نقد و بررسی گوشی شیائومی نوت 11 پرو پلاس؛ گل سرسبد سری ۱۱ ردمی نوت

گوشی شیائومی نوت 11 پرو پلاس/گوشی موبایل ردمی نوت ۱۱ پرو پلاس/گوشی شیائومی مدل Redmi Note 11 Pro Plus
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

گوشی شیائومی نوت 11 پرو پلاس یکی از بهترین اعضای خانواده پرجمعیت سری ۱۱ ردمی نوت محسوب می‌شود. اگرچه گوشی شیائومی مدل Redmi Note 11 Pro Plus در کلاس میان‌رده قرار می‌گیرد اما باز هم قابلیت‌های جذابی دارد که به سادگی نمي‌توان از آن گذشت. اگر شما هم از طرفداران سری ۱۱ هستید، در ادامه نقد و بررسی گوشی موبایل ردمی نوت ۱۱ پرو پلاس از پلازا با ما همراه باشید.

گوشی‌های میان‌رده معمولاً سعی می‌کنند امکانات متوسطی را در اختیار کاربر قرار دهند اما در مورد گوشی شیائومی مدل Redmi Note 11 Pro Plus این‌گونه نیست. گوشی شیائومی نوت 11 پرو پلاس با صفحه‌نمایش باکیفیت، اسپیکر JBL، پشتیبانی از 5G، شارژر قدرتمند و دوربین عالی چیزی فراتر از یک میان‌رده است. با این حال باید بررسی کنیم که آیا گوشی موبایل ردمی نوت ۱۱ پرو پلاس با این قابلیت‌ها می‌تواند رقبای سرسختی مانند گلکسی A52s یا A53 5G سامسونگ را از سر راه بردارد؟ با ما همراه باشید تا به پاسخ این سؤال برسیم.

فهرست مطالب

مشخصات گوشی موبایل ردمی نوت ۱۱ پرو پلاس در یک نگاه

ویژگی‌هاگوشی موبایل ردمی نوت ۱۱ پرو پلاس
نمایشگرپنل امولد ۶.۶۷ اینچی با رفرش ریت ۱۲۰ هرتز و حداکثر روشنایی ۱۲۰۰ نیت
پردازندهدیمنسیتی ۹۲۰ با معماری ۶ نانومتری
سیستم عاملاندروید ۱۱ و رابط کاربری MIUI 12.5
حافظه/رم۶/۸ گیگابایت رم | حافظه ۱۲۸/۲۵۶ گیگابایت با امکان اضافه کردن کارت حافظه
دوربین‌‌ها۱۰۸+۸+۲ مگاپیکسل با کیفیت فیلمبرداری 4K
دوربین سلفی۱۶ مگاپیکسل
باتری۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت
قیمتاز ۱۴ میلیون تومان

معرفی گوشی شیائومی نوت 11 پرو پلاس

خانواده سری ۱۱ ردمی نوت شیائومی کمی شلوغ به نظر می‌رسد و گوشی شیائومی نوت 11 پرو پلاس گل سرسبد همه آن‌هاست. گوشی شیائومی مدل Redmi Note 11 Pro Plus از هر نظر نسبت به سری قبلی یعنی ردمی نوت ۱۰ پرو بهبود قابل توجهی داشته است اما قیمت آن مانند قبل چندان جذاب و مقرون به صرفه نیست. در ادامه این بخش به ابعاد مختلف گوشی موبایل ردمی نوت ۱۱ پرو پلاس می‌پردازیم تا ببینیم که آیا این گوشی ارزش خرید دارد یا می‌توانیم گزینه‌های بهتری برای آن پیدا کنیم.

طراحی گوشی شیائومی نوت 11 پرو پلاس

گوشی شیائومی مدل Redmi Note 11 Pro Plus از نظر طراحی به نسخه پرو همین خانواده شباهت دارد. قاب جلو با محافظ گوریلا گلس ۵ پوشانده شده است و قاب پشتی با شیشه تخت خود، ظاهری مانند گوشی‌های بالارده دارد. در کناره‌ها نیز از همان فریم تخت پلاستیکی ردمی ۱۱ پرو استفاده شده است و از سر خوردن گوشی در دست به خوبی جلوگیری می‌کند. ضخامت گوشی تنها ۸.۳ میلی‌متر است اما به دلیل فریم تخت، کمی ضخیم‌تر از حالت عادی به نظر می‌رسد. پشت شیشه‌ای گوشی کمی لغزنده به نظر می‌رسد اما در برابر اثر انگشت لکه به خوبی مقاوم است.

گوشی شیائومی مدل Redmi Note 11 Pro Plus

گوشی موبایل ردمی نوت ۱۱ پرو پلاس درست مانند اغلب گوشی‌های ردمی و پوکو، گواهینامه IP53 دارد و در مقابل پاشش آب مقاومت می‌کند. البته باید توجه داشته باشید که ضد آب بودن آن در حد گوشی‌هایی مانند A53 سامسونگ نیست. در جلوی گوشی، صفحه نمایش ۸۶.۱ درصد از کل بدنه را پوشانده است و یک حفره دوربین سلفی در بالای آن قرار دارد. بیرون‌زدگی جزیره دوربین پشتی کمی زیاد است و ۳ دوربین و یک فلش روی آن قرار گرفته‌اند.

گوشی شیائومی مدل Redmi Note 11 Pro Plus/گوشی شیائومی نوت 11 پرو پلاس

اگر سبکی گوشی برای شما مهم است، این گوشی چندان به مذاق شما خوش نمی‌آید چون وزن ۲۰۴ گرمی آن شما را اذیت می‌کند. البته با وجود این صفحه نمایش و باتری کوچک ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی و فریم پلاستیکی، این وزن کمی غیرطبیعی به نظر می‌رسد و ممکن است پوشش شیشه‌ای عامل این وزن زیاد باشد. در تصاویر گوشی موبایل ردمی نوت ۱۱ پرو پلاس سه رنگ مشکی، سبز و ارغوانی به چشم می‌خورد که هر سه ظاهر جذابی دارند.

دکمه تغییر صدا و پاور گوشی در لبه سمت راست گوشی قرار دارند و در لبه سمت چپ خبری از دکمه یا شکاف نیست. دکمه پاور در نقش سنسور اثر انگشت عمل می‌کند و سرعت بسیار خوبی در باز کردن گوشی دارد. در قسمت بالا یکی از اسپیکرها به همراه جک هدفون، میکروفون دوم و سنسور مادون قرمز خودنمایی می‌کنند. یک اسپیکر دیگر دقیقاً در سمت مخالف قرار دارد و در کنار آن شکاف سیم‌کارت، پورت USB-C و میکروفون اصلی قرار دارند.

گوشی شیائومی مدل Redmi Note 11 Pro Plus/گوشی موبایل ردمی نوت ۱۱ پرو پلاس

صفحه نمایش گوشی شیائومی مدل Redmi Note 11 Pro Plus

صفحه نمایش گوشی شیائومی مدل Redmi Note 11 Pro Plus مانند نسخه پرو از نوع سوپر امولد است اما به دلیل پشتیبانی از HDR10 شاهد کیفیت تصویر بالاتری هستیم. وضوح تصویر این پنل ۶.۶۷ اینچی 1080×2400 پیکسل است که با توجه به سایز صفحه نمایش، تراکم پیکسلی 395 PPI بدست می‌آید. از نظر شدت روشنایی تغییر خاصی ایجاد نشده است و حداکثر روشنایی صفحه نمایش همچنان روی مقدار ۱۲۰۰ نیت قرار دارد و می‌توانید تصاویر را در محیط‌های پرنور آفتابی نیز به خوبی نمایش دهد.

صفحه نمایش گوشی شیائومی نوت 11 پرو پلاس

رفرش ریت صفحه نمایش گوشی شیائومی نوت 11 پرو پلاس ۱۲۰ هرتز است و با فرکانس ۳۶۰ هرتز از صفحه لمسی نمونه‌برداری می‌کند. با پشتیبانی از طیف رنگ DCI-P3 دیگر جای هیچ حرفی در مورد کیفیت صفحه نمایش باقی نمی‌ماند و یکی از بزرگترین مزایای گوشی شیائومی مدل Redmi Note 11 Pro Plus محسوب می‌شود. در کنار این صفحه نمایش یک حسگر نور ۳۶۰ درجه وظیفه تنظیم نور صفحه نمایش در محیط‌های مختلف را برعهده دارد.

سخت افزار گوشی شیائومی نوت 11 پرو پلاس

پردازنده ی گوشی موبایل ردمی نوت ۱۱ پرو پلاس تغییرات زیادی داشته است و این بار به جای اسنپدراگون ۶۹۵، شاهد دیمنسیتی ۹۲۰ با معماری ۶ نانومتری هستیم که قدرت پردازشی و امکانات بیشتری دارد. روی این چیپست، ۲ هسته پردازنده Cortex-A78 با فرکانس ۲.۵ گیگاهرتز و ۶ هسته پردازشی از نوع Cortex-A55 با فرکانس ۲ گیگاهرتز مجموع ۸ هسته را تشکیل می‌دهند. جالب است بدانید که تنها گوشی سری ۱۱ که از نظر قدرت پردازشی نسبت به ردمی نوت ۱۰ پرو برتری دارد نسخه ۱۱ پرو پلاس است.

حافظه داخلی و رم گوشی موبایل ردمی نوت ۱۱ پرو پلاس تنوع زیاد ندارند و در مجموع ۳ کانفیگ مختلف برای این گوشی موجود است. نسخه ۱۲۸ گیگابایتی این گوشی با رم‌های ۶ و ۸ گیگابایتی عرضه می‌شود اما در نسخه ۲۵۶ گیگابایتی فقط رم ۸ گیگابایتی وجود دارد. اگر این مقدار حافظه برای شما کافی نیست می‌توانید به جای سیم‌کارت دوم، یک کارت حافظه خارجی قرار دهید.

در نوع حافظه داخلی نیز تغییر خاصی مشاهده نمی‌شود و همچنان همان حافظه UFS 2.2 نقش ذخیره‌سازی گوشی را برعهده دارد. با این که چیپست دیمنسیتی ۹۲۰ از رم نوع LPDDR5X هم پشتیبانی می‌کند اما شیائومی تصمیم گرفته است که از رم LPDDR4X در این گوشی استفاده کند.

سخت افزار گوشی شیائومی نوت 11 پرو پلاس

پردازنده گرافیکی گوشی موبایل ردمی نوت ۱۱ پرو پلاس، Mali-G68 MC4 است که نسبت به Mali-G57 MC2 در نسخه پرو عملکرد بهتری در بازی‌ها دارد. کلاک این چهار پردازنده Mali-G68 روی ۹۵۰ هرتز قرار دارد و برای یک گوشی میان‌رده گزینه بسیار مناسبی است. امتیار بنچ‌مارک GeekBench 5 این گوشی در بخش تک‌هسته برابر با ۷۳۶ است که به ترتیب بالاتر از پوکو X3 GT و پایین‌تر از A52s 5G سامسونگ قرار می‌گیرد.

دوربین گوشی شیائومی مدل Redmi Note 11 Pro Plus

یکی از جذاب‌ترین بخش‌های بررسی گوشی شیائومی نوت 11 پرو پلاس، دوربین آن است. دوربین اصلی این گوشی ۱۰۸ مگاپیکسل و از نوع ایزوسل HM2 سامسونگ است. دریچه دیافراگم لنز این دوربین f/1.9 است و از OIS نیز خبری نیست. در کنار دوربین اصلی یک دوربین اولترا واید ایزوسل S5K4H7 سامسونگ با دریچه دیافراگم f/2.2 و میدان دید ۱۲۰ درجه‌ای و یک دوربین ماکروی ۲ مگاپیکسلی از نوع GalaxyCore GC02M1 با دریچه دیافراگم f/2.4 قرار دارند.

گوشی شیائومی نوت 11 پرو پلاس

کیفیت عکس‌های ثبت‌شده با این گوشی در مقایسه با ردمی نوت ۱۱ پرو و ۱۱ پرو فایو جی به میزان قابل توجهی بهبود یافته است. رزولوشن پیش‌فرض دوربین ۱۲ مگاپیکسل است و در عکس‌ها میزان نویز چشمگیری مشاهده نمی‌شود. کیفیت عکاسی از نظر کنتراست و رنج داینامیک بسیار خوب است و رنگ‌ها کاملاً طبیعی‌اند. علاوه بر این بالانس رنگ سفید کاملاً متعادل است و به طور کلی کیفیت قابل قبولی را ارائه می‌دهد.

عکس‌های دوربین اولترا واید این گوشی در نوع خودشان بی‌نظیرند و جزئیات تصاویر ثبت شده توسط این دوربین نسبت به یک اولترا واید ۸ مگاپیکسلی بیشتر است. رنگ‌های این دوربین کاملاً زنده و دقیق هستند و از کنتراست تصویر و رنج داینامیک نیز نمی‌توان ایراد خاصی گرفت. دوربین ماکروی ۲ مگاپیکسلی نیز به طور کلی از نظر کیفیت تصویر و کاهش نویز خوب عمل می‌کند. در گوشی شیائومی نوت 11 پرو پلاس خبری از سنسور عمق نیست اما باز هم می‌توانید عکس‌های پرتره خوبی را به کمک این گوشی ثبت کنید.

گوشی موبایل ردمی نوت ۱۱ پرو پلاس/گوشی شیائومی نوت 11 پرو پلاس

این گوشی در تست عکسبرداری در شب نیز به خوبی عمل می‌کند و حالت شب خودکار به صورت پیش‌فرض فعال است. نویز تصاویر ثبت‌شده در شب نسبتاً کم و جزئیات آن قابل قبول است. البته قابلیت کاهش نویز تصویر عملکرد سختگیرانه‌ای دارد و مقداری از جزئیات تصویر را حذف می‌کند. با این حال کیفیت عکسبرداری شب راضی‌کننده است و از یک گوشی میان‌رده بیشتر از این نمی‌توانیم توقع داشته باشیم.

ردمی نوت ۱۱ پرو پلاس تنها عضو خانواده سری ۱۱ است که دوربین اصلی آن توانایی فیلمبرداری 4K با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه دارد. البته در صورتی که با کیفیت 1080p فیلمبرداری کنید می‌توانید سرعت فریم را تا ۶۰ نیز افزایش دهید. در حالت فیلمبرداری 1080p و سرعت ۳۰ فریم، یک ثبیت‌کننده الکترونیکی دائماً فعال است و از لرزش و تاری ناشی از آن جلوگیری می‌کند. کیفیت فیلم‌های ثبت‌شده با دوربین از نظر رنگ، کنتراست و رنج داینامیک بسیار عالی هستند و کمترین نویز را در آن‌ها مشاهده می‌کنید.

گوشی موبایل ردمی نوت ۱۱ پرو پلاس

 

یک سنسور ۱۶ مگاپیکسلی IMX 471 سونی به همراه یک لنز با دریچه دیافراگم f/2.4 وظیفه ثبت تصاویر سلفی را برعهده دارد و فوکوس نیز ثابت است. تصاویر ثبت شده با این دوربین کیفیت بسیار خوبی از نظر کنتراست و جزییات دارد ولی از نظر اشباع رنگ کمی اغراق‌شده به نظر می‌رسد. کیفیت فیلمبرداری این دوربین 1080p است و تا ۶۰ فریم بر ثانیه ویدئوها را ضبط می‌کند.

باتری و شارژدهی گوشی موبایل ردمی نوت ۱۱ پرو پلاس

یکی از بزرگترین معایب گوشی موبایل ردمی نوت ۱۱ پرو پلاس، باتری نسبتاً کوچک آن است که نسبت به نسخه پرو، ۵۰۰ میلی‌آمپرساعت کمتر ظرفیت دارد. این باتری ۴۵۰۰ میلی‌‌آمپرساعتی همچنان از نوع لیتیوم پلیمری و جدانشدنی است. اگرچه باتری این گوشی نسبتاق کوچک است اما می‌تواند با یک بار شارژ تا ۲۳ ساعت مکالمه روی شبکه 3G دوام بیاورد. علاوه بر این حدود ۱۲ ساعت وب‌گردی و ۱۵ ساعت پخش ویدئو با یک بار شارژ اعداد قابل قبولی برای چنین ظرفیتی محسوب می‌شوند.

برخلاف باتری، در شارژر گوشی شاهد پیشرفت قابل ملاحظه‌ای بودیم و این بار با یک شارژر پرقدرت ۱۲۰ واتی طرفیم که از تکنولوژی هایپرشارژ (HyperCharge) استفاده می‌کند. به لطف تکنولوژی‌های پاور دلیوری ۳ و کوییک شارژ ۳ و شارژر بزرگ، این گوشی تنها در ۱۵ دقیقه کاملاً شارژ می‌شود که عیب باتری کوچک را به خوبی پوشش می‌دهد.

گوشی شیائومی نوت 11 پرو پلاس/گوشی شیائومی مدل Redmi Note 11 Pro Plus

برخی از گوشی‌های شیائومی دارای حالت Boost Charge هستند که زمان شارژ باتری را به حداقل مقدار ممکن می‌رساند و در این گوشی نیز این قابلیت وجود دارد. این حالت به طور پیش‌فرض غیرفعال است و در بخش تنظیمات باتری گوشی فعال می‌شود. در صورتی که این حالت خاموش شود، مدت زمان شارژ باتری به ۲۲ دقیقه می‌رسد.

قیمت و تاریخ عرضه ی گوشی شیائومی نوت 11 پرو پلاس

گوشی شیائومی مدل Redmi Note 11 Pro Plus برای اولین بار در ششم آبان ۱۴۰۰ معرفی شد. تنها ۴ روز بعد، یعنی دهم آبان این گوشی به بازار در دسترس عموم قرار گرفت و چند روز پس از آن وارد بازار ایران شد. در حال حاضر تمام کانفیگ‌های این گوشی در بازار موجودند و گوشی شیائومی نوت 11 پرو پلاس با حافظه ۲۵۶ گیگابایتی و رم ۸ گیگابایت، رایج‌ترین نسخه آن در ایران محسوب می‌شود.

در زمان نگارش مطلب، مدل ۲۵۶ گیگابایتی با رم ۸ گیگابایت از ۱۵ میلیون تومان به بالا در بازار خرید و فروش می‌شود. همچنین کانفیگ‌های ۱۲۸ با رم ۶ و ۸ گیگابایت به ترتیب ۱۳ و ۱۴ میلیون در حال معامله هستند. البته باید توجه داشته باشید که به دلیل نواسانات بازار ارز، این قیمت‌ها تغییر خواهند کرد.

سخن پایانی

در محدوده قیمتی گوشی شیائومی نوت 11 پرو پلاس، گوشی‌هایی مانند گلکسی A52s سامسونگ را داریم که هم مجهز به چیپ قدرتمندتر اسنپدراگون 778G فایو جی است، هم ستاپ دوربین بهتری دارد و هم در برابر آب به خوبی مقاومت می‌کند. البته نباید فراموش کنیم که گوشی شیائومی نوت 11 پرو پلاس صدای ۲۴ بیتی تیون شده توسط JBL دارد و شارژر ۱۲۰ واتی آن به مراتب از شارژر ۲۵ واتی A52s بهتر است. با توجه به نکاتی که گفتیم نمی‌توانیم قاطعانه در مورد جایگزین این گوشی نظر دهیم و توقع کاربر از گوشی حرف اول را می‌زند. به نظر شما گوشی شیائومی مدل Redmi Note 11 Pro Plus در این محدوده قیمتی ارزش خرید دارد یا گوشی‌هایی مانند A52s سامسونگ را ترجیح می‌دهید؟ دیدگاه‌های خود را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران2 دیدگاه
avatar
آروین
.
30 اردیبهشت 1402، 12:11
پاسخ
4
3
من یکساله گوشی سامسونگ a52s دارم که حقیقتا ازش راضی نیستم و قصد دارم با نوت 11 پرو پلاس تعویض کنم چون کاراییش خیلی بیشتره...
avatar
مهرشاد
.
29 اردیبهشت 1402، 15:42
پاسخ
1
5
من این گوشی رو یک ماهه خریداری کردم و واقعا راضی هستم
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402