آشنایی با انواع پروژکتور و لامپ نورپردازی نمای ساختمان

انواع لامپ نورپردازی نمای ساختمان
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

در این روزها نورپردازی نمای ساختمان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. نورپردازی نما با استفاده از چراغ ها و پروژکتورهای مختلف انجام شده که در هنگام اجرا باید به نوع نما و نورپردازی متناسب با آن دقت نمایید. انواع لامپ نورپردازی نمای ساختمان بسیار متنوع است و هر محصول را می توان برای کاربردی خاص مورد استفاده قرار دهید. در ادامه قصد داریم شما را با این محصولات آشنا سازیم.

برای استفاده از خدمات نورپردازی نمای ساختمان و خرید انواع لامپ نورپردازی نما با شماره 09122630576 تماس بگیرید.

انواع لامپ نورپردازی نمای ساختمان

روشنایی مناسب نمای ساختمان موجب افزایش زیبایی ساختمانها و در نتیجه زیباسازی شهرها می شود. در این سالها تجهیزات نورپردازی ساختمان، بسیار پیشرفت کرده و از لامپ ها و پروژکتورهای مختلف برای این منظور استفاده می کنند. از مهم ترین و اصلی ترین تجهیزات مورد استفاده در نورپردازی نما میتوان به این موارد اشاره نمود:

  • لامپ هالوژن نما
  • پروژکتور ال ای دی
  • والواشر
  • جت لایت

هر یک از این تجهیزات برای کاربرد خاص مورد استفاده قرار میگیرد و استفاده نادرست از تجهیزات نورپردازی می تواند موجب آلودگی نوری و زشت شدن نمای ساختمانها شود. از این رو توصیه می شود اجرای نورپردازی نمای ساختمان را به یک شرکت حرفه ای در این زمینه بسپارید.

پروژکتور ال ای دی

پروژکتورهایی که به صورت آماده در بازار موجود هستند، همگی دارای اندازه و شدت نور یکسانی هستند و شاید برای استفاده در نمای ساختمان شما مناسب نباشند. به همین دلیل تولیدکنندگان تجهیزات نورپردازی این امکان را فراهم نمودند که پروژکتور با ابعاد و ولتاژ مناسب و سفارشی را تولید کنند.

به صورت کلی از پروژکتور برای نورپردازی ساختمان که نیاز به پرتاب نور و یا استفاده از نور خطی است، استفاده می شود. در ساختمان هایی با ارتفاع بالا، باید از پروژکتور با ولتاژ بالا استفاده تا بتوان کل نما را به خوبی روشن نمود. دقت نمایید هرچه درجه لنز کمتر باشد، نور با شدت بیشتری و به صورت خطی تر پرتاب می شود. اما اگر درجه لنز بیشتر باشد، نور به صورت پخش تر و سطح بیشتری را در بر میگیرد.

هزینه اجرا نورپردازی نما

لامپ هالوژن نما

لامپ هالوژن دارای دو مدل و دو نوع کاربرد است. یک نمونه از این محصولات برای نورپردازی فضای داخلی ساختمان ها مورد استفاده قرار میگیرند و مدل دیگر برای نورپردازی فضای بیرونی. هالوژن هایی که برای نورپردازی نمای بیرونی مورد استفاده قرار می گیرند باید دارای شدت نور بالاتر بوده و در برابر عوامل محیطی مانند رطوبت مقاوم باشند. این لامپ ها در مدلهای رنگ و ساده در بازار موجود هستند.

جت لایت

از تجهیزات مدرن و جدید در زمینه نورپردازی نما، می‌توان به جت لایت ها اشاره نمود. جت لایت در وات های مختلف در بازار موجود بوده و برای نورپردازی خطی در سختمانهایی با ارتفاع بالا مورد استفاده قرار میگیرند. جت لایت یکی از بهترین لامپ ها برای نورپردازی ساختمان است که بیشترین پرتاب نور را دارد. نمونه هایی از این محصولات که دارای توان 10 وات هستند، دارای پرتاب نور تا شعا 30 تا 50 متری هستند. تمامی محصولات جت لایت دارای مشخصه ضد آب و استاندارد IP65 هستند.

نکات مهم برای نورپردازی نما

برای داشتن یک نورپردازی مناسب و زیبا باید قوانین و اصول مربوطه را رعایت نمود. رعایت این اصول کمک می کند تا شما نمایی بدون نقص و بسیار شیک داشته باشید. در ادامه سعی داری شما را با بایدها و نبایدهای نورپردازی نما آشنا سازیم:

  1. قبل از اجرای نورپردازی نما، هدف گذاری کنید و طرح اولیه برای نورپردازی را مشخص نمایید.
  2. با توجه به راهنمایی افراد متخصص، رنگ نور و شدت آن را مشخص نمایید. رنگ نور معمولا بر اساس مصالح ساختمانی مورد استفاده در نما مشخص می شود و شدت نور هم به ارتفاع ساختمان ومیزان روشنایی نما بستگی دارد.
  3. سبک مورد نظر برای نورپردازی را با توجه به نمای ساختمان مشخص نمایید. نورپردازی شلوغ و استفاده از لامپ های مختلف برای نورپردازی اصلا مورد پسند نمی باشد.
  4. برای نورپردازی نما از چراغ های خورشیدی استفاده نکنید. این چراغ ها بسته به آب و هوا نور خود را تامین می کنند و ممکن است در موقعیت های مختلف نمای شما خاموش بماند.

نورپردازی نمای ساختمانهای تجاری

رعایت اصول و قواعد نورپردازی در ساختمانهای تجاری بیشتر حایز اهمیت است. برج های تجاری بدون نورپردازی دارای جاذبه لازم نبوده و این امر به عنوان یک نقص بزرگ در آنها شناخته می شود. نورپردازی در این ساختمان ها میتواند به عنوان یک امر تبلیغاتی محسوب شود و مشتریان زیادی بابت ظاهر جذاب مراکز تجاری، جذب این مجتمع ها شوند و در نتیجه موجب افزایش فروش صاحبین کسب و کارها در مراکز فروش لوکس می شود.

هزینه اجرای نورپردازی نما برای ساختمانهای تجاری بسیار بیشتر از مجتمع های مسکونی است و دلیل آن هم متراژ بالاتر کار شده در نمای این ساختمانهاست. به طور کلی هزینه اجرای نورپردازی نما به عوامل زیر بستگی دارد:

  • متراژ در نظر گرفته شده برای نورپردازی
  • جنس و کیفیت متریال مورد استفاده
  • نوع طراحی
  • اجرا کننده نورپردازی

متاسفانه برخی از شرکت های نوپردازی به دلیل اینکه برند معتبر و شناخته شده ای هستند بابت اجرا نورپردازی هزینه بسیار بالایی را اعلام می کنند. اما این معنای کیفیت بالای پروژه تحویل داده شده و استفاده از متریال باکیفیت نیست. به همین دلیل توصیه می شود قبل از عقد قرار داد با چند شرکت نورپردازی مذاکره نمایید و در مورد تجهیزات مورد استفاده آنها تحقیق کنید.

لوگو پروژکتور، ابزاری برای تبلیغات در نمای ساختمانهای تجاری

لوگو پروژکتورها کاربردی همانند پروژکتورهای ال ای دی نمای ساختمان ندارند. از این محصولات بیشتر برای تبلیغات استفاده می شود. البته در برخی از موارد می توان از لوگوپروژکتور برای تزئین نما نیز استفاده نمود. این محصولات دارای توان ها و مدلهای مختلفی هستند که بسته به بودجه و نوع کاربرد می توانید دستگاه مورد نظر را خریداری نمایید.

از لوگو پروژکتور می توان به عنوان نمایش دهنده تبلیغات شهری برای کسب و کارها اشاره نمود. در این دستگاه ها می توان شعارهای تبلیغاتی و یا لوگو فروشگاه ها را بر روی پترن ها چاپ نمایید و با استفاده از لوگو پروژکتورها بر روی دیوارهای ساختمان ها به نمایش درآورید. همچنین می توان به جای تبلیغات طرح های زیبا بر روی پترن چاپ و برای زیبایی نما از آن استفاده نمود. دستگاه لوگو پروژکتور در مدلهای سرپیچی، چرخشی، ثابت و اسلایدی در بازار موجود هستند.

لوگو پروژکتور تبلیغاتی

نورپردازی محطوطه باغ و ویلا

از دیگر کاربرد نورپردازی و چراغ های نورپردازی، زیباسازی محوطه های باز است. در این روش استفاده از چراغ های خورشیدی بسیار مرسوم است. تجهیزات نورپردازی نما و نورپردازی باغ ویلا تقریبا مشابه هستند.

برای نورپردازی فضای بیرونی باغ ها نمی توان از یک قاعده مشخص و کلی استفاده نمود و بستگی به سبک نمای ویلا و معماری آن دارد. نوع لامپ مورد استفاده، شدت نور و سبک مورد استفاده را باید با توجه به نظرات یک متخصص انتخاب و مورد استفاده قرار دهید.

برای استفاده از خدمات نورپردازی نمای ساختمان و خرید تجهیزات نورپردازی با شماره 09122630576 تماس بگیرید.

 

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402