فیلم سریع و خشن ۱۰ ؛ تاریخ اکران، داستان، بازیگران، حواشی و نمرات

فیلم سینمایی Fast X
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

فیلم سینمایی سریع و خشن 10 اثری رو به اکران است که در سال 2023 منتشر می‌شود. در این مقاله همراه ما باشید تا جزئیاتی چون تاریخ انتشار، داستان و بازیگران فیلم سریع و خشن ۱۰ را بررسی کنیم.

چیزی نمانده است تا ماجرای مجموعه فیلم‌های Fast & Furious که با عنوان حماسه The Fast and the Furious نیز شناخته می‌شوند به انتهای خودش برسد. فیلم سریع و خشمگین ۱۰ در سال 2023 منتشر شد. نسخه پیشین از حماسه سریع و خشن، با نام Fast & Furious 9 یا F9 قلب میلیون‌ها نفر را در سراسر جهان به‌دست آورد و حالا طرفداران این فرنچایز سراغ  فیلم fast and furious 10 رفته‌اند و به این فکر می‌کنند که قرار است چه اتفاقاتی را در Fast & Furious 11 قبل از پایان این مجموعه ببینند. ژانر فیلم سریع و خشن 10 اکشن است و این فیلم با حضور جاستین لین (Justin Lin) به عنوان نویسنده فیلمنامه و لویی لتریر (Louis Leterrier) به عنوان کارگردان ساخته شده. در حالی که جیسون موموآ (Jason Momoa) به لیست بازیگران پیوسته است. اگر می‌خواهید بدانید هنرپیشه‌های سریع و خشمگین ۱۰ چه کسانی هستند و از تاریخ اکران فیلم سریع و خشن 10 آگاه شوید، همراه پلازا بمانید.

فهرست مطالب:

تاریخ اکران سریع و خشن 10

معرفی فیلم سریع و خشن 10 را با جزئيات مربوط به تاریخ اکران آن آغاز می‌کنیم. ابتدا قرار بود فیلم fast and furious 10 در 2 آوریل 2021 اکران شود، با این حال آن تاریخ به انتشار فیلم F9 اختصاص یافت که باعث شد انتشار فیلم F10 به تاریخ دیگری موکول شود و به دلیل مشکلات مداوم با همه‌گیری COVID-19 مراحل ساخت فیلم سریع و خشمگین ۱۰ بارها به تعویق افتاد.

در انتها قرار بود تاریخ اکران فیلم سریع و خشن 10 فوریه 2023 باشد، اما این تاریخ دوباره تغییر کرد و در نهایت قرار شد این فیلم در 19 می 2023 (29 اردیبهشت ماه 1402) منتشر شود. مدت زمان فیلم نیز 141 دقیقه است.

فیلم سریع و خشن 10

طرفداران از اینکه مجموعه فیلم‌های سریع و خشن رو به پایان است ناراحت هستند. وین دیزل (Vin Diesel) در مصاحبه‌ای گفت “هر داستانی سزاوار پایان خودش است. می‌دانم که مردم احساس می‌کنند که لازم نیست تمام شود، اما فکر می‌کنم همه‌ی چیزهای خوب باید پایان یابد. دلایلی برای پایان یافتن وجود دارد. فکر می‌کنم این فرنچایز شایسته آن بوده‌است”.

داستان فیلم فست ایکس

در خلاصه فیلم Fast X می‌خوانیم که دومینیک تورتو باید از خانواده و گروهش در برابر سایفر محافظت کند. سایفر اکنون با دانته، پسر سلطان مواد مخدر یعنی هرنان ریس، متحد شده و قصد دارد انتقام پدرش را بگیرد.

هنرپیشه‌های سریع و خشن ۱۰

بسیاری از چهره‌های آشنا برای پیوستن به فیلم سینمایی سریع خشن ۱۰ بازخواهند گشت. بازیگران اصلی فرنچایز یعنی وین دیزل (Vin Diesel)، سونگ کانگ (Sung Kang)، ناتالی امانوئل (Nathalie Emmanuel)، میشل رودریگز (Michelle Rodriguez)، تایریس گیبسون (Tyrese Gibson) و لوداکریس (Ludacris) در فیلم سینمایی Fast X حضور دارند. همچنین در صحنه‌های فلش بک پل واکر (Paul Walker) را نیز در نقش برایان اوکانر می‌بینیم. در ادامه بیوگرافی این بازیگران را می‌خوانیم و با سایر هنرپیشه های فیلم سریع و خشن 10 و نقش‌هایشان آشنا می‌شویم.

وین دیزل در نقش دومینیک تورتو

بررسی فیلم سینمایی Fast X

وین دیزل هنرپیشه و تهیه‌کننده آمریکایی متولد 18 جولای 1967 برابر با 27 تیر 1346 است. او یکی از پردرآمدترین بازیگران جهان است و بیشتر برای ایفای نقش دومینیک تورتو در فیلم‌های فرنچایز سریع و خشن شناخته می‌شود. برخی از دیگر آثار وین دیزل عبارتند از فیلم جنگی حماسی Saving Private Ryan محصول 1998، انیمیشن علمی تخیلی The Iron Giant محصول 1999، فیلم کمدی The Pacifier محصول 2005 و فیلم کمدی دادگاهی Find Me Guilty محصول 2006. وین دیزل همچنین صداپیشه شخصیت گروت و گروت 2 در دنیای سینمایی مارول است و تا کنون در 6 فیلم نقش این دو شخصیت را داشته.

همچنین بخوانید :

میشل رودریگز در نقش لتی اورتیز

معرفی فیلم سریع و خشن 10

میشل رودریگز از دیگر بازیگران فیلم سریع و خشن 10 است. این هنرپیشه آمریکایی متولد 12 جولای 1978 برابر با 21 تیر 1357 است. رودریگز بازیگری را از سال 2000 آغاز کرد و تا کنون در آثاری چون فیلم تریلر جنایی S.W.A.T. محصول 2003، فیلم علمی تخیلی حماسی Avatar محصول 2009، فیلم اکشن علمی تخیلی Battle: Los Angeles محصول 2011، انیمیشن Smurfs: The Lost Village محصول 2017 و فیلم تریلر سرقت Widows محصول 2018. میشل رودریگز همچنین در فیلم‌های فرنچایز Resident Evil نیز حضور داشته است.

تایریس گیبسون در نقش رومن پیرس

نقد فیلم سریع و خشن ۱۰

تایریس گیبسون بازیگر و خواننده آمریکایی متولد 30 دسامبر 1978 برابر با 9 دی 1357 است. اولین تجربه گیبسون به عنوان بازیگر نقش اصلی با فیلم Baby Boy محصول 2001 صورت گرفت. او پس از آن در فیلم‌های فرنچایز سریع و خشن حضور پیدا کرد و به شهرت قابل توجهی دست یافت. از دیگر آثار او مي‌توانیم به فیلم اکشن Four Brothers محصول 2005، فیلم کمدی Ride Along 2 محصول 2016، فیلم ابرقهرمانی Morbius محصول 2022 و فیلم‌های فرنچایز Transformers اشاره کنیم.

 لوداکریس در نقش تج پارکر

نمرات فیلم سینمایی Fast X

لوداکریس بازیگر، رپر، تهیه‌کننده و مدیرتولید موسیقی اهل آمریکا متولد 11 سپتامبر 1977 برابر با 20 شهریور 1356 است. او عمده شهرت خود را مدیون ایفای نقش در فرنچایز سریع و خشن است. برخی از دیگر آثار مهم این بازیگر نیز عبارتند از فیلم درام جنایی Crash محصول 2004، فیلم اکشن علمی تخیلی Gamer محصول 2009، فیلم کمدی عاشقانه New Year’s Eve محصول 2011 و فیلم تریلر جنایی End of the Road محصول 2022.

جیسون موموآ در نقش دانته ریس

ژانر فیلم سریع و خشن 10

جیسون موموآ بازیگر آمریکایی متولد 1 آگوست 1979 برابر با 10 مرداد 1358 است. او بازیگری را با سریال درام اکشن Baywatch: Hawaii در سال‌های 1999 الی 2001 آغاز کرد. فصل اول و دوم سریال بازی تاج و تخت (2011-2012)، سریال درام تاریخی Frontier در سال‌های 2016-2018 و سریال علمی تخیلی See محصول 2019-2022 از برجسته‌ترین آثار کارنامه هنری او هستند. ناگفته نماند که جیسون موموآ در دنیای سینمایی DC نقش آکوامن را دارد و تا کنون در فیلم‌های مختلفی از جمله Aquaman محصول 2018 و Aquaman and the Lost Kingdom محصول 2023 به ایفای این نقش پرداخته است.

ناتالی امانوئل در نقش رمزی

مدت زمان فیلم سینمایی Fast X

ناتالی امانوئل بازیگر انگلیسی متولد 2 مارس 1989 برابر با 11 اسفند 1367 است. او بازیگری را از اواخر دهه 1990 آغاز کرد اما با حضور در سریال بازی تاج و تخت (2013 الی 2019) بود که به شهرت بین‌المللی دست یافت. برخی از دیگر آثار این بازیگر فیلم سینمایی Fast X عبارتند از فیلم علمی تخیلی دیستوپیایی Maze Runner: The Scorch Trials محصول 2015، فیلم Maze Runner: The Death Cure محصول 2018، فیلم Furious 7 محصول 2015، فیلم The Fate of the Furious محصول 2017، فیلم F9 محصول 2021 و همچنین فیلم کمدی سرقت Army of Thieves محصول 2021.

همچنین بخوانید :

سونگ کانگ در نقش هان لو

هنرپیشه های فیلم سریع و خشن 10

سونگ کانگ بازیگر آمریکایی متولد 8 آوریل 1972 برابر با 19 فروردین 1351 است. ایفای نقش هان لو در فرنچایز سریع و خشن اولین تجربه برجسته کارنامه هنری او محسوب می‌شود. سونگ کانگ پیش از آن در سال 2002 و در فیلم Better Luck Tomorrow نیز نقش این شخصیت را ایفا کرده بود. از دیگر آثار او می‌توانیم به فیلم اکشن کمدی Hollywood Adventures محصول 2015، فیلم درام The Free World محصول 2016 و سریال Power محصول 2017 الی 2020 اشاره کنیم.

سایر بازیگران سریع و خشن 10 عبارتند از:

  • جوردانا بروستر (Sung Kang) در نقش میا تورتو
  • جان سینا (John Cena) در نقش جیکوب تورتو
  • جیسون استاتهام (Jason Statham) در نقش دکارد شاو
  • آلن ریچسون (Alan Ritchson) در نقش مأمور ایمز
  • دانیلا ملکویر (Daniela Melchior) در نقش مسابقه‌دهنده برزیلی
  • اسکات ایست‌وود (Scott Eastwood) در نقش اریک ریزنر
  • هلن میرن (Helen Mirren) در نقش کوئینی
  • شارلیز ترون (Charlize Theron) در نقش سایفر
  • بری لارسون (Brie Larson) در نقش تس
  • ریتا مورنو (Rita Moreno) در نقش مادربرگ تورتو

برخی از حواشی درباره فست اند فیوریس ۱۰

در ادامه بررسی فیلم سینمایی Fast X به برخی حواشی و حقایق فیلم سینمایی سریع و خشن 10 می‌پردازیم. همراه پلازا بمانید.

دوئین جانسون به فیلم سینمایی سریع خشن ۱۰ برنمی‌گردد

تریلر فیلم سینمایی Fast X

در نوامبر 2021، دوئین جانسون معروف به راک و ستاره هالیوود، درخواست وین دیزل، ستاره فیلم فست اند فیوریس ۱۰ را برای پیوستن مجدد به این مجموعه اکشن یعنی فیلم fast and furious 10 رد کرد.

راک طی مصاحبه‌ای گفت: من مستقیماً به [دیزل] گفتم که به فرانچایز بازنمی‌گردم. من با حرف‌هایم محکم و در عین حال صمیمانه رفتار کردم و گفتم که همیشه از بازیگران حمایت می‌کنم و همیشه از موفقیت فرنچایز حمایت می‌کنم، اما شانسی برای بازگشت وجود ندارد. با این حال، جانسون آرزوهای خوب خود را برای خانواده سریع و خشمگین پیش از سفر بعدی و ظاهراً ماقبل آخر آن‌ها ابراز کرد. به این ترتیب فیلم سینمایی سریع خشن ۱۰ بدون جانسون ساخته خواهد‌شد.

شایعه حضور تام هالند در فیلم سینمایی Fast X

دانلود فیلم سریع و خشن ۱۰

فیلم سینمایی سریع خشن ۱۰ با حضور بازیگران بیشتر و بیشتری در حال بزرگ‌تر شدن است. بعد از اینکه جان سینا و کاردی بی در Fast & Furious 9 حضور یافتند. شایعات فراوانی وجود داشت که وین دیزل مشتاق است تام هالند، ستاره فیلم مرد عنکبوتی را به این فرنچایز و بازیگران سریع خشن ۱۰ اضافه کند.

طبق گزارش We Got This Covered، دیزل مایل بود تام هالند بازیگر فیلم “مرد عنکبوتی: دور از خانه” را برای فیلم سریع و خشمگین ۱۰ به خدمت بگیرد. این گزارش همچنین ادعا می‌کرد که این بازیگر بریتانیایی حتی طبق گزارش‌ها مذاکرات اولیه‌ای با یونیورسال درباره نقشی داشته است. اما متأسفانه این همکاری صورت نگرفت و تام هالند را در فیلم سینمایی Fast X ندیدیم.

چرا پایان فیلم سریع و خشن 2 قسمت دارد؟

همانطور که قبلا گفتیم، دنباله F9 قرار است دو قسمت پایانی داشته باشد، یعنی فیلم سریع و خشمگین ۱۰ و 11. دیزل اظهار داشت که مکان‌های زیادی در جهان برای پوشش دادن در فیلم سریع خشن 10وجود دارد. دیزل خاطرنشان کرد: “بخشی از دلیل اینکه فست اند فیوریس 10 باید به دو فیلم مختلف تقسیم شود این است که زمینه‌های زیادی برای پوشش دادن وجود دارد. مناطق و مکان‌های زیادی در جهان وجود دارد که ما باید از آن‌ها بازدید کنیم.”

نقد و نمرات نقد فیلم سریع و خشن ۱۰

فیلم سینمایی سریع و خشن 10

فیلم سینمایی سریع و خشن 10 پس از اکران نظرات مختلفی از منتقدان دریافت کرد. اگر مشتاقید درباره نمرات و جوایز فیلم سریع و خشن ۱۰ بیشتر بدانید، در این بخش همراه ما باشید. این فیلم به خاطر ایفای نقش جیسون موموآ مورد تحسین قرار گرفت اما انتقاداتی نسبت به فیلمنامه آن وجود داشت. علیرغم این انتقادات، فیلم سینمایی سریع و خشن 10 به خوبی توانست جایی در قلب مخاطبان بیابد و به پنجمین فیلم پرفروش سال تبدیل شود.

این فیلم در راتن تومیتوز توسط 262 منتقد مورد بررسی قرار گرفت و 54 درصد نظرات این منتقدان مثبت ارزیابی شد. با نگاهی به سایت IMDb نیز درمی‌یابیم که این اثر امتیاز 6.3 از 10 را از کاربران سایت گرفته است. این در حالیست که کاربران گوگل رضایت 90 درصدی از آن داشته‌اند و در متاکریتیک نیز میانگین نظرات 58 منتقد درباره این اثر، 55 از 100 بوده است؛ 24 مورد از این نظرات مثبت، 27 مورد متوسط و 7 مورد نیز منفی بودند.

Observer / امیلی زلمر: 88

فیلم سینمایی سریع و خشن 10 یک فیلم عجیب و غریب است. تقریبا هیچ کدام از اتفاقات این فیلم در دنیای واقعی رخ نمی‌دهند؛ اما آیا به همین دلیل نیست که سراغ فیلم‌ها می‌رویم؟ دنیای خیالی حماسه سریع و خشن، هیجان‌انگیز است و همین کافیست. آیا تعداد شخصیت‌هایش زیاد است؟ بله. آیا همیشه می‌دانیم که چه خبر است؟ خیر. اما با آن می‌خندیم، شاد می‌شویم و برای ساعاتی حس می‌کنیم بخشی از این خانواده هستیم.

The Globe and The Mail / بری هرتز:‌ 84

اگر خانواده مهمترین عنصر فیلم‌های سریع و خشمگین است – همانطور که شخصیت کله‌خر اصلی‌اش یعنی وین دیزل می‌گوید- پس فیلم سینمایی سریع و خشن 10 یک گردهمایی خانوادگی هسته‌ای است که مانند یک بمب اتم عمل می‌کند.

NME / پال بردشاو: 80

وقتی موموآ روی صفحه نمایش نیست و چیزی در حال منفجر  شدن نیست، دیالوگ‌های احمقانه تقریبا این فیلم را به یک تقلید مضحک تبدیل می‌کنند. البته، هرگز کسی فیلم‌های سریع و خشن را به خاطر دیالوگ‌هایش تماشا نمی‌کند، اما این زمان‌های زیادی که صرف این گفت‌وگوها می‌شود، به این معناست که تنها نصف یک فیلم را دیده‌ایم- پایان هیجان‌انگیز آن نیز درست زمانی‌که فیلم به اوج خود رسیده، فرا می‌رسد.

The Playlist / سایمون تامپسون: 67

فیلم سریع و خشن 10 همینی است که هست؛ یک فیلم پاپ‌کورنی سرگرم‌کننده. اصلا هم مایه شرمساری نیست. اگر با این قضیه مشکلی ندارید، عالیست. اگر هم مشکل دارید که اصلا اینجا چه می‌کنید؟

The Boston Globe / اودی هندرسون: 63

سریع و خشن ۱۰ تماشایی است و تعقیب گریزهای ماشینی‌اش اغلب هیجان‌انگیزند. اما به اندازه بهترین فیلم‌های سریع و خشن (مثل سری‌های 6 و 7 و F9 به شدت مسخره) راضی‌کننده نیست. بخشی از مشکلش نیز دانته است.

Vulture / آلیسون ویلمور: 50

به نظر می‌رسد این فیلم توسط یک هوش مصنوعی که به خوبی فیلم‌های این سری را بررسی کرده، ساخته شده است اما موفق نشده اثری منسجم ارائه بدهد.

Movie Nation / راجر مور: 38

باز هم، به طرز خیره کننده‌ای احمقانه، و بسیار دیجیتالی‌تر از چیزی است که باید باشد.

سخن آخر

بازیگران فیلم سریع و خشن 10

“سریع و خشمگین” یک مجموعه فیلم اکشن است که بر اساس مسابقات خیابانی غیرقانونی، دزدی، جاسوسی و البته مسائل خانوادگی ساخته شده‌است. فیلم‌های کوتاه، سریال‌های تلویزیونی، رویدادهای زنده، بازی‌های ویدیویی و تجربه‌های پارک موضوعی همگی بخشی از این برند و نام هستند. یونیورسال پیکچرز وظیفه توزیع این مجموعه را بر عهده دارد و حالا دیگر چیزی به ساخت و اتمام آخرین فصل حماسه سریع و خشن باقی نمانده‌است. فیلم سریع و خشمگین ۱۰ در سال 2023 منتشر شد. در این مقاله به بررسی این فیلم از جنبه‌های مختلف پرداختیم و به شما گفتیم سریع و خشن ۱۰ کی میاد. نظر شما درباره این فیلم سینمایی چیست؟ فکر می‌کنید این فیلم به خوبی سایر فیلم‌های فرنچایز است؟ تریلر فیلم سینمایی Fast X را دیده‌اید؟ برای دریافت آخرین خبرهای مربوط به فیلم سریع و خشن 10 در آینده همراه پلازا بمانید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران3 دیدگاه
avatar
سید مصطفی کسرایی
.
29 خرداد 1402، 02:59
پاسخ
0
0
چرا اونجرزارو میریزن تو سریع خشنا همه دارن برمیگردن تو فیلم 🙄😐خیلی پایان باز گذاشتن فیلمو یعنی قسمت ۱۱ حداقلش باید ۳ ساعت یا بیشتر باشه اگه میخوان داستانش قشنگ باشه قسمت ۱۰ فقط هیجان داشت تا داستان
avatar
حسام
.
09 خرداد 1402، 15:53
پاسخ
3
1
بابا من انتظار داشتم دیگه تموم بشه از این فیلمم هیچی بعید نیست یهو دیدی همه زنده شدن 😂😂 مثل جیزل که افتاد مرد بعد دوباره زنده در اومد ازون ماجرا
avatar
navid
.
07 خرداد 1402، 01:25
پاسخ
0
3
اخر فیلم چیشد دقیقا؟ گروهش یعنی مردن؟ بدش سد ترکید یانه جیسون چیشدش اون وسط رفت قبر بکنه دیگه تا ته فیلم نیومدش این سری واقعا انتهای فیلم خیلی باز موندش و اصن نمیشه حدس زدش چیشد اخر فیلم خیلی افتضاح تموم کردن این قسمت رو
avatar
Mh
.
08 خرداد 1402، 07:12
پاسخ
3
1
@navid
گروهش که مردن با جیکوب ، به احتمال زیاد دومنیک و خانوادش فقط زنده میمونن که تو قسمت بعد میره انتقام میگیره
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402