معرفی انیمه مرد اره ای ؛ سینمایی این انیمه زیبا در راه است!

  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

انیمه Chainsaw Man، به عنوان یکی از پر بیننده‌ترین و بهترین انیمه‌های سال 2022 شناخته می‌شود. برای معرفی انیمه مرد اره ای با پلازا همراه باشید.

قبل از این که انیمه چینسامن منتشر شود، استودیو سازنده آن ماپا، اعلام کرد که این انیمه دارای زیباترین آرت و گرافیک خواهد بود. بعد از اکران قسمت‌های آن نیز همه اوتاکوها به قدرت انیمه‌سازی این استودیو ایمان آورند. اما گرافیک و صحنه‌های فایت جذاب تنهای چیزی نیست که سبب شده انیمه مرد اره ای به یکی از پرطرفدارترین انیمه‌ها باشد. تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید تا به طور کامل انیمه Chainsaw Man 2022 مورد بررسی قرار دهیم.

فهرست مطالب:

داستان انیمه مرد اره ای

انیمه مرد اره ای

جهان توسط شیاطین هیولاهای ماورایی که از ترس انسان تغذیه می کنند ویران شده است. با وجود اینکه ماهیت این شیاطین با انسان‌ها در تضاد است، اما انسان‌ها می‌توانند به نوعی با این شیاطین متحد شده و قدرت های منحصر به فردی به دست آورند.

داستان از آن‌جایی آغاز می‌شود که دنجی به همراه شیطان اره برقی به نام پوچیتا با کشتن دیگر شیاطین یا قطع کردن درختان و فروختن چوب آن‌ها امرار معاش می‌کنند. این دو در نهایت فقر به سر می‌برند، چرا که دنجب مجبور است هر پولی که در می‌آورد را برای پردخت بدهی پدرش به مافیا بدهد. به همین دلیل، او حتی طعم مربا را نیز نچشیده است.

پوچیتا و دنجی در کنار هم زندگی فقیرانه اما خوبی را می‌گذرانند. هر روز دنجی از رویاهای جوانانه‌اش برای پوچیتا سخن می‌گوید و پوچیتا نیز مانند یک دوست خوب به حرف‌هایش گوش می‌دهد. تا این که یک روز رئیس مافیا او را به یک انبار می‌کشاند و چندین انسان زامبی مانند را به جان او و پوچیتا می‌اندازد. در این درگیری دنجی و پوچیتا هر دو به شدت زخمی می‌شوند.

دنجی در حین جان دادن رویایی از پوچیتا می‌بیند که در آن پوچیتا به حرف می‌آید و به او می‌گوید که قلبش را به دنجی هدیه خواهد داد تا او بتواند به زندگی ادامه دهد و به رویاهایی که همیشه از آن‌ها حرف میزد برسد. بدین ترتیب، دنجی به مرد اره‌ای تبدیل می‌شود؛ یک نیمه انسان و نیمه شیطان بسیار قوی.

دنجی که هنوز به دلیل اتفاقاتی رخ داده هنوز گیج و مبهم بود، خود را در مقابل زنی زیبا به نام ماکیما می‌بیند. ماکیما رئیس بخش امنیت عمومی است و به دنجی پیشنهاد می‌دهد تا به این سازمان بپیوندد. هر چند این یک دستور بود، چرا که در صورت نپذیرفتن دنجی مانند یک شیطان با او رفتار شده و کشته می‌شد.

بنابراین، دنجی به سازمان امنیت عمومی می‌پیوندد و در کنار انجام ماموریت‌های مختلف، سعی می‌کند به رویاهایی که در سر داشت برسد. تا این که سر و کله هیولایی وحشتناک به نام «هیولای تفنگ» پیدا می‌شود…

همچنین بخوانید :

شخصیت های انیمه مرد اره ای

در ادامه با کاراکترهای انیمه Chainsaw Man بیشتر آشنا می‌شویم. برخی از این شخصیت ها هنوز وارد انیم نشد‌اند اما نقش بسزایی در مانگا دارند.

دنجی

انیمه مرد اره ای

دنجی مرد جوانی است با موهای بلوند ژولیده، چشم های تیز زرد مایل به قهوه ای و دندان های تیز. مدت کوتاهی بعد از مرگ پدرش، بدهی هایی که او بالا آورده بود گریبان گیر دنجی می‌شود و او باید این بدهی‌ها را پرداخت کند. در این مسیر شیطانی به نام پوچیتا به او کمک می‌کند و آن‌ها قرار است که شیطان‌ها را با هم شکار کنند. اما یاکوزا برای او برنامه دیگری دارد، آن‌ها با یک شیطان زامبی معامله‌ای می‌کنند تا دنجی را به قتل برساند. Kikunosuke Toya صداپیشگی این کارکتر در انیمه مرد اره ای را به عهده دارد.

آکی هایاکاوا

انیمه Chainsaw Man

آکی یک شکارچی شیطان بخش امنیت عمومی است که زیر نظر تیم ماکیما (بخش 4 ویژه توکیو) کار می کند. او به دنبال انتقام از شیطانی به نام شیطان تفنگ است ک خانواده‌اش را به قتل رسانده. آکی در ابتدا 2 قرارداد داشت: یکی با شیطان روباه که به او اجازه می‌داد سرش را احضار کند و دیگری با شیطان نفرین که از شمشیر کشنده‌اش در ازای طول عمرش استفاده می‌کرد. او بعداً با شیطان آینده قراردادی می‌بندد که به او اجازه می‌دهد چند ثانیه از آینده را ببیند. Shogo Sakata صداپیشگی این شخصیت در انیمه را بر عهده دارد.

پاور

انیمه مرد اره ای

پاور یک شیطان خون و شکارچی شیطان بخش امنیت عمومی در تیم ماکیما است و شبیه  به یک دختر جوان با موهای بلند است. به عنوان یک شیطان، او شاخ های قرمز کوتاهی دارد که از سرش بیرون زده است. پاور عاشق خشونت است و رفتاری کودکانه و حریص گونه دارد و مایل است برای رضایت خود به دیگران آسیب برساند. با این حال او عشق بی‌قید و شرطی  نسبت به گربه‌اش  میوی دارد، حتی در یک مقطع حاضر شد  جان دنجی را برای نجات آن قربانی کند. Fairouz Ai صداپیشگی این کارکتر در انیمه مرد اره ای را بر عهده دارد.

ماکیما

انیمه Chainsaw Man

ماکیما زنی مرموز است که به عنوان رئیس بخش 4 امنیت عمومی مشغول به کار است و او اولین فردی است که با دنجی رفتاری محبت آمیز دارد. او ظاهرا مهربان و دلسوز  اما در حقیقت فردی حیله گرو باهوش است، زیرا او متوجه علاقه دنجی نسبت به خودش شده و دنجی را از این طریق کنترل می‌کند تا او به کار کردن با بخش امنیت عمومی ادامه دهد، اما در همین حین او دنجی را تهدید می‌کند که در صورت تلاش برای فرار با او به مانند یک شیطان رفتار خواهد کرد. Tomori Kusunoki صداپیشگی این کارکتر در انیمه مرد اره ای را بر عهده دارد.

کیشیبه (Kishibe)

انیمه مرد اره ای

کیشیبه قوی‌ترین و باتجربه‌ترین شکارچی بین تمام شکارچیان شیطان است. او به دستور ماکیما دنجی و پاور را آموزش می‌دهد تا بتوانند شکارچیان بهتری شوند. او به طرز عجیبی آرام و همچنین غیرقابل اعتماد است. کیشیبه به 3 چیز در زندگیش علاقه دارد؛ مشروب، زن‌ها و کشتن.

کنجیرو تسودا (Kenjiro Tsuda) صداپیشه، کارگردان، بازیگر و تهیه کننده خوش صدای ژاپنی این شخصیت جذاب را دوبله کرده است. کنجیرو در سال 2023 به عنوان بهترین صداپیشه با جذاب‌ترین صدا انتخاب شد. صدای زیبا و جذاب او را می‌توانید بر روی شخصیت‌هایی همچون نانامی در انیمه جوجوتسو کایسن و بیهولدر در انیمه به تو ای ابدی بشنوید.

کوبنی هیگاشیاما

انیمه مرد اره ای

کوبنی زنی 20 ساله اس که به دلیل اینکه پدر و مادرش او را مجبور به کار کردن و پول درآوردن و حمایت از 9 خواهر و برادر دیگرش کردند، با قرارداد نامشخصی به عنوان شکارچی شیطان در تیم آزمایشی ماکیما شروع به کار کرد. علیرغم نگرش ترسو و بزدلانه اش، او سرعت، عکس العمل و استعداد شگفت انگیزی در به کار بردن چاقو از خود نشان می‌دهد. پس از حادثه بین المللی قاتلان در کنار برخورد با شیطان تاریکی، او از سازمان استعفا می دهد و بعداً به عنوان پیشخدمت در یک رستوران فست فود مشغول به کار می‌شود. Karin Takahashi صداپیشگی این کارکتر در انیمه Chainsaw Man را بر عهده دارد.

نقد انیمه مرد اره ای

مرد اره‌ای یک مجموعه مانگای ژاپنی است که توسط تاتسوکی فوجیموتو (Tatsuki Fujimoto) نوشته و تصویرگری شده است. اولین آرک آن از دسامبر 2018 تا دسامبر 2020 در مجله مانگا Shōnen Shueisha’s Weekly Shōnen Jump منتشر شد و آرک دومش نیز در مجله آنلاین Shueisha’s Shōnen Jump+ از جولای 2022 شروع به انتشار کرده است. تا به الان 14 چپتر از مانگا این اثر منتشر شده.

تا آوریل 2023، این مانگا بیش از 24 میلیون نسخه در تیراژ داشت که آن را در لیست پرفروش ترین مانگاها قرار داد. در سال 2021، برنده شصت و ششمین جایزه شوگاکوکان در بخش شونن شد و جوایز هاروی در بخش بهترین مانگا را در سال‌های 2021 و 2022 برد. مرد اره‌ای در مجموع مورد استقبال منتقدان قرار گرفت و آن‌ها داستان سرایی، شخصیت‌ها و طنز تاریک این اثر را به شدت تحسین کردند.

در 14 دسامبر 2020، اعلام شد که استودیو MAPPA قرار است اقتباسی از این انیمه را بسازد و این استودیو زمان پخش انیمه مرد اره ای را 12 اکتبر 2022 اعلام کرد. عملکرد ماپا در طراحی و ساخت انیمیشن و به کار بردن سبک هنری منحصر به فرد این اثر بسیار به مذاق هوادارن خوش آمد و فصل اول اول این انیمه بازخورد های بسیاری خوبی از هواداران و منتقدان گرفت. تعداد قسمت های انیمه مرد اره ای در فصل اول، 12 اپیزود بود.

انیمه مرد اره ای توسط یک مانگاکای قهار نوشته شده است. مانگاکایی که دستیاران او آثار ارزشمندی همچون بهشت جهنمیان، جاسوس x خانواده و dandadan را نوشته‌اند. پس می‌توانید انتظار داشته باشید که با یک داستان جذاب روبرو هستید.

در ابتدای منتشر شدن مانگای چینسامن برخی از اوتاکوها معتقد بودند که این مانگا از جوجوتسو کایسن و شیطان‌کش تقلید کرده و هیچ خلاقیتی در آن وجود ندارد. اما زمانی که یکی از بزرگ‌ترین استودیوهای انیمه سازی‌، یعنی استودیو ماپا، اعلام کرد یک انیمه با گرافیکی فوق‌العاده از آن خواهد ساخت، دیگر هیچکس نتوانست منکر جذابیت آن شود.

انیمه چینسامن داستان جذاب و شخصیت‌پردازی فوق‌العاده‌ای دارد. پیچ و تاب‌ داستان در کنار سکانس‌های طنز و اغراق‌آمیز توانست اکثر مخاطبان را راضی نگه‌ دارد. هرچند لازم به ذکر است که این انیمه دارای صحنه‌های خشونت آمیز و شوخی‌های جنسی بسیاری است که آن را برای همه سنین مناسب نمی‌سازد.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402