نماد طلا در صرافی کوکوین چیست؟

gold-coin
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

طلا فلز گران‌بها و با ارزشی است که‌ با توجه به کاهش روزافزون ارزش پول‌های کاغذی، خرید آن نوعی سرمایه‌گذاری شناخته‌ می‌شود.
طلا که یک دارایی چالش‌ برانگیز در زمان بحران‌هایی مانند جنگ، زلزله و… است؛ می‌تواند بهترین گزینه برای سرمایه‌گذاری باشد.

از سوی دیگر خریداری و نگهداری از طلا در منزل، معمولا شما را با خطرات از دست دادن سرمایه روبرو می‌کند.
به همین جهت است که ارزهای دیجیتالی با پشتوانه طلا، به وجود آمدند؛ که کاربران می‌توانند بدون نگرانی از نگهداری طلاهای فیزیکی خریده شده، اقدام به خرید این ارزهای دیجیتال بکنند. 

صرافی کوکوین که از پلتفرم‌های معتبر خرید و فروش ارز دیجیتال است؛ به کاربران این امکان را می‌دهد تا به راحتی و بدون داشتن هیچ مشکلی اقدام به خرید و فروش ارزهای دیجیتال کنند.
نکته قابل توجه این‌است که پلتفرم کوکوین ‌صرافی شناخته‌ شده‌ای در صنعت ارزهای دیجیتال می‌باشد. برای آشنایی بیشتر به تحلیل و
بررسی کارمزد صرافی کوکوین و ارزهای با پشتوانه طلا خواهیم پرداخت؛ در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

gold-coin

ارزهای دیجیتال با پشتیبانی طلا  و قابل معامله در صرافی کوکوین

در ادامه به بررسی برخی از ارزهای دیجیتال و قابل معامله در صرافی کوکوین که پشتبانه‌ی آن‌ها طلا است، خواهیم پرداخت:

توکن PAX Gold در صرافی کوکوین

Pax Gold توسط یک شرکت مستقر در ایالات متحده  به نام Paxos راه‌اندازی شد. سازوکار PAX این است که یک توکن Paxos، باید نشان‌دهنده یک انس از مرغوب‌ترین شمش طلاهای حال حاضر جهان، که در انبارهای حرفه‌ای در لندن ذخیره می شود، باشد.

به عبارت دیگر هر شخصی که  PAXG خریداری کرده باشد، تحت نظارت شرکت پکسوس در حال فعالیت است. از آنجایی که خریدن PAXG برابر با ذخیره شدن طلای فیزیکی است، ارزش آن مستقیماً با ارزش لحظه‌ای بازار طلای فیزیکی ارتباط دارد.

 PAXG مزایای مالکیت فیزیکی واقعی شمش های طلای خالص را به ازای خریدن دارایی دیجیتال به مشتریان می‌دهد؛ به‌همین خاطر است که مشتریان می‌توانند مالک مقداری از شمش طلا باشند. 

در پلتفرم Paxos، مشتریان می‌توانند توکن‌های PAXG خود را ، به سرعت به طلای فیزیکی یا طلای تخصیص نیافته مانند ارز فیات تبدیل کنند. PAXG همچنین برای معامله در صرافی‌های پیکسوس، ایت بیت و کوکوین در دسترس است. 

ارزش بازار هر توکن PAXG، برابر با ۵۵۷,۰۳۲,۸۸۹ دلار است و تنها توکنی با پشتوانه طلا می‌باشد که سرمایه‌گذاران می‌توانند از آن برای خرید و فروش شمش‌ طلای Good Delivery معتبر استفاده کنند.

توکن DigixGlobal

DigixGlobal متعلق به‌ یک شرکت سنگاپوری می‌باشد که توکن‌های DGX با پشتوانه طلا را تعریف کرده است. توکن DGX به وسیله طلای فیزیکی پشتیبانی می‌شود و ارزش آن در بازار برابر با ۱,۲۲۴,۷۲۵ دلار است؛ که هر توکن DGX می تواند نشان‌دهنده‌ی ۱ اونس طلا باشد.

طلای DigixGlobal در کشور‌های سنگاپور و کانادا ذخیره می‌شود که در مقایسه با سایر توکن‌های با پشتوانه طلا، ارزش افزوده خاصی دارد. از سوی دیگر این شرکت با داشتن دو محل برای ذخیره‌سازی طلاهای پشتیبانی، خطرات سرقت را کاهش داده‌است.

DigixGlobal را می‌توانید در صرافی کوکوین به راحتی  خرید و فروش کنید. در ادامه به این‌که صرافی کوکوین چیست؟ می‌پردازیم.

مزیت‌های سرمایه‌گذاری در رمز ارز با پشتوانه طلا در صرافی ک

gold-coins

بیشتر رمز ارزهای مبتنی بر طلا به‌ عنوان توکن‌هایی ساخته شده‌اند که در چندین صرافی متمرکز و غیرمتمرکز مانند صرافی کوکوین به‌راحتی قابل انتقال و معامله‌ هستند.

مزیت دیگر ارز دیجیتال با پشتوانه طلا این است که آن را می‌توان تقسیم کرد؛ پس به سرمایه‌گذاران اجازه می‌دهد بتوانند بخش‌های کوچک‌تری از شمش طلا را داشته باشند و برای سرمایه‌گذاری در طلا به مقدار پول زیادی نیاز نخواهد بود.
رمز ارز با پشتوانه طلا برخلاف طلای فیزیکی، به‌ راحتی قابل ذخیره و انتقال خواهد بود.

عیب‌های رمز ارز با پشتوانه طلا در صرافی کوکوین چیست؟

سرمایه‌گذاران لزوماً مالکیت مستقیم طلایی که توکن‌هایشان به آن متصل است را در اختیار ندارند؛ البته ناگفته نماند پروژه‌های خاصی، امکان بازخرید فیزیکی را فراهم می‌کنند.

ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا به ارائه‌دهندگان خدمات متمرکزی اتکا دارند که  کار ذخیره‌سازی طلای فیزیکی را که پشتوانه توکن‌هاست برعهده دارند و توکن را مدیریت می‌کنند. پس سرمایه‌گذاران از گردونه دخل و تصرف در این رمز ارزها خارج خواهندشد.

بعد از آشنایی با رمز ارزهای معروف با پشتوانه طلا بهتر است بدانیم صرافی ارز دیجیتال چیست و چه‌کار می‌کند؟

صرافی ارز دیجیتال بستری برای معامله ارزهای دیجیتال و تبدیل آن‌ها به پول نقد (وبلعکس) است. بطور کلی صرافی ارز دیجیتال می‌تواند از یک سایت یا یک اپلیکیشن یا هر دو تشکیل شده‌باشد.

نحوه کار صرافی نیز به‌ این صورت است که‌ قیمت هر کدام از ارزهای دیجیتال بر مبنای عرضه و تقاضا در صرافی‌های معتبر ارز دیجیتال تعیین می‌شود.
نکته جالب این‌جاست که شما برای ثبت‌نام، ملزم به حضور فیزیکی در محل دفتر صرافی نیستید و از طریق سایت یا اپلیکیشن موبایل می‌توانید ثبت‌نام و احراز هویت را انجام دهید.

صرافی کوکوین (KUCOIN) از معتبرترین صرافی‌های ارز دیجیتال

حال به تحلیل و بررسی صرافی کوکوین و این‌که آیا صرافی کوکوین برای ایرانیان مناسب است؟ می‌پردازیم.

kucoin

صرافی کوکوین از معتبرترین صرافی‌های ارز دیجیتال است که در حال حاضر بیش از 200 ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند و طبق گفته‌های توسعه‌دهنده، این صرافی در آینده بستری فراهم خواهد کرد تا بتواند از بیش از 1000 ارزهای دیجیتال معتبر پشتیبانی کند.
صرافی کوکوین به دلیل داشتن رابط کاربری ساده خیلی سریع توانست محبوبیت زیادی به دست آورد و در حال حاضر بیش از 8 میلیون کاربر جهانی دارد.

از سوی دیگر با بررسی کارمزد صرافی کوکوین می‌توان نتیجه گرفت که این صرافی برای معامله‌گران گزینه مناسبی است، چراکه بخاطر نرخ کارمزد متعارف این صرافی می‌توانید به‌ راحتی ارزهای دیجیتال را با خیال آسوده معامله کنید و سود به دست آورید.

یکی از نکات مثبت دیگر کوکوین برای ایرانیان در دسترس بودن این صرافی است. خوشبختانه این صرافی کشور ایران را تحریم نکرده و کاربران ایرانی به‌ راحتی می‌توانند بدون نیاز به اتصال فیلترشکن  در این صرافی معامله نمایند.

سخن پایانی

gold-coins

امروزه ارزهای دیجیتالی هستند که با پشتیبانی طلا کار می‌کنند. یعنی به ازای هر توکن این ارزها، مقداری طلا در مرکز پشتیبانی آن‌ها ذخیره می‌شود.

اگر قصد دارید اقدام به سرمایه گذاری در بازار طلا کنید اما بخاطر خطرات نگهداری از طلا به صورت فیزیکی نگران هستید؛ می‌توانید به راحتی با افتتاح یک حساب در صرافی‌های معتبر ارز دیجیتال اقدام به خریدن توکن‌هایی مانند توکن PAX Gold و توکن DigixGlobal کنید. 

البته به خاطر شرایط خاص کشور ایران برخی از صرافی‌های معتبر، ایرانیان را تحریم نموده‌اند اما صرافی معتبر کوکوین، که از مهم‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال است ایرانیان را تحریم نکرده و می‌توانید بدون اتصال به فیلترشکن اقدام به سرمایه‌گذاری در این نوع ارزها کنید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402