شخصیتی دایگو، یکی از جاذبه‌های این انیمه است. کاگمیتسو دایگو، پدر هیاکیمارو و فرماندار استان کاگا «Kaga» است. استان او درگیر خشکسالی، قحطی‌های مکرر و بیماری‌های همه‌گیر است به طوری که دایگو از ناچاری با معامله بدن کودکش، سعی در بهبود وضعیت مردمانش دارد.

کاگمیتسو دایگو شخصیتی مستبد و ظالم دارد. ولی در عین حال، حاضر است برای بهبود معیشت مردمان سرزمینش هر چیزی را فدا کند. در بررسی انیمه Dororo، دایگو را به عنوان یک شخصیت منفی به تصویر کشیده‌اند. اما از نظر برخی دیگر این که یک نفر را برای چندین نفر فدا کرد، کار منطقی به شمار می‌آید!

جوکای (Jukai)

تعداد قسمت های انیمه دورورو

جوکای همان پزشک و پدرخوانده هیاکیمارو است که او را معالجه و بزرگ می‌کند. آکیو اوتسوکا «Akio Ōtsuka» صداپیشه این کارکتر است. جوکای، هیاکیمارو را مانند پسر خود دوست دارد و هیاکیمارو نیز متعاقبا او را تنها خانواده خود می‌داند. به طوری که وقتی صدای خود را پس می‌گیرد و اندکی با معنی کلمات آشنا می‌شود، او را «مادر» خطاب می‌کند. در طول داستان با شخصیت مهربان و حمایتگر او بیشتر آشنا خواهید شد.

نمرات انیمه دورورو

کاراکترهای انیمه Dororo

زمان پخش انیمه دورورو در تاریخ 24 ژوئن 2019 اعلام شده بود. تریلر انیمه Dororo اندکی پیش از آن یعنی ۷ ژانویه همان سال منتشر شد. انیمه دورورو از همان روزهای اول انتشارش با استقبال بی نظیر مخاطبین روبرو شد و نمرات بالایی را در سایت‌ها و جشنواره‌های مختلف از آن خود کرد.

علاوه بر این‌ها، در سال ۲۰۲۰ شخصیت هیاکیمارو موفق به کسب جایزه‌های متعددی از جمله بهترین شخصیت سال و جایزه best boy نیز شد. ساتوشی ایواتاکی «Satoshi Iwataki» و «Hiroyuki Asada» نیز در همان سال موفق به دریافت جایزه بهترین شخصیت پردازی شدند. آهنگ پایانی آن نیز نامزد دریافت جایزه شد.

این جایزه‌ها تنها بخشی از افتخارات انیمه Dororo بودند. در واقع امتیازات انیمه دورورو که توسط مخاطبین به آن داده شده‌اند، می‌تواند شاهکار بودن آن را تایید کند. این انیمه در سایت محبوب MyAnimeList نمره 8.24 و در سایت imdb نیز نمره 8.3 را دریافت کند.

کلام آخر

در این مقاله به بررسی انیمه دورورو پرداخته ایم. این انیمه بسیاری از افراد را به انیمه دیدن علاقمند کرده است. چه اوتاکو باشید چه نباشید، این انیمه را تماشا کنید؛ چرا که جذابیت بی نظیر آن هر کسی را جذب میکند.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران1 دیدگاه
avatar
فاتنا
.
12 اردیبهشت 1402، 18:10
پاسخ
1
4
سلام عزیزم.من قلم شما رو خیلیییییی دوست دارم.بهمعرفی شما رفتم و این انیمه واقعا شاهکار و دیدم عاشقش شدم.شدیدا مفهومی و دلانگیز بود .بر خلاف سریال های بی محتوای امریکایی که این روزا پخش میشه. این خیلی مفهومی بود و من وبا ۲۸ سال سن میخکوب کرد.متشکرم از معرفی عالیت.
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402