دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات گوگل را به طول کامل بشناسید

دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات گوگل را به طول کامل بشناسید
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

در حوزهٔ دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات گوگل، این امکان وجود دارد که برای کلمات کلیدی یا اصطلاحات مرتبط، پیشنهاداتی را بیان کنید تا شانس خود را برای ارائه تبلیغات خود به مشتریان در زمانی که به احتمال زیاد با برند شما درگیر هستند افزایش دهید.

می‌توانید کمپین‌های خود را مدیریت و محتوای تبلیغاتی خود را از مکان دلخواهتان ایجاد کنید. در عین حال، عملکرد خود را از طریق ابزارهای تحلیلی داخلی پلتفرم مورد بررسی و پیگیری قرار دهید. چنانچه در جهت جمع‌آوری اطلاعات به این مقاله که در دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات گوگل است مراجعه کرده‌اید، می‌توانید تا انتها با ما همراه باشید، زیرا در این مقاله به‌دلایل استفاده از تبلیغات گوگل و بایدها و نبایدها در این حوزه پرداخته‌ایم.

​علت استفاده از تبلیغات گوگل در دیجیتال مارکتینگ

گوگل تقریباً 18 سال پیش پلتفرم تبلیغات آنلاین خود را راه‌اندازی کرد. این پلتفرم یک مدل پرداخت به ازای کلیک (PPC) است که به تبلیغ‌کنندگان اجازه می‌دهد تا برای پیشنهادات محصول، فهرست‌بندی خدمات، برنامه‌های ویدیویی و غیره پرداخت کنند.

تبلیغات گوگل زمانی که به‌درستی اجرا شود، می‌تواند در فعالیت مارکتینگی شما بسیار اثرگذار باشد. تبلیغات گوگل می‌تواند به شما کمک کند تا سرنخ‌های بیشتری را ایجاد کنید و فروش بیشتری برای کسب‌وکار خود داشته باشید.

بازدیدکنندگانی که روی تبلیغات شما کلیک می‌کنند، بیشترین تقاضا را برای محصولات یا خدمات شما دارند، بنابراین اگر تبلیغات خود را به‌درستی تنظیم کنید و برای آن‌ها ارزش قائل شوید، می‌توانید سرنخ‌ها را به‌دست آورید و سپس آن‌ها را به فروش تبدیل کنید.

ناگفته نماند که برای دیده‌شدن و اثربخشی هرچه بیشتر تبلیغات گوگل در حوزهٔ دیجیتال مارکتینگ، می‌بایست از صفحهٔ فرود یا لندینگ، سئو سایت، رپورتاژ آگهی، خدمات گوگل ادز و … به‌درستی استفاده کنید.

دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات گوگل، 2 عضو جدایی‌ناپذیر از یکدیگر به‌شمار می‌روند، به همین دلیل باید در انتخاب نوع تبلیغ برای مارکتینگ خود، توجهٔ ویژه داشته باشید تا سرانجام در آن شکست نخورید.

images_1676795327_63f1ddbf2d40d.jpg

​بایدها و نبایدها در استفاده از تبلیغات گوگل

اکنون که می‌دانید چگونه یک کمپین تبلیغاتی گوگل را راه‌اندازی و اجرا کنید، به بررسی بایدها و نبایدها در حوزهٔ دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات گوگل می‌پردازیم تا شما را در مسیر درست قرار دهیم. این نکات، جزو مهم‌ترین و اصلی‌ترین دستورالعمل‌ها در دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات گوگل هستند. در ادامهٔ این بخش از مقاله، برخی از این بایدها و نبایدها را برای شما عنوان می‌کنیم که عبارت‌‎اند از:

​بایدها

  • اطمینان حاصل کنید که صفحهٔ لندینگ سایتتان با تبلیغ شما منسجم است.
  • در جایی که می‌توانید از هدف‌گذاری جغرافیایی (Geo Targeting) استفاده کنید.
  • از ابزار برنامه‌ریز کلمات کلیدی استفاده کنید.
  • فعالیت‌های خود را آزمایش، اندازه‌گیری و بهینه‌سازی کنید.
  • تبدیل‌های خود را دنبال کرده و از گروه‌های تبلیغاتی مضمون استفاده کنید.

​نبایدها

  • کلمات کلیدی گسترده و نامربوط را برای کمپین‌های تبلیغاتی خود انتخاب نکنید.
  • سعی نکنید بدون برنامهٔ مشخص، از رقبای خود پیشی بگیرید.
  • نباید به جای فروش اختصاصی یا صفحات فرود، ترافیک را به یک صفحهٔ اصلی یا عمومی ارسال کنید.
  • کلمات کلیدی خود را تنها براساس حجم جستجو انتخاب نکنید.
  • نباید بدون در نظر گرفتن مخاطب هدف، تبلیغات بنویسید یا ایجاد کنید.

​انواع استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ (بازاریابی دیجیتال)

برای این‌که از بودجهٔ بازاریابی آنلاین خود حداکثر استفاده را ببرید، ابتدا باید استراتژی خود را مشخص کنید. برای این کار لازم است اهداف واقع‌بینانهٔ خود را تعیین و از کوچک‌ترین استراتژی‌ها شروع کنید. هنگامی که روش‌های خود را برای یافتن این‌که در بازاریابی آنلاین یا دیجیتال مارکتینگ چه چیزی جواب می‌دهد و چه چیزی جواب نمی‌دهد آزمایش کردید، می‌توانید توسعهٔ بازاریابی و تبلیغات خود را در نظر بگیرید.

در اینجا تنها چند مورد از رایج ترین انواع استراتژی های بازاریابی آنلاین آورده شده‌است که عبارت‌اند از:

      • بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا به ایجاد «محتوای طبیعی» به‌منظور افزایش آگاهی از برند اشاره دارد. منظور ما از محتوای طبیعی، هر شکلی از رسانه‌های قابل اشتراک‌گذاری است که مشتریان را به تعامل با برند ترغیب می‌کند.

انواع محتوا می‌تواند شامل ویدئوها، پست‌های وبلاگ، اینفوگرافیک‌ها و غیره باشد. این استراتژی بازاریابی آنلاین عموماً هزینهٔ کمتری دارد و در درجهٔ اول برای گسترش آگاهی از برند و ایجاد یک تجارت، به‌عنوان یک رهبر فکری درزمینهٔ خود استفاده می‌شود.

      • بهینه‌سازی موتورهای جستجو

بهینه‌سازی موتورهای جستجو یا SEO، اغلب به عنوان “بازاریابی ارگانیک” شناخته می‌شود و از فرآیندهای طبیعی برای تبلیغ وب‌سایت شما در صفحهٔ نتایج موتور جستجو استفاده می‌کند. سئو تضمین می‌کند که وب‌سایت شما با بهترین روش موتور جستجو مطابقت دارد تا مرتبط‌ترین محتوا و بهترین تجربه را برای کاربر ارائه دهد. همچنین می‌تواند از گنجاندن کلمات کلیدی خاص در یک صفحه تا اطمینان از این‌که وب‌سایت شما در یک ساختار واضح سازماندهی شده‌است استفاده کند.

      • نمایش تبلیغات

هر بار که در یک وب‌سایت هستید و تبلیغی را با تصویر یا ویدیو می‌بینید، بد نیست بدانید که این تبلیغات نمایشی هستند. این شکل از بازاریابی آنلاین یک راه عالی برای افزایش آگاهی از محصول و نشان دادن نام تجاری شما در مقابل تعداد قابل توجهی از مردم است. تبلیغات نمایشی عموماً بسیار چشم‌نواز هستند و می‌توان به‌راحتی با استفاده از گالری تبلیغات Google ایجاد کرد.

      • تبلیغات جستجوی پولی یا PPC

این استراتژی بازاریابی آنلاین از خدماتی مانند Google Ads برای تبلیغ کسب‌وکارها از طریق تبلیغاتی که در صفحهٔ نتایج موتور جستجو ظاهر می‌شوند استفاده می‌کند. شرکت‌ها می‌توانند هر زمان که مشتریان عبارتی را در Google جستجو می‌کنند، برای نمایش آگهی‌های متنی خاص‌شان هزینه پرداخت کنند.

      • بازاریابی از طریق رسانه‌های اجتماعی

این استراتژی بازاریابی دیجیتالی شامل ویژگی‌های پولی و بدون پرداخت در شبکه‌های اجتماعی مانند Google+، Facebook، Twitter، LinkedIn، Pinterest و غیره است. برندها می‌توانند انتخاب کنند که مقالات جالب و جذابی را از سایت خود یا دیگران به‌صورت رایگان ارسال کنند.

شبکه‌های رسانه‌های اجتماعی منابع بسیار ارزشمندی هستند، زیرا به مشتریان اجازه می‌دهند به‌راحتی محتوای جالب را با سایر افراد همفکر با حوزهٔ کسب‌‎وکار خود، به اشتراک بگذارند.

images_1676795327_63f1ddbf2fbe0.png

​کلام‌آخر

در مقالهٔ فوق، ما به بررسی مهم‌ترین نکات از دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات گوگل و هر آنچه که به این حوزه مربوط بود پرداختیم. امیدواریم توانسته باشید با توجه به مطالب گفته‌شده، به جواب سوالات و ابهامات خود در حوزهٔ دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات گوگل دست پیدا کرده و از مطالعه این مقاله، لذت برده باشید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402