آموزش حذف اکانت در سروش پلاس؛‌ راهنمای حذف حساب کاربری سروش پلاس

حذف اکانت در سروش پلاس/دیلیت اکانت سروش پلاس/حذف حساب کاربری سروش پلاس
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

پیام‌رسان سروش در نسل چهارم پیام‌رسان خود یعنی سروش پلاس، امکان حذف حساب را هم قرار داده است. حذف اکانت در سروش پلاس به دلایل مختلفی مانند نارضایتی یا تعویض سیم‌کارت انجام می‌شود.  در این مطلب از پلازا قصد داریم به آموزش حذف حساب کاربری سروش پلاس به صورت تصویری بپردازیم. اگر شما هم با دیلیت اکانت سروش پلاس مشکل دارید یا نکات مهم آن را نمی‌دانید در ادامه با ما همراه باشید.

سروش پلاس یکی از جدیدترین پیام‌رسان‌های ایرانی است که در مطلب معرفی برنامه سروش پلاس به تفصیل در مورد آن صحبت کردیم. گاهی اوقات ممکن است به حذف اکانت در سروش پلاس نیاز داشته باشید که در این مطلب به آن خواهیم پرداخت. حذف حساب کاربری سروش پلاس بسیار ساده است و هم در گوشی و هم در کامپیوتر امکان‌پذیر است. علاوه بر این راجع به چند نکته مهم قبل از دیلیت اکانت سروش پلاس صحبت خواهیم کرد. پس بی‌معطلی به سراغ نکات مهم قبل از حذف حساب می‌رویم.

فهرست مطالب

نکات مهم قبل از حذف اکانت در سروش پلاس

قبل از آموزش حذف اکانت در سروش پلاس باید به چند نکته توجه داشته باشید. اولین و مهمترین نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که با این کار، امکان بازیابی حساب کاربری سروش پلاس به هیچ عنوان وجود ندارد. بنابراین قبل از دیلیت اکانت سروش پلاس حتماً تمام جوانب کار را در نظر بگیرید و پس از آن اقدام کنید.

در برخی پیام‌رسان‌ها مانند تلگرام می‌توانید با کلیک بر روی یک لینک و وارد کردن شماره تلفن خود، حساب خود را حذف کنید. متأسفانه در حال حاضر حذف اکانت سروش پلاس با لینک مستقیم امکان‌پذیر نیست و تنها راه آن، استفاده از اپلیکیشن موبایل و نسخه وب است که در ادامه به شما آموزش خواهیم داد.

نکته پایانی در مورد حذف حساب کاربری سروش پلاس این است که بین حذف حساب و خروج از حساب تفاوت زیادی وجود دارد. در نسخه کامپیوتر فقط امکان خروج از حساب وجود دارد و با این کار اطلاعات شما از بین نمی‌رود و با ورود مجدد به حساب، تمام اطلاعات شما بازمی‌گردد. در نسخه وب، گزینه‌ای به نام حذف حساب وجود دارد که با زدن آن تمام اطلاعات شما حذف می‌شود و دیگر امکان بازیابی آن وجود ندارد.

آموزش حذف اکانت در سروش پلاس

چرا اکانت سروش حذف نمیشه؟‌ در این قسمت از راهنمای حذف اکانت در سروش پلاس قصد داریم به این سؤال پاسخ دهیم. به دلیل بیشتر بودن کاربران اندروید ابتدا به دیلیت اکانت سروش پلاس بر روی گوشی‌های اندرویدی می‌پردازیم و پس از آن به سراغ گوشی‌های آیفون می‌رویم. در پایان مطلب نیز به نحوه حذف حساب کاربری سروش پلاس در نسخه وب خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

حذف اکانت سروش پلاس در گوشی اندروید

حذف اکانت در سروش پلاس اندروید بسیار ساده است و در چند گام ساده و سریع می‌توانید آن را انجام دهید. البته توجه داشته باشید که تصاویر به کار رفته در این آموزش حذف حساب کاربری سروش پلاس به نسخه ۳.۱۴.۱ مربوط است و ممکن است در نسخه‌های دیگر، این منوها جابجا شوند. البته باز هم در روند دیلیت اکانت سروش پلاس تغییری ایجاد نمی‌شود.

برای حذف اکانت در سروش پلاس کافیست گام‌های زیر را به ترتیب انجام دهید:

۱. ابتدا باید وارد تنظیمات اپلیکیشن سروش پلاس خود شوید که دو راه دارد. ساده‌ترین راه این است که در پایین صفحه روی آیکون چرخ‌دهنده بزنید تا مستقیماً وارد صفحه تنظیمات سروش‌ پلاس شوید. دومین راه هم این است که روی آیکون سه خط بالای صفحه که در سمت راست قرار دارد بزنید و از طریق منوی دسترسی‌ها، گزینه تنظیمات را انتخاب کنید. فرقی نمی‌کند از کدام روش استفاده کنید، چون در هر دو حالت وارد تنظیمات می‌شوید.

۲. منوی تنظیمات مانند تصویر زیر است که به چند دسته تقسیم می‌شود. برای دیلیت اکانت سروش پلاس باید وارد گزینه «حریم خصوصی» شوید.

حذف اکانت در سروش پلاس

۳. در منوی حریم خصوصی چند گزینه وجود دارد که مربوط به رمز، کاربران مسدود شده و نشست‌های فعال است. در بخش بالا و سمت راست سه نقطه قرار دارد که باید روی آن بزنید.

دیلیت اکانت سروش پلاس

۴. پس از زدن سه نقطه، مانند تصویر زیر یک گزینه سفید رنگ به نام «پاک کردن حساب کاربری» ظاهر می‌شود. این گزینه را انتخاب کنید تا دکمه غیرفعال‌سازی ظاهر شود.

حذف حساب کاربری سروش پلاس

۵. در این مرحله دکمه «غیرفعال‌سازی حساب کاربری» به شما نمایش داده می‌شود. روی این دکمه بزنید.

حذف حساب کاربری پیام رسان سروش پلاس

۶. در ادامه، صفحه زیر به شما نمایش داده می‌شود و از شما می‌پرسد که «آیا از غیرفعال‌سازی حساب سروش+ خود اطمینان دارید»؟ در این مرحله باید گزینه «غیرفعال‌سازی حساب کاربری» را انتخاب کنید تا فرایند حذف حساب کاربری سروش پلاس به پایان برسد.

حذف اکانت سروش پلاس در گوشی اندروید

دیلیت اکانت سروش پلاس در آیفون

حذف حساب کاربری پیام رسان سروش پلاس در آیفون بسیار ساده‌تر است و در دو مرحله زیر می‌توانید این کار را انجام دهید. برای حذف حساب کاربری سروش پلاس ابتدا آن را اجرا کنید و گام‌های زیر را ادامه دهید.

۱. در صفحه باز شده، از قسمت پایین روی سربرگ تنظیمات که به شکل یک چرخ‌دنده است بزنید تا منوی تنظیمات برای شما باز شود. در صفحه باز شده که به شکل زیر است روی دکمه «ویرایش» که در بالای صفحه سمت راست قرار دارد بزنید.

دیلیت اکانت سروش پلاس در آیفون

۲. در این مرحله منوی تنظیمات به شما نمایش داده می‌شود که گزینه‌های زیادی در آن وجود ندارد. در پایین صفحه نوشته قرمزرنگی با نام «حذف حساب کاربری» وجود دارد که باید آن را انتخاب کنید. سپس روی دکمه «انجام» در قسمت بالای صفحه بزنید تا فرایند دیلیت اکانت سروش پلاس به پایان برسد.

حذف اکانت در سروش پلاس

پاک کردن حساب کاربری در سروش پلاس از طریق سایت

قبل از آموزش دیلیت اکانت سروش پلاس از طریق سایت باید به این نکته اشاره کنیم که حذف اکانت سروش پلاس در کامپیوتر فقط از طریق وب امکان‌پذیر است و در نسخه کامپیوتر فقط امکان خروج از حساب وجود دارد. خروج از حساب به معنای حذف حساب نیست و اگر مجدداً وارد حساب شوید تمام پیام‌ها و تنظیمات برمي‌گردند. برای خروج از حساب کاربری مانند تصویر زیر باید از منوی اصلی گزینه «خروج از حساب کاربری» را انتخاب کنید.

حذف اکانت سروش پلاس در کامپیوتر

تنها راه موجود برای حذف حساب کاربری سروش پلاس در کامپیوتر این است که از طریق نسخه وب آن اقدام کنید. برای این کار کافیست گام‌های زیر را به ترتیب دنبال کنید:

۱. ابتدا از این لینک وارد نسخه وب سروش پلاس شوید تا صفحه زیر به شما نمایش داده شود. کشور را روی ایران قرار دهید و شماره تلفن خود را بدون صفر، در کادر مشخص شده وارد کنید. اگر می‌خواهید در آینده باز هم از نسخه وب استفاده کنید می‌توانید تیک گزینه «من را در سیستم نگه دار» را انتخاب کنید تا در مراجعه بعدی نیازی به وارد کردن شماره تلفن نداشته باشید. در پایان روی دکمه «بعدی» بزنید تا یک کد برای شما ارسال شود.

حذف حساب کاربری سروش پلاس

۲. پس از ورود کد، وارد صفحه اصلی پیام‌رسان سروش می‌شوید. در این‌جا باید از بالای صفحه روی آیکون سه خط بزنید و گزینه «تنظیمات» را انتخاب کنید.

دیلیت اکانت سروش پلاس

۳. در منوی تنظیمات گزینه‌های مختلفی مشاهده می‌شود و شما باید روی گزینه «حریم خصوصی و امنیت» کلیک کنید. در این منو که به شکل زیر است باید روی سه نقطه بالای صفحه بزنید تا یک گزینه قرمزرنگ به نام «حذف حساب کاربری» به شما نمایش داده شود. این گزینه را انتخاب کنید تا منوی بعدی به شما نمایش داده شود.

حذف اکانت در سروش پلاس

۴. در این مرحله ابتدا به شما هشدار داده می‌شود که پس از حذف حساب کاربری، تمامی مکالمات و مخاطبین شما برای همیشه حذف و غیرقابل بازیابی خواهد شد. همچنین تمامی گروه و کانال‌هایی که ساخته‌اید بعد از شما بدون ادمین به کار خود ادامه خواهند داد.

پاک کردن حساب کاربری در سروش پلاس از طریق سایت

اگر با این موارد موافقید کافی است روی دکمه «ارسال کد به صورت پیامک» کلیک کنید تا پیامک حذف حساب کاربری به شما ارسال شود. با وارد کردن کد، دیلیت اکانت سروش پلاس به پایان می‌‌رسد.

سخن پایانی

در این راهنمای حذف اکانت در سروش پلاس سعی کردیم به ساده‌ترین شکل ممکن و به صورت کاملاً تصویری نحوه دیلیت اکانت سروش پلاس را به شما آموزش دهیم. توصیه می‌کنیم قبل از حذف حساب کاربری سروش پلاس حتماً‌ بخش «نکات مهم قبل از حذف اکانت در سروش پلاس» را مطالعه کنید تا دچار مشکل نشوید. در پایان، اگر نکته خاصی در مورد حذف حساب کاربری سروش پلاس به ذهنتان می‌رسد در بخش نظرات با ما و سایر کاربران پلازا به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران2 دیدگاه
avatar
مهسل
.
12 مرداد 1402، 17:58
پاسخ
0
0
سلام من تو سروش حساب کاربری حذف کردم ولی الان نمیتونم وارد سروش بشم چیکار کنم
avatar
چاسی
.
12 تیر 1402، 13:23
پاسخ
0
3
اصلا همچین گزینه نه تو نسخه وب و نه اپش موجود نیست معلوم نیست چرا اینجوریه
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402