چرا فصل بهار باید بریم شیراز؟

سفر به شهر شیراز در بهار
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

شهر شیراز یکی از پرطرفدارترین مقاصد در سفرهای ایرانگردی است و همواره جزو اولین مقاصدی است که گردشگران خارجی پس از ورود به ایران راهی آن می‌شوند. سفر به این شهر محبوب در هر فصل از سال هم که باشد دلچسب و خاطره‌انگیز است با این وجود بهترین زمان سفر به شیراز فصل بهار است. اگر قرار است به زودی از شهر شعر و ادب دیدن کنید و هنوز نمی‌دانید چرا فصل بهار بهترین فرصت برای سفر به شیراز است ادامه این مطلب را دنبال کنید تا دلیل آن را برایتان بیان کنیم.

سفر به شهر شیراز در بهار

هرچند شهر شیراز بیشتر به سبب جاذبه‌های تاریخی متنوع و ارزشمندش در میان گردشگران مطرح است اما طبیعت چشم‌نواز شیراز را که یکی از پررنگ‌ترین جاذبه‌های گردشگری آن بشمار می‌رود را نمی‌توان نادیده گرفت. در فصل بهار زیبایی‌های طبیعت در اغلب مقاصد گردشگری دوچندان می‌شوند و شیراز هم یکی از آن مقاصدی است که طبیعت دلفریب و زیبای آن بیش از پیش در این فصل تماشایی‌ می‌شود. در حقیقت با سفر به شیراز در فصل بهار می‌توان هر دو جنبه این مقصد گردشگری یعنی سیر در تاریخ و طبیعت‌گردی را یکجا و به‌طور همزمان تجربه کرد. بگذاریم از باغ‌های مشهور شهر شیراز به عنوان نمادی از طبیعت بی‌نظیر شیراز شروع کنیم. این باغ‌های تاریخی همواره مورد استقبال گردشگران قرار می‌گیرند با این حال بازدید از آن‌ها در فصل بهار حال و هوای دیگری دارد. باغ‌های شیراز در بهار به اوج سرسبزی و زیبایی می‌رسند و بوی درختان بهار نارنج از هر طرف به مشام می‌رسد. باغ دلگشای شیراز، باغ ارم و باغ نارنجستان قوام از جمله نمونه‌های باغ‌های تاریخی و دل‌انگیز شیراز هستند که به گردشگران تور شیراز در فصل بهار توصیه می‌شود تا به‌هیچ‌وجه از بازدید از آن‌ها غافل نشوند. در کنار این باغ‌های زیبا خانه‌های قدیمی شیراز نیز که در زمره جاذبه‌های تاریخی شهر به شمار می‌روند نیز در فصل بهار طبیعت دل‌انگیزی پیدا می‌کنند که تجربه بازدید از آن‌ها را جذاب‌تر از همیشه می‌کند.

آب و هوای شیراز در فصل بهار

بی‌تردید یکی از ملاک‌هایی که برای پیدا کردن بهترین زمان سفر به هر مقصد گردشگری مورد توجه قرار دارد شرایط آب و هوایی آن مقصد در فصل‌های مختلف سال است. از این منظر نیز بهترین زمان سفر به شیراز را می‌توان فصل بهار دانست. زیرا آب و هوای شیراز در بهار بیشتر خنک و مطبوع است. در واقع می‌توان گفت آب و هوای شیراز در فصل بهار تا حد زیادی از هر نظر ایده‌آل است. زیرا در این موقع از سال در شیراز خبری از سرمای سخت زمستان نیست و هنوز گرمای طاقت‌فرسای تابستان هم از راه نرسیده است. ناگفته نماند که در طول فصل بهار در بعضی از روزها شیراز شاهد بارش باران‌های بهاری است اما اغلب این باران‌ها شدت ندارند. بنابراین به راحتی می‌توانید از جاهای دیدنی شیراز که به‌طور رو باز هستند و طبیعت شهر بازدید کنید. در نتیجه اگر قصد دارید در طول فصل بهار به مسافرت بروید تردید نداشته باشید که تور شیراز یکی از بهترین گزینه‌های سفر به مقاصد داخلی در این فصل است.

سفر به شیراز در چه ماهی از فصل بهار بهتر است؟

همان‌طور که پیشتر هم اشاره شد فصل بهار بهترین زمان برای سفر و رزرو بلیط هواپیما شیراز محسوب می‌شود با این حال ممکن است قبل از آنکه اقدام به خرید بلیط هواپیما شیراز کنید تمایل داشته باشید تا بدانید کدام ماه از فصل بهار برای سفر به شیراز از همه بهتر است. همواره در آغاز فصل بهار و در واقع نیمه اول فروردین ماه به سبب همزمانی با تعطیلات نوروز شاهد بیشترین میزان تقاضا برای سفر به شیراز هستیم. بنابراین ازدحام مسافران در این دوران دور از انتظار نیست و این موضوع ممکن است برای بسیاری از گردشگران خوشایند نباشد. گذشته از آن اغلب گردشگرانی که با تور نوروزی شیراز سفر کرده‌اند در هنگام مراجعه به بناهای تاریخی شهر با صف‌های طولانی افرادی که در انتظار نوبت برای ورود به آن مکان دیدنی هستند رو به رو می‌شوند. در مقابل در ماه اردیبهشت با وجود تعداد زیاد گردشگران داخلی و خارجی که به شیراز سفر می‌کنند از شدت ازدحام جمعیت کمی کاسته می‌شود. از سوی دیگر در اردیبهشت ماه شرایط آب و هوایی شیراز همچنان دل‌پذیر است و طبیعت آن نیز هنوز در اوج زیبایی است. همه این‌ها سبب شده است تا ماه اردیبهشت را بهترین زمان برای شیرازگردی بدانند.

سفر به شیراز در چه ماهی از فصل بهار بهتر است؟

روز شیراز در فصل بهار

اگر از جمله مسافران همیشگی تور شیراز باشید حتما می‌دانید که روز ۱۵ اردیبهشت ماه به عنوان روز شیراز شناخته می‌شود. ناگفته نماند که علیرغم آنکه یک روز مشخص به عنوان روز بزرگداشت گردشگری شیراز مطرح شده است اما عموما در ماه اردیبهشت شیراز حال و هوای مخصوصی به خود می‌گیرد و در نیمه دوم ماه جشنواره‌ها و رویدادهای ویژه‌ای در شهر تدارک دیده می‌شود. بنابراین گردشگرانی که در این بازه زمانی با رزرو بلیط قطار شیراز سفر می‌کنند علاوه بر گشت و گذار در طبیعت شیراز و بازدید از مکان‌های تاریخی آن فرصت حضور در این جشنواره‌ها را نیز دارند. جشنواره بالن‌ها یکی از هیجان‌انگیزترین جشنواره‌هایی است که در این دوران در شیراز برگزار می‌شود. نمایشگاه عکس‌های قدیمی شیراز، نمایشگاه آثار خوشنویسی، نمایشگاه فرش و هنرهای مینیاتوری برخی از نمونه‌ رویدادهایی است که از نیمه دوم اردیبهشت ماه تا پایان ماه در این شهر برگزار می‌شوند.

هزینه‌های سفر به شیراز در فصل بهار

هزینه‌های سفر به شیراز در فصل بهار

حال که جنبه‌های مختلف سفر به شیراز در فصل بهار را بررسی کردیم نوبت به آن می‌رسد که به موضوع هزینه‌های سفر به شیراز در فصل بهار بپردازیم. همان‌طور که گفتیم بازار سفر به شیراز در فصل بهار از هر زمان دیگری داغ‌تر است. بنابراین تقاضا برای دریافت خدمات گردشگری نظیر خرید بلیط هواپیما شیراز، رزرو هتل شیراز و رزرو تور شیراز نیز شدت می‌گیرد. مانند هر مقوله دیگری زمانی که تقاضا افزایش پیدا می‌کند قیمت نیز متناسب با آن افزایش می‌یابد. بنابراین طبیعی است که هزینه سفر در فصل بهار به ویژه در تعطیلات نوروز بیشتر از ایام عادی یا کم سفر شیراز یعنی زمستان و پاییز است. با این وجود اگر تمایل دارید تا رد بهترین موقع به شیراز سفر کنید به سفرمارکت سری بزنید. سفرمارکت فهرست کاملی از تورها از جمله تور شیراز را در اختیار گردشگران قرار داده است تا با در نظر گرفتن بودجه مالی سفر بتوانند تور مناسب را در میان آن‌ها انتخاب کنند.

 

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402